Keresés

Részletes keresés

Totya3 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 2602

Nem mindegy milyen a motor...

Előzmény: kokoferi (2601)
kokoferi Creative Commons License 2011.12.30 0 0 2601

sziasztiok én is kettö csö termosztátot használok 3.éve de tökéletes a megoldás.A fordulat szabályzásra még a fényerö szabályzos kapcsoló is jó lehet,1800 ft-ért lehet kapni.

Előzmény: Totya3 (2600)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 2600

Nem minden motort lehet fesz szabályzóval szabályozni, főleg, ha az fázis hasításos(triak) módon működik. Milyen motor van a ventilátorodon? Lehet, hogy könnyebb út a zsalus megoldás a szívó oldalon.

Két termosztát bőven elég. Egyik az üzemi hőfok, másik a biztonsági retesz hőfok.

Azt neked kell eldöntened, mikor mered egyedül hagyni. Az itteni megoldások is csak javaslatok, neked kell látnod mit hogyan valósítasz meg, hogy az biztonságos legyen! Érdemes egy oltót beszerelned a csigacsőbe, visszaégés esetén. Hasznos lehet elolvasni a régebbi dolgokat!

Előzmény: szekimilu (2599)
szekimilu Creative Commons License 2011.12.30 0 0 2599

Sziasztok!

 

Köszönöm a hozzászólásokat !

A ventim 55W-os , most találtam rajzot egy fesz szabályzóról azzal akarom majd csökkenteni a fordulatát !

Arra gondoltam 2 darab cső termosztátot rakok sorba és az kapcsolja le majd a ventit pl 65 foknál, ha esetleg az egyik tönkre megy beragad akkor a másik lekapcsol !

Még egy termosztát ami komplett lekapcsolja a gépet!

De magára hagyva az égetőt nem merném.Egyenláre tegnap a nyelvet csináltam ez egy 10mm átmőrőjű csőből lesz .

Előzmény: Totya3 (2598)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.30 0 0 2598

Erre lenne jó a lambda szonda, az megmondaná, hogy ha túl sok lenne a levegő. Persze szegény ember vízzel főz, és kikísérletezi, mikor fogy a legkevesebb és mikor kapja a legtöbb teljesítményt. Örülök, hogy véletlenül sikerült segítenem(vak tyúk is...)!

Előzmény: Süsü1983 (2593)
Dzsudimano Creative Commons License 2011.12.29 0 0 2597

Most értettem meg "megfordul az áramlás" bocs!

Előzmény: Süsü1983 (2595)
Dzsudimano Creative Commons License 2011.12.29 0 0 2596

Szia!Nekem gravitrációsan nem ment mert csak a 2 szélső hajóban volt az elmenő és a visszatérő is 3" vascső ezen kívül a hajókban 1-1 2"cső volt az elmenő a visszattérő meg 8-8szál gégecső mindeggyikben .Ez kb.20éve történt akkor még szénnel fűtöttem a nagy fóliát a kicsit 1kis szenes kazánnal és 1 olajégőssel.

Előzmény: Süsü1983 (2595)
Süsü1983 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 2595

Nálam a sátrak felé elég gyakran megfordul a gravitációs arámlás, ha nem megy a keringető. A csőtermosztát a kazán előremenőjén. Megy az égető és föntről jön a hideg víz. Volt olyan, h felment 90° C fölé a kazánban a víz és nem tudott leállni. Szerencsére az előremenőre tettem egy másik termosztátot, ami 4,5 V-ról megy. Beállítottam kb 30 °C-ra. Halamiért pl: áramlás megfordulása miatt lemenne a vízhőfok, vagy megállna az égető, stb akkor jelez. Nagyobb bajom ne legyen soha...senkinek se!

Előzmény: Dzsudimano (2594)
Dzsudimano Creative Commons License 2011.12.29 0 0 2594

Szia!Nekem a rendszerben kb.2000l víz volt ebből kb 500l a 2 kazánban.Mikor a rendszerben 60fokos a víz és beáll a szívattyú a 2 db 120KW-os kazán se perc alatt felfőzi a vizet mert ez nem egyszerű felforrás ilyenkor teljesen megáll a keringés .Az ,hogy a 200l-es hordó tágulásiból kinyomta a vizet attól még veszettűl ment minden nyomást nem tudom mekkora volt,de a műanyag gomb leolvadásához azért kellett gondolom minimum200fok!Mikor egy ilyen rendszer elszabadul teljesen más kategória mint a mostani kis játék kazánom a maga 35KW-ával!Vegyestüzelésnél max. vészjelzőt lehet beépíteni az ilyen helyzet megelőzésére  ,égetőnél megfelelő biztonsági berendezésekkel megelőzhető az ilyen baj!Üdv.

Süsü1983 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 2593

Szervusz!

A jó levegőellátásról annyit szeretnék mondani: általában a legtöbbünknek erős ventillátora van az égetőjéhez főleg az olajégő ventikre gondolok itt. (A fordulatszám szabályzás nem az én területem.) Én ismét megtapasztalatam a túl sok levegő hátrányát. Eddig nem nagyon foglalkoztam vele, h dügörög a kazán, kicsit köpködi a parazsat.  Nem olyan rég tettem föl egy videót az égetőmről. Utána Tyotya3 megjegyezte, h parázsdarabokat lát kiröpködni. Mondjuk amikor a felvétel készült akkor nagy teljesítményen ment a fej. De kisebb teljesítménynél is ment ki rendesen elégetetlen anyag a fejből.  A lényeg, nem hagyott nyugodni a dolog. Nekiálltam beszabályozni az égetőt, ne legyen dübörgés se köpködés.  Csöndesen ég azóta, akig hallhatóan duruzsol. A hamu teljesen tiszta. ÉS kisebb fokozaton érek el olyan teljeseítményt, amit eddig nem tudtam. A dübörgéssel sok elégetetlen gáz mehetett ki a kéményen, holott nem volt több füst szemmel láthatólag, a hamu oldal meg egyértelmű, ami fekete az nem égett ki.

A légcsatorna jól méretezett a ventihez, még nagyobb is.  A lyukak össz keresztmetszete is stimmel a ventihez mindkét fejnél.  A probléma: erős a venti. 100 w, koszosan is bőven többet nyom mint kéne. Most, h folyamatosan megy a kazán a lakásba, a keringető alacsony fokozaton ( 1.), az égető csak annyira megy mikor begyújtani szoktam. 50-55°C-os a víz egész nap. a teljesítmény nem igen lehet több 20 KW. A lakásban 21 °C felett van egész nap. Ventinél csak 3-4 mm-re van nyitva a rés és minden tökéletes. Nálam 1 mm-es eltéréssel kell szabályozni a levegőt. Ehhez érzék kell, vagy gyengébb venti. 

Szerintem ezt mindenki vegye figyelembe. Erős ventivel szenvedés lesz. Mi az erős és mi a gyenge. A biottomatnál 60 Wos ventivel mennek a 120KW-os égetők...

Előzmény: szekimilu (2590)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.29 0 0 2592

Nekem akkor forrt fel a vizem egyszer, kb. 18 éve, amikor leszigeteltem a padlást és ugyanannyi szenet tettem, mint korábban. Viszont azt nem értem, hogy neked hogyan lehetett benne nyomás. Ha zárt tágulási tartályod van ,akkor kellene egy biztonásgi szelepnek lennie. Ha nyitott, mint nekem, akkor ahogy nálam is történt, kinyomta volna a vizet a rendszerből. Persze nálam is volt haccacáré, de nekem elég volt kinyitni a füst ajtót felül.

 

Azzal nem lehet nem egyet érteni, hogy fő a biztonság. Sokat lehet gondolkodni, hogy meddig érdemes, illetve kell elmenni e téren. Nagyon rendszer függő is a dolog, hogy melyik részre kell biztonsági elemet tenni. Például mi van, ha a beadagoló reléje, vagy vezérlése beragad. Gondot okozhat, ha teletolódik anyaggal a kazán? A motort érdemes védeni? Mert ilyenkor előbb utóbb úgy is megszorul, ha már nincs hová férnie az anyagnak. Tehát motorvédő kapcsoló... Érdemes lenne ezeket végigbeszélni, megvitatni, mert szerintem hasznunkra lehetne.

Előzmény: Dzsudimano (2591)
Dzsudimano Creative Commons License 2011.12.29 0 0 2591

Szívesen ,amiben tudunk segítünk!Még annyit hogy a levegő menyiséget mint már Totya3 is írta valamilyen módon feltétlenül szabályozhatóvá kell tenni ,erre a legegyszerűbb megoldás a ventillátor szívóoldali szabályzása 1állítható kis ajtóval vagy csappantyúval,persze tehetsz a ventire fordulatszabályzót is.A kazánra az az 1 csőtermó amit raksz a szerkezet vezérlésére önmagában nem biztonságos,vagy tegyél 1rendes kazántermosztátot amiben van vészkikapcsoló termosztát ami 90-95foknál hiba esetén ha az üzemi nem kapcsolna ki megállítja a fűtést,vagy tegyél a szabályzó csőtermosztáttal sorba még egy csőtermosztátot 90fokra állítva!Itt nem elsősorban a vízfelforralás a gond hanem járhatsz úgy mint én jártam a nagy kazánommal!Széntüzeléssel használtam volt rajta huzatszabályzó is .Szívattyús rendszerű fűtés volt önbeálló forgórészű szívattyúval,hát be is állt magában ,mikor kimentem szinte ugrált a kazán ,gyorsan kihúztam a tűztérből az összes égő izzó szenet.A hőmérő óra 160fokig mért ,de a mutatója letört ,a huzatszabályzó műanyag állító gombja leolvadt az alu belső részről szóval el lehet gondolkozni hány 100fokos gőz lehetett benne és hány Bar az ehhez a hőfokhoz tartozó gőznyomás!Szerencsém volt,megúsztam,de azóta nálam fő szempont a biztonság!Üdv.

Előzmény: szekimilu (2590)
szekimilu Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2590

Köszönöm nektek a segítséget, holnap rendezgetem és fúrok jóval többet a fejbe !

Előzmény: Totya3 (2589)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2589

Én azt javaslom, hogy vizsgáld meg, hogyan helyezkedik el a fűrészpor a beadagolás után, amikor a nyelv kapcsol. Ezután úgy helyezd el a furatokat, ahogy a por kirajzolódik. Egy sor a vonalára, egy alá 2cm-re, egy fölé. Az előmelegítőbe(10cm) nem kell furat szerintem se. Alulra is tehetsz egy-egy sor furatot. Átmérő 5-6mm bevált sokunknak. Pár furatot hagyhatsz a fej végébe is, hogy a parázs rendesen elizzon, de oda elég 4-6db alulra. Az előzőleg használt hagyományos fejemben ez kb. így nézett ki(még ez sem volt pont olyan, mint amit leírtam, csak arról már nincs képem).

Látod, hogy én is letakartam az alsó furatokat, mert elfújta felfelé a fport. De a levegőt is szabályozni kell. Túl sok levegő sem jó. Csak hűt és szétfúj mindent.

Előzmény: szekimilu (2586)
Dzsudimano Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2588

Nézz meg 1 gyári fejet pl.a Biottomatét az oldalukon van róla elég kép ezt veheted alapnak plussz az aljára még tehetsz vagy 2sort!Az esetleges felesleges furatokat kipufogó tömítő pasztával könnyen be tudod tömni hőre keményedik,de ha mégis kell a furat egy erőssebb dróttal könyű kiütni.

Előzmény: szekimilu (2586)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2587

Szia! Írod, hogy a nyers nyárfa nehezen ég. Ezzel a fejjel a nyers és hozzá kicsit nedves nyárfa fűrészpor minden gond nélkül ég.

 

 Annyi a hátrány, hogy a nedvesség miatt kátrány rakódik le és csöpög a kazán oldala, mint amikor vizes fával voltam kénytelen tüzelni. Ezért időnként szotyihéjjra váltok és megemelem a füstöt, ami szépen kiégeti a járatokat. Épp most is ez történik. Ma kivettem a fejet, fúrtam rá pár lyukat még, és tettem rá egy toldatot. Azért kellett, mert néha kipotyogott oldalt a fűrészpor. A héjjal nem volt gond, mert alacsonyabb szint is elég volt a szükséges teljesítményhez. Így mindkettő jól ég. A nyelv rúdjára is tettem egy védő csövet, mert a kátrány arra is rárakódott a hidegebb helyeken az ajtó közelében. Üdv!

Előzmény: Dzsudimano (2582)
szekimilu Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2586

Akkor a fej vége levan fedve 10 cm-en, ott nincsennek lyukak fórva, a fej elején olvastam, hogy van aki rak lyukat van aki nem , és van aki rak a fej aljára és van aki nem, az oldalakon hány sorban tegyek lyukakat , egészen a tetejéig vagy ne vigyem fel annyira, az a gond, hogy mindegyik fejre van jó és rossz tapasztalat van akinek ez van akinek az jön be, nekem csak tisztán fűrészporral menne az égetés , így tanácstalan vagyok !

Előzmény: Totya3 (2585)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2585

Közben megtaláltam a képeket is, amikor írni kezdtem nem jött még fel a post, és mano is írt közben...

Előzmény: Totya3 (2584)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2584

Nemrég beszéltünk róla, hogy a furatok és a nyomás és a levegő sebessége, mennyisége hogyan függ össze egymással. Neked valószínű túl sokat szállít a venti, csökkenteni kéne a levegőmennyiséget, vagy a fordulatszám csökkentésével, vagy a szívó oldal szűkítésével(zsalu). Az sem mindegy, hogy a furatok hol helyezkednek el a fejben. Ha fel tudsz tenni egy képet, többet is tudunk mondani. Addig is nézz körül, itt hogyan oldották meg a többiek, sok példát látsz, néhány gyárit is!

Előzmény: szekimilu (2580)
szekimilu Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2583

Szia!

Köszönöm válaszodat!

Nyár fa de eléggé száraz már !

Nyelves vezérlésa lesz , csőtermosztát kapcsolja majd le a ventilátort kb 60 fokos előremenőnél.

Előzmény: Dzsudimano (2582)
Dzsudimano Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2582

Szia!Kevés a furatod és az elrendezés sem a legjobb,próbáld egyenlőbben elosztani 5-ös vagy6-os furatokat .Ne siesd el a begyújtást ,igazán jól a legtöbb tüzelő csak üzemmeleg fejjel ég!Milyen fűrészport használsz?Én sok mindent kipróbáltam fenyőt és kemény fát is szárazat és nyerset is,de csak a friss nyárfa fűrészpor  volt az ami nem igazán akart égni!Vegyél vissza a levegőből és szépen fokozatrosan indíts a szerkezetet.A vezérlése milyen lessz?

Előzmény: szekimilu (2581)
szekimilu Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2581

http://indafoto.hu/szekimilu

 

itt vannak róla képek !

 

Nagyon megköszönném a segítséget !

 

Elősször csak 3 as furatai voltak a fejnek, volt az aljában is úgy elindúlt az égés de úgy is kb egy óra kelett hozzá !

Előzmény: szekimilu (2580)
szekimilu Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2580

Sziasztok!

Ma teszteltem az égetőmet , nem valami jó , tisztán fűrészporral szeretnék tüzelni de a por csak izzik a fejben , a fej mellett meg minden tiszta por. Fújja ki a venti a tüzelőt a fejből . A ventillátor egy elektromos kályha ventije a fejhez való csatlakozása 110mmX50mm most ha 3 as furatokkal akarom megoldani akkor 576 darab 3 as furatot kellene fúrnom a fejbe ? Mert most kb 50-60 db 3 as és 6 os furat van a fejben vegyesen !

 

kilitipapa Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2579

Jóestét kívánok! Végigjártam Olaszországot és Szlovéniát,nemtaláltam saválló kéménybélést náluk. Ők is Európában élnek és Náluk nem kötelező! Már megint túl lőttünk a célon????

stadler7 Creative Commons License 2011.12.28 0 0 2578

Meg szeretném osztani veletek, hogy ma meg volt az első próba vezérlés és kazán nélkül az udvaron.

michy77 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 2577

Vulkán tipusú égető berendezés eladó.

kokoferi Creative Commons License 2011.12.27 0 0 2576

Köszönöm szépen a választ ,ez tetö alatt van igy tök száraz,és vegyes van benne minden.

Előzmény: Süsü1983 (2574)
Süsü1983 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 2575

A BÁRÁNYOK HALLGATNAK! :)

Előzmény: Totya3 (2571)
Süsü1983 Creative Commons License 2011.12.27 0 0 2574

Szervusz!

Az árparamatyot érdemes külön is kipróbálni, ha van rá lehetőség. Általában jobb, mint a búza. Az árpa korábbi betakarítása miatt nagyobb a valószínűsége, hogy nem ázik meg a szárítón kívül a kupacban az elszállítás előtt. Én is tüzeletem már belőle egy keveset. Nekem jobban bejött, mint a búza. Jobb a fajsúlya. Igaz jobban össze tud álnni a tartályban, de a bolygató megoldja. 

Előzmény: kokoferi (2572)
Totya3 Creative Commons License 2011.12.26 0 0 2573

Ma végre sikerült elkészülnöm a második csiga forgás detektorával, sokat szívatott, de megérte.

A meghajtó motor tengelyére tettem egy mágnest ami sugár iránya van polarizálva. A kis fekete téglatest, piros vonallal egy HALL érzékelő, ami a mágneses polaritásra ad jelet. Így minden fordulatra egy jel jut. A motor 1440-et forog, ami 24Hz, ami 41.6ms periódusidő. A program azt figyeli, hogy 45ms alatti-e az idő. Ha nem, az azt jelenti, hogy a csiga nem forog, azaz megszorult, vagy egyéb elektromos baj van. Az első csiga csak akkor kapcsol be, ha a kettes forog. Ez azért fontos, mert az ejtő csövet nem nyomja tele, így nem tud visszaégni semmiképpen sem, így még biztonságosabb lett.

A motor indításában is javulás állt be, addig indít, amíg fel nem veszi a fordulatot. Ez is határolva van, nehogy leégjen, ha megszorulna a csiga. Sokkal csendesebb lett az egész, mert az üzemi kondikat kisebbre lehetett venni, a starter pedig vezérelve van. Nekem sajnos csak 230VAC van, ezért nem kis feladat megfelelően méretezni a kondikat egy 3 fázisú motorhoz. Sokat kellett dolgoznom vele, míg jó lett.

Itt egy kép a vezérlő dobozról(nem PC van benne, de ez talán látszik).  

A begyújtáshoz a szürke nagy gombot kell megnyomni, más beállítást nem igényel, csak meg kell gyújtani a fejben a tüzet.

Így néz ki a szerkezet hordó nélkül:

Itt pedig a mágneses nyelv jeladó:

A csavarral be lehet állítani a megfelelő tüzelő szintet.

Jelenleg nedves fűrészporral tüzelek, nem számítottam rá, hogy meggyullad egyáltalán, ezzel szemben hibátlanul ég az új fejben.

Jó fejlesztést mindenkinek!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!