Keresés

Részletes keresés

hosax Creative Commons License 2017.05.29 0 0 2278

A hétvégén szétszedtem a hátsó kereket a bringámon  ( új típusúz tech 35).Három csapágyas 2db az agyban 6301 RS és 1 db a nagy fogaskérékben 6203RS. A hátsó tengely teljes hossza 240mm átmérője 12mm a menet rajta 30mm. Lehet valakinek jól jön az infó.A meghajtó kisfogaskerék ami egyben rancsnis azt is megnéztem kézzel tekerve egy ponton kissé nehezebben fordul de sajnos nem tudom az okát.Esetleg sejtésem van, hogy  attól lehet ,hogy a hátsó nagy fogaskerék hardy tárcsában van és emiatt excenteres a járása és ez kihat a kisfogaskerékre. Annyi biztos,hogy a láncfeszességet ennél a megoldásnál szerintem nincs olyan szerelő aki koppra be tudná állítani.Ha szabályos 2cm belógásra állítom egy bizonyos szakaszon legalább majd 1cm lesz a plusz belógás ha viszont kisebbre veszem mint 2 cm akkor meg van ahol megfeszül annyira,hogy érezhető a kerék forgásán.A Barta Motort már emiatt egyszer fölhívtam és azt mondta,hogy oda állítsam a 2 cm belógást ahol a legfeszesebb.Szóval most oda van és van olyan rész ahol igen laza.A másik dolog amit észre vettem,hogy a kis lánc igen csak laza majd egy szemet engedne ,hogy kivegyek belőle,esetleg valaki talált e megoldásokat ezekre a dolgokra.Volt egy harmadik észrevétel is mégpedig egy bizonyos fordulatszámon berezonált a tartály ,meg is lett a hiba,az alsó fölfogató csavar nem volt meghúzva de nem is tudtam mivel a menet le volt nyalva de sikerült megoldani azóta az rendben.Még csak annyit,hogy van zégergyűrű rendesen elől a kisfogaskeréknél és elég béna fajták sima gyűrűfogóval is maceráns kiszedni nem is mertem ne,hogy eltörjön mivel még nem vettem újakat a hagyományos lyukúakat esetleg valaki tudja e a méretüket.

imre padar Creative Commons License 2017.05.29 0 1 2277

Láncledobások kivédésére nagyon ajànlom a láncfeszitő alkamazását.Másfél éve használom,azóta semmi gondom a láncal.Sőt, védelmet nyújt a lánc megnyúlása ellen is,mivel a lánc nem leng ki,feszesen tartja a làncfeszitő a láncot.

Ez csupán egy tapasztalat.

Poly-Pocok Creative Commons License 2017.05.28 0 1 2276

Én épp ugyanigy jártam. reggel ledogta a láncot, visszatettem, délután melóból hazajövet, érezhetően gyengén ropogott, nem is mentem 20 km/h felett. Egy nagy csattanással le is állt a motor... ledobta hátul a láncot, és a kis fogaskeréknél ugyanigy begyűrte. 1 órahosszás flexes küzdelemmel kiszabaditottam, de nekem is eltört a persely a szimeringnél, plusz a szimering is. 

Aluhegesztővel beszéltem, azt mondta, hogy javitható, de le kell venni az oldalát, visszahegeszti a kitört részeket és ujra kell maratni. Megpróbálom 2 komponensű fémragasztóval megfogatni és új szimeringet is kap, mert ott cseppen az olaj belőle. 

Előzmény: Norrington (2275)
Norrington Creative Commons License 2017.05.27 0 0 2275

Sziasztok :) Úgy látom nem csak nekem vannak bajaim itt a lánccal. Pár napja menet közbe csak úgy elszakadt a láncom a Polymobil motoromon, előtte már többször leesett a fogaskerékről. Gondolom megnyúlhatott, mostanában akartam megfeszíteni de igencsak elkéshettem vele, az első lánckerék egyik fogát letörte és alágyűrte a láncot, teljesen belemaródott a pedál tengelye fölötti fémbe, alig tudtam kiszabadítani. A kérdésem az lenne, hogy mivel lehetne kijavítani a lyukat és árthatott-e még ez az eset esetleg valamelyik más alkatrésznek is? 

kovari1966 Creative Commons License 2017.05.27 0 0 2274

Meg lett a ludas...a hátsó keréknél 3 csapágy van 2 a kerékben egy a lánckeréknél + egy porvédő szimering az egyik csapágy már gyárilag törött vólt benne ahogy kihoztam a boltból már akkor éreztem hogy valami gáz van a kerékbe ugyanis terhelésnél ropogott...mind a 3 csapágyat cseréltem a tengely az egy vicc... úgy hogy az is kiugrott belőle és  a távtartok is kilettek cserélve,kisfogaskeréknek elől kb 2,5 cm holtjátéka vólt a tengelyen a külső zégergyűrűt egy rovátkával beljebb raktam így pont jó tudja követni a hátsókerék ludájságát.A pedál is meg ér egy misét vettem egy pedált mert már az első napokban szét ment az egyik gondóltam csak letekerem és belehajtom a másikat...hát rosszúl gondóltam ugyanis nem ment rá se a gyerek bicikli se a normál pedál gondóltam vágatok bele menetet de mondanom sem kell hogy senki nem vállalta el ...így levettem a kart megmelegítettem és így lett beletekerve.

Előzmény: hosax (2261)
imre padar Creative Commons License 2017.05.24 0 0 2273

Nekem is leugrott egyszer a lánc a nagyfogaskerékröl,de nekem azért ,mert szétesett a kisfogaskerék.Amióta raktam láncfeszítőt ,azóta nem volt gondom a làncal.A kisfogaskerékkel anyit csináltam ,hogy leheggesztettem a zégergyürűt,hogy bírja.Másfél éve így megy a moci.

Előzmény: nat3712 (2271)
hosax Creative Commons License 2017.05.24 0 0 2272

Persze nem kell hozzá egyetem csak egy kis kézügyesség némi tapasztalat és megfelelő szerszám.Egyébként ha szétszeded vagy valakivel szétszedeted úgy is kell hozzá tömítés ,szimmering illetve alkatrész ami szétment benne és azt szaküzletből tudsz rendelni.Nem e lenne érdemesebb a hozzád legközelebb lévő üzlettel felvenni a kapcsolatot ahol szervizelnek is és rákérdezni egy motorjavítást elvállalnak e.Lehet érdemesebb lenne át kell gondolni.Egyébként egy motorszerelő is meg tudja javítani csak megfelelő alkatrészt kell hozzá megvenni.Régebben már én is érdeklődtem,hogy van e valakinek szerelési útmutató ezekről a gépekről de sajnos nincs.Én végül is azt javaslom ha még nem szedtél szét motort egyedül ne kezdj hozzá érdemes valakit megkérni aki csinált már ilyet,hogy segítsen.

Előzmény: nat3712 (2271)
nat3712 Creative Commons License 2017.05.23 0 0 2271

A fogaskereket a http://www.gellertmotor.hu/lanckerek-benzines-kerekparhoz-z-tech-zt-35-t324857

Nem lett láncfeszítő, elbabráltam a kerékbeállítással, végül is 900 km lefutott vele.

 

Kérdeztem motorszervizest, .. bár ők nem foglalkoznak ezzel típussal, azt mondták a meghajtó fogaskerék mindig stabilan áll, nem kotyog, csak forog, ( lehet a kínai kivétel)... sokkal valószínűbb, hogy valamelyik, egy vagy több láncszem nyúlt meg, vagy szerencsétlenül valami követ felkaphatott és pont a fogaskerékhez verte ... ezt már nem tudom igazolni, mert elég cefetül néz ki most már a lánc.. egyenlőre leszedem a blokkot, ha nem találok szervizest, magad uram, ha szolgád nincs..... Ez is csak egy gép.....  esetleg valakinek egy géprajza nem leledzik valahol? vagy egy szerelési sorrendje? illetve azt sem ártana tudni, melyik más típussal, (vagy csak névileg más típussal) kompatibilisek az alkatrészei? Mire érdemes figyelni?  Szinte biztos, hogy a váltómű házban van egy pár fog,. ha kézzel tekerem érezni hogy akad.. .. meg tovább fordul ott, ahol nem kéne.... Ha mégis nekem kéne szétkapnom, az összeszerelésnél , illetve a beállításnál elkélne egy kis segítség, bár robbanómotort még életemben nem szerelten, nem lehet bonyolultabb mint egy automata Grabener..

Előzmény: hosax (2270)
hosax Creative Commons License 2017.05.23 0 0 2270

De fel lehet tenni csak akkor se hajtás se fék.Elképzelhető az a verzió is,hogy amit betettél a kis fogaskerékhez távtartót túl nagy  és nincs mozgása nem tud idomulni a hátsó kóválygásához de az is lehet az új kis fogaskerék némileg eltér az eredetitől. Honnan vetted? Anno akartál láncfeszítőt is feltenni végül is sikerült?Mert azt nem említetted.Az is félrevezetheti a láncot.  

Előzmény: nat3712 (2267)
nat3712 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 2269

Megrángattam, nem mozog semmi, a hátsó fogaskerékben kb 1 mm van a villához képest, szerintem az nem számottevő, és nem is tűnik kopottnak, mármint oldalt a fogak.  Már csak a villa mozoghatna, de az nem mozog oldalirányban, azt azért csak érezném menet közben. Nincs több ötletem mi okozhatta. Majd a szerelő megmondja, mit gondol, ha találok egyet... Több mint valószínű, hogy a racsnis kerék tengelyén, vagy ami ahhoz kapcsolódik az áttételházban letört egy, vagy több fog. Ha van rá mód és szétszedik megpróbálok fényképet készíttetni... mindenképpen érdekes.. Azért arra kíváncsi lennék nagymotoroknál ezt hogy oldják meg sokkal nagyobb igénybevétel mellett? 120-nál kellemetlen meglepetés egy ilyen, és ahogy olvasgattam a topikot csak hozzám ragaszkodik ez a probléma még szerencse, hogy ca 30-35 km/h-nál...     

Előzmény: Mnagy (2268)
Mnagy Creative Commons License 2017.05.22 0 0 2268

A hátsó lánckerék egy rugalmas gumiágyba van......ott rendbe van minden?

Előzmény: nat3712 (2267)
nat3712 Creative Commons License 2017.05.22 0 0 2267

Köszönöm! Most épp szakszervizt keresek a környéken.

 

(Leírom hátha másnak is segít valamikor)

A racsnis fogaskerék még most is forog, eltekintve 1 foghiánytól, ami a felgyűrődésnél keletkezhetett, a láncszem sértetlen volt. A patentszem stift is forgásiránynak megfelelően volt betéve. A kis lánc is a helyén volt, az 1mm-s távtartóknak "köszönhetően" elvileg minden a helyén maradt, nem lötyög, nem akad, semmi még most sem. A lánc feszes (kellő 3- 4 cm holtjátékkal, terhelten) és párhuzamos volt a hátsó kerékkel. A múltkori fogaskerék csere óta kb 900- 1000 Km, Azt sem értem, hogy az ördögbe tudott leugrani a nagy fogaskerékről. begyűrődött mint egy harmonika. Elviekben, ha menet közben elhajlik valamerre a nagy fogaskerék, (excenteres lesz), akkor lemászhat róla, ezt még megnézem, vagy a tengelyen csúszkál a kerék? de ott távtartók vannak, a tengelyrögzítő anya ugyan úgy szoros volt, így nem lehetne.... Egyenes úton, épp nem volt gödör, normális sebességgel történt.. Lehet csak én fogtam ki egy ilyen szériát..

 

Hmm, most így leírva.., ha logikusan végiggondolom, akkor először a nagy fogaskerékről jött le a lánc.. (túl laza lett) nem volt mi "húzza" a láncot alulról így a forgásiránynak megfelelően a racsnis kerék meg szépen rátekerte, begyűrte a dekni közé.... ha már itt tartunk a hátsó kereket ügye nem lehet fordítva feltenni? :-)

 

Előzmény: hosax (2266)
hosax Creative Commons License 2017.05.22 0 0 2266

Melyik fogaskereket a pedál szabadonfutót vagy amelyik a hajtástengely végén van ezt a kettőt köti össze a kislánc. A nagy láncot akkor gyűrheti be elvileg ha a biztosító szemnél a biztosító stift nyitott végével van a forgás iránynak és a lánc szétnyílik esetleg elszakad. De az is lehet széttört a hajtás tengelyen lévő kisfogaskerék és beszorult a lánchoz vagy a pedál szabadonfutód halt meg és a kislánc szorult a nagylánc és a fogaskerék közé.Már régebben is voltak problémáid a szabadonfutókkal lehet ebben az esetben is amiatt történt.Mindenesetre ha a javításhoz szét kell húzni a blokkot akkor inkább szerelőműhelyet javasolnék úgy hogy kiszereled a motort és csak a lecsupaszított blokkot javíttatod meg.Majd írd meg mire jutottál mi lehetett nagy valószínűséggel a baj.

Előzmény: nat3712 (2264)
imre padar Creative Commons License 2017.05.21 0 0 2265

Odavaló ahol az alkatrész alatt a luk van a röppsúly közepén,rugóval befelé.Ha betetted oda,vissza raktad deknit,akkor az tartja központosan forogni a röppsúlyt.Mert az neki támazkodik belölről a dekninek.

Fontos kis alkatrész.

Előzmény: nat3712 (2264)
nat3712 Creative Commons License 2017.05.21 0 0 2264

Meg tudná mondani valaki hogy a nyíllal jelzett izé honnan esett ki, és hogy állt rugóval befele vagy kifele?

Úgy tűnik ezen az oldalon minden rendben van, a másik oldal már problémásabb. Érdemes szétszedni, vagy az már tényleg szakembert igényel?

Kitört egy fogaskereket és begyűrte a láncot, (elég rendesen lerendezte a deknit, de még egyben van). Valamit odabent is elgyepálhatot, mert ha éppen forog a lánckerék nagyon, kattog. A borzasztó az, hogy a motorja meg nagyon jó, sosem fullad, hidegben melegben megy, teljesen normális a hanga (még most is)..... csak helyre kéne pofozni valahogy, valami ötlet? 

Előzmény: nat3712 (2262)
Győri János Creative Commons License 2017.05.21 0 0 2263

Szia! 

 

Köszönöm ,hogy válaszoltál a kérdésemre. Sajnos Én  semmit  sem értek a motorokhoz. Ezért elvittem egy  ismerős szerelőhöz. Ő  beállította most már működik, de most sem tökéletes mert időnként amikor leveszem a gázt előfordul,hogy lefullad,és a 10-20 km/h közötti sebességnél továbbra is lefullad. Teljesen elvagyok keseredve ,hogy ez a motor ilyen semmire való,nem gondoltam amikor meg vettem,hogy ennyi bajom lesz vele.

Előzmény: hosax (2233)
nat3712 Creative Commons License 2017.05.20 0 0 2262

Szép estét! Nem tud valaki egy jó motorszerelőt Zt35-hez, Nyíregyháza környékén? Most meg a motorblokkban esett szét valami. Felgyűrte a láncot azt kifűztem de azóta nem megy. Vagy átadja a hajtás vagy nem. Ha éppen igen, akkor meg nagyon kattog, valami racsnis kerék lehet bent is gondolom.

hosax Creative Commons License 2017.05.19 0 0 2261

Nem legalább bírja a gyűrődést.Csak óvatosan húzd meg a kerékanyát nehogy a fékpofa tartó eltörjön nézd meg,hogy a közepébe vas gyűrű van e sajtolva ha igen megtépheted.

Előzmény: kovari1966 (2260)
kovari1966 Creative Commons License 2017.05.19 0 0 2260

Köszi hosax a távtartókra gyanakodtam én is mert a láncot levéve is szorúlt,ma megnéztük a haverommal mindkét gyűrűt úgy ahogy mondtad nem tapasztaltam eltérést viszont látszik a végein egy kis egyenletlenség szar kínai vas vagy spiáter nemtudom de már hétfőn csinálja az esztergályos az újat az nem gond ha acélból lesz?

Előzmény: hosax (2259)
hosax Creative Commons License 2017.05.18 0 0 2259

Az én gépemnek is ez volt a baja igaz nekem ztech-35-ös van.Szóval a hátsó keréknél mindkét oldalon van egy-egy távtartó gyűrű.A jobb oldali gyürű végei nem voltak párhuzamosak és ha szétszedtem a kereket vagy állítottam a láncfeszességen és a gyűrű nem abban az állásban volt ahol lazítás előtt tehát valamelyest fordult a kerék megszorult.Annyi a teendőd,hogy kiveszed mindkét gyűrűt és megnézed ,hogy párhuzamosak e egymással a végei ha nem azzá kell tenni reszelővel.Kis eltérés is okoz ilyen problémát.Ha a tolómérő pofái közé befogod szépen látszik ha van eltérés és addig dolgozni rajta míg a résen fény szűrődik át. Túl sokat sem szabad mert akkor a lengővilla végei nagyon összehúzódnak és akkor annak a tengelye fog szorulni.Ha sokat kell rajra dolgozni inkább másik távtartó gyűrűt szerezz.Remélem érthető volt amit írtam.

Előzmény: kovari1966 (2258)
kovari1966 Creative Commons License 2017.05.18 0 0 2258

Sziasztok! Láncfeszesség beállítása után ha meghúzom a kereket egy kicsit mintha fogná valami a kereket ( nem a fék,ha visszaengedem a láncot tök lazára akkor is ) csak akkor forog rendesen ha épp hogy csak meghúzom.Valami öklet hogy miért van ez?

hosax Creative Commons License 2017.05.18 0 0 2257

hosax Creative Commons License 2017.05.18 0 0 2256

Végül is sikerült kisebb méretűekre venni a képeket és így engedte. Az elsőn a zöld-sárga van elszakadva a toldásnál a két izzó az első lámpáé.

hosax Creative Commons License 2017.05.18 0 0 2255

Amennyiben a meghajtó spirálon kívül alulról vezeték fut az órádba akkor kell lennie világításnak és ha fölkapcsolod a lámpát az is világít ha nincs kiégve.Ezért lett volna jó ha képet is tettél volna föl.Egyébként ha olyan a géped mint a feketelovag82-nek van akkor van világítás.

Előzmény: rokkantbányász (2254)
rokkantbányász Creative Commons License 2017.05.18 0 0 2254

...megvizsgálom majd,hogy van-e skálavilágítás-lehetőség az óránál.Nincs a környéken másik ilyen gép,és nincs összehasonlítási alapom-idáig úgy tudtam,hogy ez nem tartozék...

Előzmény: hosax (2249)
infernus24 Creative Commons License 2017.05.17 0 0 2253

Az index úgy tudom hogy 10w-os cseresznye izzó

Előzmény: hosax (2251)
hosax Creative Commons License 2017.05.17 0 0 2252

A szálszakadásról és a két első lámpa izzóról is csináltam képet de nem tudom feltölteni ide mert kiírja,hogy nagyok de ha valakit érdekel priviben email-ben talán elmegy.

hosax Creative Commons License 2017.05.17 0 0 2251

Kész van a féklámpa ,vezeték szakadás volt ahogyan gondoltam.Elég szarul van a toldás az üzemagyag tartály fölső részénél ahol följön a kábelkorbács vagy más néven kábelköteg.A toldás egy kis rézhüvellyel van megoldva amit összesajtolnak és szerintem kicsit túlnyomták és maga a rézlemez szétvágta a vezetéket.Majdnem minden vezeték  toldva van ott én mindegyiket szétvágtam és összeforrasztottam és leszigeteltem. Ráadásul élég fukarak voltak a hosszával.Az égőket is megnéztem elől van egy kicsi parklámpának  12V 4W és a fényszóró 12V 35/35w hátul egy sima kétszálas bajonett záras 12V 21/5W az index égőt nem néztem de gondolom egy mezei sárga üvegű egyszálas olyan mint az autó indexé.

Előzmény: imre padar (2238)
hosax Creative Commons License 2017.05.17 0 0 2250

Szépen összeszedted és felsoroltad az előnyöket és a hátrányokat de pár dolgot kicsit másként látok.Írtad,hogy jól gyorsul a másik mondatban pedig,hogy lassú mint a barom. Általánosságokat írtál,hogy cserélni kell és szigetelni de  konkrétumokat nem ha megkérnélek pontosan írd már meg talán van aki hasznát is veszi.Írtad,hogy milyen drága minden hozzá én letöltöttem a hódmezővásárhelyi árlistát abban a legdrágább dolog a komplett motor kb. 120.000 ft és két tétel van utána 25.900ft hátsó felni és a váz a többi alkatrész ami ez alatt van max. 13000 pl. a karburátor és ez alatti árak.Egy aprilia robogó első lámpa majd 60.000 ezer forint.Felétek a rugó mennyit jelent mert nálunk 1000 és kicsit sokallom,hogy te egy pedálért amikor elestél vele 13000 ft fizettél.Amint írtad,hogy vékonyak a kerekek és emiatt vigyázni kell vele vizes sáros úton én szerintem nem vékonyak hanem kicsik és emiatt a kátyúknál kell vigyázni egy babetta kerék sem vastagabb csak nagyobb az átmérője.Említettél valami fröccsöntött dolgot de nem tudom kivenni mi lenne az és konkrétan mi az és hol van ha esetleg képet tudnál feltenni róla talán mindenki megtudhatná miről is van szó.Azt sem pont fedi a valóságot,hogy a kereskedők mellőzik a biztonsági felszerelések használatát és a biztonságos közlekedést hisz a használati utasítás ezeket mind tartalmazza sőt a honlapjukon is kitérnek rá.(bukósisak ,láthatósági mellény ,úton való közlekedés).És végezetül írtad,hogy hamarosan jogsi kell rá  megkérnélek ha esetleg  tudsz időpontot légy szíves és oszd meg velünk,hogy mikortól.Előre is köszönöm a kérdéseimre a válaszod.

Előzmény: Feketelovag82 (2239)
hosax Creative Commons License 2017.05.17 0 0 2249

Tudomásom szerint a széthúzható gyújtás elektronika ugyan azt tudja ha széthúzod mint a fojtás nélküli.A kilóméter órádban valószínűleg kiment az izzó hisz ha 49ccm-s géped van abban szépen látszik este a mutató és a skála is. Azén órám csak 5 km csal ennyivel többet mutat.

Előzmény: rokkantbányász (2248)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!