Ez a pdf konkrétan semmit sem ír a viszkozitásról, csak annyit, h 40 fokon és 100 fokon mennyi. Ebből nyilván látszik, h 20-nál kisebb, de, h mennyi azt perpill senki sem tudja. Minap vittem a szerelőmhöz édesapám Insightját, szóba került a zöld olaj, mondtam köszi jó lesz nekem egy sima 0-20 is bele. Kérdeztem a zöld olaj viszkozitásáról, de még a kőkemény hondás berkekben sem tudják, h mennyi...
Ennek az olajnak a viszkozitása is 10 körül van 100 fokon! (8.1 cSt) De nem tudom ez mitől 5-ös. A 20-as olaj 5,6 és 9,3 közt van. Ezek alapján a castrol-os pdf 20-as olaj.
Szerintem egy motorba nem csak egy fajta olaj viszkozitás használható. Az én autóm könyve 30-as, 40-es és 50-es olajat is megenged. Konkrétan 5w-30-tól 20w-50-ig. Én 5w-30-al járok évek óta. Az előző tulajnál 2x volt benne 10w-40 de a többi feltöltés mind 5w-30 volt. Az olaj nem fogy annyit hogy észrevegyem 2 olajcsere közt.
Szerintem a Mazdás cikk minden szavát nem kell szentírásnak venni, úgy értem az említett adatot pl. A mai motorok lehet mást kívánnak ha hibridek, de a folyamatosan járó motorok szerintem nem és ott mindig jó lesz a 10-es cSt körüli érték. A hibridek szinte be sem melegszenek annyira és szerintem a hűtésük is más. Szóval úgy vannak tervezve, hogy már hidegen is jól teljesítsenek.
De a mazdás cikkben is le van írva, hogy ha megvan a megfelelő nyomás. Akkor mehet a hígabb olaj, mert az áramlása jobb lesz.
Azt viszont nem én nem értem, hogy miért esne le a kopottabb motorban a nyomás hígabb olajjal x idő után? Vagy az olajszivattyú kopik?
Én csak úgy érdekességképp említettem az SAE 16 ot! :)
Amúgy teljes mértékben egyetértek azzal, hogy a régebbi vasakba (Ez is relatív, hogy kinek mi a régi.Egy közembernek mást jelent, mint egy motorfejlesztőnek pl..) nem biztos, hogy jók a modernebb olajok. Természetesen akkor, ha a gyártói ajánlástól eltérő viszkozitásról beszélünk.
Mindenhez azt kell használni, amit ahhoz terveztek... Számomra a gyártói ajánlás az alap amit követni kell, mert nálam okosabb emberek találták ki ezeket a dolgokat és pontosan tudják, hogy miért.
Akármennyire is ások bele mélyen a dolgokba, azok szinte csak információmorzsáknak számítanak azoknak az embereknek a tudásához képest, akik meghatározzák a specifikációkat. (Akkor meg minek okoskodjak? :) )
Azért ezzel a "csacsi agyammal" csak eljutottam addig, ameddig. Nekem megfelelő szint!
... és ide még egyszer, mert passzol: " ... természetesen csak olyan autók esetében lesznek használhatók, amelyek motorjait az ilyen olajjal való üzemelésre tervezték ... "
Ezzel az OlaYos fickóval én sok mindenben egyetértek ;-),az n15-ös Almerához még a 15w40-et is ajánlja...na de nem vitázom..úgy sincs vége sosem.
Egyébként épp a 10w40-es olajok viszkozítási indexét nézegettem és feltűnt, hogy a Shell-nél van az egyik legnagyobb különbség,a HX 7-esnél.
Hidegoldalon vékony,melegoldalon vastagabb mint a többi,ami nem hátrány,..ja bocsánat...ez csak ránk érvényes...mi a tejfölt szeretjük,ti a finomfölt....;-)..nincs itt baj.
Azért ajánlom figyelmedbe a tegnap belinkelt Nissan gyári ajánlót. Látom nem nézegetted, mert szerinted alacsonyabb tudású/képességű emberek állították össze. Persze! Ők csupán autókkal foglalkozó szakemberek. Nem úgy mint Te. Hol van az Ő tudásuk a Te net-infóidtól.:)
Igen, létezik. Ehhez azért idézném ezt a pár sort:
" ... Ha majd megjelennek az új vizkozitási osztálynak megfelelő olajok (várhatóan 0W16 és 5W16 olajok formájában) azok természetesen csak olyan autók esetében lesznek használhatók, amelyek motorjait az ilyen olajjal való üzemelésre tervezték. Akárcsak az 5W20 vagy 0W20 olajok, ezeket sem lehet majd régebbi típusú motorokba betölteni, mert azokban - üzemi hőmérsékleten - nem biztosítana kellő kopásvédelmet. ..."
Csak azért idéztem az Olajinfótól, hogy nem biztos nyerő a régebbi vasakba erőltetni az újabb, alacsonyabb viszkozitású olajokat. Pl. 5W-30 is sok vasnak karcsú olajfilmet produkál. A konstrukciót nem erre tervezték. Ezért is írtam, hogy egy alapjában 10w-40 gyári ajánlású autóba nem biztos hogy előnyös egy 5W-30-as.
Amúgy ha a citált Mazdás cikket megfigyeled, ott is még a 100°C-nál a 10 cSt-t tartják ideálisnak. Eljárt tán ezen cikk fölött is az idő?
A 0W-20 -nak mennyi is a 100°C -on a cSt értéke?:-o)
... de lehet tovább reklámozni a vizet 15-20 éves konstrukciókba!:-)
T oLayos!A gyári olaj az gyári!Az első fektöltés sem lehet mástól,mint amit gyárilag forgalmaznak,főleg a váltóolaj botrány óta!Kétféle olaj van a kinálatban,mivel a régi autókat is el kell látni olajjal.Nagy jelentősége nincs,mivel a szervizek MOL 15W40-es olajakat töltögetnek az autókba.Sajnos logikus gondolkozást nem tudok adni senkinek.Az EU-ban már van hibrid autó,amit 0W5-ös olajjal töltenek fel.