750-800 fordutra all be a motor alapjaraton. Klimaval es klima nelkul is.
Normal eseetben az ECU utasitana az alapjarati motort, hogy emeljen a fordulaton vagy maskent mukodik a fordulatszam szabalyozas? Egyaltalan emelkednie kell klimaval a fordulatnak? Mas marka forumjan olvastam ilyesmirol (talan Opel v ilyesmi), nem tudom, hogy Citroennel is igaz-e?
Annyit vettem meg eszre, hogy klima bekapcsolaskor nem emelkedik fel a fordulatszam. Ugy tudom valamennyit emelkednie kellene, ha felkapcsolom a klimat.
Sziasztok. Xsara2-es autómata klimás verdába folyamatosan megy a fütőmotor, magas fordulaton, 0 állásban is. Előtét ellenállást cseréltek benne újra. Azzal meg sem nyikkan. A szerelő tippje az, hogy a régi (azzal folyamatosan megy) előtét kinyirta a közép konzolon lévő fokozat kapcsolót. Kérdésem a következő lenne. Hogyan lehet ezt a kapcsolót normálisan kibontani ? Ennek az elektronikáját lehet javítani, vagy csak csere? Köszönöm a válaszokat.
Klímahűtőt hűteni kell ezért megy a venti, ilyenkor nekem is kicsit alacsonyabb a hőmérséklet, mert gondolom a klíma ventillátora kicsit hat a motor hűtésére.
Ilyen világítás visszajelző villogás nekem is van. Ez a tompítottat nem érinti. Viszont nálam a refit (ha elkezd villogni) lecsapja. Éjszaka elég durva mikor 90-100-al megyek. :( De ugyan így befolyásolja a ködlámpákat is. Lecsapja őket. Egyszer azt olvastam, szét lehet szedni a szerkezetet...én nem merném megtenni. Újra kicserélni 40e.
Ami a bal hátsó ajtó szenzorát illeti, nekem a csomagtartó csinálta ugyan ezt, de akkor ki sem akart nyitni a mikrokapcsoló. A vezetékek (ajtó nyitogatás miatt) a sok nyitogatás miatt kikoptak, összeérnek és ez okozta nálam a bajt. Nálam elméletileg megcsinálták jó pénzért. Mostanában újra kezdi...Gondolom vihetem újra jó pénzért. :D
Citroen xsarám hűtőjéből ömlik a víz. Valószínűleg a kiegyenlítőtartály lett túltöltve(én erre gyanakszom), és a hűtőben levő műanyagcső repedt szét. Szerintetek ez a cső cserélhető, vagy csak komplett hűtőcserével orvosolható a probléma? Előre is köszönöm a válaszokat!
Pár hete vettem egy 12 éves Xsarát. Nagyon elégedett vagyok vele, jó vétel volt (benzines, 1,6-os, 500-ért adták, még a fényezés is tökéletes, ráadásul bizonyíthatóan tényleg egy nénike használta, az autórádión a KatolikusRádió volt az első helyen... ;) ). Persze elment rögtön szervizbe, egy 100-ast még rá kellett költeni (féktárcsa csere a sok állás miatt, klíma feltöltés, olajcsere és egyéb szokásosak.
Viszont elektronikában látok egy-két érdekességet, és kérdés, hogy ezért vissza kell-e vinnem szervizbe, vagy valahol egy jólelhelyezett WD40 megoldja-e a problémát.
Egyrészt a rendszer néha kiírja, hogy a bal hátsó ajtó nyitva. Főleg bukkanók után, macskakövön. Az ajtó egyébként nincs nyitva, még csak nem is laza, szóval szenzor a ludas gondolom. Hol keressem?
Másrészt a fényszórót felkapcsolva a visszajelző kis lámpácska randomvillog (aztán néha percekig folyamatosan ég, aztán villog megint). Ez valamilyen kontakthiba valahol? A fényszóró rendesen ég közben.
A vákum pumpa felöl nem kap vákumot, és nem működik a turbó, vagy halott a turbód,esetleg a turbón levő vákumdob kijukadt vagy szakadt. Tekerd le az ablakot és menet közben hallgasd hogy elindul-e egyáltalán a turbó. Nekem a 2.0 hdi 2000-es fordulaton kapcsol.
Olyanba kérném segítségeteket hogy a hűtőventilátornak ha klímázok akkor menet közbe is kell menni ezt abból veszem észre hogy a víz nem melegszik fel anyira.
A másik kérdésem hogy lehet letesztelni hogy a ventilátor fokozatok működnek e?
újabb kérdéssel jövök. Xsara II (2000) 1.4i klimaval.
Ebben a melegben elkezdtem használni a klimát és azt veszem észre, ha kinyomom a kuplungot, nagyon hirtelen ejti a fordulatot a motor. Ez azért zavaró, mert néha le is fullad a motor. Klima nélkül nem fordul elő.
A hibajelenség a következő: Hideg motornál, még csak-csak húz a gép, bár itt is hiányzik a lóerő, de mikor bemelegszik a motor, teljesen erőtlenné válik a gép és erőteljesen füstöl.
Tervezek a hátsó ajtókba hangszórókat. Lepattintva a műanyag burkolatot mindkét ajtóban találtam rózsaszín-fehér vezetéket amik nincsenek sehova kötve. Ezek lennének a hangszóró előkészítések?
Mert a műszerfalnál sajnos nem találtam meg a másik végüket.
Ahogy nézem nem kap meg mindent. A gyújtáskapcsolóról kellene kapnia egyből 12V-t (ez szabályozza, hogy mindig alaphelyzetbe álljon vissza a motor), de érdekes módon csak 4V jön. Ez már egy hibaforrás.
Amit nem tudok, hogy a kapcsolóról érkező 2 vezetéken mindkettőn 12V jön-e, mert csak egyen érkezik.
Gondolkodtam, hogy kiszedem a motort és autón kívül letesztelem, de amikor megláttam, hogy hogyan van felfogatva akkor szerintem az ezt tervező mérnököt heves csuklás kapta el és hagytam a helyén. :) Egyelőre...
Szia! Egyszer itt olvastam, hogy valakinek az elsővel volt baja. Minden ment ahogy kell, de az első ablaktörlő nem. Aztán kiderült, hogy újra kellett programozni, mert a gyereke leállítás után elindította (kb 30mp még aktív minden..) és behülyült. :)
Nem vagyok elektromos zseni, de ha nálad jó minden (kap áramot) akkor nézesd meg számítógéppel.
Próbálom kipofozni, helyrehozni az idegesítő kis hibáit. Volt egy nem működő csomagtérajtó centrálzáram, ezt már megoldottam.
Maradt egy nem üzemelő hátsó ablaktörlőm. A motor jó, mert üzemel ha kap tápfeszt a kivett relé aljzatán keresztül (2-es, 4-es láb). 2 kérdésem lenne ezzel kapcsolatban:
Bekapcsolt kapcsolóval az érkező vezetékeken minek kellene lenni (tippre 1 test (zöld/sárga), a gyújtáskapcsolóról 12V (valamelyik narancs) és az ablaktörlő kapcsolóról érkező kettőn mit kap, 12V-okat)?
Kivett időzítő relét mi módon lehet kipróbálni autón kívül?
Uraim! Mitől lehet az, hogy amikor hirtelen el szeretnék indulni az autóval, meg is lódul, aztán "elkezd gondolkodni"?...
Pl.: Körforgalomban (behajtásnál), vagy egy Stop-táblánál való hirtelen kikanyarodásnál van az, hogy határozottan elindul az autó (ahogy illik) és utána meg elkezd "gondolkodni" és azt hiszem, mindjárt leáll. :( Meg azt vettem észre, mintha nehezebben gyorsulna. Mintha befogna a fék, de az biztos nem!
2002-es, 1.6-os 16V benzines Citroen Xsara II.
Én max. az üzemanyag szűrőre tudok gyanakodni. Egyszer megkérdezték tőlem, hogy nincs-e eltömődve, mert "hangos". Ez okozhat ilyet? Vagy vizes lehet a benzin? Igaz, mostanában inkább városban használtuk...
Ha kicseréled az első hangszórókat, akkor vagy cseréld a hátsókat is, vagy a fadert állítsd előre. Amit még javasolni tudok, ha magad végzed a cserét, akkor érdemes először csak az egyik oldalit lecserélni és kipróbálni úgy a hangzást, hogy állítgatod a balanszot. Megdöbbentő a különbség.