Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Ha minden rendben a berendezés körül ,akkor 250°C-nál több nem lehetne ilyen kis kazánnál a füst hőfoka. Ami ezt a nagy füstgázhőfokot előidézheti, hogy az égető nem a hamuzó ajtón megy a kazánba, hanem a tűztérajtón keresztül ezálltal a kazán alsó részein gyakorlatilag nincs hőcsere. Az égető túlméretezett a kazánhoz képest. Túl sok az égéshez felhasznált levegő, ami a kéményen keresztül kitolja a meleget. A kémény túl erős a kazánhoz. Nincs megfelelően szűkítve a füstcső (pillangószelep).
Láttam a videókat nem is egyszer. Tetszik a dolog azóta. 0,5 mm-es lemez szuper, könnyű érzékeny, reszelni sem kell ez a lényeg. A hőmérőt fogom becsavarom vékonyan aulfóliába. Meglátjuk mennyire eszik meg a lerakódások.
Szia! Szerintem jók a megoldások és szépen megépítetted, gratulálok! Látok egy oltó nyílást is a csiga csövön, talán kicsit közel van az ajtóhoz, de majd kiderül a működés közben, mindenesetre az kell. Majd írd meg miket kellett módosítanod, azokból lehet a legtöbbet okulni! Sok sikert!
A csappantyú és a takaró lemezek is, amin elfordul 0,5mm-es lemezből készült, ezért nem reszelgettem, gond nélkül elfordul. Ha a takaró lemezt, amin a kihajtott kis fül ül ill. elfordul, vastagab lemezből készíted, akkor megreszelheted, ahogy írod. A reszelés szöge befelé álljon értelemszerűen.
A beépítés pozíciója vízszintes, már ami a csövet illeti. Inkább kicsit előre dőljön, mint hátra, mert azt ki lehet kompenzálni az anyákkal. Korábban láttad a hasonló videókat?
Szia! Igen ezt én is sárgaréznek nézem. A hőfok biztosan nem bántja, az egyértelmű, de hogy a füstben lévő savas összetevők mit okoznak az nehezen megmondható. Ha nem csapódik ki rajta folyadék, akkor nem nagyon lehet baja, de lesznek lerakódások és abban felszívódhat nedvesség, ami savat eredményezhet. Ha nem sajnálod, próbáld ki, nem annyira méregdrága.
Sok ötletet meritettem az itt leirtakból.Egyenlöre csak tesztelés üzemben van,de meg vagyok vele elégedve.Igaz kisebb alakitások kellenek rá,de majd idövel a tapasztalatok alapján meg lessz az is.
Pár képet tettem fel a fotó albumomba.Remélem meg tudja nézni,akit érdekel.
Már nem teljesen igy néz ki ,egy pár változtatás már van rajta.
Jól látom? A csappantyúnál az elfordulási pontok a kerületen mérve kb. 1/3nál vannak? Ezket az elfordulási pontokat szögletesre hagytad, vagy kicsit megreszelted, h könnyebben billenjen? Zárt állapotban a csappantyú függőleges kell legyen apontos működés miatt. Olyan helyen kell beépíteni a füstcsőbe, ahol ez megvalósul. Elgondolásom szerint.
Ja igen, a súlyok! Az elfordulás magasságában fúrtam egy lyukat, bele egy csavarszárral, rajta anyákkkal. Ki lehet velük egyensúlyozni, hogy akkor nyisson, és annyira, amennyi kell.
Azt tapasztaltam, hogy nem a víz és a füst hőfoka miatt volt sok kondenz, sokkal inkább a fűtőanyag nedvesség tartalma miatt. Ha a füst a kazán füstcsatlakozó peremében mérve 100°C, akkor a tűztérben 300°C is lehet, attól függően, milyen jó a hőcserélő hatásfoka.
Napraforgóhéjjal teljesen kiszárad a kazán belülról 12óra alatt. Fűrészporral pedig ugyanolyan körülmények esetén "csöpög".
Ha 50°C fölé engedem a vizet, akkor 24°C felett lesz a lakásban.
Ha szakaszosan fűtök, akkor a víz teljesen kihűl, mire a túllendült szobahőfok visszahül. A meleg érzet is sokkal inkább a radiátor hőfokától függ, mint a szobáétól. Legalább is ezt vettem észre. Mindegy, hogy 22, vagy 24, ha a radiátor 43°C-os. Viszont ha 24-et mutat a hőmérő, de közben hideg a radiátor, akkor mindenki fázik.
Savállóból nem lenne olcsó egy kazánt megépíteni...
Milyen anyagból készült a hőmérő? Ha NiCr-Ni, vagy Fe-Co, akkor benne maradhat bármeddig, mert a burkolatuk rozsdamentes hőálló acél. 500°C alatt nincs velük gond.
Kemence hőmérőt mennyi ideig szabad a mérendő közegben tartani? Mennyi ideig viseli el a magas hőfokaot (füstcsőben)? Jelenleg csak alkalaomszerűen használom, nem tudom, h állandóan bennt tarthatom-e a füstcsőben.
Szervusz! 150°C alatti füstgáz elég kritikus. 40°C alatti víz szintén. nálam 30-40°C vízhőfok tartományban sok kondenzvíz van teljesítménytől függetlenül. Ha kissé alulmérem ate a fokozatot a akzánon és megy a sátrak felé úgy hogy sokat van a vízhő 40 °C alatt, akkor csöpög a kazánból a kondenz. Ez az én példám. Nekem az a bajom, h jobban kell nézegetnem a füsthőt és abból kell következtetnem a teljesítményre. Most csavartam egyet az égetőn, mert kell a fűtés máshová is. 170°C-re felment a füsthő, de kell nincs mese. Azt hiszem meghosszabbítom a lángterelőmet, h előtte és mögötte 15-15-hely legyen, hátha nyerek vele. huzatot lehet, h kell rá adnom....
Egyszerű, mint a faék. Ha jól emlékszem a füstcsövem legalább 200-as. A 120-as legalább kell. Jók a rajzok. A jobb alsót nem igazán értem (kissé kómásan). Milyen súlyokat használsz? anyacsavar, horghászólom, stb?
Nekem 14m körüli 6téglás kéményem van. A zsaluval be lehet állítani(súlyokkal), hogy mekkora vákuumnál nyisson ki. Ez lerontja a kémény szívó hatását. Szerintem neked is pont erre van szükséged.
A kazán utáni csövem 160-as. ebbe vágtam egy 100-as lyukat, amibe bement a szabályzó. Ha neked nagyobb a cső, vagy nagyobb a huzat, akkor ne 100mm-es csőből indulj ki, hanem 120-asból.
A rajz nagyon egyszerű, pár lemezdarabból meg lehet oldani, akár ragasztással, vagy forrasztással, esetleg ponthegesztéssel. Felteszek pát képet a rajzról, szerintem magától értetődik az elkészítése.
Szívesen veszem az ötleted! Nekem elsősorban a kémény nagysága a probléma (6m-nél több, 6 téglás tetején szűkítéssel) és az alapban széles füstcső. A széllel nem volna baj, ha a kémény nem lenne ekkora, de ez van.
A füstcső szűkítésről jut eszembe, lehet, hogy neked is érdemes lenne megpróbálni a gravitációs zsalus nyomáscsökkentést a kéménycsőnél. Nekem nagyon bevált a szél ellen. Régebben a szél nagyon megzavarta a szabályzást, most észre sem venni, ha fúj. Ha érdekel van rajzom a saját megoldásomról.
Én azon tépelődöm, hogy használhatom-e a füst hőfokot a víz hőfok szabályzására fokozat mentesen. Az új fejjel nagyon alacsony hőfokot is be tudok állítani, akár 100°C alattit is és el tudok menni 250°C fölé is. A dilemmám az, hogy ha nagyon alacsony füsthőfokot állítok be, akkor az optimális égéshez szükséges oxigén mennyiségéhez képest kevesebbet kell beállítani. A másik a lerakódások. Nem ismerem a hosszú távú káros hatásait. A kazánom 20éves, égett benne már minden, ami ég, eddig semmi baját nem látom. Ha ebből indulok ki nem kéne aggódnom. Nem tudom.
Jelenleg a beállított füst 150°C, ami elég határozottan emeli a vizet, ahogy a grafikonon látszik. Két bekapcsolás között egy fellobbantás van.
A víz átlagban 44°C. Ez a mostani 0 fok kinti esetében 23°C szobát eredményez. A hullámosságot lehetne csökkenteni(piros a víz), ha a füsthőfokkal fokozatmentesen lomha PID-el szabályoznám a vizet. Kérdés, hogy kevesebb, vagy több tüzelő fogyna-e és milyen más káros hatások jelentkeznének az égés közben a fejben.
Nem rég mértem füsthőfokot: 150°C Meglepődtem! A fűtés egész nap megy 50-55°C-on, égető begyújtási fokozaton. Keringető egyes fokozaton. Füstcső megfelelően szűkítve. Ezek szerint ez a fokozat is tud 10-20 KW között teljesíteni, ami azt eredményezi, hogy a lakásban nem igen van 21°C alatt. Ez elgondolkodtat. Most látom mennyire fontos a teljesítmény megválasztásánál a füsthőfok és az elérhető max vízhőfok, ami jelen esetben max 60°C-ot nem tudja meghaladni (nem a kazánterm miatt, hanem a teljesítmény ennyire elég).
sziasztiok én is kettö csö termosztátot használok 3.éve de tökéletes a megoldás.A fordulat szabályzásra még a fényerö szabályzos kapcsoló is jó lehet,1800 ft-ért lehet kapni.
Nem minden motort lehet fesz szabályzóval szabályozni, főleg, ha az fázis hasításos(triak) módon működik. Milyen motor van a ventilátorodon? Lehet, hogy könnyebb út a zsalus megoldás a szívó oldalon.
Két termosztát bőven elég. Egyik az üzemi hőfok, másik a biztonsági retesz hőfok.
Azt neked kell eldöntened, mikor mered egyedül hagyni. Az itteni megoldások is csak javaslatok, neked kell látnod mit hogyan valósítasz meg, hogy az biztonságos legyen! Érdemes egy oltót beszerelned a csigacsőbe, visszaégés esetén. Hasznos lehet elolvasni a régebbi dolgokat!
A ventim 55W-os , most találtam rajzot egy fesz szabályzóról azzal akarom majd csökkenteni a fordulatát !
Arra gondoltam 2 darab cső termosztátot rakok sorba és az kapcsolja le majd a ventit pl 65 foknál, ha esetleg az egyik tönkre megy beragad akkor a másik lekapcsol !
Még egy termosztát ami komplett lekapcsolja a gépet!
De magára hagyva az égetőt nem merném.Egyenláre tegnap a nyelvet csináltam ez egy 10mm átmőrőjű csőből lesz .
Erre lenne jó a lambda szonda, az megmondaná, hogy ha túl sok lenne a levegő. Persze szegény ember vízzel főz, és kikísérletezi, mikor fogy a legkevesebb és mikor kapja a legtöbb teljesítményt. Örülök, hogy véletlenül sikerült segítenem(vak tyúk is...)!