Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.24 0 0 825

Sziasztok.

 

Nekem lenne egy idegesítő problémám, ami megoldásában szeretnék segítséget kérni.

Az autó egy 1993-as évjáratú 1.6 benzin Astra f, 8 szelep (C16NZ), központi injektoros. A hiba a következő. Menet közben a motor leáll, kontroll lámpa világit. A hiba jelentkezésekor nem volt gond, mert utána beindult és ment rendesen, viszont már csak hidegen indul, jár vagy 10 percig utána megáll és nem indul be. Gyújtással nem hiszem, hogy gond van, mert ha az injektorba öntök benzint beindul. Eddig 3 injektor volt rajta, minddel jelentkezet ez a hiba. Nem szeretnék mindent kicserélni rajta, ezért ha valaki járt már hasonló helyzetben, kérem írja meg.

 

Előre is köszönet érte.

bmilan88 Creative Commons License 2013.03.22 0 0 824

Sziasztok!

Tökéletesen ugyanez a problémám, egy 2001-es Z16XE motorkódú Vectra B-vel.
Legalább 2 hónapja szenvedek már, ezt megunva vettem egy új gyújtótrafót, amivel 200km-ig minden tökéletesen működött, majd újra elkezdett rángatni hidegen, villigott a hibalámpa, az autó pedig keservesen ment.
A gyújtótrafó cserével egyidőben az AGR szelepet is kivettük, megtisztítottuk, de úgy tűnik nem az volt a probléma oka...

 

A történethez hozzá tartozik, hogy az autót a belvárosban használom a hétköznapokon napi 5-6 kilómétert, hétvégente járok vele maximum 200 km-t.

 

Tehát csatlakozok az előttem szólókhoz, ha tudtok valami megoldást a problémára, azt nagyon szívesen venném!

 

Üdvözlettel,
Milán 

Előzmény: sipi86 (794)
Qkorica Creative Commons License 2013.03.16 0 0 823

A mesében.....

Előzmény: Törölt nick (822)
Barney-Stinson Creative Commons License 2013.03.12 0 0 821

Hali! 2-3e fordulat között ilyenkor villog, 2alatt meg 3 fölött csak simán világít a motordiagnosztika visszajelző? Alig akar menni,  több mint 2szeresére nő a gyorsulsá ideje? A hangja olyanm int ha 3 henger menne sak? Leállítás után rendesen megy de ég a lámpa, 50 kmig, azt akkor hibamentes szakasz után elalszik...? Miénk (2004es 1,4 de ez lényegtelen) is csinálja az utobbi időben (kb az idén). Szerelő hibaolvasó gépe a  4. henger gyertyájába mutatta  a hibát, kicseréltük az egész szettet, de azóta is már 3szorra csinálta szóval nem az volt... :(

Te gondod megoldott? Mi volt a hiba? Mennyibe került a javítás?

köszi

Előzmény: sipi86 (794)
tboy-nexxt Creative Commons License 2013.03.05 0 0 820

Sziasztok. 92-es Astra GSI C20XE motorjával van bajom. A hiba a következő: első indításra beindul, de magas az alapjárat, az injektorokon csak úgy folyik be a benzin.

Cseréltem már, benzinhidat, benzinnyomás szabályzót, komplett gyújtást, főtengelyjeladót, hőmérséklet jeladót, alapjárati motort, vákumcsöveket. Szinte teljes generált kapott az autó. Másik ECU-t és folytószelep végálláskapcsolót is próbáltam már.

A hibához köze lehet a tankszellőztetőnek vagy az aktív szénszűrőnek? Lehetséges, hogy a benzin nem megy visszafele és ezért nyomja a motorba bele?

Qkorica Creative Commons License 2013.03.05 0 0 819

Piásan ne ülj autóba!

Előzmény: Bigben16 (818)
Bigben16 Creative Commons License 2013.03.04 0 0 818

Sziasztok 1,7 tdi f astra  : vezérmű szij,tömités.... csere után a kocsi 1200 sl tud menni max és nagyon nehéz a gázbedált benyomni... valaki tipp?? Köszönöm szépen!

Qkorica Creative Commons License 2013.02.26 0 0 817

Érdemes lenne az elosztófedelet, távtartókat és a kábeleket alaposan letisztítani.

Előzmény: ubilaci (816)
ubilaci Creative Commons License 2013.02.24 0 0 816

Heló Mindenki.

Opel Meriva 1600-os benzines autómnál, /Z16XE motorkód/ olyan hiba észlelhető, hogy időközönként elmegy az első henger gyújtása a műszer szerint, de valószínű nem ez a baj. Gyertya, gyújtopanel, lambdaszonda cserélve, olajfogyásztás nem változott. Van-e valakinek valami tapasztalata ezzel kapcsolatba. Köszi!

sipi86 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 815

Jah a lényeget elfelejtettem. A gyertyákkal, munkadíjjal, mindennel együtt 21684Ft-ot fizettem és ajándékba kaptam egy külső és belső mosást is :D

sipi86 Creative Commons License 2013.02.21 0 0 814

Na, ma megtörtént a nagy szervízelés. Cseréltek gyertyát, kitisztították a motort és még valami szeleptisztítás is volt. Ezek közül vmi adalékot öntöttek bele, mert azt mondták mikor juövök hazafelé az autóval 4-4500 as fordulattal menjek lehetőleg végig. Gondolhatjátok mikor a falvakon mentem keresztül, hogy nézték az autót, mintha valami Farrari mint volna végig 2esbe 50-60al. Főuton meg 3asba 90-100 al XD Szóval visszatérve az eredményt még nemtok mondani, mert reggel mikor mentem befelé Nyíregyházára (ami nekem 25 km) akkor semmi hiba nem volt és a szervízelés után sem. Tehát lehet megszünt a hiba, vagy csak most pont nem csinálta. De pár nap múlva majd még írok, hogy mi az eredmény

sipi86 Creative Commons License 2013.02.20 0 0 813

Hali. Az EGR szelep és a szívótorok az év eleje körül lett tisztítva. Mikor az volt a hiba akkor teljesen máshogy viselkedett az autó mint most.

Előzmény: opel mágus (812)
opel mágus Creative Commons License 2013.02.19 0 0 812

Üdv!az én javaslatom az EGR szelepre vonatkozik,sztem ez lesz a föbb probléma,ugyanis tul sok kip.gáz áramlik vissza a motorba és az "megfullad"!

Előzmény: sipi86 (811)
sipi86 Creative Commons License 2013.02.19 0 0 811

Egyenlőre még nincs megoldás. Először trafóra gondoltunk. Azt kicseréltük, de a hiba nem szünt meg. A szerelőm azt mondta, hogy valószínű, hogy a motorvezérlés elektronikával van valami,de én ma jártam ezután mert az többszázezerbe kerülne. Most ott járok, hogy csütörtökön viszem az Opel szakszervízbe és ott azt mondták, hogy 17ezerből megúszom. Egy teljes tisztítást véágeznek majd rajta. Kipufogó, üzemanyagrendszer stb. Remélem megoldódik

Előzmény: G astra 2002 (800)
mrgud Creative Commons License 2013.02.05 0 0 810

Újranéztem-, olvastam mégegyszer. Igen, még ahogy leállás után a szervó tovább pörögve szép lassan áll le, minden nálam is így zajlott...

Előzmény: svm (786)
mrgud Creative Commons License 2013.02.05 0 0 809

Szeva! Nekem amit leírtál nem sokat mond, de a videó annál inkább. Nekem is dettó így csinált a gépem (z16xe, 2002). A mester azt mondta, hogy zárlatos lett az EGR szelep tekercse, ami hazavágta a szoftver is. Mondjuk nem értem a hardver (hál' Istennek) miért nem sérült, ha a szoftver igen, de a lényeg a lényeg, hogy egy új EGR szeleppel és egy szoftverfrissítéssel olyan lett mint volt.

 

De ha már itt vagyok én is kérnék segítséget attól aki tud.

 

Az én gépem olyat csinál, hogy ha nullából adok gázt egyet-kettőt rándul, majd szépen gyorsul, mindaddig míg pl. megint nem váltok és nulláról gázt nem kezdek adni megint. Ezt minden sebesséfokozatban csinálja, de értelemszerűen ötödikben nem annyira érzékelhető, mint másodikban. Ugyanakkor, ha egy bizonyos sebességben vezetem és elveszem a gázt nullára, akkor ha mindjárt elkezdem neki nyomni akkor nem érezni ezt a hibát, de ha hagyom kifogyni belőle a szuszt, akkor eljön egy olyan pont, amikor "átbillen"mintha csak egy gombnyomással valaki bekapcsolná rajta a motorféket. Na, ha innen kezdem ugyancsak nulláról nyomni a gázt, akkor megint egy-két ugrintással kezdve gyorsít tovább. Ha menet közben benyomom a kupplungot, majd vissza kiengedem ugyancsak csinálja. Gázelvételkor is csinálja az "átbillenés"-nél, csak lassuláskor nem annyira érződik, nem annyira zavaró mint gázadáskor.

A hiba nem fordulatszám-fűggő, mert ha menet közben magas fodulatszámra felhúzatom és innen veszem el a gázt, akkor az a bizonyos "átbillenés" 2-3000 fordulat környékén is lehet, és így is csinálja.

Az autóba utólag be lett építve egy Zavoli gyártmányú LPG berendezés, de ez előtt is csinálta, meg azóta is, akár gázon, akár benzinen. Próbálom megszokni, de nagyon zavaró dologról van szó, különösen ha más járművek mögött kell araszolni, vagy mondjuk beforduláskor másodikba visszaváltás utáni kigyorsításkor.

 

Ha valakinek van valami tapasztalata, kérem írja meg. Előre is kösszenet érte.

 

Előzmény: svm (786)
mrgud Creative Commons License 2013.02.05 0 0 808

-

Előzmény: svm (786)
fittigastra Creative Commons License 2013.02.05 0 0 807

Nincs nagy arcom, csak annyi pénz, és ideg után már nem tudom ki nem várná el, hogy jó legyen....És mondjuk ha külföldön van valaki, és mondjuk a 2 éves kislánya ott van vele -15fokban, akkor mindent megadna azért, hogy ne kerüljön a külföldi vontatás és javítás 1000euróba, és hogy a kislánya ne faggyon meg...

Qkorica Creative Commons License 2013.02.01 0 0 806

Szép nagy arcod lett....

Előzmény: fittigastra (804)
fittigastra Creative Commons License 2013.01.31 0 0 805

X16SZR motorral szerel G-astra története, ami felpörög, és beesik a gázpedál.....

Akkor köszönöm a segítséget, megoldottam a kérdést, semmi köze nem volt a sensorhoz, szimplán a pillangó szelep tengelye volt tele piszokkal, és úgy szorult, mint a fene...
Amikor beindítod, és mégy vele, belülről a keverék, meg a meleg miatt kenődik, így nem szorul, de amikor megállsz, kicsit hül, az a piszok ami benne van a tengelynél, feloldódik, és elkezd szorulni a tengely, bizonyos pozicióban be is állhat...
:)
Ennyi csupán,takarítás mindenféle eszközzel,Würth-ös spray, egyebek, elmennek a nagy autószerelők a fenébe...
A teljes ráköltött összeg emiatt a "kis" hiba meghaladta a 70ezret, nevetséges hogy ezt az autószerelők nem tudták kiszűrni...
Még egyszer köszi mindenki!

fittigastra Creative Commons License 2013.01.31 0 0 804

Ja, motorblokk csavar, meg mi egy más...De kérdezem én, aki csak ökörséget tud mondani, az minek regizik ilyen helyen, nincs esetleg más olyan kommunikációs oldal, ahol a sületlenségeit kiadhatja....?

Na mind1, ide olyan emberek jönnek, akik meghallgatják mások bajait, ha tudnak segítenek a másiknak, mivel örül mindenki, ha pénzt spórol, a mai kapitalista világban ez fontos, mert mindenki keményen dolgozik meg a pénzéért.

Qkorica Creative Commons License 2013.01.31 0 0 803

A motortartó bakokat kellene átnézni, esetleg fellazítani és újrahúzni.

Előzmény: fittigastra (799)
fittigastra Creative Commons License 2013.01.30 0 0 802

Sajnos nem tudom még a megoldást,de már 5 fórumon érdeklődök, ha megtudom hogy mi az, mindenkivel megosztom, ha addig élek is megtudom a választ......

fittigastra Creative Commons License 2013.01.30 0 0 801

Hahó valaki?!

Kedves Opelosok, immár ketten vagyunk, ugyanazzal a bajjal, esetleg lenne valaki aki tudna segíteni???

A beragadó gázpedál, ezért ordító motor, amit én hallottam, sokat az X16SZR motornál fordul elő, ami az enyém is, van erre valami okosság, mit lehet tenni vele?

Azon kívül hogy rebooot...:/

G astra 2002 Creative Commons License 2013.01.30 0 0 800
Hello, nekem is ugyanez a bajom, 2002 es 1,6 16 szelepes, ha ujraindítom egy kis idő után teljesen megjavul egy darabig.
Neked sikerült megjavítani valahogy?
Előzmény: sipi86 (794)
fittigastra Creative Commons License 2013.01.29 0 0 799

Sziasztok G astra tulajok!



Nekem lenne egy érdekes problémám, ami lassan kezd az őrületbe kergetni...

 

Adott az autó, egy 2000-es évjáratú 1,6 benzin Astra G, sima 8 szelep,a motor X16 SZR amit fél éve vettem.Mint minden rendes tulaj, kezdtem a vezérlés cserével,mert azt mindig kell használt autónál, és szeretem ha rendben van. Cseréltünk lambda szondát, mert 1x 2x kivillantott, csere után megjavult szépen, cseréltünk termosztátot,megadta magát, természetesen a vezérlés után 1 hónappal, mert nem tudott előbb elromlani, és mint ezt minden hozzáértő tudja, vezérlés újra le ezért....:)

Na mind 1, viszont ami igen nagy gondd, egyszer csak kivillantott a motor hibakód, rá gépre, ami azt mondta hogy alapjárati motor, így hát az is csere lett, és csinált olyat 1x, hogy mikor melegen leállítottam a parkolóban, beindítottam, minden okés volt, de ha ráléptem a gázpedálra tolatás közben, az benn maradt, bőgött szegény, aztán lekellett állítani hogy megint jó legyen a dolog.

Mentem vele kb 100km-t, kezdte újra,a hibakódot, megint rá gépre, akkor meg EGR szelep, így hát az is csere, de mondanom sem kell, itt már azért súlyos tízezrekről beszélünk eddig....

A mai nappal bezárólag, alapjárati motor, EGR szelep cserélve, de akárhányszor indítom, ha tolatni akarok vele, benn marad az a fránya pedál, tiltásig csapja a gépet, és majd kell nekli kb 5 perc, amire visszaáll az alap helyzetbe, hogy gáz nélkül, mint egy öreg nénike, kitudjak alapjáraton gurulni a helyről, de ha előlre felé indulok, akkor meg minden rendben, előlre menetben soha nem ragad be.

( Nincs szőnyeg a gázpedál mellett, és könyen jár alap helyzetben.)

A tolatás, valószínű csak véletlen hiba, szerintem ez mellékes lehet...

 

Volt gyári Opel szoftverfrissítésen, megkapta a legfrissebb szoftvert is....de változatlan a helyzet, mai napig nem tudni, hogy mi okozza, nem tudunk mire gondolni,ha valaki járt már hasonló helyzetben, kérem ossza meg az okosságokat...

 

 



Légyszíves, segítsetek, előre is köszönöm

 

sparko Creative Commons License 2013.01.29 0 0 798

Sziasztok.

Van egy 1.6os G astránk és inditás után leesik 500 ra az alapjárat majd felugrik 1100 ra és ott is tartja ha elérte az üzemi hőfokot akkoris közben ingadozik is néha. Észrevettük hogy hatamlmas a vákum a karterban. megnéztük a szomszéd autójában is abbanis van vákum de tizede akkora. Ötletek? Előre is köszi

kisgyerek1 Creative Commons License 2013.01.28 0 0 797
Szia,ugyanez a hiba nalam is rangadozo alapjarat,en mar becsavarodtam tole.kompjuterre dugtak es minden oket irt ki.valami otlet?
Előzmény: Régen (103)
sipi86 Creative Commons License 2013.01.12 0 0 796

Már most rájöttem én is, hogy szerintem az üzemanyag tankba lehet valami ami nem oda való :D Mert általában akkor jelentkezik ez a probléma amikor már alig van benne üzemanyag, de ha rátankolok azonnal megszűnik a probléma. Szerintem a tankot kell majd kitisztítani. Vagy ez attól nem keletkezhet?

opel mágus Creative Commons License 2013.01.11 0 0 795

Üdv!hát ez elsö hallásra trafóhidnak néz ki,de azért 1 üzemanyagnyomás mérést megérne!Üdv

Előzmény: sipi86 (794)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!