Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Motoroil Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31128

Akkor egy cipőben evezünk, mert az én Fordomnál is ez a helyzet.

Viszont amint látom, nem oly rég más is emlegette már ezt. 

Pontosan emiatt kezdtem el nézegetni anno német ford fórumokat és ott tettek arról említést, hogy állítólag a motor védelmét helyezték inkább előtérbe, a DPF fel szemben. Azt, hogy ebből mennyi az igazság, azt ne kérdezd, én sem tudom.. A volvonál ugyan ez a helyzet. Ami viszont érdekes, hogy a TDCI motor az alapvetően egy Peugeot motor, aminél meg engedélyezve van C-s olaj. Szóval WTF? :D

Előzmény: stevie-13 (31127)
stevie-13 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31127

2012-es ACEA szabványok már kizárják az A3/B3/B4 és a C3 együttes meglétét a szulfáthamu tartalom behatárolásával.

C3 maximum 0,8 tömeg% szulfáthamu tartalommal bírhatnak. Az A3/B3 minimum szulfáthamu tartalma 0,9 tömeg%, az A3/B4 pedig 1,0 tömeg% szulfáthamu tartalmat követel meg.

 

 

Ez - eddigi ismereteim szerint - félreértés.

 

Mint a "hamu" szó is mutatja, itt nem egy összetevőről van szó, hanem éppen ellenkezőleg, egy melléktermékről - az adott anyag elégése során mennyi szulfát hamu keletkezik. A C3-as olajok elégése esetén kevesebb keletkezik, az A3.... olajok elégése esetén több.

 

Legalábbis eddig ez jött le nekem, de simán tévedhetek is. Próbáltam utánaolvasni, de nem nagyon találtam anyagot.

 

(A kérdés különösen azért fúrja az oldalamat, mert a részecskeszűrős Volvómhoz sem előírás a Cx olaj, hanem A5/B5 (sic!) kell neki minden gyári dokumentáció szerint.)

 

 

Előzmény: oLayos (31123)
Motoroil Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31126

Minden igényt kielégítő választ én sem tudok adni, így bele sem kezdek, de egy gyártóval én is tudnék példálózni. 

A Ford pl sok DPF fel szerelt autójukhoz sem ír elő alacsony hamutartalmú olajat, mert inkább a motort helyezik előtérbe, mint a szűrőt. A szűrő cseréjét meg is határozták 120 000 km ben.  Ezt onnan tudom, hogy német ford oldalakon olvastam, meg a saját autóm is pont bele esik ebbe a kategóriába.. 

Előzmény: FRANKYE (31124)
oLayos Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31125

T FRANKYE!

 

A kérdés jó ...

 

... de válaszként inkább példát írnék. Ugye itt felmerült az egyik Fiat szabvány, mégpedig a 9.55535-S2, ami a C3-nak fele(het) meg. Most a Fiat gyártóművi ajánlását követve szerintük nem lehet káros, (higgyünk nekik vajon??), mivel egy 2005-ben gyártott autójához az ACEA A3 szabványra épülő/hivatkozó (manualok szerint is) 9.55535-M2 Fiat szabványt követeli meg. Ekkor még nem létezett az -S2!!

 

Az akkori fő ajánlásuk a Selenia K 5W-40 a maga 1.0 tömegszázalék feletti szulfáthamu tartalommal bírt, míg ugyan ehhez a motorhoz 2007 őszétől már a 9.55535-S2 szerepel az ajánlásaikban. Mivel itt már a szulfáthamu tartalom az általuk preferált és első helyen ajánlott Selenia K P.E. 5W-40-nél már csak 0.7 tömeg% volt.

 

A 2005-ös motorhoz is ezt ajánlják, no meg a konstrukció sem változott.:-o)

 

... így akkor higgyünk nekik??

Mert ugye a motor kenéséről kérdeztél, nem a környezetvédelmi elvárásoknak való megfelelésről. 

 

Bocs' a nem konkrét válaszért, de nem überelhetem a gyártót! Akkora magasságokhoz kevés vagyok, max. maradok az alapajánlásuknál.:) 

Előzmény: FRANKYE (31124)
FRANKYE Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31124

Teljesen lamer kérdés: ha kisebb a hamutartalom az káros a motornak? (Kenésre gondolok) Most C3-as van  nekem A3/B3 helyett a motorban.

Előzmény: oLayos (31123)
oLayos Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31123

T stevie- 13!

 

" ... Van-e olyan paraméter, ami üti egymást ... "

 

2012-es ACEA szabványok már kizárják az A3/B3/B4 és a C3 együttes meglétét a szulfáthamu tartalom behatárolásával.

C3 maximum 0,8 tömeg% szulfáthamu tartalommal bírhatnak. Az A3/B3 minimum szulfáthamu tartalma 0,9 tömeg%, az A3/B4 pedig 1,0 tömeg% szulfáthamu tartalmat követel meg.

 

Tehát ez az a paraméter, ami elsősorban meghatározó.

 

... de ezt SLX-350  már szépen leírta.:)

Előzmény: stevie-13 (31119)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31122

2013 december 14.-éig volt érvényben a régi előírás.Addig az együtt futott kategória volt.  http://www.acea.be/uploads/publications/2012_ACEA_Oil_Sequences.pdf

Előzmény: Xlive (31121)
Xlive Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31121

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=119021049&t=9014426

 

2012.07.06-án Mantec szerint megfelelt a gyártóművi előírásnak még az "i" elírást figyelmem kívül hagyva is.

 

T bruce 72!

Fiat Bravo 1.4 16V T-jet
Motor: 198A4000
Feltöltési mennyiség:  2,9 liter.
Csereperiódus: 30 ekm / 2 év.
Olajkövetelmény: Fiat 9.55535-S2

Ezt teljesítő motorolajok:
Motul 8100 X-clean 5W-40
Fuchs Titan Gti Xtl 5W-40
Castrol Magnatec 5W-40
BP Visco 5000 C 5W-40
BO Visco 7000 C 5W-40
Aral High Tronic 5W-40
Meguin Low Emission 5W-40
Omv Bixxol special C3 5W-30
Selénia K Pure energy 5W-40

Előzmény: mantec (31118)
Xlive Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31120

Tehát akkor 2012 előtt megfelelő volt ez a motorolaj a lenti ajánláshoz és hirtelen 2012 után meg nem? Érdekes lenne... Mi változott vajon az olajban? Semmi.

Előzmény: mantec (31118)
stevie-13 Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31119

Most akkor megfelel a C3 és A3/B4-nek is?

 

 

Ez engem is érdekelne, függetlenül az adott olajtól: kizárt-e, hogy egy olaj egyszerre legyen A3, B4 és C3? Van-e olyan paraméter, ami üti egymást?

 

 

Előzmény: Xlive (31112)
mantec Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31118

T Xlive!

 

Ismételten megtisztelő ez a figyelem, törődés, tudásvágy.

 

"... miért ..."

Mert 2011-ben még nem jelent meg az ACEA 2012-s követelmény rendszere.

 

"... Most mondasz igazat vagy akkor? ..."

A körülötted lévő világ bonyolultabb mintsem az igaz - nem igaz, fekete - fehér ellentétpárokkal leírható lenne.

 

Értem az igyekezetet, méltányolom is, de ennél több kell.

 

Ha még valami kétség, bizonytalanság, látszólagos ellentmondás felmerül benned, kérlek oszd meg, hogy a húsvéti nyugalmadat semmi ne zavarja meg.

Előzmény: Xlive (31117)
Xlive Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31117

Tehát azt mondod a Recommendations ACEA A3/B4 és FIAT 9.55535-S2 a FUCHS TITAN GT1 5W-40 nem helyes, nem elfogadott, csupán egy Fuchs úgy gondolja teljesíti.

 

Mond, akkor miért ajánlottad ezt régebben? Most mondasz igazat vagy akkor? Döntsd már el... (csak egy példa a Fuchs-ra keresve, lehet van több is)

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=109140099&t=9014426

 

T momo4!

Fiat Grande Punto 1.4 77CV
Motor: 350A1000
Feltöltési mennyiség: 2,6 liter.
Csereperiódus: 30 ekm / 1 év.

Gyártóművi olajkövetelmény: Fiat 9.55535-S2

Ezt teljesitő motorolajok:
Selénia K P.E. 5W-40
Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40
Castrol Magnatec C3 5W-40
BP Visco 5000 C 5W-40
Fuchs Titan Gt1 5W-40
Fuchs Titan Supersyn Plus 5W-40
Omv Bixxol Special C3 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40
Meguin Low Emission 5W-40

Előzmény: mantec (31114)
mantec Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31116

T M6Freak!

"... némi ellentmondás ..."
Igen.

"... melyik hihető ..."
AZ elfogadás/freigaben/approval a mérvadó.
A többi csak eledást fokozó eszköz.
Vannak olyan gépjárműgyártók (MB, GM) melyek saját weboldalt üzemeltetnek az elfogadással rendelkező motorolajokról.

A piacvezető kenőolajgyártókra nem jellemző eme "kreativitás".

Előzmény: Törölt nick (31115)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.18 0 0 31115

T mantec!

 

Ezek szerint itt is némi ellentmondás olvasható a gyártó honlapján? A3 vs. C3...

 

Liqui-Moly Top Tec 4200 5W30

 

Freigaben

ACEA C3 ; BMW Longlife-04 ; MB-Freigabe 229.51 ; Porsche C30 ; VW 504.00 / 507.00

 

LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt für Fahrzeuge, für die folgende Spezifikationen gefordert werden: ACEA A3/B4 ; ACEA A5/B5/C2 ; API SM/CF ; BMW Longlife-01/Longlife-01 FE ; Fiat 9.55535-S1 ; MB 229.31 ; Peugeot Citroen (PSA) B71 2290 ; Porsche C30 ; VW 500 00/501 01/502 00/505 00/505 01/503 00/503 01/506 00/506 01 (Ausnahme R5 und V10 TDI-Motoren vor 6/2006)

 

Ennél akkor melyik a hihető?

 

2006-os Mazda 6 1.8TE-re ezt dobta ki a Liqui-Moly olajválasztója, a kezelési szerinti viszkozitás és követelmény szint pedig 5W30 A3,A5.

 

Előzmény: mantec (31114)
mantec Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31114

T xlive!

Megtiszteltetés 6 hónap szünet után ismét a fórumon üdvözölni.

"... mit jelent ..."
A motorolaj rendelkezik ACEA C3 elfogadással.
A motorolaj nem rendelkezik ACEA A3/B3 elfogadással, de a gyártó/előállító/csomagoló úgy gondolja, hogy teljesíti azt.

"... fuch-oil.hu ..."
A fenti információkból a magyar weboldal készítőnek ez és ennyi jött át.

"... megfelel ..."
Az ACEA 2012-től érvényes követelményrendszerében a C3 és A3/B3, A3/B4 követelmények kizárják egymást.

 

Van más olyan gyártó is akit/amelyet ez nem zavar.

Lásd: 20886, 30887 hsz.

Előzmény: Xlive (31112)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31113

Köszönöm válaszod!

Tehát a 10W-s a szintetikus?

Előzmény: SLX-350 (31104)
Xlive Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31112

Üdv!

 

FUCHS TITAN GT1 5W-40

 

Akkor ez mit jelent?

 

http://www.fuchslubricants.com/titan-gt1-sae-5w-40-xtl

Product Name TITAN GT1 SAE 5W-40 XTL
Specifications/Approvals:
ACEA C3
API SN/SM/CF
FORD M2C917-A
BMW LONGLIFE-04
MB-APPROVAL 229.31
PORSCHE A40
RENAULT RN0700/RN0710
VW 502 00 / 505 01

Recommendations:
ACEA A3/B4
FIAT 9.55535-S2
VW 505 00

 

http://fuchs-oil.hu/termekek/titan-gt1-5w-40/

Minősítések:

API SM/CF
ACEA C3, A3/B4
MB 229.31
BMW Longlife-04
FORD M2C917-A
PORSCHE A40
RENAULT RN0700/RN0710
VW 502 00 / 505 00 / 505 01
FIAT 9.55535-S2

 

http://www.fuchs-europe.com/products/lubricants-motors-machinery/engine-oils/engine-oils-passenger0.html

 

Kérdések ezzel kapcsolatban:

 

- Mit jelent a specification és mit a (Fuchs)recommendation akkor az említett linkeken?

- És ezek miért különböznek?

- Most akkor megfelel a C3 és A3/B4-nek is?

 

 

Előzmény: mantec (31110)
mantec Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31111

T Vebber!

 

Az elérhető kár lehetséges összege nincs arányban az olaj felhasználásával megtakarított összeggel.

Felesleges, elkerülhető kockázatot vállalsz fel.

Ezért is, a különböző motorolajok nem keverendők.

Előzmény: Vebber (31109)
mantec Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31110

T W 211!

 

Minden motorolaj megfelel az említett autó követelményének amin az ACEA A3 jóváhagyás szerepel.

Valamint, semelyik sem jó amin az ACEA A3 jóváhagyás nem szerepel.

 

A léc nem magas. Minden motorolaj előállító terméklistájában szerepel az ACEA A3 jóváhagyással rendelkező motorolaj.

A márkanevet válaszd márkatudatod szerint.

 

Az említett motorolaj nem rendelkezik ACEA A3 jóváhagyással.

Előzmény: W 211 (31108)
Vebber Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31109

Kedves Mantec!

 

Tapasztalati miatt szintén kérdezni szeretnék.

A Mol essence 10w-40 és a Mol essence 5w-40 -mindkettőböl a szürkedobozos, az új "new formula" keverhetőek-e egymással?

 

3:1 arányban (az 5w-40 lenne a keveseb) régi szívó dízel motorba.

Előzmény: mantec (31107)
W 211 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31108

Szia Mantec!

 

 

Válaszodat megértettem, köszönöm.

 

Más márka is szóba került: FUCHS

 

Mit szóltok a FUCHS TITAN GT1 5W-40 (XTL Technology) olajhoz?

 

Jó lesz ez nekem?

 

 

Előzmény: mantec (31107)
mantec Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31107

T W 211!

A javasolt olaj Castrol Edge Fst 5W-40 A3/B4.
Nem tévesztendő össze az általad említettel.

A válasz:
Nem.
Nem felel meg neked.

Előzmény: W 211 (31106)
W 211 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31106

Szia SLX-350!

 

Válaszodat köszönöm!

 

Most voltam  az olaj beszerző helyemen, és az általad javasolt olajaknak megfelelően a Castrol EDGE FST 5W-40 et tudnak jelenleg adni.

 

Megakadtam vele, mert az olaj dobozán viszont sehol sem szerepel az A3/B4 minősítés, ACEA C3, API SN/CF  van rajta.

 

Véleményed szerint megfelel ez nekem?

 

 

Előzmény: SLX-350 (31105)
SLX-350 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31105

Szia W211,

 

" .... Van egy 1999-es évjáratú Fiat Brava 1.2 16V, 60 LE, benzines autóm, motorolajcsere előtt vagyok.  Jó-e hozzá a Castrol 5W-40 C3-as olaj? .... "

 

Ehhez az autóhoz nem ez a megfelelő motorolaj mivel a Fiat ehhez a modellhez ACEA A1 vagy A3 minősítésű motorolaj használatát írja elő. A Castrol választékából a Magnatec 5W-30 A5 vagy az Edge 5W-40 A3/B4 olajok valamelyikét javasolom.

Előzmény: W 211 (31100)
SLX-350 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31104

Szia Mostr,

 

A Power 1 Racing 4T 5W-40 valóban részszintetikus (Gp III, hidrokrakk) alapolajból készül.

Előzmény: Törölt nick (31102)
W 211 Creative Commons License 2014.04.17 0 0 31103

Szia!

 

 

Elnézést, Én ütöttem el az autó teljesítmény adatát, 82 LE -s, benzines az enyém.

 

Ha ez az olaj nem jó, Te milyen olajat javasolnál bele, ami jó minőségű?

 

A motorkód: 182B2000

 

Válaszodat előre is köszönöm!

 

 

Előzmény: stevie-13 (31101)
Törölt nick Creative Commons License 2014.04.16 0 0 31102

SLX-350!

 

Castrol Power1 Racing 4T 5W-40 alapolajáról tudsz valami tájékoztatást adni? A német Castrol oldal résszintetikusnak említi a 10W-sel ellentétben. Én fordítva gondoltam volna.

stevie-13 Creative Commons License 2014.04.16 0 0 31101

Van egy 1999-es évjáratú Fiat Brava 1.2 16V, 60 LE, benzines autóm, motorolajcsere előtt vagyok. Jó-e hozzá a Castrol 5W-40 C3-as olaj?

 

 

Nem. A C3 részecskeszűrős dízelekhez lett kitalálva. (A Bravában az 1.2. 12V nem 80 LE volt véletlenül?)

Előzmény: W 211 (31100)
W 211 Creative Commons License 2014.04.16 0 0 31100

Sziasztok!

 

Van egy 1999-es évjáratú Fiat Brava 1.2 16V, 60 LE, benzines autóm, motorolajcsere előtt vagyok.

 

Jó-e hozzá a Castrol 5W-40 C3-as olaj?

 

Válaszotokat előre is köszönöm!

SLX-350 Creative Commons License 2014.04.16 0 0 31099

Szia oLayos,

 

" ... ha jól értelmezem, akkor ahol a gyártómű pl. ACEA A3/B4 és legfeljebb 5W-40 viszkozitású osztályt ajánl, oda ezt nem javasolják ... "

 

Teljesen jól értelmezed, ha egy autónál pl. ACEA A3/B4  a gyártóművi követelmény ahhoz ez az olaj (és minden más Cx minősítésű olaj) nem alkalmazható.

Előzmény: oLayos (31094)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!