Keresés

Részletes keresés

Mtz 550E Creative Commons License 2015.01.30 0 0 87611

Hali!

Köszi hogy megnézted! De nekem így nem jó ahogy áll mert húz balra fele a gép! Ha jobbra fordítom a kormányt kicsit visszaforgatja balra ha elengedem! Meg a gumi kopás nem lesz jó!

Előzmény: Törölt nick (87608)
Józsi73 Creative Commons License 2015.01.30 0 0 87610

A plató elején, a jobb oldalon, a helyzetjelző lámpa környékén

Előzmény: Isti betyár (87609)
Isti betyár Creative Commons License 2015.01.30 0 0 87609

Sziasztok!

 

Ifa HL 60 pótkocsikon hol található az alvázszám?

 

Törölt nick Creative Commons License 2015.01.30 0 0 87608
Megnéztem ma a kolégáim 820-asain se egyformán állnak. Van 10db gép de egyforma állasút nem láttam.
Előzmény: Mtz 550E (87606)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87607

Ideig óráig meg lehet oldani, de ez csak átmeneti tűzoltás...

Van amit szépen meg lehet javítani, de sajnos ez a hídház ügy nem az.

Én is voltam már hasonlóképp mezítlábassal, de hoztak új hídházat és csak a könyöktengelyházat kellett felhegeszteni és lecsiszolni. Az is fellazult és  úgy jártak vele...

 

Valamikor nyáron vagy tavasszal kérdeztem itt, mi a megoldás a görgős TLT csonk kotyogásra, ajánlották páran hegesszem be. Nem hegesztettem, mert nem is akartam és nem is tartottam jó ötletnek. Vettem újat, meg görgőket és zéger gyűrűt, szépen passzosra megállt a helyén, szerencsére a belső fele nem kopott meg.

Ha begesztem és elkopik a borda cserélni kell, belezhetem ki az egész kihajtásból a közepét, hogy cserélni lehessen...

 

Köszönöm kérdésed, egyre jobban. Javuló tendenciát mutatok eddig. :-)

Előzmény: Józsi73 (87604)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87606

Köszönöm az együtt érzést! Nem tudom hogy lenne a legjobb! Jó éjt mindenkinek!

Előzmény: Öcséé (87605)
Öcséé Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87605

még valamit nem írtam.

 

Ha típus módosítást csinálsz  legalábbis sejtem az 550-ből csinálsz 552-őt viszed műszakira  nem fogják szerinted megnézni? Gondolkodj!

 

Sajnos csapdába estél! :(

 

Az eredeti tulaj kicsit utána számolt: hídközép, függőcsapok külső-belső, tömítések meg a többi többe van annyiba mintha vesz egy egész ujjat. téged meg jól rászedett hogy félig fel van újítva .

Nagyon-nagyon sajnállak!

 

De igazán nem tudok rajtad segíteni .

Előzmény: Mtz 550E (87600)
Józsi73 Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87604

Az biztos, hogy el lehet szórakozni ezekkel, de a vége úgyis a csere lesz új alkatrészre, mert sosem lesz jó. A lehegesztés is nagy divat lett mostanában, de egyszercsak véletlenül csapágyat kell cserélni, és most hogy is jön szét..........

 

 

Egészséggel hogy állsz?

Előzmény: MTZ Betyár (87603)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87603

Csak úgy lehet, ahogy írtam.

Vagy szétszeditek és megméritek mennyi van a házban kopás, mert szerintem van, és felhegesztitek, aztán visszacsiszoljátok, hogy passzosan menjen bele a reduktorházcső.

De ez nem kis munka, el lehet vele pöcsölni pár napot, mire úgy felrakod és kicsiszolod, hogy visszaállítsd a kopást.

Vagy ház csere.. más megoldás nincs erre.

 

Jól írta lentebb valamelyik kolléga, zavarni fogja örökké a szemed és addig nem nyugodsz míg meg nincs csinálva rendesen.

Előzmény: Mtz 550E (87595)
Öcséé Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87602

Nekem azt tanították , hogy : járó,kormány,fék,váz szerkezeteket NEM stupekolunk életveszélyes magadra és másra is.

a régi hídház 197 ezer elég húzós nem véletlenül nem cserélte az előző gazdája .

 

De ha az új 3 részes hídközepet 74 ezer 3 régi hídházrövid 40ezer össze hozod ha lehet, sajnos én nem tudom mi a különbség a régi és az új között , van nálam okosabb aki tudja ezt  és ha működik akkor olcsóbban megúszhatod. ( tudom sajna így se olcsó ) Én komplett 3 részes hídközepet vettem  nem olcsón idén szeretném kicserélni mert a királycsap furata ki van kopva és perselyeztem de a persely elkenődik nem tartós.

De te tudod mi kell neked. hegesztheted de ha gond van akkor nem tudod se állítani se szétszedni. Olyan minta a váltókimenőkupfogaskerék lutri.

Előzmény: Mtz 550E (87600)
Józsi73 Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87601

A kormányműben a tengely az enyémben is el van csavarodva, balra sokkal jobban elfordul, mint jobbra, de ettől egyenesen megy, nem húz el sehova.

Előzmény: Mtz 550E (87596)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87600

Már azon is gondolkodtam ha sikerülne beállítani jobb és bal oldalt akkor a balost valahogy lehegeszteni nem lehet hogy ne forduljon el?

Előzmény: Öcséé (87597)
zo-lee86 Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87599

Szeva ez nekem is eszembe jutott, két megoldás között gondolkodom az egyik sebességváltó olajjal sebességváltóra épített külső szivattyúval , vagy hidraulikáról , de azt úgy hogy vegyes használatú olajat tennék bele sebváltó és hidraulikaolaj egyben /mint a Zetoroknál/ a sebességváltóban növekedő olajszint a nívócsavaron keresztül egy kis tartályba folyna onnan egy szintkapcsolós időszakos működésű szivattyú juttatná vissza a hidraulikatartályba az olajat.

Előzmény: Ntomi2 (87577)
Thorby Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87598

Emeld fel a gép elejét és járasd kicsit, én is küszködtem a balra húzással már kerékcsapágy tól kezdve gömbcsuklókig minden ki volt cserélve mire rájöttem, hogy álló, felemelt helyzetben is "húz" balra. Volt egy kicsi plusz lógása a csiga tengelynek és rávezérelt a kocka.

Előzmény: Mtz 550E (87589)
Öcséé Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87597

Szia!

 

Mivel a balos hátrébb van ezért a kerék után-futása nem jó azért húz balra.

Mint írtam a kerék geometriája nem jó.

( kerékszéttartás , után-futás , csapterpesztés ,kerék dőlés)

 

 

http://mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch02.html

 

http://users.atw.hu/mb-w108/tech/futomu_adat.htm

 

Kis olvasni való.

 

Ha meg lenne a tankönyvem amiből suliban tanultam elküldeném!

 

Ha elolvasod megérted te is.

Előzmény: Mtz 550E (87592)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87596

Amúgy ez igaz balra jobban alá tudok fordulni mint jobbra!

Előzmény: MTZ Betyár (87594)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87595

Próbáltam már az ékcsavart is felhegeszteni de akár hogy hegesztettem kicsit emeltem a lapolás magasságán akkor is elfordította meg felment az ékcsavar teljesen! nem úgy áll mint a jobbos! Már vagy két napja küszködök ezzel az ékcsavarokat hegesztgettem felfele de nem jó! Már nem tudom hogy csináljam?

Előzmény: MTZ Betyár (87593)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87594

Egyik kerék laposabb mint a másik, egyik kopottabb mint a másik, üt a felni, üt a gumi igen az is tud! Sokat áll egy helyben meglapulnak.

Kormányközép nem áll jól. (egyik oldalra többet fordul a kerék, mint a másikra)

Előzmény: Mtz 550E (87592)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87593

Ezt már megértettem az előbb is.

 

Na most egy fényképen bejelölöm, mi van kikopva és miért áll szarul az egész.:

A nyílakkal jelzett helyen a hídház belselye van megkopva oválisra és ezért áll szarul a reduktorház. Erről árulkodik a kikopott ékcsavar furat is, hogy fel volt lazulva és úgy mentek vele... sokat.

Mikor behúzod az ékcsavarokat eltolja egy oldalra a reduktorházat és máris rosszul áll.

 

Remélem érted miről beszéltem.

 

Előzmény: Mtz 550E (87591)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87592

Kormány miért húzhat még balra? Kormány összekötő rúdfejek jók nem lógnak!

Előzmény: MTZ Betyár (87590)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87591

A képen látható rész nincs megkopva mert ez új benne!

Előzmény: MTZ Betyár (87590)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87590

Az ékcsavar furata ovális, ha jól értem?

Ettől nem állhat rosszul. Ez azért lett ovális mert fel volt lazulva és szerintem azért áll rosszul, mert mocorgott a hídban a reduktorház.

Ha kihúznátok a hídból a reduktort és megmérnétek a körkörösséget, biztosan volna benne valamennyi.

Hát evvel sokmindent nem lehet kezdeni ha kikopott, kibájlogolni az ideig óráig jó.

Felhegeszteni lehetne és lecsiszolni, de oltári sok munka reszelővel...

Én amit mtz-n öntvényeket hegesztettem már, azt mind könnyen lehetett simán trafó pálcával, a hidat is simán lehet.

Újat venni nem éri meg, mert baromira drága.

Vagy így csináljátok, hogy megméritek van-e belül kopás, vagy huzzátok meg nagyon és úgy fog elrohadni.

Elhúz a kormány, hát az baj. Ez miatt is lehet, de más oka is előfordulhat.

Előzmény: Mtz 550E (87589)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87589

A szöghajtáson a lapolás nincs megkopva mert az új! A híd házon alul van egy kicsit a lyuk megnyúlva oválisodva! Az ékcsavar szépen belemegy meg is szorul csak ez az oldalt (bal) nem úgy áll a reduktorház mint jobb oldalt ez közel függőleges! Meg húz balra fele a gép elengedett kormánynál!

Előzmény: MTZ Betyár (87587)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87588

úgy értem hogy árokba ment vele és arra az oldalra borult a traktor.

Jobb valamivel, de azért mert igy kopik nem veszek rá fél első hidat annyit nincs használva, hogy megérje.

Előzmény: Mtz 550E (87586)
MTZ Betyár Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87587

Szép estét mindenkinek!

 

Fényképezd le azt a hidat abból a szögből, ahogy vízszintes talajon áll a traktor és szerinted látszik, hogy nem áll jól a reduktor ház.

Visszaolvastam de nem értem igazán, hogy most a reduktorház új az oké.

De a szöghajtásnak a csőtengelye ami bemegy a hídközépba az a régi az én olvasatom szerint. Meg a hídközép is.

Akkor az ékcsavar miért is nem szorul meg, mert írtál valami olyasmit is az elején, hogy már majdnem a menetet is letépted róla és akkor sem.

A lapolás nincs megkopva a szöghajtáson?

A hídközép nincs kiszopósodva az ékcsavarnál? (mert fellazulva jártak vele, sőt akkor már maga a hídközép belselye is megkophat)

Előzmény: Mtz 550E (87586)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87586

Hogy érted hogy egy kicsit meghúzta azt az oldalt? Neked is ha benne ülsz a jobb oldali kicsit előrébb van a bal oldali meg majdnem függőleges? A gumi kopásod most már jó?

Mitől húzhat balra fele akkor?

Előzmény: Törölt nick (87585)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87585

Nem egyformán állnak, ha szembe állsz vele akkor a bal oldalit cseréltem. Az előző gazdája kicsit meg húzta ezt az oldalt, de annyi baja legyen.

Előzmény: Mtz 550E (87584)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87584

Melyik oldalt cserélted az ékcsavarokat? Így már egyforma szögben állnak a reduktorok? Függőlegesen állnak vagy a reduktorok alja kicsit előrefelé?

Előzmény: Törölt nick (87583)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87583
A gumi kopást befolyásolta, a balra húzást annyira nem vettem észre, én is a két kúpos csavar cseréjével oldottam meg a gondot, azótta jó nem mozdult meg.
Előzmény: Mtz 550E (87582)
Mtz 550E Creative Commons License 2015.01.29 0 0 87582

Hali Geryke89!

Visszább olvastam a fórumot vagy 2-éve foglalkoztál az elsőhajtással te is hogy a bal oldali reduktor ház közel függőlegesen áll a jobb oldali pedig előrébb! Neked sikerült állítani rajta vagy egyformára? A gép nem sétált tőle hogy nem egyformán volt? Érdekelne hogyan állítottad be vagy hogy sikerült! Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!