Most nem azért Uraim, de 420 ezret én 7 év alatt nem költöttem a benzines E60-ra amíg nálam volt, holott mindig gyári alkatrészekkel szereltem és patika állapotban adtam el. M-paketre költöttem meg egy business-professional navi cserét ejtettem, de ez nem fenntartási költségnek számít. Ezerszer ki lett vesézve az a téma a fórumon, hogy egy dízel több odafigyelést és folyamatos törődést igényel. Miért nem tájékozódtok az autóvásárlás előtt (itt van pl. ez a topik amit vissza lehet olvasni)? Minek vesz dízelt az, akinek nincs pénze fenntartani vagy nincs kedve költeni az autóra? Egyáltalán minek vesz az ilyen ember újszerű autót?
E60 LCI-nél és az F10-nél már a 6 hengeres benzinesek is gyakrabban meghibásodnak (lásd. EURO5 és 6-os motorokról szóló cikk, amit ide is belinkelt valaki). Ennek tudatában kell azt is megvenni és akkor nem éri az embert meglepetés. Az utolsó igazán megbízható autó az E60 facelift előtti benzines 6 hengeres motor volt (520i, 525i, 530i), ez tény. Igen, többet kell bele tankolni, de cserébe kevesebb törődést igényel. Azt kell venni és karbantartani gyári alkatrészekkel vagy márkaszervizbe, illetve megbízható szakemberekhez vinni a dízel E60-at folyamatos szervizelésre. Az alap pedig az, hogy megfelelő előéletű dízelt vegyen, aki ebben gondolkodik. Ja, hogy az drágább szézezrekkel? Igen, drágább, de kisebb a lehetősége annak, hogy szétesik. Van itt a fórumon olyan ember, aki alkatrészeket árul jó áron és olyan ember is, aki megbízhatóan szerel és nem 3-as szorzóval dolgoznak. Ja, hogy ez meg pénzbe kerül? Akkor felteszem a nagy kérdést: Minek BMW annak akinek vagy nincs pénze azt fenntartani vagy pedig nem akar fizetné érte egy fillért sem? Minden autót karban kell tartani és ezek az autók már nem szerelhetőek egy sufniban. Annak pedig, hogy egy ekkora dízel autó 5-6 litert fogyaszt, ára van. Az az ára, hogy folyamatosan karban kell tartani szakemberrel és gyári alkatrészekkel.
egy hét alatt 420E ftot költöttem váltófelújításra, izzítógyertyára és annak elektronikájára. a kocsit alig hajtottam eddig nyár eleje óta 7000et mentem el vele.
Ki számít jó szerelőnek?
Aki azt mondja megcsinálja mert... a hiba és aztán még mindig nem úgy meg ahogy kellene és köpködsz rá?
Vagy kitakarítja a rendszert és elkér érte 100-150 e ftot és azt mondja, hogy a turbóm az oxigén akármi és a DPF-em is megcsinálta.
Vagy az aki megmondja, több lehetséges forrása is van a hibának... (szerencsére ilyet találtam és meg tudtam vele beszélni, hogy nem szeretnék még 100et költeni a kocsira így amit lehet a sofőrömmel megszerelek rajta.)
Ez egy ilyen probléma volt és jól is jártam....
Nem gondolnám, hogy annyi, hogy kitakarítom a kipufogó rendszert és precízen visszarakom az sokkal nagyobb hibát okozna az autónál...
Szerintem azért van ez a fórum, hogy élettapasztalataink megosszuk és ha valakinek problémája van annak segítsünk és fordítva...
Szemöldök led cserét csináltatott már valaki? Kb mennyibe kerül és ki tudná megcsinálni? Tudom, hogy szét kell vágni a lámpa egy részét, de sajnos kiégett. Köszi előre is!
1-ok hogy amit megtudok csinalni azt megcsinalom nemkell fizetni erte.
2-ok amit en kicserelek az ki is van cserelve nemcsak kifizetem a nagy semmit,mivel nagyon keves az a szerviz aki korrekt,es ha van korrekt szerviz az kb sosem annak az embernek a kozeleben van ahol epp lax,vagyis nekem igen messzire kellene vinnem a kocsit mert a kornyekbeliekbe nembizok,es szerviz nekem meg kocsit nemnagyon latott mert mindent megcsinaltam en.
3-ok aki szereti a kocsikat az szereti is szerelgetni szegelgetni hogy minden olyan legyen mint ahogy szeretned. :)
es nem utolso sorban,ha olyan hibaba esek akkor ugyis elkell vinnem szervizbe,csak ugye ha szervizbe viszem ez a harom betu a kocsi elejen azt jelenti vegosszeg szorozva 3-mal :)