Szerintem is csak a választás. Mert a friss kenyér is csak három napig jó, az akciós tejföl a "romlottpultban" (ndm tudom, arrafelé van-e ilyen, Somogyban elterjedt) meg annyi ideig sem. Viszont ami minden menetrendi feljesztésből kimarad, mégis egyre több állandó lakója van: Törökőr vagy Makkosmária vagy mi a neve annak, ami a Farkasréti reptér fölötti domboldalban van. Kb. 15-20 éve láttam Roburt arrafelé meg itt-ott lógó A/4-es papírokat egy-két kerítésen, aztán azóta sem hallottam semmiről...
Az, hogy Érd kertvárosias jellegű, azt aláírom. Az, hogy csöndes vagy nyugodt, azt nem. De az Érdre kitelepülők mégis ezt várják. Miközben átszeli az M6-os, az M7-es autópálya, a 6-os és a 7-es út. Illetve a Bp-Pusztaszabolcs-Pécs és a Bp-Székesfehérvár-Nagykanizsa vasútvonal. Ezek után egy 3.45-ös indulású busz nem tétel. Aki reggel 6-ra tömegközlekedve jár dolgozni, annak nyilván oka van. Nekem is vannak rokonaim Érden, nem a vakvilágba beszélek Somogyból. Ahányszor Érden jártam, a korábban említett csövesekkel sem a közterületeken, sem a tömegközlekedési eszközökön nem találkoztam. Szeretném, ha megosztaná a statisztikákat, mert igazán kíváncsivá tett, hogy nemrégiben készült pontos statisztikai adatokkal rendelkezik. Nekem csak amolyan "rokonpress" információim vannak. Egyik rokonom reggel 4-re járt a nyáron Parkvárosból a központba dolgozni, a buszon voltak más állandó utasok is, mindannyian dolgozni mentek.
Pár éve költöztem családdal (asszony meg a gyerekek)Érdre,tősgyökeres Újpesti vagyok(nem 4.kerületi lakos,Újpesti)Jó magam és családom visszamenőleg 100 évig Újpesti volt.6 éve gondoltunk egy merészet és Újpestről Érdre költöztünk egy csendes kertvárosba!De tévedtünk.Dolgozni autóval is lehet főleg az aki hajnali 6ra jár dolgozni.
Nyilván azért is kapcsolta be a kamerát az utas, mert látta, hogy így vezet. S amikor felemelte a kollégának bemutatandó a kormánykereket, akkor se látszott rajta a döbbenet. Vlsz. már régóta így vezetett.
Nem lepne meg, ha az egész vonal arra jött volna létre, hogy Szigethalomra át lehessen küldeni a műhelybe az érdi kocsikat - lásd bezárt érdi telep... Kaposnál egy Marcali-Nagyatád-Marcali gyorsjáratpár ilyen okkal jött létre a marcali telep bezárásakor. A buszok fordaváltós rendszerben mennek le Atádra, ha jól tudom.
Mindenképpen örülök, hogy Szigetszentmiklósról normálisan megközelíthető lesz a budai oldal
Biztosan? Az ipari parkot kiszolgálja, de utána elmegy Szigetszentmiklós és Halásztelek között. És nem úgy tűnik a menetrend alapján, hogy tudatosan terveztek volna bármilyen átszállási lehetőséget ezen települések belseje felé tartó járatokra...
Szigethalomról viszont kíváncsi leszek csúcsidőben a menetidejére Kelenföldig.
Tényleg, elsőre fel sem tűnt, hogy nem is Etele úton megy majd, hanem az Andoron. :O
Annyiban nem rossz, hogy rövidebben fog araszolni a telített Budafoki úton... nagy dugóban még akár gyorsabb is lehet így, mint a Bikás parki átszállás.
A Budafoki úti megállás hiánya is jogos, az a környék elég erős a hivatásforgalmat vonz.
Andor utca helyett nyugodtan mehetne az Etele és Hengermalom úton. Megállhatna a Bikás parknál, az Etele út/Fehérvári útnál és a Budafoki útnál. Ez mind-mind fontos átszállási lehetőséget adna. De ez egy négyesmetróra erőszakoló járat lesz.
Mindenképpen örülök, hogy Szigetszentmiklósról normálisan megközelíthető lesz a budai oldal, ez egyértelműen hiánypótló és értelmes összeköttetés.
De először is, óriási hibának tartom, hogy a járatok nem fognak megállni a Bikás parknál - ez a metróval továbbutazók (elvileg fő célcsoport) mindegyikének +5 perc.
Másik, hogy ebben a formában a XXII. kerületbe utazóknak teljesen használhatatlan lesz, és a Budaörsre, Törökbálintra, Érdre, sőt még az Észak-Budára továbbutazóknak is nagy kerülő lesz Kelenföldön át egy vasúthoz hangolt Campona végállomáshoz képest. Nem beszélve a jelentős többletteljesítményről, amit át lehetne csoportosítani például arra, hogy délután is üzemeljen a vonal.
Az pedig konkrétan semmibe nem került volna, ha megállítják a járatokat a Növény utcánál, amivel legalább "fékezett habzással" meglenne a XXII. kerületi kapcsolat (külterületi 138-as átszállás helyett).
"Örömmel értesítjük utasainkat, hogy 2014. szeptember 15-étől új járatokat indítunk Budapest, Kelenföldi pályaudvar és Szigethalom, autóbusz-állomás között. Az autóbuszok munkanapokon, a 6-os úton, az M0-ás autóúton és a csepeli gerincúton át közlekednek, Lakihegy, Cseresznyés utca vagy Leshegy, Ipari Park érintésével.
Ezzel az új eljutási lehetőséggel közvetlen átszállási lehetőség nyílik a 4-es metróra és így a jelenlegihez képest várhatóan 25-30 perccel csökkenti majd a különböző fővárosi úti célok közösségi közlekedéssel történő elérését. "
Ez nem a Volánbusz panaszvonala. Ez egy olyan fórum, ahol zömmel olyan emberek társalognak, akik hobbi szinten foglalkoznak a tömegközlekedéssel. Amúgy szívesen társalognánk a felmérés eredményéről, ha pontos statisztikai adatokat tudna mutatni. Egyébként a szavaiból azt szűrtem le, hogy a buszjáratok hamarabb léteztek, mint ahogyan Ön Érdre költözött. Nem tudom, mennyire tájékozódott a menetrendekről előzetesen, mielőtt oda költözött volna. Egy megyei jogú várossá váláshoz szükség van 50ezer lakosra. Ha az ötöde használ csak buszt, az is minimum 10ezer ember. A városból vannak sokan, akik Budapestre, néhányan, akik Székesfehérvárra ingáznak. Az első vonattal érnek ők be a fehérvári többműszakos gyárakba reggel 6-ra. Ez 4 óra körül szokott indulni Érd alsóról vagy felsőről épp aktuális vágányzári menetrendnek megfelelően. Illetve vannak, akik a Csepel-szigetre járnak reggel 6-ra, azok is ilyen korai indulással tudnak bejutni a munkahelyükre.
Drága szüleim mondák azt a bölcsességet, amikor gyerekként nem tudtam aludni, hogy "csukd be a szemed, fordulj a fal felé, és aludjál". Ettől jobb tanáccsal magam sem szolgálhatok.
Ez egy szép kertváros!Egy felmérésből tudjuk,hogy vidéken Érden is a lakosság 80%a autót használ és a vidékiek csak 20%a használ Volánbuszt.Akkor mi a fenének kell hajnali 3:45kor már a Volánbuszok zajára ébrednem!A kutya nem utazik rajtuk.Max.pár csöves!Az első Volánt ha már egy nyugodt kertvárosban kell Volánbuszt ily sürün járatni,nyugodtan indithatják 4:30 után.Hétvégén elég hajnali fél6kor az első Volánt Budapest M7es autópálya irányában indítani!Nem azért költöztem Érdre,hogy a Volán zajára riadjak fel!
Bezzeg az Iparos úton óránként jár busz!Ha valaki éjjel 3:45kor akar buszozni az rendeljen magának,ilyen szolgáltatás a budapesti BKV-nál létezik!Természetesen dupla árért!
A közforgalmú közlekedési szolgáltatások igény alapú tervezése
Mivel az "igény alapú tervezés" fogalma különösebben sehol sincs kifejtve (kinek az igénye? az utasoké vagy a megrendelőé?), kíváncsi vagyok hogy ez alatt mit fognak érteni. Kistérségi telebuszos rendszerek vagy csúcsidőn kívüli üzemszünet?
"A szabályozás csak olyan közszolgáltatás megrendelését engedheti meg, amelynek költséghatékonysága, társadalmi hasznossága igazolt. A szociális, méltányossági alapon megrendelt szolgáltatás esetében is igazolni kell, hogy a választott szolgáltatási mód a leghatékonyabb. Fontos cél a párhuzamos busz- és vonatjáratok menetrendi kínálatbővítő (nem versengő) összeegyeztetése, a verseny által okozott kihasználatlanság megszüntetése, különös tekintettel az újonnan fejlesztett szolgáltatásokra (pl. tramtrain)"