Én arra szavazok, hogy egyelőre maradjon a jelenlegi topicnév történelmi okokból. (De a <=.=.=> mindenképpen megtartandó.)
Ez a legrégebbi(?) buszos topic, úgyis tudja mindenki, hogy itt az országos/általános buszos témákat beszéljük ki. A köznyelvben sem alakult ki még összefoglaló név az állami busztársaságokra a "volánok" helyett.
Ezernyi kérdés, gondolat kavarog bennem ezzel kapcsolatban, zöme költői. Elsőre talán egy konkrét kérdés az AKÖV-ös múlthoz:
Ugye, 1961.01.01-jén alakultak a megyei AKÖV társaságok. Az 1967-es menetrendi kötetben vannak olyan buszvonalak, amelyeket szomszéd megyei AKÖV üzemeltetett. Pl. 2426, Csurgó -Somogyudvarhely a 16. sz. AKÖV, mai Zala Volán Nagykanizsai ÜE üzemeltetésében vagy a 2035, Nemesvid - Komárváros (ma Zalakomár) - Zalakaros, amit a 15. sz. AKÖV (mai Veszprém megyei Volánok elődje) Keszthelyi ÜE uzemeltetett.
Itt nálam képzavar van, ha ezt valahogy helyre lehetne rakni valahogy, végtelenül hálás lennék érte.
- 31 év után megszűnnek az önálló, megyei volán vállalatok. Alakultak 1984.01.01-én.
- 45 év után megszűnik a Volán cégnév. A régebbi AKÖV-k 1970.01.01-én vették fel a VOLÁN nevet.
- 54 év után megszűnnek a megyei** VOLÁN/AKÖV társaságok. alakultak, 1961.01.01-én.
---------------------------
** = 1961.01.01-től 1984.01.01-ig a megyei vállalatok NEM önálló társaságok voltak, hanem előbb az autóközlekedési Vezérigazgatóság, később a Volán tröszt tagvállalatai.
Igen, van a régiós és megjelentek külön a megyei kötetek is. Annyi változott a korábbiakhoz képest, hogy a megyei köteteknek egységes lett a formátuma és a tartalma. Bele kerültek mindegyikbe a Volános üzemeltetésű helyi járatok, amik viszont a régiósban nincsenek benne. Hogy hol és hogyan kaphatók aztsajnos nem tudom.
Mezőtúron viszont visszaállt a helyi buszközlekedés szeptember 1-től egy a hét 3 napján, 2 indulással közlekedő körjárattal, a Jászkun Volán üzemeltetésében:
Igazán nem szeretnék kötekedni, de ahogy írod, az még mindig nem logikus, hiszen A és B kocsi nem egymást váltja, tehát nem okés, hogy egyik nap, meg másik nap, hanem valójában minden nap két kocsi látja el a két fordát. És mindkét fordában van egy-egy cc. 50 km-es rezsi.
Barcs | Veszteséges a barcsi helyi autóbusz-közlekedés. Az utasforgalom és a bevételek is visszaestek, a járatokat csekély mértékben használják ki a barcsiak - hangzott el a Kapos Volán Zrt. éves beszámolójában a képviselő-testület ülésén.
Ne ötleteljünk már itt össze-vissza. Pár nap, és láthatom én is az új fordakönyvet, aztán megírom. Addig meg kár a többieknek találgatni, mert születnek majd a félinfók meg az egyéb hülyeségek.
Ha igen, miért nem hirdetik meg a Tiszafüred-Eger-Tiszafüred járatot is? Merthogy egyébként nagyon elhanyagolt szakaszról van szó, nincs ott túl sok járat. Vagy pedig év elejétől valami Jászkunos kocsi fogja végezni, s addig már nem variálnak?