1. Szabad.
2. Nem tudom.
3. Nem is érdekel.
4. Elvileg vagy a kari HÖK-ök vagy az EHÖK fizeti, legalábbis én erre emlékszem.
5. Amennyit elnyúlnak az ösztöndíjakból, szoctámokból, laktámokból, apámfaszából, abból bőven telik rá, még marad is.
Szabad kérdeznem, hogy ki fizeti ki ennek a bérletnek az árát? Az egyetem? Ennyire jól megy ott az egyetemnek, hogy aki nem rászoruló az is kap valamit? (Merthogy az ELTÉ-nek biztos, hogy nem lenne pénze.)
Ma délelőtt a 11-esen 435-öst láttam. Biztos volt már ilyen, csak meglepődtem.
Ami viszont tényleg egyedülálló volt, az pár hete 435-ös a 90-esen, illetve 280-as a Cora-járaton.
A szegedi egyetemisták (már aki nappali tagozatos, állami finanszírozású szakon tanul) minden félév elején, a beiratkozás hetében kapnak egy, a szemeszter öt hónapjára szóló, "Szeged összes autóbusz, villamos és trolibusz járatára" érvényes "összevont helyi kombinált tanulóbérlet"-et. Ez jelenleg 4840 Ft, amit nem kell kifizetni, nem is vonják le semmiből (3-4 éve biztosan nem), viszont aki nem igényli, kérheti ezt az összeget kápéban is.
amikor én még egyetemista voltam szegeden.. :))
akkor valóban, a félév eleji beiratkozáskor mindenki felvehette az összvonalas kombinált tanulóbérletét. aminek az árát (akkor még) levonták az esedékes ösztöndíjból, jutalom- vagy karácsonyi pénzből.
K.
Elvben az összehangolás a cél, de a konkrét példa nem stimmel. Ha jól sejtem, a lényeg: a 3-as megmarad a Vadasparkig, ez a vonal szolgálja ki Móravárost és köti össze a város többi részével (akkortól, amikor a 3-as is Tarjánig fog közlekedni), míg "cserébe" megszűnik a 22-es busz. De peterr talán többet tud!
Más: ma az 1-esen a 660-as 5 ajtós bengáli közlekedik, mint érkező vonathoz kiálló kocsi! 4-esen: 808, 814, 817, 820.
V42 515:
"az SZKT és a Tisza Volán állítólag kidolgozott egy közös javaslatot a helyi közlekedés racionalizálására, amelyben az SZKT valmilyen modelljét használták, és állítólag olyan eredmények jöttek ki, amelyek elősegíthetik a két vég hosszútávú együttműködését."
Ez azt jelenti, hogy összehangolják egymással a két hálózatot (magyarul: megszüntetik a párhuzamos vonalakat)? Titkon abban reménykedtem, hogy a hosszú 3-as villamost meg lehetne menteni a konkurrens 35-ös busz megszüntetésével. Ezek szerint van erre esély?
FOMA:
"Egy kérdés: egyszerre mennyi mehet és mekkoráa felbontással?"
Ha jól tudom, 1.3 Mp-ben dolgozol, így a nyers is jöhet nyugodtan, egyszerre mondjuk ötöt, de azt akár naponta is, de ha több, akkor sem fogok megsértödni :-)))
V42 515:
Mondjuk a Tátrákkal nincs annyi meló, mint a kedvenceiddel....van vagy 2 (?) reklámos, ha jól tudom, de majd kijavítotok, ha mégsem.
Meg nem erősített hírforrások jelentései alapján Debrecenben javult a helyzet, legalábbis ezt sugalmazták a nemrégiben megválasztott DKV igazgató legutóbb összehívott munkásgyűlésen tett kijelentései. Egyesek szerint még esetleg új trolik beszerzésére is mód nyílik...
ma:
814 a 4-esen fordított állásban (A vég Kecskés felé)
804 a tegnapi probakör után 4A-n forgalomban
807? délelőtt rfo-ban probakör az 1-esen (azért a ?, mert nagyon távolról láttam, de neki van valami butorüzletes reklámja; még esetleg 805 lehetett)
Szegeden milyen tananyagból tanulnak a villamosvezet?k? van külön Bengáli, Tátra tankönyv?
lehetne ilyet kölcsönkérni fénymásolás vagy szkennelés céljára?
Majd ha a Tátrák is 30 évesek lesznek és mindegyiknek saját lelke lesz, akkor az is fog menni fejből. De most az én szívemben még csak a bengálik vannak...
Leó, küldtem egy emailt, de a benne foglalt kérdésre veled kapcsolatban MOST ITT megtaláltam a választ, egyébként megértem ezen új topik indítását, a VÉEK topikot már idövel sem lehet bírni. A Bengáli lista szuper, jó lenne ilyet szerezni rendszeresen Miskolcról és Debrecenböl is. Azt a pár Tátrát is igazán hozzácsaphatod ám!
Ha küldtök nekem villamosképeket, akkor szívesen felteszem a Mercurio-ra! Most kicsit lemaradtatok Debrecen mögött :-)))
Nekem az tetszene leginkább, ha lenne rf,ea, azaz régi fényezésű, oldalreklám nélkül, régi ablakokkal, de ez már utópia... tavaly októberben 809 járt kb. 1 hónapig rf...