Na én már leszoktam arról, hogy mindennap oda járjak, de azért néha muszáj...Ha meg kezdem újra akkor se kell mindennap menni....ha belegondolok, hogy adjanak annyi fizut amennyit most eljárnék mindennap suliba. Nem rossz tanulgatni, de basszus azért én fizetek :(
Amúgy ma kidobtuk a 3gangos váltót.... majd némi mókolás után jön a 4 gangos befelé (beletörték a kézifék tartó csavarokat a házba :( ).
Hát, errefelé repülnie kell a gaznak :D Amúgy ne is mondd, amint kész lesz az autó, onnantól már nekem se lesz időm csinálgatni. Szeptembertől megint suliba mennék, jövőre meg teljesen le fogok állni ezekkel :( Úgyhogy ez a Hattyúdal.... max talán még az Izs-49-emet összerakosgatom, de az már tényleg csak ilyen hébe-hóba lesz.
Na tessék :D én meg már nem tudtam hova kavarodtál el... írásbeliiii? Hát puskázzál :D Java? Mi lesz abból?
Hát szétszórtam a vasat egy kicsit, az igaz, de nagyjából látjuk a végét, ma lekitteljük, aztán lesikáljuk, feldobjuk a 4 gangos váltót, lepingálom meg egy-két délutánt rászánok az elektronikára, aztán már száguldozhatunk is :D
Ezúton szeretnék minden kedves GAZ 69 tulajdonost meginvitálni 2011.05.15-én az I. Somoskőújfalusi Szocialista Autók Találkozójára.
Szóval... Ha csak nosztalgiázni vágysz, esetleg van egy autód a "keleti blokkból" és szeretnéd megmutatni a nagyközönségnek, vagy a többi "kollégának"? - Várunk szeretettel családi hangulatú rendezvényünkön. Tartalmas és kellemes időtöltés igérünk és biztosítunk, Somoskőújfaluban, a határátkelő melletti kamionparkolóban és focipályán.
A belépő látogatóknak INGYENES!!! A találkozóra érkezőknek: 1000Ft/autó, amelyhez jár 2 tombola, valamint részvétel az autós ügyességi versenyen!
Rettentő fontos kérdés:valakinek nincs K-129-es karbija? Kéne 1-2 kép róla, mert ami nekem van az hiányosos....vagy ha esetleg valaki meg akar szabadulni tőle :)
Hááááát, először arra tippeltünk, hogy szorul a hátsó difi, illetve UAZ-os haver mondta nézzem meg....aztán megemeltünk a bal hátulját, nehezen forgott...levettem a kereket, a dob meg se mozdult.... Kalapács, dirr-durr és forgott egyből :) Meg kijött egy félmarék ferrodol-rozsda por a dobból. Csak ennyi :) szerencsére. Ma mentünk vele a patak-parton kicsit. Egész jól kavar, viszi az összkereket, felezőt is szépen, hátsó kerékbe is megy. Egész jó, még kicsit nehézkesen veszi a gázt, a karbin kell hangolni.... Akkor még a kuplungot kell helyre rakni (a lábpedál kinyomó tengelyénél egy csavar betört, azt kellene helyettesíteni...) szóval még szöszmöt munkák vannak :) Egyenlőre járatáshoz jó. Majd ha meglesz a 4 gangos váltó, meg le lesz pingálva akkor véglegesítjük.
Kisvasúti Nap a Kemencei Erdei Múzeumvasúton 2011. július 23-án! Szeretettel várunk mindenkit a veterán járművével vagy anélkül! Gyertek el! Hirdessétek az eseményt más veterán fórumon is!
Valaki aki konyít oldaltszelepelt motoros originálte gaz-váltós géphez, olyan bajom van, hogy kicseréltük a blokkot, beizzítottuk, az hagyján hogy nincs kenés, azt megfaragjuk, még sikerült megbuzerálni a gyújtást is, ketyeg a blokk, van rajta K129-es karbi, tényleg indul ahogy kell. Viszont, 1-esbe hátsó-kerék hajtásba, sima összkerékbe egyszerűen nem megy, alig mozdul a kasztni, rükvercbe meg mint az állat úgy megy, felezőbe megint megy. Tipp valakinek? Váltó? Osztómű? Difi? Mi a jóistentől lehet ez???
No ahogy ígértem 1-2 kép a blokkcseréről....ma már sergette az önindító....fenn van a hengerfej meg 1-2 dolog, be köll állítani és rotyoghat! Na meg persze 1-2 dolgot még lefesteni, dinamót kitakarítani.... Zsuk karbit ráfaragni.... egyenlőre a gyári cuccaival meg akarjuk járatni, aztán lehet faragni bele a dolgokat :)
A warszava kuplungszerkezettel megszívtuk, mert nem ment fel a gaznak a nyelestengelye rá, a gyári gaz szerkezetemnek az egyik csápja görbe....no de a lényeg, találtam "véletlenül" egy újabb fajta Zsuk szerkezetet (a laprugósat) és lám-lám álomszépen belemet....úgyis Warszava blokk van benne, hát jó lesz bele az új Zsuk tárcsa új szerkezettel... a többi az ruszki :)
Csak azért mert én is közétek tartozom,már el sem merem mondfani hány éve.Régóta!!Zalában lakom és itt nagy kultusza van ennek a tipusnak.Baráti körben is van több darab.Van eredeti is de többnyire átalakítottak.
Az enyém 2,4D MB motoros váltóval.Hivatalosan lepepirozva,engedéllyel.Több mint 10évig napi használatban volt.Jelenleg ideiglenesen van kivonva a forgalomból.A kasznin látható az átalakítás, bal oldalra is nagy ajtót tettem.A pótkerék így hátra került,Uaz tartóra.
Imádom és ezt szó szerint vegyétek.Meg szoktam simogatni./nem röhögni!!/Gondolkodom az ismételt forgalomba helyezésről de nem tudom lesz-é rá keret.Azért is mert motort kellene benne cserélni és a fékeket is át kellene alakítani.Na meg a kasznin és az alvázon is van munka.
A haverokén-többön is-mechanikus csörlő is van.Van Patrol hidas, VW TDi motoros stb.
egyenlöre ennyi a többi majd folyamatában.Üdv.Tibi