Keresés

Részletes keresés

FAV 20 Creative Commons License 2015.12.14 0 0 60473

Raktam fel két vasútas könyvet amire jelentkezett is valaki. Az az érdekes, hogy nem látom a hozzászólásomat.

FAV 20 Creative Commons License 2015.12.14 -1 0 60472

Van két könyvem ami ingyen elvihető. 1974 körüliek. Érte kell jönni, Budapest XVIII. kerületben átvehetőek.

_ANDRÁS_ Creative Commons License 2015.12.14 0 0 60471

Azért emlékszem annyira pontosan arra a képre a 246-osról, mert Ernő is megjegyezte - meg többször is felmerült kérdésként -, hogy a 246-tól volt kétablakos a konyha. Mint mondtam, a kazán kialakítására már nem emlékszem, de lehetett valóban régi kialakítású. Viszont biztos, hogy füstterelős volt. Egyébként azon a képen egy kicsit másabb beállításba helyezte a masinát a gyári fotós, viszont érdekes módon már azt sem fotószürkére mázolva fotózták, hanem feketére, mint az általad szerepeltetett képet.
Egyébként a 246-os már biztos, hogy kétablakos konyhájú volt, ugyanis Ernőtől kaptam egy képet róla aktív idejéből (a Nyugatiból jár ki, a hídról van fényképezve), amin egyértelműen megállapítható a konyha kivitele (a füstterelő mérete kevésbé adja ki magát). Sajnos költözések miatt a képet csak keresem, de nem találom...

Előzmény: Mágus23 (60468)
Mágus23 Creative Commons License 2015.12.13 0 1 60470

Tisztelettel Üdv !

 

Ne is mondd Természetes ,hogy 1943 as gyártási évjáratú mozdony koronás táblával készült

Tiszteletre méltó " szakértő uraim" azt is elmagyarázták ,hogy alutábla nem lehet koronás .A korábbi ezüst 5 pengőst is 1943 tól alumíniumból készítették

Az már persze mellékes ,hogy a füstterelő lemez összeállítási rajza 1943 as dátummal van jelezve.

" szakértőkről ".... nem téma

 

Előzmény: fantal (60469)
fantal Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60469

Emlékszem ez a fotó egyszer már volt téma (lehet a Facebook-on?) és ott a sok "szakértő" hamisítványnak minősítette, "mert nem lehet füstterelős koronás címeres pályaszámtáblával"

 

:))

Előzmény: Mágus23 (60468)
Mágus23 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60468

Üdvözletem!

Köszönöm a választ.

Amiről beszélsz az a 424 125 és 126 pályaszámú mozdonyok gyári fotója. Ez a kettő mozdony készült kisérletileg Wagner rendszerű nagy füstterelőkkel. Ezen a két mozdonyon a nagy füstterelő lemezek ugyanolyan alakúak voltak mint a későbbiek amelyeket a teljes sorozatra felszereltek, de kissé kisebb méretben. A 246-os esete azért érdekes, mert a még az 1951 augusztusi Élet és Tudományban a jellegrajza egy magas pályaszámú mozdonyt ábrázol, ezzel szemben viszont néhány idősebb kolléga, akik még megérkezni látták a mozdonyt a Hámán Kató fűtőházba, azt állították, hogy nem volt füstterelős kivitelű. Amiként azt Lompos fórumtársunk is jelezte, régi szerelvényfej nélküli kazánnal volt a mozdony gyártva. Sajnos az általam ismert gyártási jegyzőkönyv amely hiányos, nem tér ki a füstterelő lemezek kérdésére. A 424 125-ről vagy 126-ról 1950-es fotóm van, és az valóban füstterelő lemezes kivitelben látható a képen. Mellékelve beraknám azt a képet amire esetleg Ernő bátyánk gyűjteményéből gondolsz. Ez a 125-ös gyári fényképe. A 246-osról sajnos gyári fotót füstterelőkkel nem láttam.

Előzmény: _ANDRÁS_ (60463)
legviszontabb Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60467

Sziasztok!

 

Ismét egy kis segítséget kérnék, ha lehet!

301-ről keresek képeket, ahol látszik a teteje és mindkét oldalról is le van fotózva, leginkább a 301,006-os érdekelne, nem tudom ezek is eltértek pályaszámonként vagy csak a 301,019-es volt más a füstterelők miatt?

Valamint az a hosszirányban rátett henger:) azt hiszem vízlágyító, mekkora átmérőjű, milyen hosszú volt?

 

Segítségeteket előre is köszönöm!

szuromia Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60466

Ez másik gép.

Előzmény: Törölt nick (60464)
szuromia Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60465

Kicsit kócos az egész miskulancia. :)

Előzmény: hmsoft (60459)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60464

 

 

 

 

 

 

 

 

 

:-( Talán ez.volt az előzménye?Fortepán 94261. 325-ös.

Előzmény: Törölt nick (60462)
_ANDRÁS_ Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60463

Üdvözletem!

Jól emlékszem, hogy Lányi Ernő gyűjteményében volt egy fénykép, tipikus gyári fotó a 424.246-ról, amin füstterelős volt. A kazán kialakítására nem emlékszem, de arra igen, hogy a füstterelő rövidebb volt valamivel, mint a később alkalmazott, illetve valóban már "új", tehát két ablakos konyhája volt. Meg is jegyezte Ernő, hogy ez volt az első ilyen konyhás masina. Tehát a "magassorozatú" (ha lehet így fogalmazni) 424-esek a 246-tal kezdődtek.

Előzmény: Mágus23 (60461)
Törölt nick Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60462

Nem lehet hogy ez volt az előzménye? Forrás: Fortepán

 

Előzmény: 1435mm (60455)
Mágus23 Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60461

 

Tiszteletteljes üdvözletem!

Köszönöm szépen a választ. Értékes információt közöltél, mert ez azt az információt látszik megerősíteni, hogy valóban a 246-os egy korábbi elfekvő készletekben lévő 122-es típusú alkatrészekből összeállított (összeszerelt) mozdony. Multkorában vásároltam egy vasutas papírhagyatékot és abban ugyan hiányosan, de egy jegyzőkönyv részlet is található volt amelyben a Tóti vagy Fóti szerelő brigád -sajnos a pontos név a gépelés elmosódottsága miatt nem állapítható meg- kérelmezi Tamási elvtárs anyagosztályi előadót, hogy engedélyezze egy korábban anyaghiány miatt, illetve anyaghiba (állókazán oldallemez repedés) félretett 424 sorozatú mozdonyhoz való kazán felhasználását a VIT mozdony gyártása céljából.

A jegyzőkönyv szerint ez egy 1944 évben gyártott kazán, ami valóban még régi szerelvényfej nélküli kivitelű volt. A jegyzőkönyv azt is taglalja, hogy a mozdony elkészítéséhez a Telefongyár nem tud adni korszerű négyhengeres légsűrítőt, ezért a gyári készletből csak három hengeres légsűrítővel lehet elkészíteni a mozdonyt. A jegyzőkönyv további oldalait olvasva az is kiderül, hogy a mozdonyhoz szerkocsi gyártására kevés a lehetőség, ezért egy korábbi R típusú S 36 gyári jellegű félkész maradvány szerkocsit tud a gyár anyagosztálya biztosítani a terven felüli felajánlásban elkészítendő mozdony részére.

A továbbiakban sajnos nincs információ, hogy a mozdonyhoz ez a szerkocsi elkészült- e vagy sem.

 

Előzmény: K.O. Lompos (60457)
K.O. Lompos Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60460

Igen..., ez .

A gép számtábla alatt látható egy másik tábla.

Azon volt a VIT. - s szöveg.

Előzmény: Ambzso (60458)
hmsoft Creative Commons License 2015.12.13 0 2 60459

A konyha is némileg viseltes. Lehet, hogy kapott az eredeti szerkocsi egy gránáttalálatot, és a lökéshullámból jutott valamennyi a mozdonynak is. A szerkocsit kicserélték, de a derék jómunkásemberek most állnak és néznek, hogy idáig stimmel, csak vissza kéne még emelni valahogy... :)

hm

Előzmény: szuromia (60456)
Ambzso Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60458

Ez ?

 

Előzmény: K.O. Lompos (60457)
K.O. Lompos Creative Commons License 2015.12.13 0 1 60457

Az élete végét Kméten élte le.

Az biztos, hogy fura szerkezet volt.., még a régi szállítású / nem szerelvényfejes / kazánnal, de már az " ablakos " vezetőállással.

 

Pár éve rakott ide Tastam egy '70-es évek végi képet, amin látszik messziről egy Bivaly.., Ceglédről Nyársapát felé indulóban.., az én saccom akkor az 246 volt, mert ott van a + VIT-es tábla a konyha oldalán a jobb alsó sarokba.

Előzmény: Mágus23 (60453)
szuromia Creative Commons License 2015.12.13 0 0 60456

Eléggé úgy fest, de egy orosz mozdony biztos elmegy a sín mellett is. :D

Előzmény: 1435mm (60455)
1435mm Creative Commons License 2015.12.13 0 1 60455

Mintha siklott volna a mozdony és a szerkocsi. Olyan furcsán állnak. Úgy tűnik, hogy a bal oldali kerekek nem a sínen állnak. Vagy csak én látom így?

Előzmény: szuromia (60447)
szuromia Creative Commons License 2015.12.12 0 0 60454

Köszönöm! Ezek szerint a pályaszámról szóló információ valószínűleg téves.

Előzmény: hmsoft (60452)
Mágus23 Creative Commons License 2015.12.12 -1 0 60453

Tisztelt Urak!

Kérdésem lenne a 424 246 tárgyában.

Ez a mozdony 1951-ben készült a MÁVAG fiataljainak felajánlásából a VIT alkalmából.

Kérdésem tárgya, hogy a mozdony gyártáskori állapota milyen volt? Ugyanis, néhány forrás erről teljesen ellentmondó adatot közöl. Bizonyos források szerint füstterelő lemezzel készült, más források szerint még a régi eredeti kivitel szerint lett gyártva. Az Élet- és Tudomány című lap 1951-ben úgy mutatja be a mozdonyt, mint füstterelő lemezekkel gyártott gépet. Más forrás szerint a 246-os egy korábban gyártott és félbehagyott gyári hiba miatt (állókazán anyaghiba miatt) félretett 424 sorozatú mozdony alkatrészeiből került összeszerelésre olyannyira, hogy a gyárból amikor kijött sem füstterelő lemezek nem voltak rajta és még négyhengeres légsűrítő sem jutott rá.

Érdekelne mit lehet erről tudni. Válaszokat előre is köszönöm.

 

hmsoft Creative Commons License 2015.12.12 0 2 60452

Az 1912-es átszámozás után (amikor az egyes vasúttársaságok mozdonyait elkezdték "egybeszámozni"), az Ov és az Ok alváltozatok kaptak igen magas pályaszámokat. De az I. Világháborúig "csak" 75xx-es értékeket értek el. A 8xxx-esek már utángyártottak voltak, az 1920-as években. Egyébként a mozdony ránézésre valóban leginkább Ov, 1900 utáni, tehát légszerelvényes állapotban (akkor kezdték a tehervonati gőzmozdonyokat és a kocsikat Westinghouse önműködő fékkel ellátni). Szerkocsiként 3 és 4 tengelyeseket egyaránt használtak az O sorozathoz, viszont ahogy elnézem a képeket, a mozdonnyal ellentétes vége egyiknek sem ilyen.

hm

Előzmény: szuromia (60451)
szuromia Creative Commons License 2015.12.12 0 0 60451

Ahogy nézem, az O sorozatbók több mint 9000 készült, annak stimmelhet a száma, ha meghagyták.

Előzmény: MIHOK1 (60450)
MIHOK1 Creative Commons License 2015.12.12 0 1 60450

Utánanéztem, a Bécs - Varsó vasút mozdonya nem lehet. Lengyel forrás szerint azokat a mozdonyokat 1915-ben a visszavonuláskor az oroszok mind magukkal vitték és nem is kerültek vissza. A pályaszámuk háromjegyű volt.

Előzmény: szuromia (60447)
szuromia Creative Commons License 2015.12.11 0 0 60449

Köszönöm!

Előzmény: MIHOK1 (60448)
MIHOK1 Creative Commons License 2015.12.11 0 2 60448

Orosz zsákmány mozdony, talán O sorozatú. A kocsikat is orosznak nézem, a kép Ukrajnában készülhetett 1917-18-ban. A szerkocsi talán nem a mozdony saját szerkocsija. Valószínűleg széles nyomtávú járművek vannak a képen, a normál nyomtávra alakított zsákmány járműveket a központi hatalmak azonnal át is cégjelezték. Lehetséges még, hogy a mozdony a Bécs Varsó vasúté, onnan a pályaszám.

A K.u.K. Heeresbahn xxx-yyy formátumú sorozatszámot alkalmazott, ahol az első csoport a sorozatot a második a folyószámot jelölte. Az említett szám nem illik ebbe a sémába. Ettől persze még hivatalos állagba vétel nélkül lehetett a Heeresbahn mozdonya. 

Előzmény: szuromia (60447)
szuromia Creative Commons License 2015.12.11 0 0 60447

Állítólag 8862 a mozdony száma, bár nagyon nem látom rajta. Valakinek van ötlete a sorozatra?

gumidani Creative Commons License 2015.12.09 -1 0 60446

A tesójának a modellje a KM-ben:

Előzmény: 7578 (60445)
7578 Creative Commons License 2015.12.09 0 0 60445

Frissített a Fortepan.... ajánlom figyelmetekbe:

 

rezgaras Creative Commons License 2015.12.09 0 1 60444

Azt mondta annó, hogy az ő része készen volt, együtt volt az anyag.

Előzmény: Törölt nick (60441)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!