Keresés

Részletes keresés

Luximen Creative Commons License 2015.04.08 0 0 24650
Jelenleg Mo. a kerti traktor közúton való közlekedéséhez jogosítvány szükséges.
A segédmotor jogsiban nem vagyok bizros elég-e hozzá. Én a "T"-vel döngetem.
Továbbá a szerelvénynek meg kell felelni az alábbiaknak.

Ezen feltételeknek feltétlen feleljen meg.
Kerti traktorra vonatkozó üzemeltetési műszaki
feltételek
118. § Az egytengelyes motoros részből és
hozzákapcsolt egytengelyes pótkocsiból álló, a
közúti közlekedésben egy egységként résztvevő,
és 15 km/h sebességnél gyorsabban haladni nem
képes lassú járművet (a továbbiakban: kerti
traktor), ha a lassú járműre előírt
követelményeknek nem felel meg, legalább a
következőkkel kell felszerelni:
a) olyan, a vezető által menet közben is
működtethető és rögzíthető fékberendezéssel,
amely a járművet bármely terhelési állapotában
legalább 2 m/s 2 lassulással lefékezni, és a terhelt
járművet 18%-os lejtőn megtartani képes,
b) olyan kormányberendezéssel, amely a 33. §
(3) bekezdésében meghatározott követelményeket
kielégíti,
c) előre fehér, hátra piros fényt adó, éjszaka,
tiszta időben legalább 150 méter távolságból
látható, nem vakító lámpával (lámpákkal) amely a
jármű előtt az utat legalább 10 méter távolságig
megvilágítja, az 1,60 méternél nem szélesebb
kerti traktoron e lámpát (lámpákat) a jármű bal
oldalán, az 1,60 méternél szélesebb kerti
traktoron e lámpákat a jármű bal és jobb oldalán
egyaránt el kell helyezni, elhelyezési méreteikre a
helyzetjelző lámpákra vonatkozó előírásokat kell
alkalmazni és energiaellátásuk olyan legyen, hogy
a jármű álló helyzetében is világíthassanak,
d) a 117. § (1) bekezdés c) pontjában
meghatározott fényvisszaverőkkel,
e) a 117. § (1) bekezdés d) pontjában
meghatározott fényvisszaverő táblával,
f) mind az egytengelyes motoros részt, mind a
hozzákapcsolt pótkocsit első, fehér színű, nem
háromszög alakú fényvisszaverővel.
117. § (1)
c) hátul mindkét oldalon, a jármű legszélső
pontjától legfeljebb 0,40 méter távolságban, a
talajtól legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60
méter távolságban elhelyezett, legalább 50 cm2
hatásos felületű, a 70. § (1) bekezdésében
meghatározott, piros színű fényvisszaverővel,
d) a jármű hátulján elhelyezett, hátulról jól
látható, legalább 750 cm 2 felületű, ferde piros-
fehér csíkozású fényvisszaverő táblával. A táblát
úgy kell elhelyezni, hogy alsó széle az úttest
szintjéhez legfeljebb 0,60 méter távolságban
legyen. A tábla fényvisszaverő képességének
olyannak kell lennie, hogy sötétben, tiszta időben
távolsági fényszóróval megvilágítva 150 méterről
észlelhető legyen.
Előzmény: biohazardxx (24647)
lacy63 Creative Commons License 2015.04.08 0 0 24649

ok

Előzmény: bpityu62 (24641)
biohazardxx Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24648

Minap irtam hogy szeretnék venni rotakapát ami jó lehet vontatáshoz, szállítmányozáshoz illetve egy 600m2 telek rotázásához . Tescos MTD szóba jöhet vagy nem mert az most akciós és havi 6000 ft 10 hónapon át az nem rossz nekem.

esetleg ezek?

http://olx.hu/hirdetes/kapalogep-ID2XKdn.html#eaa479df5b

http://olx.hu/hirdetes/robi-151-rex-rotacios-kapalogep-kerti-traktor-rotakapa-ID3cKtx.html#f0225567c2

 

Ha valaki esetleg tud valamit ajánlani olyan 70000ft ig maximum azt nagyon megköszönném.

biohazardxx Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24647

bakker ezt nem is vettem észre :D

oljeg12 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24646

Egy pillanattal lemaradt tőled a hozzászólásommal.

 

Előzmény: Reizerkrisz (24644)
oljeg12 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24645

Nézd meg figyelmesen és megfogod látni, hogy ez Szlovákiában van.

Előzmény: biohazardxx (24643)
Reizerkrisz Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24644

 

Nem mindegy? ha jól értelmezem ez egy szlovákiai hír.

Előzmény: biohazardxx (24643)
biohazardxx Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24643
bpityu62 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24642

Üdv.Az elzárást csak az úszó hajlításával lehet módosítani,KB akkor jó,ha a karburátor alappal van párhuzamosan.A főfúvókában a középső  igen vékony furatot is sikerült kitakarítani???Fújasd át levegővel is ,ellenőrzésképpen.Utána jön a szimering csere.

Előzmény: djadji (24640)
bpityu62 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24641

Beszorult ,nyitott pillangó szeleppel való indítás.Esetleg üzemanyag szegény keverék.következtében.Kifogyó benzin.Ha megrémül a tulaj,még cselekedni sem tud időben.Persze ez csak a kezdőkre vonatkozik.Olyant is hallottam,hogy egy terra ebből az okból kifolyólag nekitolta a kerítésnek a tulajt ,álítólag csúnya munkát végzett.

Előzmény: lacy63 (24636)
djadji Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24640

Hello!

Persze, a karbit szétszedtem, kitakarítottam. Korábban elég sokat állt, és barna méz-szerű trutyi lett a benzinből. De szépen ki sikerült mosni, a karburátort is, vezetéket is cseréltem, tankot is öblítettem, még egy benzinszűrőt is tettem a vezetékbe, az most még egészen tiszta.

Benzint kap szerintem, mert ha kinyitom a csapot, elzárás után a karbi alját leszedve szépen áll az üzemanyag benne. Sajnos jelölést nem találtam a karburator medencében, hogy meddig kellene megtelnie, milyen magasan legyen a benzin szint, ezért csak ránézésre tudom mondani, hogy van benne. Simson karburátorban volt jelölés, ha jól emlékszem. Ezért is gondolok arra, hogy sok az üzemanyag a keverékben, mert pont azt produkálja, mint mikor a SIMSON úszója elgörbült és későn zárta el a szelepet (vagy egyáltalán nem zárta el) és túl sok üzemanyag folyt bele, a magas benzinszint miatt túl sok üzemanyag keveredett a levegővél. Gázadásra hörgött, de nem emelekedett meg a fordulatszám. PONT mint most ennél. De itt nem találtam üzemanyagszint állítási lehetőséget. Az úszó mozog, a szelepet elzárja, de nem sikerült kitalálni hogyan tudnám rávenni, hogy előbb zárja el. Talán tényleg a levegő állító csavar van eltekerve, de nagyon.

Sajna ma nem tudom megnézni, hogy az a levegő állító csavar hogyan is áll. Állítgatni próbáltam ugyan, de ha az előttem próbálkozó teljesen elállította (csak tippelem) akkor eleve rossz helyen próbáltam állítani rajta egy kicsit, így aztán nem is hozhatott javulást.

 

Előzmény: bpityu62 (24635)
lacy63 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24639

négyen

Előzmény: Kutya088 (24638)
Kutya088 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24638

Már hárman vagyunk!DDD

Előzmény: Chevy01 (24637)
Chevy01 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24637

Én mondtam hogy jó gép, de legalább már ketten állítjuk!  

Előzmény: Kis Kolléga (24630)
lacy63 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24636

A felpörgést hogy érted?

Előzmény: bpityu62 (24634)
bpityu62 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24635

Üdv.Arra ,hogy nem kap benzint dugulás miatt ,gondoltál már???Takarítsd ki a karbit mielőtt el állítgatnád.

Előzmény: djadji (24632)
bpityu62 Creative Commons License 2015.04.07 0 0 24634

Üdv.Erre a célra ,mint ,hogy egy kis kertet megművelj egyszerűbbet és nagyszerűbbet ,mint egy röpkuplungos ,ív kapás gépet el sem tudok képzelni.Az ilyen kuplungnak csak egy veszélye van,ha egy kezdő kertész nem számít az esetleges felpörgésre.

Előzmény: Kis Kolléga (24630)
Steven 68 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24633

Írhatsz privátban is ha gondolod !

Előzmény: djadji (24632)
djadji Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24632

Köszönöm az infókat, megnézem hogyan is áll jelenleg. Véleményem szerint ezzel lehet a baj, de holnap délután kiderül. Legalábbis a Simóm így viselkedett amikor túl sok benzint kapott. 

HA jól láttam elektromos gyújtása van, azt nem kell állítgatni. Mást nem tudok elképzelni ami miatt nem pörög föl a motor gázadásra. 

KÖszi még egyszer!

Előzmény: Steven 68 (24631)
Steven 68 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24631

1 kg benzin égéséhez durván 15 kg levegő szükséges,ezt még literekben kifejezve tovább lehet számolni,de ezt most hagyjuk.   A szegényedés úgy következik be,hogy minél több levegőt adsz neki. Ha minden jó azon a gépen és a levegő csavar 1-1.5-2 fordulatnyira nyitva van, annak működnie kell.

Előzmény: djadji (24624)
Kis Kolléga Creative Commons License 2015.04.06 0 1 24630

Helo mindenki ! Meg kell veletek osztanom a mai élményemet, hát kipróbáltam egy számomra teljesen ismeretlen gépet amit itt a fórumon sokan emlegetnek.

Szevafém RK-02 3.5LE briggs motorral 2-2 kapával, soha nem használtam röpsulyos kuplungu gépet elég furcsa volt hogy a gázkarral kell variálni az indulást leállítást.

Egy olyan területet rotáltam fel vele ami csak le volt gyomirtózva tiszta betonkemény volt a teteje. Ennek a kapái más alakuak mint a kf gépeké nagyon könnyen belement a földbe szinte szeleteket hasított ki második járásra meg porhanyitott is. Furcsa volt de jobb munkát végez mint az én kf gépem.

A héten elraktuk a krumplit is erről akarok is mutatni pár élményfotót. Egy szántott vékonyan rotált majd kultizott földbe került bele a krumpli. Ime az eredmény.

Steven 68 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24629

Semmit nem szólhat hozzá a rendőr hiszen úgynevezett szarvkormányos a gép ,és nem kell rá semmi papír.

Előzmény: biohazardxx (24627)
Steven 68 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24628

Az 1 számú a fojtószelepet állítja, 2 számú a levegő főfúvókája, 3 számú a keverék állító.   Valamit félreértettél az írásomból! Én azt írtam, nem biztos,hogy a karburátornak van baja.

Előzmény: djadji (24625)
biohazardxx Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24627

http://www.jofogas.hu/bekes/Pannonia_meghajtasu_traktor_22851276.htm

http://www.jofogas.hu/bekes/Pannonia_motoros_traktor_csere_vagy_elado_15821475.htm

 

nah ezek elviekben simán elhúznak  sík úton 1 tonnát és nekem ez meg is felelne főleg hogy egyik sincs messze a lakhelyemtől. de egy nagy kérdésem lenne még hogy a rendőr ha megállít ezzekkel akkor mit szol majd hozzá?

Másik kérdésem hogy szerintetek jók e ezek a gépek igy szerkezetileg?

tudom hogy a pannónia blokk kicsit bajos és szereti a hasát  de egyszerű szerelni és birja a strapát cserébe ügyebár...

biohazardxx Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24626

köszi a segítséget mindenkinek megpóbálok az irtak szerint körülnézni...

djadji Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24625

Előzmény: djadji (24624)
djadji Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24624

Nem nagyon értem hogyan fog a keverék szegényedni. Tudnál segíteni? (elnézést a képért, de ami a lényeg látható).

SZval: 1: alapjáratot tudom vele állítani, ennek nincs hozzá köze a keverék alakulásához. 

2: Ez a "Súbert-tű"-nek nevezett dolog (én legalábbis így ismerem a SIMSON-ból). Ez ebben a karbiban nem mozdul, fixen be van tekerve, nem is állítható, ha jól gondolom.

3: És van ez a csavar, ami egy kis tűt állít, ez lenne az ami szegényíti a keveréket? ÉN másra gondoltam ugyan, de akkor félreértettem valamit. 

Vagyis a 3-as az amire nekem most szükségem van. Ugye?

 

Egyet értek veled, sztem is a karbival lesz a gond, éppen ezért szeretném beállítani, de sajnos nincs kiindulás alapom se, hogy kb hogyan lenne jó, és onnan már lehetne finomhangolni. 

Esetleg van valami alapszabály, hogy kb hogyan kellene állni, ahol várhatóan jó lesz? Már csak hogy láthatnám mennyire van elállítva... 

Előzmény: Steven 68 (24623)
Steven 68 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24623

Kifele tekered a csavart akkor szegényedik a keverék,de annak más baja is lehet. Az a baj,hogy ilyenkor mindenki nekiesik a karburátornak, és állítgatják, piszkálják és még rosszabb lesz a helyzet, volt már hozzá szerencsém amiket javítottam annak mindnek elég volt a karburátort utána beállítani.

Előzmény: djadji (24622)
djadji Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24622

Hello!

Van egy örökölt Robi-55 gépem. Beindul, megy, de semmi ereje nincs. HA ráhúzom a gázt, akkor nem pörög föl, csak hörög, de nem vagy csak alig emelkedik a  fordulatszáma. Még kiemelve se pörög föl (Vagyis amikor nincs terhelve) . Annak idején Simsont sokat szereltem, így arra gondolok, hogy sok a benzin, kevés a levegő és ezért nem tud felpörögni, csak hörög. A levegőt kap, mert ha leveszem a levegő szűrőt akkor sem jobb a helyzet (bár eleinte abba is sok olajat tettem, így azon keresztül nem is kapott levegőt, de most már beállítottam, tud szuszogni ott is.)

Simsonnál egészen más volt a porlasztó, itt nem is mozog semmi, csak egy pillangó szelep nyit gázadáskor, míg a Szimónál, a benzin adagoló tűt emelte ki, és így kapott több üzemanyagot, így lett dúsabb a keverék. De volt csavar a karbi tetején, amivel lehetett szabályozni mennyi levegő kerüljön bele.  De itt nincs, vagyis nem jövök rá...

SZval kicsit tanácstalan vagyok. A kérdésem a következő lenne:

 

Hogy tudom a benzin-levegő keveréket állítani a Robi-55-nél , és szegényebb keveréket előállítani?

 

Köszönöm szépen a segítséget előre is. 

studiod1 Creative Commons License 2015.04.06 0 0 24621

Kocsi van? új rota szinte csak 4t motorral van, sajnos sebességváltós csak horror áron esetleg 2+1 sebességes kínai. Legalább 5,5le vagy series675 nyomaték szerinti mérésű. Csigás lehajtásúnál a rossz körülmények esetére kétsebességes közdarabbal, főleg vontatáshoz én jobb megoldásnak tartom az ékszíj+lánc lehajtást, nem szükséges hozzá szabadonfutó(mivel nem önzáró) az ékszíjas kuplung rugalmasabb könnyebben indul és legtöbbször van hátramenet.Persze ízlések és pofonok............

Előzmény: biohazardxx (24618)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!