Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Jó olvasni, hogy ilyen jól látod a dolgokat! Köszönöm!
Amit leírtál, azt folyamatossá lehet tenni, nagyon lomha PID Delta T kaszkád folyamatszabályzással. Ha emelkedik a szoba, az visszaveszi a vizet, ami vissza veszi a füsthőfokot.
Ha nem akarok lángtartást, akkor minimum a 100°C füst is szóba jöhet, legalább is jelenleg úgy tűnik, de vegyük figyelembe, hogy most kint meleg van szinte(itt nálunk 3fok van).
Most úgy gondolom, hogy ha folyamatosan 100°C lenne a füst kijáratban, akkor a pára nem tud kicsapódni. Persze a tálcák hőfoka is számít, de most úgy tűnik 45°C feletti hőfok kell, ha nem ingadozik, mint korábban, ami talán nem vészes. Ma takarítottam, minden száraznak tűnt, pedig vizes fűrészporral fűtök és legutóbb bizony kátrányos volt, mikor 150°C füsttel, szakaszosan mentem!
A kazán alsó részével lehetnek gondok, ott látok kátrányosodást. Ide jut vissza a visszatérő víz, ami 35fokos.
A legjobb valóban egy puffertartály lenne. Sajnos nagyon drága. Talán jövőre...
Jelenleg 115°C füsttel megyek. A korábbi 120°C felvitte 49°C a vizet, most visszakandikál 48°C-ra. A szoba 22,8°C. Alakul! :)
Láthatóan kevesebb fogy amióta: a fej le van takarva, a füstcsőszűkítésre jobban odafigyelek, a füsthőfokot figyelem, a kzánt folyamatosra tettem, a levegőellátást optimalizáltam. Kilóra nem tudom pontosan, de rendesen lecsökkent. 1:2 (nf ocsú: kuk léha) keverékből 1,2-1,5 m3 elég akár 5-7 napig. Egy zsák ebből a keverékből nemigen van 20 kg. Kb napi 20-40 kg fogy zömmel a lakásra. Mindenképpen jobban jövök ki mint, annó, amikor még minden máshogy ment. A szűkítést megcsinálom. Kérek hozzá profi segítséget a szabáshoz, összerakáshoz. Flekivel és inverteres hegesztővel nem állok neki 0,5 mm-es anyagoknak. Én ehhez kissé amatőr vagyok. ;)
Reggel ,amikor hideg a lakás, akkor rákapcsolok egy kicsit, amikor már eléri a 20°C-ot, akkor fékezek. Én is úgy állítom be a kazánt hogy folyamatosan menjen. Ne tudja elérni az 55°C-ot. Az előbb vettem vissza az anyagbetoláson, mert már kúszott föl a vízhőfok. Most 12 sec várakozás, 1,5 sec betolás. Füsthőfok 160°C. Lakás 22°C-os Szobatermosztátot hagyom porosodni. :) A kazánok a teljesítményt stabilan folyamatos tüzelés mellett adják le. Így lehet elvárni az előírt hatásfokot is. Ha megáll újraindul és ezt csinálja folyton, akkor olyan lesz mint az autók városi forgalomban...erről ne mondjak semmit. :) Én a szobatermosztátot csak felső limitnek használnám. Ezalatt azt értem ,ha meghaladja a hőfok a 23 °C-ot, akkor a termosztát indítson el egy olyan kört, ami kinyit egy puffert, vagy az anyagbetoláson változtat, megnyit egy olyan áramkört ami a kazán teljesítményét leveszi. Semmiképpen nem állítanám le az égést.
Igen, nagyon kicsi lerakódás számít, mert porózus, ami nagyon jó hőszigetelő.
Van már valami tapasztalatod a tüzelőanyag fogyásról? Javult?
A hamuzással kapcsolatban, ha fűrészporral megyek, akkor 3nap alatt háromnegyedig telik meg a malteros vödör! Héjnak kicsit nagyobb terjedelmű a hamuja, de kilóra könnyebb szerintem. Ha nem hamuznék egy hétig, akkor talán megtelne a fejig a szint. De 3 naponta szoktam. Teljesen elég az anyag az új fejben, elégedett vagyok vele.
A huzatos időt védi majd ki a nyomásszabályzó zsalu. Elkészíted?
Ha ügyesen betekered, talán nem fog elszakadni, és akkor jó lesz.
Korábbi témára visszatérve, csökkentettem a füsthőfokot, most már 120°C-nál járok. Ez úgy tűnik 48°C állít be. Most, hogy nem ingadozik nagyon a víz, magasabbat kell beállítanom a szobahőfokhoz, mert nem lő túl. Amit észrevettem, hogy ritkábban történik beadagolás. Jelenleg 3percenként mennek a csigák 2másodpercre kb. Az éjjeli fogyáson ez látszik is. Megnéztem az égés képét, szépen ég kicsi levegőfokozaton is, nem történt az, amitől féltem, hogy füstöl, vagy elalszik. Tehát a hatásfok nem sérül.
Még egy érdekes dolog, hogy száraz maradt a kazán. Úgy tűnik sokkal többet árt, ha időnként lehűl a rendszer és le tud csapódni a pára. Most mindenhol több van, mint a forráspont, így kimegy a kéménybe a pára is a gázárammal. Még figyelem mi történik vele, de úgy tűnik minden jobb ha nem vált lángtartásba.
Negyedik napja megy a kazán takarítás nélkül (csak hamuzás). Most hogy betettem folyamatosra a füsthőmérőt látszik, hogy kis lerakódás (ami nem a makacs fajta) mennyivel befolyásolja a hatásfokot. Amikor tiszta a kazán akkor kb 150°C füsthő kell az 50-55°C-os vízhez, ha kezd koszolódni, akkor 160-170°C kell hozzá. Most egy kicsit huzatosabb az idő, ami némileg torzítja a képet. (Füstcső szűkítve!) (Igaz az elmúlt négy nap alatt nem ment el egy tartállyal sem. Amikr napi rendszerességgel ment el ennyi, akkor minden nap volt takarítás.)
Mikor elkezdtem égetőt építeni, én is azt hittem, hogy azonnal fel kell fűtődnie a lakásnak és azonnal emelkednie kell a víznek. Ezért jó nagy fejet építettem és telenyomtam fűtőanyaggal és sok levegővel. Nekem is volt 350°C feletti füsthőfokom és talán emelkedett is a vízhőfok kellően és fogyott is az anyag rendesen! :) Aztán jött az a rész, mikor a lakás felmelegedett és hőn kellett volna tartani. Na ezt már képtelenség volt ugyanazzal a fejjel, illetve beállítással.
A többiek tanácsaiból és magam tapasztalataiból is az jött ki a végén, hogy meg kell várni, amíg felmelegszik minden szépen és tartani kell a vízhőfokot egyenletesen. Majdnemcsak a szobatermosztát szükségtelen is, ami nem teljesen igaz, bár lassan egy hónapja, hogy nem használom, de van. Nekem 45°C körüli víz 23°C körüli szobát eredményez. Egy két fokot szoktam állítani időnként ha kell(Ezt kell szabályzottá tennem majd). Ez persze függ a ház szigetelésétől is, azaz mennyi meleg folyik ki, és mennyit kell belepumpálni. Ez olyan, mint egy lyukas vödör! :)
Amit Süsü mond, hogy felül van a fej, az is megvolt először nálam, valóban nem jó. Aztán az is fontos, hogy merre indul meg a levegő, az ajtó felé, vagy egyből a hátfal felé. Ha a hátfal felé, akkor terelőlapot érdemes beépíteni a hagyományos fejnél. Nekem sokat segített az égésben és a hatásfokban is.
Aztán a levegő mennyisége. Ha túl sok, kifújsz minden hőt a kéményen(ahogy Süsü mondja). A kémény huzatát is érdemes állítani, mint ahogy imént is beszéltünk erről Süsüvel. Én a szűkítést nem tartom a legjobb megoldásnak, bár egy fokig alkalmazható, én is próbáltam, de mióta nyomásszabályzós lett, kivettem minden szűkítést és jobb lett.
Gondolom letakarítottad a tálcákat, nagyon fontos, pár mm korom számít. Én egy-két naponta takarítom.
A fejben lévő anyag mennyisége is fontos. Ezt a nyelv hosszával tudod beállítani, ha nyelves érzékelőd van. A furatok elrendezésére is találsz nemrégi hozzászólásokat. Nagyon fontos a jó levegőellátás (iránya, mennyisége, sebessége).
Ha tudsz, tegyél fel képeket a rendszeredről, többen és többet tudunk majd segíteni.
Ha minden rendben a berendezés körül ,akkor 250°C-nál több nem lehetne ilyen kis kazánnál a füst hőfoka. Ami ezt a nagy füstgázhőfokot előidézheti, hogy az égető nem a hamuzó ajtón megy a kazánba, hanem a tűztérajtón keresztül ezálltal a kazán alsó részein gyakorlatilag nincs hőcsere. Az égető túlméretezett a kazánhoz képest. Túl sok az égéshez felhasznált levegő, ami a kéményen keresztül kitolja a meleget. A kémény túl erős a kazánhoz. Nincs megfelelően szűkítve a füstcső (pillangószelep).
Láttam a videókat nem is egyszer. Tetszik a dolog azóta. 0,5 mm-es lemez szuper, könnyű érzékeny, reszelni sem kell ez a lényeg. A hőmérőt fogom becsavarom vékonyan aulfóliába. Meglátjuk mennyire eszik meg a lerakódások.
Szia! Szerintem jók a megoldások és szépen megépítetted, gratulálok! Látok egy oltó nyílást is a csiga csövön, talán kicsit közel van az ajtóhoz, de majd kiderül a működés közben, mindenesetre az kell. Majd írd meg miket kellett módosítanod, azokból lehet a legtöbbet okulni! Sok sikert!
A csappantyú és a takaró lemezek is, amin elfordul 0,5mm-es lemezből készült, ezért nem reszelgettem, gond nélkül elfordul. Ha a takaró lemezt, amin a kihajtott kis fül ül ill. elfordul, vastagab lemezből készíted, akkor megreszelheted, ahogy írod. A reszelés szöge befelé álljon értelemszerűen.
A beépítés pozíciója vízszintes, már ami a csövet illeti. Inkább kicsit előre dőljön, mint hátra, mert azt ki lehet kompenzálni az anyákkal. Korábban láttad a hasonló videókat?
Szia! Igen ezt én is sárgaréznek nézem. A hőfok biztosan nem bántja, az egyértelmű, de hogy a füstben lévő savas összetevők mit okoznak az nehezen megmondható. Ha nem csapódik ki rajta folyadék, akkor nem nagyon lehet baja, de lesznek lerakódások és abban felszívódhat nedvesség, ami savat eredményezhet. Ha nem sajnálod, próbáld ki, nem annyira méregdrága.
Sok ötletet meritettem az itt leirtakból.Egyenlöre csak tesztelés üzemben van,de meg vagyok vele elégedve.Igaz kisebb alakitások kellenek rá,de majd idövel a tapasztalatok alapján meg lessz az is.
Pár képet tettem fel a fotó albumomba.Remélem meg tudja nézni,akit érdekel.
Már nem teljesen igy néz ki ,egy pár változtatás már van rajta.
Jól látom? A csappantyúnál az elfordulási pontok a kerületen mérve kb. 1/3nál vannak? Ezket az elfordulási pontokat szögletesre hagytad, vagy kicsit megreszelted, h könnyebben billenjen? Zárt állapotban a csappantyú függőleges kell legyen apontos működés miatt. Olyan helyen kell beépíteni a füstcsőbe, ahol ez megvalósul. Elgondolásom szerint.
Ja igen, a súlyok! Az elfordulás magasságában fúrtam egy lyukat, bele egy csavarszárral, rajta anyákkkal. Ki lehet velük egyensúlyozni, hogy akkor nyisson, és annyira, amennyi kell.
Azt tapasztaltam, hogy nem a víz és a füst hőfoka miatt volt sok kondenz, sokkal inkább a fűtőanyag nedvesség tartalma miatt. Ha a füst a kazán füstcsatlakozó peremében mérve 100°C, akkor a tűztérben 300°C is lehet, attól függően, milyen jó a hőcserélő hatásfoka.
Napraforgóhéjjal teljesen kiszárad a kazán belülról 12óra alatt. Fűrészporral pedig ugyanolyan körülmények esetén "csöpög".
Ha 50°C fölé engedem a vizet, akkor 24°C felett lesz a lakásban.
Ha szakaszosan fűtök, akkor a víz teljesen kihűl, mire a túllendült szobahőfok visszahül. A meleg érzet is sokkal inkább a radiátor hőfokától függ, mint a szobáétól. Legalább is ezt vettem észre. Mindegy, hogy 22, vagy 24, ha a radiátor 43°C-os. Viszont ha 24-et mutat a hőmérő, de közben hideg a radiátor, akkor mindenki fázik.
Savállóból nem lenne olcsó egy kazánt megépíteni...
Milyen anyagból készült a hőmérő? Ha NiCr-Ni, vagy Fe-Co, akkor benne maradhat bármeddig, mert a burkolatuk rozsdamentes hőálló acél. 500°C alatt nincs velük gond.
Kemence hőmérőt mennyi ideig szabad a mérendő közegben tartani? Mennyi ideig viseli el a magas hőfokaot (füstcsőben)? Jelenleg csak alkalaomszerűen használom, nem tudom, h állandóan bennt tarthatom-e a füstcsőben.
Szervusz! 150°C alatti füstgáz elég kritikus. 40°C alatti víz szintén. nálam 30-40°C vízhőfok tartományban sok kondenzvíz van teljesítménytől függetlenül. Ha kissé alulmérem ate a fokozatot a akzánon és megy a sátrak felé úgy hogy sokat van a vízhő 40 °C alatt, akkor csöpög a kazánból a kondenz. Ez az én példám. Nekem az a bajom, h jobban kell nézegetnem a füsthőt és abból kell következtetnem a teljesítményre. Most csavartam egyet az égetőn, mert kell a fűtés máshová is. 170°C-re felment a füsthő, de kell nincs mese. Azt hiszem meghosszabbítom a lángterelőmet, h előtte és mögötte 15-15-hely legyen, hátha nyerek vele. huzatot lehet, h kell rá adnom....
Egyszerű, mint a faék. Ha jól emlékszem a füstcsövem legalább 200-as. A 120-as legalább kell. Jók a rajzok. A jobb alsót nem igazán értem (kissé kómásan). Milyen súlyokat használsz? anyacsavar, horghászólom, stb?
Nekem 14m körüli 6téglás kéményem van. A zsaluval be lehet állítani(súlyokkal), hogy mekkora vákuumnál nyisson ki. Ez lerontja a kémény szívó hatását. Szerintem neked is pont erre van szükséged.
A kazán utáni csövem 160-as. ebbe vágtam egy 100-as lyukat, amibe bement a szabályzó. Ha neked nagyobb a cső, vagy nagyobb a huzat, akkor ne 100mm-es csőből indulj ki, hanem 120-asból.
A rajz nagyon egyszerű, pár lemezdarabból meg lehet oldani, akár ragasztással, vagy forrasztással, esetleg ponthegesztéssel. Felteszek pát képet a rajzról, szerintem magától értetődik az elkészítése.
Szívesen veszem az ötleted! Nekem elsősorban a kémény nagysága a probléma (6m-nél több, 6 téglás tetején szűkítéssel) és az alapban széles füstcső. A széllel nem volna baj, ha a kémény nem lenne ekkora, de ez van.