sziasztok, nyugotan vegyetek 65cm lapátot mert tökéletesen müküdik vele és még az esöérzékelöt is el éri,nem kell variálni 70cm-seh.bárdiba vetem 5000ft és valeo márkáju ilyen a peu gyária is,és légterelö is van rajta
Mivel nekem is car a lapátom, megrendeltem. Van Valeoban, Championban is 70 cm-es, de nincs rajtuk légterelő. Emiatt Boscht hoznak, párban (70/65-ös) 8700 HUF-20%!!! kereskedői kedvezmény, amit a szűrőkre is kapok. Másik boltban csak a 70 cm-es Championt 58oo-ért kínálták. Erre/ezekre írtam én korábban a "tankolásnyi" különbséget, bár a lapátot bele sem vettem, mert az nem tartozik a 60 ezres szervízhez, de kíváncsi lennék, a PUG mennyiért adja...
Nem tudom,mennyire tört a géped,de bizony találkoztam már olyannal,hogy valamelyik fém lemez úgy gyűrődött,hogy elvágta a főkábelt. Kívánom hogy ne legyen ilyen gondod,mert az pénzben és időben is rohadt sok. Majd mondd el,hogy mennyi idő alatt lett kész az autó.
Én most vettem de nem az újat, hanem amilyen rajta volt. bosch lapát szett a homasitánál 9ezer altt volt. És nagyon jól töröl. ami meglepett hogy ez az egyedüli cég amelyik tudja hogy a vezető oldali 70 centis "picike" lapát!!
Köszönöm az érdeklődést. Sajnos még csak szét szedik az autómat, össze még nem...
Akinek már volt hasonló problémája, biztos tudja, milyen hosszadalmas ez a mikrofilmes alkatrészvadászat!
Kb. 1MF lesz a javítás, de még sok múlik az elektronikán. Külsőleg nincs baja, csak egy kis karcolás, de nem lehet tudni, hogy elektromosan nem érte-e valami kár.
Ha minden jól megy, a jövő héten összerakják.
De ilyet még nem láttam! Sima műanyag alkatrészek 40-50e forintokba kerülnek! :-O
...és erre azt mondják a szerelők, hogy más márkákhoz képes olcsók...
Már nagyon hiányzik a drágaságom... rossz érzés, hogy nincs itt a garázsban...
Hali , Sziasztok Sala_mon Nem is képzelem miért is kínzod, gyötröd magad eme topic olvasásával . . . .. Talán még valami számodra hasznosat is ki találnál venni belőle . . . . . Egyébként a szíved joga leírni amit. . . . . . . . ódv: sandore
Végigkocogtam a kocsival a 19-es úton, majd csaptam egy kört az autópályán, de nem tűnt el a jelzés, és azóta is minden indításkor jelentkezik. Mondjuk más baj nem volt (kopp-kopp), se rángatás, se túlfogyasztás, semmi.
Hát akkor javaslom, hogy menj át a saab fórumra, vagy tudod mit? Menj a Rover fórumra és ott is nézd meg a méregdrága 10 millás auótkat milyen primitív hibák okoznak hatalmas károkat az autókon olyannyira, hogy már menni nem tudnak vele, majd utána szépen lassan dőlj a kardodba, hogy vajon miért is voltam olyan ..., hogy eladtam az autómat!
Vannak hibái a 307-esnek , de az egyik jó barátom 17 millióért vette meg három évvel ezelött az auitómata mercédeszét, és láss csodát 3 millióba került az a röpke játék, hogy az autómata sebváltó 4000 km után szétesett szó szerint, majd a turbó robbant fel az autópályán. majd a lengéscsillapítók adták meg magukat. Hát vegyél ezek közűl csak egyet és utána írj vissza milyen gyönyörű jó autód van! Sok szerencsét ex 307-es!!!
a 136 LE HDI-nél előfordulo hiba, valos kod szerint elégtelen gázolajnyomás miatt következik be. A javítása gázolajszűrőház cserével történik. A 307 és 407 nél is előfordulhat.
mit lehet csinalni ilyen sarga diag lampa + APF-fel?
Miert tartod magadban az okossagot? :-)
(Amugy ez a viztelenites funkcio korabban valami olyasmi szinten mozgott, mint pl hetente ellenorizzuk a kereknyomast, csak ezekhez az uj flancos autokhoz nem lehet hozzanyulni, lassan mar ha kifogy az ablakmoso ahoz is treler kell...)
Nem lopták el a németek az APF-ot. Ma dél körül speciel hozzám ugrott be. Azóta még nem néztem, de őszintén remélem, hogy nem lesz így minden télen. :((
Egy "csak úgy" hozzászólás: hivatali VW Borában folyamatosan ég a motordiagnosztikai sárga lámpa, ami nálunk az APF hibával "szok" jelentkezni. (De rég láttam hála Istennek!) Korábban a sofjőr cikizett is emiatt. Szervízben neki is katalizátor-lambdaszonda hibára gyanakszanak, de nem tudták kiütni sem. Hehe. Meghajtották városon kívül, eltűnt a hiba, de ahogy a sofjőr ismét megtett néhány kilométert a városban, megint előjött. Ha abban a carban lenne kompu, gondolom kiírná az APF vagy CF hibát, de gagyi német carba ilyet nem tesznek. No nem kárörvendező vagyok, csak ugyebár irígységből - hiszen ez a hiba a PUG privilégiuma volt eddig - ezek a "piszkos labancok" ellophatták a "piszkos csigazabálóktól" az APF hibát - gondolom megtetszett nekik - és beépítették az drága autójukba. Ne csodálkozzunk tehát, ha majd jönnek-jövögetnek tanácsért a büszke "népautósok" :-DD
A gázolajszűrő a generátor felett található fekete henger vezetékekkel és csövekkel.
Ha szemben állsz a motorral akkor a fekete hengerből alul előre felé egy műanyag cső lóg ki és eltűnik lefelé. Annek a tövénél kell kifelé csavarni és a víz (mivel nehezebb a gázolajnál) kifolyik a szűrőházból. Utána a tank felől érkező kis pumpával fel kell tölteni a szűrőházak és kész. Az utat lehet folytatni. ( A vizet tényleg komolyan kell venni mert tönkreteszi a befecskendező szelepeket, a fagyveszélyről nem is szólva.)
Az Assistance-nak meg a fejébe húzni az egészet, hogy ennyit nem tudtak elmagyarázni.
Ha korábban motordiagnosztikai lámpa kigyulladása volt APF hibával akkor lehet, hogy erre is tudok okosságot.
Egy lehetséges megoldás - persze már megint Üllő, a Frédi-Béni.
Az Ő tanácsukra minden olajcserénél gázolajszűrőt is cserélünk. Nyilván van valami oka az aggódásuknak, én meg hallgatok rá. Egyébként itt bejön az a 2-3 ezer forint, amit Smíró megspórol az olajcserénél. Itt elsősorban arra a szaktudásra gondolok, ami olajcsere közben felmerül mint probléma, akár elméleti szinten is.
Nekem is SW-m van de csak 110Le-s, szívesen cserélném a 136-ra. Mennyiért cserélünk ?:-))
Azontúl meg a sima üzemanyagot tessék beletankolni. Volt már egy-két pancser teszt erről az A2-ben.
Öt hónapja vagyok nem egészen boldog, de még "szerelmes" tulajdonosa egy 1,5 éves 307 sw 2.0hdi, 136LE-ős ( 21.000 km ) járgánynak. Már kétszer voltam kénytelen tréleren beszállíttatni a drágát márkaszervízbe és most következik a harmadik, de most nem tudom az autó rossz vagy a gázolaj?
Teletankoltam Shell V-power gázolajjal , 600 km megtétele után tegnap reggel indulni szerettem volna. Üzenet: víz jelenléte a gázolajszűrőben, STOP!
Telefon a szervízbe: ez gáz, vitessem be az assisttel. Telefon az assistnek: nem garanciális probléma, ki fog fizetni a szállításért ? Menjek el a benzinkútra mert a gázolaj volt rossz! Shell-kút: méghogy víz az ő gázolajukban, kizárva!( mellesleg nagyon udvariasan )
Akkor most mi van, és mit kell tennem ? Segítsetek egy zölfülűnek! Kössz
Második alkalommal fordul elő, hogy nem indul az autó. Abszolút semmit nem reagál a kulcs elfordítására. Első alkalommal a szervíz megjavította szoftver-frissítés címszó alatt és jól is működött egészen a mai napig. A különbség annyi, hogy első alkalommal nem volt semmi előjele ennek a hibának. A mostani előtt viszont sejthettem volna a menet közbeni leállás (még szerencse, hogy vagy 20-al döcögtem mindkét alkalommal) + ABS nem működik jel pár napig tartó folyamatos világításából, hogy valami ismét nem stimmel.
Ha valakinek volt hasonló problémája, vagy csak egyszerűen tudja mi a probléma, esetleg van valami tippje, kérem válaszoljon.
Egyébként 2001-es, 1.6-os, benzines. Ha ez egyáltlán számít valamit.
Lassan aktuális lesz az ablaktörlőlapát csere 2,5 év után.
Tett már fel valaki olyan "lapos" (Bosch aerotwin, vagy mi a neve) ablaktörlőlapátokat régi 307-re? Az újakon már az van gyárilag, de ott más alakú a kar, nincs benne az S görbület. Lehet, hogy karcserével át lehet térni? Vagy megy sima adapterrel is?
Nagytesvér figyelő szemei... Tehát csak az olaj árán kijön egy tankolás. Azt hiszem erre mondják, no comment. Egyáltalán írjam le ezek után a szűrők és a gyertya árát? Elképesztő különbség.
Természetesen azért van eltérés,de nem durva. Az NGK izzítók tökéletesek,és tényleg olcsóbb mint a gyári,de pl.a sima benzines gyertya nagyjából ugyanannyi,mint utángyártva. A szűrőknél alig van eltérés! Az olajat k...a drágán adják az tény. Persze hogy kell akasztani az alkatrészen,hiszen az alkatrészeladó ezután kapja a pénzét. És az is igaz,hogy a normaidő legtöbb esetben több,mint amennyi ideig a valóságban tart a munka,de előfordul az ellenkezője is. A munkaidőből kapja ugyanis a pénzét a szerelő,a lakatos és a munkafelvevő. De ezt mind vállalja az,aki új autót vesz és nem akarja elveszteni a garanciát.
Izzítógyertyánál nincs igazán előírva a cseréhez szükséges km. Lehet 50e,de lehet 250e is. Ha kezd szarabbul izzítani,akkor lassan nem árt cserélni. De ez lehet akár relé vagy egyéb elektromos probléma is.
60 ezres szervízhez, ami biztosan kell: Olaj, 3 fajta szűrő, gyertya. Ezeknek az árát ismered, ha a szervíz adja? Aztán ha vannak kapcsolataid, próbáld meg ezeket beszerezni kiskereskedőtől. Total Quartz 9000-et 10.000-ért ajánlottak, /Castrol GTX -et 9.500-ért/ 5W-40-ben. Ha leosztom, cirka 2000 Ft/liter. Szervízben mennyi is? A szűrők árát most pontosan nem tudom, az irodámban hagytam a cetlit, de a kedvedért - ha megválaszolod a PUG-os árakat - leírom. Azután szorzunk, osztunk. Nagyjából 13 ezer körül kellene kijönni a különbségnek ugyebár. Bár a tankolásnyiban nincs benne, hogy hány liternél megyek tankolni:-)))
Én nem "összehasonlítani" akarom a PUG-os olaj árát egy "normál kereskedéssel", hanem ha én szerzem be a cuccot - és nyilván próbálok a "normál kereskedési" árból is alkudni -, na ez az én/mi tiszta hasznom/unk ahhoz képest, ha csak a kocsit adnám le szervízelésre. Korábban olvastam 4 ezer körüli szervíz olajárat, már csak az 10 darab ezres. Holnap pontos összegeket írok, tényleg jó, ha figyelsz:-)
Sziasztok ! Hali HDIowner Kérdés , mi a tapasztalás az izzítógyertyák kb. mennyi km-ig bírják, mármint a gyári? 1,6 Hdi Riv, 2005. okt. 7800km. Azt tapasztalom reggel mínusz 6 fok és a gyujtást ráadom, tényleg két másobperc után az izzítás visszajelző elalszik majd további kb. 3 sec. és a szürő és a "vízjelenlét" is kialszik és utána pöccre indul. A múltkor mínusz 13-nál is így volt. Hálisten, maradjon is. Még lesznek hidegebbek is. Olvastam a topicon, hogy nagy hidegben esetleg kétszer is "ráizzítani" , van ennek értelme? Köszi, Üdv: sandore