A turbónál olajos? De mennyire? A turbó labirintgyűrűs, így valamennyi kis olaj kikerül a tengelynél.
Ha szar lenne a kartergáz szűrőnél a membrán működése, akkor a megnövekedett karternyomás ellentartana a turbóból a karterba tartó olajnyomásnak és így a turbó nem kapna megfelelően friss olajat.
Ráadásul a labirinteket is nagyobb nyomás érné, aminél ekkor több olaj távozna, vagy akár maradadndó deformációt is szenvedhetne...
Nézd meg a karternyomást a nívópálcánál ahogyan 409 írta. Ha repedt, törött a műanyag , inkább vedd le és a csonknál nézd meg, így nem téveszt meg.
A családom egyik autójánál ( nem skoda), az előző tulaj nem cserélt időben kartergáz szűrőt. Ott mikor levettem az olajbetöltő sapkát, akkora nyomás volt, hogy majdnem kivágta a kezemből. Előtte volt turbócsere, csak erre nem figyeltek!
Kicseréltem a szűrőt és láss csodát, mindjárt helyre állt a rend.
??? Már bocs, de azt írtam, hogy --mérhető nyomás-- !!! A "nem láttam" és a megmértem között fényévnyi a különbség. Ráadásul ami csövet le tudsz húzni az a szelepfedél szűrője után van..... Mit akarsz ott nézni, ha a hiba a szelepfedélben van? Nem takarítható. De amúgy sem az a baja, hanem a membránszelep döglik meg bennük. A nívópálca helyén lehet megmérni a nyomást, ha a pálcatok alul tömített/nem törött.
Alapjáraton lehúztam a csövet a szűrőről, de nem láttam, hogy nyomná az olajat. Viszont a turbónál ott van az olaj... Nem lehet ezt a szűrőt valahogy takarítani?
A szárazkuplungos DSG-vel van gond, ezek a benzineseken vannak. Dieselen az olajoskuplungos van, azzal nincsen ilyen baj. Nem tudom, milyenek az 1.6 CR-ek, de ahogy olvasom, ha ilyet vesz valaki, legyen benne kiegészítőfűtés, különben télen bele fog fagyni.
Az 1.8 TSI-ről volt szó, ott úgy gondolta a gyár, hogy teszünk rá valamit és majd a tulajdonosok tesztelik. Nem lett jó. Módosították, teszt.... nem jó....módosítás..... ha jól emlékszem, 8.-ra jött össze. PD-nél nincs módosított, de ha mérhető kartergáznyomás van, akkor érdemes cserélni. Nem olcsó, de töredéke mint turbót cserélni miatta.
Ez a kartergáz módosítás mit takar? Az AVF 1.9PD-nél nekem is megjelenik az olaj a turbónál. A kartergáz szűrő csere elég egy mocsok dolog... be van építve a fedélbe, ami meg 50eFt.
Szóval érdemesebb ezek szerint 2011 utáni kéziváltóst keresni. A dízelekkel mi a helyzet? Találtam pár 1,6-os CR TDI-t, ezt a motort egyáltalán nem ismerem.
Nem a turbó a gondjuk. Kérdés mikori az az autó? A 2011 előttiekben módosított dugattyút, hajtókart, dugattyúgyűrűket kellett cserélni, ha ették az olajat. (és többségében ették, nem kicsit) Aki megreklamálta, annak garanciában megcsinálták. Ha ez kimaradt, én elkerülném. Több módosításon esett át a kartergázelvezető egység is, hogy ne nyomja ki az olajat a turbó felett. Ha DSG váltós, akkor örökös kuplung gondra lehet számítani.
Autócsere előtt állok és felmerült, hogy Skoda Superbet vegyek, eléggé tetszik az autó. A dízelekben rengeteg a kilométer, az 1,8-as TSI-k ilyen szempontból jobbnak tűnnek. Meg szabad venni ezzel a motorral az autót, közeledve a 200 ezer kilométerhez, vagy már túl nagy lutrinak számítanak?
Nyáron rendeltem én is két dines rádiót,igaz én Kínából.55$ volt.Nem androidos,semmi extra,gps sincs benne.Úgy voltam vele,hogy első két dines rádiónak nem szeretnék drágát venni. De meg vagyok vele elégedve.Lehet hozzá tenni tolató kamerát,filmeket lejátsza mp3 stb.RDS nincs benne,nem tudom a kínaiak miért nem rakják bele a rádiókba ezt.Ez nem olyan ami nagyon mély,mint nektek van,ez csak 7 centit megy befelé.Nincs benne cd mechanika.
Akit érdekel van róla két videóm.De amúgy tele van a youtube ezzel a rádióval,és hasonló testvéreivel.
Akkor én megnézném az érintett vezetékekeket, csatlakozókat, meg volt bontva a komfort modulnál és az ajtónál is, nem szakadt-e el valahol valami, csatlakozók nem sérültek-e, meddig jut el a jel a komfort modultól kiindulva. Azt nem tudom, hogy magát a komfort modult lehet-e tesztelni vcds segítségével, fabia-n csináltam ilyesmit, superben nem próbáltam.
Én lelkes amatőrként ennyit tudnék megnézni ha magam próbálnám megoldani, a hozzáértők talán tudnak okosabbat is mondani.
Most a nejem autójába is keresgélek valami androidos cuccot, oda olyat fogok venni, amin tekerős a hangerőgomb, azt egyszerűbb állítani menet közben, az enyémen most le kell pillantani és
meg kell keresni, hogy hol az érintőgombja. Plusz külső mikrofonbemenetest fogok venni, ennek tényleg gyenge a mikrofonja és/vagy messze van fejemtől. Nekem nem olyan nagy gond, ritkán telefonálok menet közben,
de a nejem pl. sokat, neki lesz egy külső mikrofon a napellenő környékén.
A rádió alkalmazás leállás nálam is gyakori, de közben szól a rádió!(csak kiírja,hogy leállt)
Ami kicsit idegesítő, hogy megy a rádió és közben a navi, akkor bármit mond a navi lehalkítja 0-ra rádiót. Hiába van levéve a navin a hang, akkor is ez a jelenség. Ha van hang adva a navira, és megy a rádió, akkor meg lemarad a mondandó eleje. Próbáltam már törölni voice mappát, de akkor a navi nem is indul, csak kiírja hogy hiányos. A telefon mirroring működik rendesen. A kihangosítás is megy rendesen, de a beépített mikrofon nagyon gyenge, ahoz hogy engem is halljanak szinte full hangerőre kell állítani, de akkor az egész utca hallja, hogy mit beszélnek hozzám.
Én ebay-rol rendeltem a németektől 151€ -ért, és 3 nap alatt itt is volt.
Mondjuk még kellet a beépítő keret, USB hosszabitó, iso csati...
Nincsenek jó hírem, lemértem a kisebbik ajzatot ill. a helyet ahova be kellene mennie. 22x20,5mm a hely, az aljzatnak pedig ~24x24mm a mérete.
Alul és felül még le lehetne szedni ennyit, de a két oldalon nem maradna szinte semmi a kinyitható fedél mellett. Úgyhogy ez a fajta aljzat nem lesz Neked jó.
Első körben kitörölném a hibakódokat, hogy visszajönnek-e vagy tényleg csak időszakosak.
Másodszor leszedném a kárpitokat, hogy a vezetékekkel mi a helyzet, ott méregetnék feszültségeket. A csomagtér kapcsoló csatlakozójához pl. könnyű hozzáférni, az ajtózárak macerásabbak.
Nekem vegyesek kicsit. Nem volt még olyan, hogy lefagyott volna, alapvetően működik, de van pár számomra bosszantó dolog.
Az is hozzátartozik, hogy nem nyomkodtam még sokat, ilyen hidegben nincs sok kedvem kimenni és kísérletezni.
Amik zavarnak:
A rádió időnként, ha gyengébb a jel, fogja magát és átmegy másik csatornára, rá kell nyomni, hogy megint az szóljon amit szeretnék. Ez független attól, hogy be van-e kapcsolva az rds és azon belül az alternatív frekvencia (AF)
Nem írja ki a csatornaváltó gomboknál az adó nevét, csak a frekvencia van feltüntetve. Pedig amúgy tudja a rádió, mert amikor beállítom ki tudja írni, bár nekem ez is kicsit bizonytalanul működik
Kijelző fényerőt nem változtatja automatán, csak kézzel lehet állítani, úgyis csak minimálisan. Pedig be van kötve egy vezeték a rádióba, ami a műszerfalmegvilágítás függvényében ad változó feszültséget, de nem igazán látom a hatását. Így most beállítottam a legkisebbre a fényerőt, így kevésbé zavaró éjszaka, hogy nagyon világít.
Csak akkor működik jelenleg, ha a kulcs a gyújtáskapcsolóban van, csak ekkor van 12v azon a vezetéken, ami kell a rádiónak. Gyújtásnak ugynakkor nem kell rajta lenni.
Időnként kiírja, hogy valamilyen google alkalmazás leállt, ezzel nem nagyon foglalkoztam, de tegnap pl. kiírta, hogy a rádió alkalmazás leállt. Ez nem tudom mit takart, mert a rádió működött, az a felület is bejött, amin állítgatni lehet.
A video lejátszó alkalmazáson nem tudtam a a képarányt állítani, így egy szélesvásznú film nyomott lett, de majd rátelepítek valami appot aztán azzal kiderül.
Egyelőre ennyi amit negatívumként fel tudok sorolni, a tolatókamerát még nem raktam be, az nem tudom milyen lesz, a telefon mirroringot sem próbáltam még ki, a többi funkció jónak tűnik, navija igo, de valami 2013-as, egyrészt azt majd frissíteni akarom, másrészt amúgy is waze-t akarok rátenni. A zenelejátszó funciót is akarom tesztelni, kíváncsi vagyok ennek a random funkciója hogy működik, van-e sok ismétlés, maradnak-e ki számok, az előző kütyüm, amit a gyári rádióra kötöttem, ezen a téren elég gyenge volt.
A fentiekkel együtt nem bántam meg egyelőre, hogy lecseréltem a gyárit, jobb ez mint a symphony volt, igazából csak az hiányzik a gyári rádióból, hogy a hangerőt az a sebbesség függvényében változtatta, ezen ez nincs.
Alin rendeltem egy ilyet és egy ilyet, az egyik csak jó lesz címszóval. Szerencsére a nagyobbikat sikerült befaragni, talán olyan 0,5-1 millimétert kellett leszedni a széléből, hogy beférjen a burkolatba. Neked esetleg a kisebb jó lehet, de nehéz megmondani vakon, hogy befér-e. Még úgy sem voltam benne biztos, hogy a kezemben volt az ajzat meg a vakdugó, amibe befaragtam. Szerencsére belefért, de eléggé határeset volt, mondjuk most pont jó, mert kicsit szétnyomja a vagdugón levő műanyagot, de ezzel annyira beszorul, hogy külön nincs is rögzítve, mert nem lehet kihúzni, csak hátulról kinyomni. Ha gondolod délután megyek az autóval és ha átmelegszik a belseje, leszedhetem a takarót megint és megnézem, hogy a kisebb hogyan férhet el esetleg.
Sziasztok! Van egy kis problémám, kérnék egy kis segítséget, hátha találkozott már valaki hasonlóval, vagy tud tanácsot adni. Skoda SuperB 131lovas sedán, Úgy lett vásárolva hogy csak a beltér világítás nem ment, majd 1 hónap után beragadtak a hátsó ajtók zárai, majd az ablakok sem kezdtek működni... Lett cserélve comfort elektronika doboz, de annyival változott a helyzet hogy a csomagtér nyílik kulcsgomb-ra és ajtógomb meghúzására, de a csomagtérajtót nyomkodva nem. Kulcsok betanítva. Valamilyen CAN-Bus hibát jelez a két hátsó ajtóra amiben zárak lettek cserélve (szerintem kár volt) a tulaj "mehanikus" szakihoz vitte, visszatenni nem lehet mert valamit eltörtek benne. A hátsó ajtók belülről nyithatóak.
01336 - Data Bus for Comfort System 80-10 - Single-Wire Operation - Intermittent 01333 - Door Control Module; Rear Left (J388) 49-10 - No Communications - Intermittent 01334 - Door Control Module; Rear Right (J398) 49-10 - No Communications - Intermittent