Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

E81st Creative Commons License 2013.03.23 0 0 10240

Sziasztok.

Egy kicsit érdeklődni szeretnét fényezés, vagyis jobbanmondva inkább fólia - ha megoldható ezzel a módszerrel - témában. Egy fehér sedant szerenék a képen látható módon "mintázni". Ha lehetséges fóliával, milyen árban lenne egy ilyen 'festés' körülbelül? Köszönöm a válaszokat.

 

 Kép: 

 

(bocsi, ha rossz helyre írom, de nem találtam hirtelen megfelelőbb topikot)

mareczy Creative Commons License 2013.03.23 0 0 10239

jól beszélsz!

Előzmény: vasascnc (10236)
Virago_1000 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10238

 

AWI az a TIG masneven?

Vagyis Wolfram vedogazas hegesztes?

Lattam 1 videot a jutubon egyszer, a mester alufoliat hegesztett TIG-el.

Előzmény: Sanyi-ka (10222)
vasascnc Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10237

Inverterrel és 1.3 as elektródával kasznizni lehet????....pontozva...???

Van valakinek ezzel tapasztalata??

vasascnc Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10236

Heggesztésel kapcsolatban jut eszembe:

"1995-99"

nagyobb területet mint 100cm2 nem szabat folyamatos varattal végig varni,(2mm vastagságig)

csak pontozással és ellentétes oldal sorrenddel szabad, a vetemedések ,lágyulások elkerülése érdekébe.

Majd minnél sűrübb pontozással törekedni a folyamatos"varat"eléréséhez.

Védőgázas hegesztés csak csiszolni szabad,mert ridegsége miatt repedezhet. (kivétel ha hegesztés után kilágyitjuk,ujbóli melegitéssel)

Awi vagy Láng hegesztésnél a varat hidegen/melegen egyaránt sajtolható alakítható. (természetesen csak a lemezhez megfelelő pálca használata esetén)

 

Ha jól emlékszem én így tanultam.(vagy nem??)

Előzmény: mareczy (10235)
mareczy Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10235

ahol a pénz nem számít ott persze, mindent lehet, de AWI-val nem igazán fogsz enyhén rozsdás vagy anyon alvázvédőzött lemezhez hegeszteni amit esetleg nem lehet rendesen levakarni, mivel nem igazán lesz jó, ilyen kicsiben mint ahogy itt a legtöbben csinálják nem igazán éri meg AWIzni... azon kívül aki tud az nagykabátban is tud és COval is megtudja hegeszteni ehuzódásmentesen a dolgokat. 

Előzmény: Sanyi-ka (10227)
ksyy Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10234

A karosszériások min 90%-a Co-t használ és azok nagy része se élbe hegesztve cserél sárvédőívet és javit bármit is.

Jet 4000 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10233

Szerintem meg sárvédőt felesleges végig hegeszteni. Ha igényesebben kell megcsinálni akkor pontozva és ónozva, különben meg gittelve.

Előzmény: Sanyi-ka (10231)
diessel Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10232

csak itt jön elő  az  a fontos dolog a kedves vevő számára hogy: ÁR

:(

 neked restaurálásnál kipengetik :)

Előzmény: Sanyi-ka (10227)
Sanyi-ka Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10231

A pontozás pl. egy ajtón,vagy sárvédőn,szerintem a karosszérialakatos mesterség megszégyenitése....

Előzmény: Jet 4000 (10229)
ksyy Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10230

Nem baj az :) Sokmindenhez jó lenne az AWI, használnám is. Az biztos,hogy jobb minőséget lehet elérni vele,lassabb is,viszont pl külső elemeknél jó lenne.

Előzmény: Sanyi-ka (10228)
Jet 4000 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10229

Szerintem meg pontozni Co-val jobb, ha meg végig kell hegeszteni a lemezt akkor inkább awi.

Előzmény: Sanyi-ka (10227)
Sanyi-ka Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10228

Veled se értek egyet:)

Előzmény: ksyy (10226)
Sanyi-ka Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10227

tt jegyezném meg, hogy karosszériát javítani AWI- val teljesen felesleges, a külömbözet nem termelődik ki, és CO-val egyszerűbb dolgozni...

 

Ezzel nem teljesen értek egyet,a co2 varrata,ahogy írod,rideg,nem lehet egyengetni,és jobban meg is húzza a lemezt...

Előzmény: mareczy (10224)
ksyy Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10226

Sok helyen nem is fér el vele az ember rendesen. Teljesen felesleges az AWI, bár sokszor jó lenne egy finomabb munkához,de egy jó CO-bőven elég ahogy irtad.

Előzmény: mareczy (10224)
tibor200 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10225

Ha fillert használok az kb olyan mint a szórógitt bár mégis más :)

A filler vagy füller is kitölti a réseket bizonyos mértékig gondolom, mert akkor nem gittelgetek az nagyjából megvan a régi . Hány rétegben lehet használni ? 

Remélem jó lesz bár a festék nem nagyon tetszik a régi ami rajta van lehet jobban járnék leszedném az egészet a műanyagig, csak az meg nagy meló szerszámok nélkül: csiszolóm sincs, vagy polírozó sincs , kézzel csiszolgatom .

 

Előzmény: RM 66 (10204)
mareczy Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10224

impulzus üzemben igen vékony lemezek is deformácoó nélkül hegeszthetők, valamint a varrat nem lessz olyan rideg mint a CO-nál, hátránya... költségesebb, nem olyan termelékeny, jelentős mértékben érzékeny a felületek milyenségére, a hegesztendő anyagok tisztaságára, nem előnyös a remegős kéz, meg kell tanulni a technológát (egy karosszéria elemeket gyártó présüzemben dolgozom, szerszám eleket hegesztek fel AWI-val), ami nem olyan egyszerű mint amilyennek tűnik.

 

itt jegyezném meg, hogy karosszériát javítani AWI- val teljesen felesleges, a külömbözet nem termelődik ki, és CO-val egyszerűbb dolgozni...

Előzmény: Steven 68 (10223)
Steven 68 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10223

Az AWI miért jobb?

Előzmény: Sanyi-ka (10222)
Sanyi-ka Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10222

Én régebben lángal hegesztettem,de ma már AWI-val.

Előzmény: Steven 68 (10221)
Steven 68 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10221

Akkor mivel kell hegeszteni? Itt a "nagy" kasznisok is co2-vel dolgoznak.

Előzmény: Sanyi-ka (10220)
Sanyi-ka Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10220

olyan is,rövidtávú....:D

Hosszú távra élben összeszabva,és nem co2 védőgázassal hegesztve...

Előzmény: Steven 68 (10217)
Sunny65 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10219

Ok, köszi az elmondottakat.

Előzmény: vasascnc (10215)
tibor200 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10218

Köszi akkor egyenlőre marad  :) :( 

Majd esetleg  ha az egész kocsit fényezném

Előzmény: pizo (10213)
Steven 68 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10217

Üdv!  A peremező fogót is feltalálták már erre a célra a "Szakiknak".

Előzmény: Sunny65 (10214)
Steven 68 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10216

Üdv!  Az emailt megkaptad amit küldtem?

Előzmény: vasascnc (10215)
vasascnc Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10215

Egy javítás akkor jó ha a síkok, síkok maradnak,azaz él az éllel találkozzon.

Más esetben a takarás ujbóli rozsdásodáshoz fog vezetni!

És minden javítást minden oldalról le kell kezelni....Nem csak kívülről szépre,de belül is kell a kezelés!!

Előzmény: Sunny65 (10214)
Sunny65 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 10214

Üdvözletem!

 

Mesterek legyetek szívesek megmondani, hogy egy sárvédő javítóívet, hogyan illik szakszerűen felhegeszteni egy szakinak.

A sárvédő lemez és a javítóív élben találkozzanak és így van meghegesztve vagy netán a javítóív minimálisan rátakar a sárvédőlemezre és így van meghegesztve?

És ugyan ezt kérdezném foltozásnál is.

 

pizo Creative Commons License 2013.03.21 0 0 10213

Éles törés, ezt egyengetni kell, azt pedig fényezést is jelent. Metál, tehát olyan kb. 30-ból mindenestől megvan. Legalábbis felénk (Észak-kelet Bp.)

 

Zoli

Előzmény: tibor200 (10212)
tibor200 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 10212

kép meg lemaradt előzőnél

tibor200 Creative Commons License 2013.03.21 0 0 10211

Nekem ilyen karcom van hátul a kerék fölött a Suzukin olyan 30 cm kb , van horpadás is a karc környékén nem olyan mély 2-3-mm lehet . 

Milyen költségvonzatú egy ilyennek a kiegyengetése szakemberrel --gondolom azok írnak ebben a fórumban ? Festeni nem kell szerintem.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!