" A féktárcsa hibáját nem tudták,azt mondták a tárcsa üt,vagy a féknyereg görbe.(a féket én javítottam meg késöbb (autószerelő vagyok)aminek annyi baja volt csupán hogy ki kellett takarítani a féknyerget mert a fékporban megakadt a betét és ferdén nyomódott a tárcsára,ezért rázta a kormányt!(azért köszi az új tárcsákat!) "
Igazad van, nem gyözödtem meg róla. De a rögzítés láthatóan nagyon masszív volt, fel sem merült, hogy remegjen. Gondold el: olyan részen, ahol mondjuk az eredeti 0,5cm vastagságú fül 90 fokban behajlott én a hajlást telenyomtam a megolvadt müanyaggal, tehát ilyen szempontból még talán stabilabb is lett, mint volt. Mindezzel együtt nem mentem el újra beállíttatni a lámpát, ami tényleg problémás lehetett, mert nem biztos, hogy a lámpatest 100%-ig ugyanabba a pozícióba került vissza. De ez a müanyagosnál elvégeztetett javítás után sem garantált.
ja, ma elfelejtettem, azoknak, akik szerint csak ezzel a kocsival csak a gond van, mert csak erről szól a a topik (s emiatt létrehoznak egy fikanikket is, ugye "sala" ?), hogy ma is bejöttem, ma is elindult, ma sem volt baja, ma sem volt hiba.
En most voltam parszor ott, es nem tudom mit tegyek a kutasokkal, akik odajonnek, hogy segitsenek megtankolni. En nem szimpatizalok ezzel. Hallottam mar olyat, hogy a dragabb cuccbol adnak neha, vagy mittomen... Akkor biztos kene borravalot is adni, de fizetni ugye bent fizet az ember, altalaban kartyaval. Akkor most nyomjak egy kis ZS-t a markaba?
Az az igazsag hogy szeretem en magam tankolni, tudom hogy mit/mennyit teszek bele, ugyis vegigneznem ha o tankolna is. A kulcsot biztos nem adnam oda. Lemosni is inkabb en mosom le a szelvedot. Raadasul borravalot se igazan szeretek adni. (lehet hogy kis geci soher fasz vagyok, de nem erdekel.)
Én is még mindig a befagyott kézifékkel kínlódom! A múltkor kiolvasztottam a garázsban, de ma a feleségem hajtotta a kocsit és mikor megállt behúzta!
Hát persze, hogy újra megfogta ;-((
De mit is csináljak délután 5-kor, mikor én viszem haza a gyerekeket? Naná, hogy megyek vele, rángatom a bowdent meg a mosóba is bementem.
A trailer is pénzbe kerülne, meg azonnal cserekocsi is kéne, meg ha nem Űllőre viszem, még a gatyám is rámehet. Ott meg lehet, hogy csak megzsírozzák, megveregetik a vállam, azután mehetek :-))
Egyébként szerintem a bowden ..ar. Meg a visszahúzó rugó is gyengének tűnik, mert csak egy picit ragad be, nem olyan nagyon. Kb. 1,5 cm-es holtjáték növekedés van a kézifékkarnál ilyenkor.
Azért Üllőre is megpróbálok bejelentkezni, kíváncsi vagyok mikorra lesz időpont. Addig meg beteszek egy kerékéknek való követ a csomagtatróba, ha mégis kellene.
Két hét múlva megyünk síelni a kocsival és esetleg ott is jól jönne a kézifék. De mi a garancia, hogy az új bowden nem fagy be?
Majd beszámolok, hogy szétmentek-e a hátsó fékeim ;-( Egyébként én is a fogyasztást nézem, hogy kiugrott vagy sem. Az elején a kocsin is jól érezni, csakhát utána ki tudja, lehet hogy bekopott brrrr.....
Ma két! autót hoztak be befagyott kézifékkel. És mindkettő behozta a lábán.Így aztán hátsó fékbetét és féktárcsa csere is lett belőle,amellett hogy kb. 25liter/10 kilométer fogyija volt. Úgy látszik az emberek inkább fizetnek,mint gondolkodnak.
És hogyan győződtél meg arról, hogy menet közben nem remeg a lámpatest, vagyis nem vibrál bele a fény a szembejövő szemébe? Mert ez a ragasztásos módszer sohasem lesz olyan masszív, fix tartású, mint az eredeti, "egybe" anyag.
(Biztosan láttatok olyan lámpákat, amikenk valami furcsa oknál fogva remeg a fényük. Nos, a lámpatest elégtelen rögzítése okozza ezt a legtöbb esetben.)
Egy ismeretlen szervizbe egy gazdasagi total karos autoval en sem mertem volna beallitani termeszetesen...De ismetelten megjegyzem, hogy nem igazan erdemes tulmisztifikalni a 'szakszerviz' fogalmat.
(egyebkent siman megcsinaljak szakszervizbe, hogy az elem csere van felveve, javitjak, a masikat meg eladjak... risztel a munkafelvevo, a lakatos, a raktaros... stb) Nem azt mondom, hogy jellemzo, de nem is kiveteles...
Egyetértek. Kisebb "hanyagságokat" már találtam az autón, remélem a lényeges részeknél jobban odafigyeltek. Elméletileg a javításra van jótállás, de ki a csuda fog apróságok miatt visszaautózni olyan távolra...
Viszont ha már javítás - a munka minöségétöl függetlenül - tényleg jobban hangzik a márkaszervíz, mint vmi ismeretlen név, föleg egy olyan helyen, ahol nem is nagyon van ismeretséged. Persze, ez önmagában nem garancia a jó minöségü munkára, de annyiban Laccie-nak is igaza van, hogy az, hogy új alkatrészeket építenek be és elörírásaik vannak, hogy bizonyos javításokat hogyan kell megcsinálni, vmiféle garanciát mégis ad legalább egy jó közepes minöségü munkára. Persze tudom, sehol nincs garancia, hogy betartják az elöírásokat... Az apróságoktól eltekintve egyébként rendben levönek tünik az autó, nyilván a légzsákokat még nem próbáltam ki, hogy müködnek-e.
Korábban másik autómon kisebb koccanás után letörtek a fülek a lámpateströl, én házilag csináltam meg. Még müanyagos sem kell hozzá, le kell tisztítani/zsírtalanítani a felületet és környékét aztán neki a ragasztópisztollyal. Az a jó a ragasztópisztolyban, hogy nem kell várni, hogy megszáradjon és ki lehet vele pótolni kisebb hiányzó részeket is. És jó erösen tart, nem kell imádkozni, hogy nehogy szétessen, mint a ragasztóknál. Persze a javítás utólag jobban látszik, mintha a müanyagos csinálta volna.
Zsuri: Nekem is volt már ilyen APF-CCF hibával. Ez most nem tűnt olyan komoly dolognak, mert magától elmúlt a hibajelzés, és nem volt kísérőjelenség.
Tegnap épp márkaszervizben voltam (nem fért bele egy út Üllőre), amikor beesett egy kétségbehullott idősebb ember, és mondta a munkafelvételi pultnál álló pacáknak, hogy menet közben kigyulladt egy sárga lámpa a műszerfalon, a motordiagnosztika, és azóta is ég. Ő azonnal megszakította az útját és berohant a szervizbe, segítsenek neki, mert nem tudja mi van.
A fülem hallatára mondták neki, hogy "Megnéznénk de elromlott a diagnosztikai műszer!"
A lámpáról letörik egy kis pöcök, ahogy a lökhárító meglöki. Én is jártam így, kis koccanás miatt mindkét lámpát kellet cserélni.
A légzsák computerekról valahol azt olvastam, hogy "elsüléskor" beírnak magukba infókat (amit ki lehet értékelni, mint a fekete dobozt), ezt egyszer lehet, így ők is egyszerhasználatos cuccok.
Szerintem helyesen jártál el, hogy márkaszervízbe csináltattad meg. Így a casco álta a nagyobbik részt és te is nyugodt lehetsz, hogy mindent megfelelően cseréltek ki.
Ha a vevő ezen variál küld el a fenébe vagy kérdezd meg tőle, hogy jobb lett volna 300-400 e. Ft.-ért összerakták volna??? Ezt azt lespórólva?
Ha a vevő megnézeti szakszervízbe ott úgy is megmondják , hogy szakszerűen lett javítva. Egyedül beszámításnál hozhatják fel, hogy ez meg az cserélve lett. Akkor meg szépen szólva ki....ják. Persze ez csak az én véleményem.
Hát igen, én is attól tartok, hogy ha el akarom adni jelentös fikázásra számíthatok. Na nem mintha nem tudnám, hogy most már nem ér annyit az autó, csak ugye nem mindegy, hogy porrá volt törve az oldala/orra vagy igazából csak kisebb sérülések voltak.
a 300-350e szerintem nagyon kevés, annyiból még az anyag sem jön ki. Azzal persze egyetértek, hogy biztosan olcsóbban is ki lehetett volna hozni.
Pl. ha bontós alkatrészeket használnak és ha nem szakszervízben csináltatom. De így, hogy csak 10%-ban éreztem a javítási költséget számomra ennyit megért a kényelem, az idő(=pénz:-) és az új alkatrészek. Ha meg ide akarom hozatni az autót, akkor a trélert kell fizetni. Egyébként ha nincs a casco lehet, hogy megérte volna elhozatni, mivel van egy jó kis szervízem.
Amit nem teljesen értek, hogy a bal oldali lámpát miért kellett cserélni. Kívülről hibátlan volt és ott nem is nagyon érte ütés az autót. Azt mondták, hogy a szétszedés után derült ki, hogy a rögzítő pöckök ott is sérültek - a távolság miatt nem tudtam személyesen megnézni. A másik, amit végül is kénytelen vagyok a szervíznek elhinni, hogy az elektronikát a légzsákkal kell cserélni. Elég furán hangzik. Azért szinte biztos vagyok benne, hogy a szervíz igen jól járt az autómmal ...
ateszx20xev,
a küszöb alulról nyomódott meg egy picit, gyanítom akkor, amikor húzták ki az autót az árokból és volt egy olyan pillanat, hogy az elsö kerék a földön volt a hátsó viszont a levegőben - felült a küszöbre az autó.
A légzsák(oldal+függöny) + elektronika vmivel drágább újonnan, azt hiszem olyan 250e körül van.
En arra gondolok, hogy pl felult a jardaszegelyre, vagy valami kore a kuszob, es osszekarcolodott, vagy benyomodott, ilyesmi, tehat nem azert serult mert a karosszeria osszecsuklott. De az erintett majd megmondja...
[fenyszorok]
En ugy hallottam, hogy azert jok ezek az "ujfajta" fenyszorok, mert kis muanyag pockok tartjak a nagy lampatestet, es kisebb koccanasnal nem durran el egybol, hanem csak a kis pockok tornek el, a lampatest meg hatrasiklik (pl a elso muanyag kerekdoblemezek elhajlitasaval)... Itt biztos nagyobb volt a serules. :-(
A szomoru inkabb az, hogy amikor eladjak ezt az autot a kereskedo majd jol lefikazza a kocsit, hogy szarra van torve, stb.. nem ad erte semmit, majd mikor eladja, akkor meg mar csak egy alig hasznalt, nagyi-bevasarloautoja lesz belole...
Az en autommal egy eve jatszottuk el ezt a mokat, erosebben volt a jobb eleje serult, mint ez az auto, es ~600 eFt-bol allt meg a javitas... Persze az idot nem szamolom, amit az alkatresz keresgelesre ment..
Nem talalom most az Excelt amit vezettem, de pl. a ket elso lampa 30eFt volt, a gepteto 10, a 2 hutot 20-ert ujitottak fel..klimakompr. 25eFt... stb.