Keresés

Részletes keresés

Balu424 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 741
egyébként érzem a cinizmust de a békéscsabai kiállítás INGYENES!!
Előzmény: martisz (739)
Balu424 Creative Commons License 2013.04.17 0 0 740
majd átgondolom ismét. ahogy írod nem olcsó kiruccanás. nekünk főleg Debrecenből
Előzmény: martisz (739)
martisz Creative Commons License 2013.04.16 0 0 739

Az a helyzet, hogy itt a forumon, és magyar net bugyraiban rendkívül szélsőséges vélemények alakultak ki a Keszthelyről.

Sokan - veled együtt - pénzkidobásként gondolnak rá, és rendkívül lesújtónak vélik, ezt mindenkinek a szíve joga eldönteni, leírni, egyébként meg is tudom érteni őket, igazatok lehet, ha

úg gondoljátok, hogy ez a kiállítás egy lapon említhető a Miniatur Wunderlanddal, vagy akár a LOXX-al.

 

De azért 5 év alatt azért történt ez-az, erről itt olvashatsz, képeket nézhetsz:

http://martrain.hu/2008/index_muzeum.html

 

És csak van 500 négyzetméternyi terepasztal és közel 70 vonat, ami folyamatosan üzemel, és azért olyan ritkán fordul elő, hogy 10 percnél többet állna valamelyik asztal.

Ez viszont egy nonpforfit, állami múzeum, ahol sikere ellenére is mostohagyerek a vasútmodell-kiállítás.

 

Így nincs tízezer led, meg félmillió Preiser figura az asztalon, ami elvonja a figyelmet az éppen álló asztalokról, vonatokról, mint Hamburgban.

Mert bizony ott is álltak fél órát is egyes részek, amire sikerült működésre bírni a szemem láttára a műszaki részt, addig viszont DJ Bobo adta a koncertet, így senkit nem érdekelt a dolog :-)

 

De nem akarlak győzködni, hiszen a két héttel ezelőtti gyakori megállások és egy 2 éve történt nyikorgó mozdony látványa tudtán én is pénzkidobásként szarnám le a maradék 69 nem nyikorgó mozdonyt és

100 négyzetméternyi új látnivalót. Pestről egy szép vasárnap, jó időben vonattal 5000 Ft a jegy oda-vissza, 1100 Ft a belépő, egy jó ebéd meg 1500-ből kijön fejenként. Séta a kastélyban, a Balatonparton, este haza...

Tiszta pazarlás...

Főleg, hogy pont ugyanennyiért papírvonatokat is lehet látni pizzásdobozban valamelyik színvonalasabb kiállításon...

 

De ott van Hamburg, abban egyetértünk, hogy az nem pénzkidobás, pazarlás, egy nap simán megjárható bárkinek 120-130 ezerért repülővel, belépővel, kajával..

 

 

 

 

 

 

Előzmény: Balu424 (737)
martisz Creative Commons License 2013.04.16 0 0 738

Nos, próbálok objektíven válaszolni, nem úgy tűnve, mint aki foggal-körömmel védi a mundér becsületét...

 

A mozdonyok átlagosan 5-600 valós kilométert mentek már, kb 1/3-ban már motorcsere vagy dekóder csere volt, ezek adták fel legelőször. Más alkatrész hibája egy-két eset kivételével nem túl gyakori, az általatok említett kopóalkatrészek egész jól bírják.

A 2008-as megnyitásra (nem általam) beszerzett, eleve selejtes konstrukciók (köztük az említett TRIX Taurus is) már selejtezve lettek,  helyettük többnyire Roco és Piko mozdonyok lettek vásárolva.

Legtöbb hiba az elkoszolódásból és az áramszedő lemezek kopásából adódik, illetve a ritkán, legtöbbször már a totális leállás-leégés után, és nem a megelőzésből elvégzett karbantartás miatt.

A hibák oka nagyrészt a humánerőforrás és az ebből fakadó hozzáértés hiánya.

 

Két éve még 5 ember dolgozott a kiállításon, nem mintha ez nagy szám lenne, de volt

2 teremőr, 2 üzemeltető és egy, aki csinosítgatta, fejlesztette a látványrészeket.

Ebből tavaly hármat kirúgtak, létszámleépítés végett, egy pedig kilépett idén februárban.

 

Maradt 1 félállásban dolgozó üzemeltető. Ő a nyitás óta itt van, megbízható, korrekt, de ha az abmíciója és ezzel együtt a hozzáértése a jelenlegi háromszorosa lenne, akkor is kevés lenne ahhoz, hogy mindent rendben tartson. Ő nem javít és nem végez karbantartást, csak a tudásához mérten igyekszik az apróbb hibákat elhárítva a három asztal között, alatt pattogva biztosítani a folyamatos üzemet.

Ő egyedül a jegyszedő, teremőr, kezelő, tárlatvezető, hibaelhárító egyben.

Én kéthetente hétvégén 2 napot tudok ott lenni, akkor az előző két hétben elromlott, a kolléga által az asztalra pakolt dolgokat igyekszem javítani, ha nem kell hozzá alaktrész.

Ha kell, akkor rendelek és 2-3 hétig mellőzni kell vagy helyettesíteni, ha éppen van mivel.

Persze a kolléga szabadnapon van ilyenkor, így sokszor üzem közben, a látogatók szeme láttára megy a szervízelés.

Ha hétközben az asztalon romlik el valami, akkor általában 200 km-ről telefonon próbálom elmagyarázni, hogy mit hol próbáljon állítani, cserélni, stb...

 

Két hete végre feladtak egy álláshirdetést, jön a nyári szezon, heti 7 nap nyitva a múzeum, napi 9-12 órán keresztül.

Csak azt felejtették el az állásinterjú során, hogy legalább egy kicsit konyítson a vasútmodellezéshez az új kolléga. Rosszat rá sem tudok mondani, rendkívül ambíciózus, lelkes, tényleg látszik rajta, hogy meg akarja tanulni a dolgokat, csak sajnos életében eddig ötször ült egyáltalán vonaton..

Most ott tartunk, hogy tanulja, mi a Gigant, a Szili és a Csörgő, meg Traxx és Taurus, szóval legalább fél év, amire haladó szintre ér. Viszont sokszor egyedül kell vinnie az egész kiállítást. Informatikus a végzettsége, talán a szoftveres rész már könyebben fog menni neki, de még rengeteg idő kell ehhez.

„...a MiWuLa mintájára...”

A honlapjuk szerint 180-200 PROFI alkalmazottjuk van, és többmilliós éves költségvetésük – euróban

 

Keszthelyen rajtam kívül egy alkalmi építő (aki saját költségén jár le néha ingyen dolgozni), egy haladó és egy kezdő adja az állományt, évente az egymilliót nem éri a költségvetés – forintban.

Ha döcögősen is, de működnek az asztalok, lassan, de fejlődik a látvány is...

A Miwulások szerintem tátanák a szájukat :-)

Szóval továbbra is ez van, olyan „magyarosan” vagyunk.

De van évente azért 65-70 ezer látogató, többségük elégedetten távozik, nem győzik a betelt vendégkönyveket cserélni újra (volt, hogy az sem volt pár hétig, mert nem volt rá állítólag pénz...),

Végezetül a hét végén ezen akadt meg a szemem:

 

http://www.martrain.hu/201304.jpg

 

 

Előzmény: pt95 (735)
Balu424 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 737

Köszi, hogy ilyet írtok. Kb. 5 éve voltunk, most akartunk menni. 

Ha ilyen a helyzet, akkor nem megyünk. Legalább nem dobjuk ki a pénzümket az ablakon.

Erre nem pazarlunk.

Előzmény: nazareth (736)
nazareth Creative Commons License 2013.04.16 0 0 736

...illetve egyáltalán végeznek-e valami féle beavatkozást a gyári mozdonyokon bevetés előtt – a MiWuLa mintájára. Persze tudom, a pénz nagy úr, de jó kédés, megtérülne-e valamiféle megegyezés egy kisvállalkozóval, aki pl. esztergál egy marék (teflon)csapágyat, kardáncsuklót, satöbbit (gondolom a keszthelyieknek nagyobb tapasztalatuk van a kopóalkatrészek terén, mint nekem), amit indulás előtt be lehetne szórni a mozdonyok kritikus helyére; berendelni egy rakat jobb minődégű motort, ilyenek.

 

Amikor ott jártam, egy Piko Taurus próbált meg vánszorogni a pályán, de a motor csapágyazása annyira kész volt, hogy a mozdony többet "sírt", mint haladt, műszaki érzésekkel minimálisan megáldott embernek a hideg futkározott a hátán (arról nem is beszélve, hogy ilyen állapotban a csapágyak rohamosan meghalnak, tehát ilyenkor már nincs értelme erőltetni a dolgot). Az ott üldögélők meg vigyorogtak rajta nagyokat...

Előzmény: pt95 (735)
pt95 Creative Commons License 2013.04.16 0 0 735

Szia!

 

Mi voltunk párommal 2 hete. Azelőtt 2 évvel voltam. Nagy változásokat, építéseket vártam. Egy-két dolog talán épült, szépült a magyar szakaszon Keszthely környékén, de sajnos nem sok minden. Gondolom nincs pénz.

Ami igazán zavaró, hogy a vonatok nagyon gyakran leálltak, egész szakaszok akadtak meg, mindegyik területen. Gondolom nincs pénz a karbantartásra vagy a mozdonyok már a belüket is kijárták már. Tényleg, ha Martisz olvassa, meg lehet tudni, hogy mennyit mentek már a gépek?

Nem lehetne további fejlesztésre pályázni? Vagy programokat szervezni és annak keretében kisebb fejlesztéseket eszközölni?

Tamás

Előzmény: róbertke (734)
róbertke Creative Commons License 2013.04.16 0 0 734

Két hónapja nem járt senki Keszthelyen?

aquad Creative Commons License 2013.02.16 0 0 733

Rendben, köszönöm!

Előzmény: nazareth (732)
nazareth Creative Commons License 2013.02.16 0 0 732

Inkább itt!

Előzmény: aquad (731)
aquad Creative Commons License 2013.02.16 0 0 731

!

 

Üdvözlet

Segítséget szeretnék kérni. Megtaláltam a nagyon rég Märklin villanyvasutamat. Önök szerint mennyit érhet most a piacon?

 Mellékelten küldöm az egyik mozdonyról a képet, de van még egy másik gőzmozdony is. Állomásépület, pullman kocsik, tartálykocsik, szenes kocsik, pontosan nem is tudom milyen és menyi, váltók, sínek (egyenes és hajlított),és az eredeti trafó is. Ha esetleg érdekli önöket akkor tudok pontos leltárt adni róla.  Ez utóbbi (ha jól emlékszem) át lett tekercselve, vagy 40 évvel ezelőtt, mert eredetileg még egyenárammal üzemelt. Ez egy 3 sínes típus, nagyon-nagyon régi.

Mondjuk, ha csak ez a mozdony lenne, ezért mennyit ajánlanának fel? Kérem legyenek korrektek, mert nem vagyok a téma szakértője!

 

üdvözlettel

 

Tibor

tomcat#01 Creative Commons License 2012.11.04 0 0 730

2 év után idén ősszel ismét ellátogattam a kiállításra. Idén végre egyedül (család és minden kísérő nélkül)  jutottam el, így mivel senki sem sürgetett több mint 2 órát tudtam nézelődni többször is visszatérve egy-egy helyre. Nagyon sok újdonságot láttam mióta nem jártam ott, ezúton gratulálok Martisznak és mindenkinek aki foglalatoskodik vele.

Képeket egy társtopikba raktam fel:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=122040913&t=9128517

 

martisz Creative Commons License 2012.10.02 0 0 729

Üdvözletem !

 

Némi új info és képanyag került fel a weboldalamra a kiállításról:

 

http://www.martrain.hu/2008/index_muzeum.html

 

Üdv,

martisz

rocos Creative Commons License 2012.05.10 0 0 728

TISZTELETEM!

 

Örülök,hogy meglódult az info áradat,csak szuper latívuszokban tudok nyilatkozni,illetve még azok sem elegendőek!!!!!!!!

HÁLA NEKTEk!!!!!

martisz Creative Commons License 2012.05.09 0 0 727

Mert az is... :-)

 

Előzmény: róbertke (726)
róbertke Creative Commons License 2012.05.08 0 0 726

Parkvasút: Első ránézésre nekem BR55 -nek tűnik a gőzös.

Előzmény: martisz (724)
ELŐRE! Creative Commons License 2012.05.08 0 0 725

Ahaaaaa...

 

 

akkor ezt jelezték szüleim, hogy valami épült az udvaron is!

 

 

Gyönyörű, gratula!

 

 

(Megjegyzem: a Zamárdi kalandparkban is épült egy ilyen "utazós" kisvonat, egy csodálatos gőzös vontatja.)

Előzmény: martisz (724)
martisz Creative Commons License 2012.05.08 0 0 724

Szervusztok !

 

Pótolom a lemaradást:

 

Tőszavakban:

 

Parkvasút:

 

Vidámpark:

 

Állatkert:

 

Kertváros:

 

Bővebben:

http://martrain.hu/2008/index_muzeum_1204.html

 

Üdvözlettel:

 

Gábor

marTRAIN

Előzmény: rocos (723)
rocos Creative Commons License 2012.04.30 0 0 723

Tiszteletem!

 

A Keszthely-i kiállítással kapcsolatban nincs újdonság,ami ide való lenne? Gábor rég jegyzett ide!

M62235 Creative Commons License 2012.04.30 0 0 722

Már egy pár hete szemezek az épülő kertivasúti pályával, részleteket lehet róla tudni? Látom már utasokat is vitt az elmúlt pár napban, csak még nem volt időm bemenni. Majdnem minden nap látom :D

Előzmény: martisz (721)
martisz Creative Commons License 2012.02.20 0 0 721

Ez a munka pihentet, legalábbis agyilag kikapcsol a heti robot után :-)

 

 

Előzmény: Zolysys (720)
Zolysys Creative Commons License 2012.02.19 0 0 720

Látom alkotsz :)

Mikor pihensz?;)

Előzmény: martisz (719)
martisz Creative Commons License 2012.02.19 0 0 719

A hétvégi munka gyümölcse felkerült a weboldalra is:

 

 

http://www.martrain.hu

 

üdv,

martisz

Előzmény: pico77 (716)
martisz Creative Commons License 2012.02.18 0 0 718

Köszönöm a többiek nevében is!

 

Üdvözlettel:

 

Martisz Gábor

martrain

Előzmény: pico77 (716)
Lafsi Creative Commons License 2012.02.18 0 0 717

Én is láttam már Gábort építés közben, csak Gödöllőn. :-)

Előzmény: pico77 (716)
pico77 Creative Commons License 2012.02.18 0 0 716

Én nem vártam nyárig,ma végre megnéztem.Gábort sikerült látnom építés közben ,így némi kulissza titkot is sikerült meglesni.Mind méretekben mid elismerésben hatalmas!

Előzmény: Lafsi (715)
Lafsi Creative Commons License 2012.01.28 0 0 715

Gratula !

Nyáron mindenképp megnézem !

Előzmény: martisz (713)
fityisz Creative Commons License 2012.01.10 0 0 714

Szia!

BÚÉK!

 

Nagyon szép lett, lassan megyünk megnézni :)

Előzmény: martisz (713)
martisz Creative Commons License 2012.01.09 0 0 713

Frissítettem végre a múzeum témában is:

 

http://martrain.hu/2008/index_muzeum_1201.html

 

 

pechman8 Creative Commons License 2011.09.05 0 0 712

Nos amit itt olvasok az döbbenetes. Én jártam 2010-ben ezen a vasútmodell kiállításon. Elképesztő színvonalas. Európai színtű kiállítás, ha nem világszívonalú! A töredéke is hatalmas érték. Emlékszem mennyire meglepett a kiállítás. Sokkal rosszabra számítottam. Egy-két terepsztal ilyesmi... Ehelyett óriási! Nagyon nehéz elhinnem, hogy nem éri meg üzemeltetni, fejleszteni. Ha én Keszthelyre megyek akkor szinte csak is ezért a kiállításért megyek. Mindenkinek látni kell. A vadászmúzeum csak aprólék szerintem. Az épület fő látváőnyossága a terepasztalok szövevényes szimulált világa.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!