Keresés

Részletes keresés

Eti65 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 60244

Tisztelt Volán!

 

Ez egy szép kertváros!Egy  felmérésből tudjuk,hogy vidéken Érden is a lakosság 80%a autót használ és a vidékiek csak 20%a használ Volánbuszt.Akkor mi a fenének kell hajnali 3:45kor már a  Volánbuszok zajára ébrednem!A kutya nem utazik rajtuk.Max.pár csöves!Az első Volánt ha már egy nyugodt kertvárosban kell Volánbuszt ily sürün járatni,nyugodtan indithatják 4:30 után.Hétvégén elég hajnali fél6kor az első Volánt Budapest M7es autópálya irányában indítani!Nem azért költöztem Érdre,hogy a Volán zajára riadjak fel!

Bezzeg az Iparos úton óránként jár busz!Ha valaki éjjel 3:45kor akar buszozni az rendeljen magának,ilyen szolgáltatás a budapesti BKV-nál létezik!Természetesen dupla árért!

paca664 Creative Commons License 2014.08.29 0 0 60243

A közforgalmú közlekedési szolgáltatások igény alapú tervezése

 

Mivel az "igény alapú tervezés" fogalma különösebben sehol sincs kifejtve (kinek az igénye? az utasoké vagy a megrendelőé?), kíváncsi vagyok hogy ez alatt mit fognak érteni. Kistérségi telebuszos rendszerek vagy csúcsidőn kívüli üzemszünet?

Előzmény: kbn (60241)
Racilaci Creative Commons License 2014.08.28 0 0 60242

Ez azért mintha más szeleket jelentene az eddigiekhez - legalábbis a kommunikáció szintjén.

Előzmény: kbn (60241)
kbn Creative Commons License 2014.08.28 0 0 60241

http://www.kormany.hu/download/b/84/10000/Nemzeti%20K%C3%B6zleked%C3%A9si%20Infrastrukt%C3%BAra-fejleszt%C3%A9si%20Strat%C3%A9gia.pdf

 

"A szabályozás csak olyan közszolgáltatás megrendelését engedheti meg, amelynek költséghatékonysága, társadalmi hasznossága igazolt. A szociális, méltányossági alapon megrendelt szolgáltatás esetében is igazolni kell, hogy a választott szolgáltatási mód a leghatékonyabb. Fontos cél a párhuzamos busz- és vonatjáratok menetrendi kínálatbővítő (nem versengő) összeegyeztetése, a verseny által okozott kihasználatlanság megszüntetése, különös tekintettel az újonnan fejlesztett szolgáltatásokra (pl. tramtrain)"

setra415HD Creative Commons License 2014.08.22 0 0 60240
Előzmény: setra415HD (60238)
Racilaci Creative Commons License 2014.08.22 0 0 60239

Jól mutatna a 200-asainkon-:)

Előzmény: setra415HD (60238)
setra415HD Creative Commons License 2014.08.22 0 0 60238

Egy kis újítás a cseheknél:

 

http://iho.hu/hir/usb-bemenet-a-kapaszkodon-avagy-hasznos-ido-toltes-a-buszon-140822

 

 

 

Távolságiban pedig a 230 V-os hálózat elérését is biztosítja néhány szolgáltató már egy ideje.

EKM-765 Creative Commons License 2014.08.17 0 0 60237

https://www.antikvarium.hu/book.php?ID=546257&oldal=bongeszo&utm_source=ertesito_email&utm_medium=e-mail&utm_campaign=ertesito_konyv

trizs77 Creative Commons License 2014.08.11 0 0 60236

Fehérvárról Pécsre buszozott egy négyéves

 

Hír24 eltűnt gyerekszékesfehérvárpécs

 

2014. augusztus 11. 07:56

 

Szombaton délután a székesfehérvári buszpályaudvaron tűnt el egy négyéves kisfiú, akit aztán Pécsen találtak meg.

 

A Fejér megyei főkapitányság szóvivőjének késő esti bejelentése szerint a pécsi buszpályaudvaron megtalálták este 9 körül a kisfiút, aki valószínűleg felszállt a pécsi buszra, de ez senkinek sem tűnt fel. Szülei még szombat éjjel elindultak érte Fehérvárról, hogy hazavigyék

 

Szombaton Székesfehérváron 17 óra 30 perckor a Piac téren lévő buszpályaudvaron családja mellől tűnt el egy négyéves kisfiú. Milán eltűnésekor világoskék farmert, fehér alapon színes csíkos póló viselt. A 4 éves gyermek 112 centi magas, 25 kiló súlyú, kék szemű, szőke rövid hajú.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

1./ Mivel még csak 4 éves, nem kell neki jegy.

 

2./ Amig a buszvezető bejelentkezni ment símán felszállhatott a buszra.

 

3./ A buszon meg mnden utas azt gondolta, hogy a másik utassal utazik.

 

....................:-)))

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.09 0 0 60235

Nem tudom, ez a galéria mennyire ismert.

 

http://s280.photobucket.com/user/hf-foto/library/?sort=3&page=0

 

Az 1996-os galériában vannak - többek között Volános buszokról - Budapesten készített képek. A többi galériában is találhatók buszos képek, melyeket a szerző vásárokon készített.

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2014.08.07 0 0 60232

Nem engedték felszállni a törött személyivel

A 23 éves fiú szombat késő este a dubrovniki megállóban maradt. A Volánbusz szerint nem tehették meg, hogy így felvegyék. Tovább »

forrás: Index.hu

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.25 0 0 60231

Na, akkor nézzük:

 

Alapvetően a jelenlegi helyi rendszert csak úgy lehet megérteni, ha rendelkezünk némi ismerettel a korábbi helyi hálózatról és ismerjük a "történeti" előzményeket.

 

Korábban (90-es évek eleje) egy 10 vonalas helyi hálózat működött. Egy központú, jellemzően sugaras vonalakkal, de azért a vonalak néhol metszették egymást. (A városszerkezetből ilyen hálózat adódik) Számozásuk 1-től 12-ig terjedt, két szám nem volt betöltve, azok meg nem valósult vonalak lettek volna.

 

A követési sűrűség a 4-est (mártonszállási vonal, külterületi alacsony lélekszámú településrészt és egy tanyavilágot lát el) leszámítva csúcsban legalább félóránkénti, csúcson kívül óránkénti volt. A forgalmasabb vonalak csúcsban negyedóráztak. A pályaudvarról (akkor még a Jelky téren volt, valóban a központban) minden óra :15-kor és 45-kor indultak a járatok, a negyedórázók ezeket bővítették fel 00-ás és 30-as indulásokkal. A vonalak ugyan nem voltak teljesen azonos hosszúak, de mindegyik ugyanakkor indult és nagyjából ugyanakkor ért be a pályaudvarra, így alkotva félóránként _pókot_, ahol csúcsban mindenhonnan mindenhova megvolt az átszállási lehetőség. Minden járatnak megvolt a maga saját időpontja, ami 15-, vagy 45 volt, értsd úgy, hogy az órás alapütemben pl. az 1-es mindig 15-kor, a 2-es 45-kor, a 3-as 15-kor és így tovább indult, csúcsban ezek az időpontok lettek kvázi ütemen felüli járatokkal felbővítve félórás, vagy akár negyedórás követésűre. De a járatok alapüteme nem sérült. Úgy gondolom, hogy a 80-as évek végén, 90-es évek elején egy ilyen rendszer itthon igencsak elgondolkodtató, nem mai találmány az az ITF...

 

Aztán, ahogy fogyott az utasszám, csökkent a bevétel, nőtt a veszteség úgy épült le a helyi hálózat. Megszűnt egy lépcsőben több vonal, azokat részben más járatok útvonal módosításával pótolták (ekkor jött létre az első igazi körjárat, az akkori 8-as, mely két csúcsidei vonal, a 8A/régi 8-as/ és a 8Y/régi 7-es/ csúcson kívüli körjáratba összevonása volt), szűkült az üzemidő hétvégén, megszűnt a negyedórázás a forgalmasabb vonalakon, de a rendszer a sugaras, ütemes, csatlakozós jellegét végig tartotta. Többször történt teljesítmény-csökkentés, legfőképpen a hétvégi közlekedésben.

 

Fontos változás volt, hogy úniós pályázat keretében új helyi autóbusz-pályaudvar épült a vasútállomás mellett, a Vonatkert, aminek amellett, hogy értelme nem volt (hiszen akkor sem és most sincs érdemleges átszállóforgalom), legalább eltolta a sugaras hálózat középpontját. Ennek annyi lett a következménye, hogy az ellenirányú vonalak menetideje 3-4 perccel hosszabbodott, ami már tarthatatlanná tette volna a 30 percezős rendszert. Ezért a menetrendbe és a vonalakba is többször bele kellett nyúlni, ami a menetidőhiány okán erősítette a körjárati jellegeket. (pl. Oda, vagy vissza irányban rövidebb útvonalon kellett jönni)

 

Aztán eljött 2009 január, amikor a Bács Volán Zrt-t a tulajdonosi jogkör gyakorlója felszólította, hogy szüntesse be a veszteséget termelő tevékenységet. Ekkor az éves veszteség 70-80 millió forint körül volt várható, melynek a város csak a töredékét tudta kiegyenlíteni. Így került a helyi menetrend és vonalhálózat "összhangba" a város finanszírozási lehetőségeivel. Ekkor éves szinten huszonvalahány millió forintot biztosított Baja városa a veszteség ellentételezésére. Ekkor következett be talán az eddigi legbrutálisabb járatritkítás. Csúcsidei ritkítások, csúcson kívül járatösszevonások. Ekkor jött létre az 1-es és 12-es összevonásából a 112-es, a 6-os és 8-as összevonásából a 68-as járat.

 

Ezt a rendszert vette át 2010. január 1-től az Orangeways. Volt menetrend és vonalhálózat átalakítás is. A vonalszámozások tekintetében jelentős változást a 2013. augusztus végi átalakítás hozott. Módosult a 112-es járat és kétirányú körjárat lett. Az ellenirány, mely a 12-es vonalon kezd és az 1-esen jön vissza, lett a 121-es. A 68-ashoz hasonló, ellenkező irányú körjárat lett a 86-os. Korábban még a Bácsos időkben, volt 39-es és 93-as járat is. Előbbi azt jelentette, hogy a járat a régi 3-as útvonalán ment kifelé, vissza pedig a 9-es vonalán jött. Utóbbi ugyanez, csak fordítva.

 

Összességében tehát látható, hogy a jelenlegi vonalszámozásoknak történeti előzményei vannak, nem pedig lottósorsoláson húzták ki őket. Egy hosszabb vonalszám a helyieknek és a törzsutasoknak nemcsak a vonalvezetésről nyújt információt, hanem még a körüljárás irányát is mutatja.

Előzmény: Trinitatis (60225)
Racilaci Creative Commons License 2014.07.24 0 0 60230

Ez tényleg nagyon ötletesnek tűnik. Tudna valaki egy vonalhálózati térképet belinkenii / barkácsolni?

Előzmény: juxx (60228)
Dénes Balázs Creative Commons License 2014.07.24 0 0 60229

Mári néni a gyufatésztát nem külön főzi a halászlétől? Vagy 'szenti(st)vánon ( :P ) mások a szokások, mint a Barbara lakótelepen, vagy a Lóhere főtéren?  :D

Előzmény: Törölt nick (60224)
juxx Creative Commons License 2014.07.24 0 0 60228

A vasútállomás a város szélén van.

Amikor sok az utas, akkor kábé sugárirányúak a vonalak, amikor kevés, akkor körirányúak, hogy több utasnak biztosítsanak valamilyen lehetőséget kevesebb busszal. Nagyon  ötletes, hogy minden vonal fél óra alatt fordul, és tényleg lehet átszállni, illetve a körjáratoknál talán a végponton való átmenet sem annyira fájdalmas.

 

Sugaras-átmérős járat meg oda kell, ahol sugaras-átmérős utak és utasigények vannak :) Vasárnap és késő este még Győrben is tudna érdekes lenni egy hasonló rendszer, ahol randevú van félóránként, igaz, ott nem fordul meg minden fél óra alatt...

Előzmény: Trinitatis (60227)
Trinitatis Creative Commons License 2014.07.24 0 0 60227

Amiről beszélsz, azt hurokjáratnak hívják.

Előzmény: Irizar ranger (60226)
Irizar ranger Creative Commons License 2014.07.24 0 0 60226

A körjárat jobban fel tudja tárni az adott városrészt. Nagyon jó az, ha ügyesen meg van szervezve. 

Előzmény: Trinitatis (60225)
Trinitatis Creative Commons License 2014.07.24 0 0 60225

12 vonal van. Miért nem 1-től 12-ig számozzák a vonalakat?

Miért kell idióta körjárati vonalakat csinálni? Miért nem átmérős hálózatot csinálnak?

Miért kell titkolni, hogy melyik megállókban áll meg az adott vonal, és hogy oda mikor érkezik?

Előzmény: Valen_10 (60221)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.24 0 0 60224

Ha topinyitó úr még szokott erre járni, érdekelne a véleménye.

 

Másik úrnak: Mari néni legalább gyufatésztával főzi a halászlevet, miközben a zsebmenetrenden sudokuzik Alvégen :)))

Előzmény: Törölt nick (60223)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.24 0 0 60223

Úgy látom megérte betenni :)

Szerencsére már be lett linkelve a normál menetrend is, így látható, hogy ez csak amolyan kiegészítő.

Mindezek fényében kissé eltúlzottnak érzem néhányak reakcióit. Mint helybéli, nem tartom rossz ötletnek. Nyilván nem képes egy részletes menetrend helyettesìtésére, de mevannak a maga előnyei: A részletesebb menetrendekből jól látható, hogy nem különálló vonalakról, hanem több vonalcsoportról van szó, melyben a járatok egymás részleges helyettesítői. Így védhető, h nem számsorrendben, hanem csoportokban vannak a járatok. Mivel a hálózat egyközpontú és a központól fix félóránkéntiek az indulások, így itt elég csak csoportosan megadni az indulási időket. Mivel a napi szinten használók ismerik az útvonalakat és saccra jól tudják a részmenetidőket, nekik jelent ez igazi segítséget, mert a részletesebb menetrendektől eltérően itt naptípusonként tudja seperc alatt az utazni szándékozó, hogy az ő járata, vagy annak balamelyik részleges alternatívája mikor indul, nem kell azokat a részletesebb menetrendből összevadászgatnia.

 

Mi ez? Egyszerűen: helyieknek és törzsutasoknak egy mankó, egy kvàzi egyszerűsìtett zsebmenetrend.

Mielőtt még valaki félreértené: Szerintem is hiányzik a megállólista, a részmenetidők és a hálózati térkép, ez azokat nem pótolja.

Előzmény: Törölt nick (60216)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.07.23 0 0 60222

Ami inkább gáz, hogy megállólista és menetidő-táblázat még mindig nincs.

Előzmény: Valen_10 (60221)
Valen_10 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 60221
Előzmény: Dénes Balázs (60220)
Dénes Balázs Creative Commons License 2014.07.23 0 0 60220

LOL :-)))))))

 

Mári néni Alvégen biztos érti is :-DDDD

Előzmény: Törölt nick (60216)
Racilaci Creative Commons License 2014.07.23 0 0 60219

Ki volt az a tökkelütött, aki ezt kitalálta?

Előzmény: Törölt nick (60216)
Irizar ranger Creative Commons License 2014.07.23 0 0 60217

Jesszus..

Előzmény: Törölt nick (60216)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.23 0 0 60216
Snake-Mojzi Creative Commons License 2014.07.23 0 0 60215

Szép gyűjtemény:

Volánbook: A nagy menetrendvadászat

A múlt ősszel kétrészes [lásd itt: 1. , 2. ] cikkben foglalkoztunk a Volán menetrendi köteteinek küllemével, tartalmával. Az írással egy időben fogalmazódott meg az ötlet, mi lenne, ha megpróbálkoznánk a 2014. évre érvényes valamennyi kötetet összegyűjteni? Erre gyorsan[...] Bővebben! Tovább »

forrás: Blog.hu

kristoof Creative Commons License 2014.07.21 0 0 60214

Köszönöm szépen! 

Előzmény: Törölt nick (60213)
Törölt nick Creative Commons License 2014.07.21 0 0 60213
Előzmény: kristoof (60212)
kristoof Creative Commons License 2014.07.21 0 0 60212

Valaki össze tudná nekem szedni a megalakult új társaságokat? Mindet és a pontos nevüket is! Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!