Akkor egy cipőben evezünk, mert az én Fordomnál is ez a helyzet.
Viszont amint látom, nem oly rég más is emlegette már ezt.
Pontosan emiatt kezdtem el nézegetni anno német ford fórumokat és ott tettek arról említést, hogy állítólag a motor védelmét helyezték inkább előtérbe, a DPF fel szemben. Azt, hogy ebből mennyi az igazság, azt ne kérdezd, én sem tudom.. A volvonál ugyan ez a helyzet. Ami viszont érdekes, hogy a TDCI motor az alapvetően egy Peugeot motor, aminél meg engedélyezve van C-s olaj. Szóval WTF? :D
2012-es ACEA szabványok már kizárják az A3/B3/B4 és a C3 együttes meglétét a szulfáthamu tartalom behatárolásával.
C3 maximum 0,8 tömeg% szulfáthamu tartalommal bírhatnak. Az A3/B3 minimum szulfáthamu tartalma 0,9 tömeg%, az A3/B4 pedig 1,0 tömeg% szulfáthamu tartalmat követel meg.
Ez - eddigi ismereteim szerint - félreértés.
Mint a "hamu" szó is mutatja, itt nem egy összetevőről van szó, hanem éppen ellenkezőleg, egy melléktermékről - az adott anyag elégése során mennyi szulfát hamu keletkezik. A C3-as olajok elégése esetén kevesebb keletkezik, az A3.... olajok elégése esetén több.
Legalábbis eddig ez jött le nekem, de simán tévedhetek is. Próbáltam utánaolvasni, de nem nagyon találtam anyagot.
(A kérdés különösen azért fúrja az oldalamat, mert a részecskeszűrős Volvómhoz sem előírás a Cx olaj, hanem A5/B5 (sic!) kell neki minden gyári dokumentáció szerint.)
Minden igényt kielégítő választ én sem tudok adni, így bele sem kezdek, de egy gyártóval én is tudnék példálózni.
A Ford pl sok DPF fel szerelt autójukhoz sem ír elő alacsony hamutartalmú olajat, mert inkább a motort helyezik előtérbe, mint a szűrőt. A szűrő cseréjét meg is határozták 120 000 km ben. Ezt onnan tudom, hogy német ford oldalakon olvastam, meg a saját autóm is pont bele esik ebbe a kategóriába..
... de válaszként inkább példát írnék. Ugye itt felmerült az egyik Fiat szabvány, mégpedig a 9.55535-S2, ami a C3-nak fele(het) meg. Most a Fiat gyártóművi ajánlását követve szerintük nem lehet káros, (higgyünk nekik vajon??), mivel egy 2005-ben gyártott autójához az ACEA A3 szabványra épülő/hivatkozó (manualok szerint is) 9.55535-M2 Fiat szabványt követeli meg. Ekkor még nem létezett az -S2!!
Az akkori fő ajánlásuk a Selenia K 5W-40 a maga 1.0 tömegszázalék feletti szulfáthamu tartalommal bírt, míg ugyan ehhez a motorhoz 2007 őszétől már a 9.55535-S2 szerepel az ajánlásaikban. Mivel itt már a szulfáthamu tartalom az általuk preferált és első helyen ajánlott Selenia K P.E. 5W-40-nél már csak 0.7 tömeg% volt.
A 2005-ös motorhoz is ezt ajánlják, no meg a konstrukció sem változott.:-o)
... így akkor higgyünk nekik??
Mert ugye a motor kenéséről kérdeztél, nem a környezetvédelmi elvárásoknak való megfelelésről.
Bocs' a nem konkrét válaszért, de nem überelhetem a gyártót! Akkora magasságokhoz kevés vagyok, max. maradok az alapajánlásuknál.:)
" ... Van-e olyan paraméter, ami üti egymást ... "
2012-es ACEA szabványok már kizárják az A3/B3/B4 és a C3 együttes meglétét a szulfáthamu tartalom behatárolásával.
C3 maximum 0,8 tömeg% szulfáthamu tartalommal bírhatnak. Az A3/B3 minimum szulfáthamu tartalma 0,9 tömeg%, az A3/B4 pedig 1,0 tömeg% szulfáthamu tartalmat követel meg.
Tehát ez az a paraméter, ami elsősorban meghatározó.
2012.07.06-án Mantec szerint megfelelt a gyártóművi előírásnak még az "i" elírást figyelmem kívül hagyva is.
T bruce 72!
Fiat Bravo 1.4 16V T-jet Motor: 198A4000 Feltöltési mennyiség: 2,9 liter. Csereperiódus: 30 ekm / 2 év. Olajkövetelmény: Fiat 9.55535-S2
Ezt teljesítő motorolajok: Motul 8100 X-clean 5W-40 Fuchs Titan Gti Xtl 5W-40 Castrol Magnatec 5W-40 BP Visco 5000 C 5W-40 BO Visco 7000 C 5W-40 Aral High Tronic 5W-40 Meguin Low Emission 5W-40 Omv Bixxol special C3 5W-30 Selénia K Pure energy 5W-40
Tehát akkor 2012 előtt megfelelő volt ez a motorolaj a lenti ajánláshoz és hirtelen 2012 után meg nem? Érdekes lenne... Mi változott vajon az olajban? Semmi.
Tehát azt mondod a Recommendations ACEA A3/B4 és FIAT 9.55535-S2 a FUCHS TITAN GT1 5W-40 nem helyes, nem elfogadott, csupán egy Fuchs úgy gondolja teljesíti.
Mond, akkor miért ajánlottad ezt régebben? Most mondasz igazat vagy akkor? Döntsd már el... (csak egy példa a Fuchs-ra keresve, lehet van több is)
"... melyik hihető ..." AZ elfogadás/freigaben/approval a mérvadó. A többi csak eledást fokozó eszköz. Vannak olyan gépjárműgyártók (MB, GM) melyek saját weboldalt üzemeltetnek az elfogadással rendelkező motorolajokról.
A piacvezető kenőolajgyártókra nem jellemző eme "kreativitás".
Ezek szerint itt is némi ellentmondás olvasható a gyártó honlapján? A3 vs. C3...
Liqui-Moly Top Tec 4200 5W30
Freigaben
ACEA C3 ; BMW Longlife-04 ; MB-Freigabe 229.51 ; Porsche C30 ; VW 504.00 / 507.00
LIQUI MOLY empfiehlt dieses Produkt für Fahrzeuge, für die folgende Spezifikationen gefordert werden: ACEA A3/B4 ; ACEA A5/B5/C2 ; API SM/CF ; BMW Longlife-01/Longlife-01 FE ; Fiat 9.55535-S1 ; MB 229.31 ; Peugeot Citroen (PSA) B71 2290 ; Porsche C30 ; VW 500 00/501 01/502 00/505 00/505 01/503 00/503 01/506 00/506 01 (Ausnahme R5 und V10 TDI-Motoren vor 6/2006)
Ennél akkor melyik a hihető?
2006-os Mazda 6 1.8TE-re ezt dobta ki a Liqui-Moly olajválasztója, a kezelési szerinti viszkozitás és követelmény szint pedig 5W30 A3,A5.
Megtiszteltetés 6 hónap szünet után ismét a fórumon üdvözölni.
"... mit jelent ..." A motorolaj rendelkezik ACEA C3 elfogadással. A motorolaj nem rendelkezik ACEA A3/B3 elfogadással, de a gyártó/előállító/csomagoló úgy gondolja, hogy teljesíti azt.
"... fuch-oil.hu ..." A fenti információkból a magyar weboldal készítőnek ez és ennyi jött át.
"... megfelel ..." Az ACEA 2012-től érvényes követelményrendszerében a C3 és A3/B3, A3/B4 követelmények kizárják egymást.
Van más olyan gyártó is akit/amelyet ez nem zavar.
Product Name TITAN GT1 SAE 5W-40 XTL Specifications/Approvals: ACEA C3 API SN/SM/CF FORD M2C917-A BMW LONGLIFE-04 MB-APPROVAL 229.31 PORSCHE A40 RENAULT RN0700/RN0710 VW 502 00 / 505 01
Recommendations: ACEA A3/B4 FIAT 9.55535-S2 VW 505 00
" .... Van egy 1999-es évjáratú Fiat Brava 1.2 16V, 60 LE, benzines autóm, motorolajcsere előtt vagyok. Jó-e hozzá a Castrol 5W-40 C3-as olaj? .... "
Ehhez az autóhoz nem ez a megfelelő motorolaj mivel a Fiat ehhez a modellhez ACEA A1 vagy A3 minősítésű motorolaj használatát írja elő. A Castrol választékából a Magnatec 5W-30 A5 vagy az Edge 5W-40 A3/B4 olajok valamelyikét javasolom.
Castrol Power1 Racing 4T 5W-40 alapolajáról tudsz valami tájékoztatást adni? A német Castrol oldal résszintetikusnak említi a 10W-sel ellentétben. Én fordítva gondoltam volna.