Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 2013.10.16 0 0 39821

Valóban abszolút nem szakértek hozzá, ellenben...

Te mire gondolnál, ha kb. 1 hónapja van műsoron a "kábel a rengetegben", na meg régi és új kapcsolószekrények, amikben turkálnak...? :-) Ezen felül kigyomlálták a "hagyományos" fénysorompókat és LED -es verzió került a helyükre, stb.

Előzmény: _Nyuszi (39820)
_Nyuszi Creative Commons License 2013.10.16 0 0 39820

Ott van biztosítóberendezés? :o

(Egyébként ha nem tudod, hogy mit csinálnak, akkor honnan tudod, hogy miből mennyi kell hozzá? :o )

Előzmény: Ep128 (39819)
Ep128 Creative Commons License 2013.10.16 0 0 39819

Valaki tudja esetleg, hogy mi ilyen böszme bonyolult egy biztber cserén? :-D

Budakalászon a következő van:

Úgy 3-4 hete csinálják, de eddig csak oda-odajártak melózni. Aztán kb. egy hete leraktak egy fém (konténer) házat a munkaterület mellé, gondosan alábetonozva. (Vajon ezt megérte...? :-) ) Aztán pár napja ehhez még érkezett azzal szemben egy faház is, szintén ugyanoda a munkásoknak. Lassan komplett lakótelep épül egy biztber felújításhoz, ami 1 hónapja folyamatosan folyik. :-D

Jó, tudom, jó munkához idő kell, na de izé... :-P

 

Schaku Creative Commons License 2013.10.15 0 0 39818

megy mail.

Előzmény: Mumeen '80 (39817)
Mumeen '80 Creative Commons License 2013.10.15 0 0 39817

Azt észrevettem (kis durcimorci) :-) ...  Azért mostanság nem kellett vonatot félreállítani kerékabroncs kopás miatt, pedig volt rá precedens. Mérni meg te is tudod le van írva a technológiai utasításokban mely kilométerenként mely időkben milyen vizsgálatokat KELL elvégezni. (Szerintem egy dologról beszélünk)

Előzmény: Schaku (39816)
Schaku Creative Commons License 2013.10.15 0 0 39816

Én mindig teszem a hülyét. Nem értek veled egyet. A ki és mikor méri témában.

Előzmény: Mumeen '80 (39815)
Mumeen '80 Creative Commons License 2013.10.15 0 0 39815

Jesszumpepi. Te hol élsz? :-) Hol máshol mérnék? Kocsiszín, főműhely, MEO...

Előzmény: Schaku (39814)
Schaku Creative Commons License 2013.10.15 0 0 39814

Jaaaa! Tán ott (is) mérik a kerekeket?

Előzmény: Mumeen '80 (39813)
Mumeen '80 Creative Commons License 2013.10.15 0 0 39813

Kocsiszín.

Előzmény: Schaku (39812)
Schaku Creative Commons License 2013.10.15 0 0 39812

"Kerék kúpok viszonylag rendben (tűrésen belül) vannak" >>Ezt honnan veszed? Az info forrása. :)

Előzmény: Mumeen '80 (39811)
Mumeen '80 Creative Commons License 2013.10.15 0 0 39811

Mármint hogy-hogy hol lehet hallani ilyenről? Ezt nem értem. És mire gondoltál "Ha" ??? :-o

Előzmény: Schaku (39810)
Schaku Creative Commons License 2013.10.15 0 0 39810

Hol lehetne ilyenről hallani? HA lenne.

Előzmény: Mumeen '80 (39808)
Mumeen '80 Creative Commons License 2013.10.14 0 0 39809

Alex-Fridmann (most kéne visszaemlékezni a pontos névre :-D ) féle nyonkarimakenő berendezés el van helyezve a pótkocsikon, és működik is (tehát ez nem nagyon lehet probléma), inkább az elavultságára gondolok...

Előzmény: 1014 (39804)
Mumeen '80 Creative Commons License 2013.10.14 0 0 39808

Kerék kúpok viszonylag rendben (tűrésen belül) vannak, nem hallottam kirívó esetröl mostanság.

Előzmény: 1014 (39803)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.14 0 0 39807

Nemrég végigzavartak egy mérőkocsit a vonalon

dáávid1988 Creative Commons License 2013.10.14 0 0 39806
Üdv!
Most láttam egy Bobo társaságában az Acsev motorkocsit Ilonatelepnél!
Csak nem valami nosztalgia program készülödik?
C50 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 39805

Úttörővasút mozdonyain is van.

Előzmény: 1014 (39804)
1014 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 39804

Ja, igen, a nyomkarima kenő. Ez mennyire hév-specifikus szerkezet? Mintha nagyvasúti mozdonyokon hallottam volna róla, de kocsinál nem emlékszem.

Előzmény: Mumeen '80 (39802)
1014 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 39803

Köszi!

 

Többnyire egyetértek, illetve elfogadom a megállapításaidat. Tényleg nagyon rossz állapotban volt. Ez azonban nem magyarázza meg azt, hogy most néhány hete miért nem sírnak és eddig miért csikorogtak. Tudtommal mostanában nem nyúltak a pályához.

 

A Cinkota és Ilonatelep közötti rész csak egy példa volt, a jelenség a vonalon több helyen is hallható volt.

 

A közlekedés során - úgy gondolom - nem elég a pályát vizsgálni, hiszen a pálya és a jármű együtt üzemel, kölcsönhatásban vannak. Te most a pályát kielemezted, köszönöm. Mi van a járművekkel? Kerék kúposságok rendben szoktak lenni? (kúposságnak kell vezetni, nem a nyomkarimának) Csapágyvezetések rendben? Forgóvázak rendben? Mi ok lehet még?

 

 

Előzmény: Mumeen '80 (39801)
Mumeen '80 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 39802

Igen, sajnos még nagyon lehet hallani egész Gödöllő szerte, ha átmegy a vonat a 3-as úti útátjárón. Most lesz ebben a hónapban valamelyik hétvégén sincsere. Sajnos nem akarnak profi nyomkarima kenő berendezésre rááldozni, sem a pályába beépítettet sem a vonatokon átalakítottat. Így marad a probléma: nagymértékű sinkopás, idő előtti elhasználódás, lakossági panaszok. "Nagyjaink gondolkoznak a probléma megoldásán " kaptam a választ a PFT-től, kérdésemre mikor lesz valami szembetűnő változás a palotakerti ívben. Bal vágányon 20km/ó a jobb vágányon 10km/ó! a sebesség. Hát egyenlőre ne várjunk nagy csodát, marad a vonatok lassú vánszorgása az átjárón, az autósok nagy örömére. Csak kisebb foltozások lesznek a gödöllői vonalon. :-(

Előzmény: Törölt nick (39800)
Mumeen '80 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 39801

De, ragáltunk rá próbáltuk kitalálni miért "csikorognak" a házad előtt annyira a kerekek/sinek. Az én megállapításom az volt, hogy használt sineket fektettek le az öt évvel ezelőtti felújításkor, már csak azért is mondom mert ha a vágánytengelyben egyvonalban pl.: vezetőállásról rátekintesz a sínszálakra akkor látod igazán mennyire girbe-gurba a sinek belső oldala. Próbáltam nagyon laikusan leírni, de ez összetett dolog, mert a szereléstől is függ, a beépített anyagtól, és a szabályozás szinvonalától is (kézi vagy gépi). Azt a szakaszt Cinkota-Ilonatelep között (főleg a 7-es szelvénykőnél :-) ) olyan külsős kivitelező cég csinálta akivel többet nem is kötöttünk szerződést. De kevés pénzből csak ilyen minőségű pályára tellett! Megjegyzem előtte még siralmasabb (vizzsákos, sáros, kopottsin, nyomtávbővület, irányhiba... teljes bemutató oktató anyagnak is elment volna 500m.-en) volt az a pályaszakasz (még mielőtt oda költöztél), így azt mondom elég istenes lett. :-( A másik nagy gondoddal a Cinkota újtelepi ívvel meg nem nagyon akarnak foglalkozni az se lesz meg csinálva egy darabig.

Előzmény: 1014 (39799)
Törölt nick Creative Commons License 2013.10.13 0 0 39800

A palotakerti nagykanyarnál még megvan a zenebona mikor átmegy a vonat az átjárón?

 

Ott aztán jó hangosan énekelnek a kerekek.

Előzmény: 1014 (39797)
1014 Creative Commons License 2013.10.13 0 0 39799

Többször felvetettem itt a kerékcsikorgás, sínkopás témát és soha, senki nem reagált rá. :-(

Előzmény: 1014 (39797)
1014 Creative Commons License 2013.10.11 0 0 39797

Sziasztok,

 

boldogan hallom, hogy a gödöllői vonalon jelentősen csökkent, szinte megszűnt a kereke sírása. (szörnyű volt, hogy még egyenesben is csikorgott, mint a villamos a sarkon). Újraesztergált kerékpárokat kaptak? Egy szerelvényt láttam felemelve Cinkotán.

Hanem némelyik vágány igen el van kopva, szinte csak a fele van meg a sínkoronának.

xxxel. Creative Commons License 2013.10.08 0 0 39796

Nem. Nincs bobo :)

Előzmény: ikarus435 (39795)
ikarus435 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 39795

Még mindig Csepelen van,csak nem rájöttek hogy nem túl gazdaságos a szállítás?

Előzmény: xxxel. (39773)
ikarus435 Creative Commons License 2013.10.08 0 0 39794

Még mindig Csepelen van,csak nem rájöttek,hogy nem túl gazdaságos a szállítás?

Előzmény: xxxel. (39773)
Schaku Creative Commons License 2013.10.07 0 0 39793

Ebben igazad van. Én is szaladtam már bájkal mert tele volt az elején a tároló, megvárta a vezető még játraértem.

Előzmény: Ep128 (39791)
Ep128 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 39792

Hülye Index... Előbb fel sem fogja, majd 2x kiteszi. :-P Sorry!

Ep128 Creative Commons License 2013.10.06 0 0 39791

"Ha meg nem jó helyen van a biciklitároló, hát istenem így járt. :D"

Ez nagyon nincs így! Láttam anno babakocsival felszállni próbálni egy nőt ott, ahol alapból valóban fel kellett volna tudjon szállni, de a forgatások miatt "ott" nem tudott! Szerencsétlen rohant a másik oldalra, de közben már az indítás jelző szólt, a szerelvény indult volna Ő meg a túloldalra rohanva még éppen hogy csak "feldobta" a babakocsit gyerekestül...
Szóval ez abszolút nem jó móka és igazából (szerintem) nem is volna szabad így szerelvényt közlekedtetni! Fentebbi okokból balesetveszélyes! (Akkor is, ha értem, hogy néha forgatni kell őket pl. egyenletes kopás és egyebek miatt...)

Előzmény: Schaku (39789)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!