"Van egy másik "tészta", a futó utas: ha belefér az időbe, meg kell várni."
A Volán 12. sz. Vállalat egykori oktatótisztje szerint futó utas nincs, az tkp. sportoló. Utas az, aki a megállótábla mellett állva, viteldíját vagy bérletét mellmagasságban tartva, tekintetét határozottan az érkező járműre szegezi, mozdulatlanná dermedve nem tesz olyan kétértelmű modulatot, ami a járművezetőt tovább haladásra ösztönözhetné. Aki fut, az sportol, aki a padon ül, az pihen, aki másik irányba tekint, az nézelődik stb.:-))
Uraim!
Remélem, nem késtem le a dolgokról, de ha mégis, akkor is jó lenne tisztázni egy pár dolgot. Amennyiben valaki járművezetőként szerződik az SzKT-hoz, el kell fogadnia és betartania egy-két (rengeteg) szabályt:
- Az, hogy a kocsi mikor indul a végállomásról, azt nem a kocsivezetőnek kell eldöntenie, hanem az előírt időpontban kell indulnia. Hiszen részben ezért kapja a fizetését.
- Ha valaki késés miatt nem tud pontosan visszaindulni pl. Kecskésről, azzal semmi baj nincs ilyen szempontból, hiszen mint tudjuk "a késést mindig meg lehet magyarázni, de az előrejárást sosem"!
- Előfordul, hogy valaki véletlenül indul el korábban - velem is előfordult -, de ezért senki feje sem fog porba hullani. Viszont ha ez rendszeresen fordul elő, az már komoly probléma, és nem árt, ha előveszik emiatt az illetőt. Ugyanis azzal, hogy készakarva korábban indul el - attól függetlenül, hogy az utast, vagy saját kollégáját akarja "szívatni"- egy erkölcsi kárt okoz a cégnek. Hiszen senki sem szereti, hogyha a 07:40-re meghírdetett 3A-s villamos már 07:38-kor kigördül a "Cowboy-kalap" elől.
- Persze nem vétség az, ha a járművezető feljebbvalói (indító, diszpécser, forgalmi ügyeletes, stb.) utasításra indul korábban pl. egy vonali áramtalanítás előtt ki kell érnie az érintett vonalszakaszból.
- Van egy másik "tészta", a futó utas: ha belefér az időbe, meg kell várni. Ha késés van a vonalon, persze nem szükséges. Szintén nem szükséges, ha a következő kocsi utolérte az előtte járót, feltéve, ha a viszonylatjelzésük azonos. Hiszen egyik járművezető sem szereti, ha indokolatlanul feltartja őt az előttejáró. Ugyanez a helyzet akkor is, ha a kocsi már teljesen megtelt.
- Sajnos előfordul gyakran az is, hogy egy futó utas a járműhöz közeledve elkezd "sétálni", mondván, hogy ha már eddig tudott várni, úgyis megvár. Ez nemcsak a vezetőt bosszantja fel, hanem a jármű többi utasát is, akik látják az esetet. Ilyenkor van, aki megvárja ennek ellenére is, de van, aki bevágja az ajtókat előtte, és elindul. Lehet, hogy egyesek ezt a magatartást elítélik - én nem -, de ezt mindenkinek magának kell eldöntenie.
De bármi is a szitu, egyet senkinek sem szabad szem elől vesztenie: Az utas mindig a szolgáltató cég egy potenciális ügyfele.
Remélem, azt is elnézitek nekem, hogyha néha kicsit más, pl. járművezetői szemszögből is nézem a dolgokat, hiszen ilyen munkakörben is előfordulok.
1. nem a milánói vár, hanem a kedvesem.. :))
2. ajándék-ügyben vannak még elmaradásaim, beismerem.. :))
3. uhi poénja szerintem jó. ;))))
öregszellem, szerintem kezdenek kikészülni az idegeid a vizsgák miatt.. :((
4. off
nem megyek ma hozzátok a sajtótájékoztatóra, mert "irodai munkára" osztottak be.. :(( azért az ajándékomat elhozod? ;)
K.
Valahogy úgy érzem, mintha nem tetszene.... Kár, pedig jeleztem előre, hogy csak tréfa, nem bántás. Úgy gondoltam, lehet további ötleteket beépíteni, de asszem jobb ha inkább nem erőltetem.
A Tisza Volán Rt. tájékoztatja az utazóközönséget, hogy a karácsonyi és az újévi ünnepek körüli napokon a helyi autóbuszjáratainak közlekedtetése az alábbiak szerint történik:
2001. december 23-án Aranyvasárnap az autóbuszok munkaszüneti nap szerint közlekednek.
24-én - vonalanként eltérően - 16 óra körüli időpontban járatleállításokra kerül sor. Ezután már csak néhány frekventált vonalon (10, 11, 22, 71, 83 és 84) lesz járatindítás, óránként.
Éjszakai céljáratok indulnak az éjféli misékre a 2-es autóbusz Makkosházról, a 35Y autóbusz Kiskundorozsmáról, a 60-as Szőregről és a 73Y jelzésű autóbusz Tápéról. A járatok visszaindulása a mise végéhez igazodva várhatóan 1 óra 20 perc körüli időpontban.
December 27-én, 28-án és 29-én a helyi tömegközlekedésben szabadnapi közlekedési rend (szombati menetrend) lesz érvényben, azonban az 51 Személy pu. – MOL Rt. közp. mh., és az 5003 Szeged, Víztorony tér – Algyő autóbuszvonal járatai munkanapokra vonatkozó menetrendjük alapján közlekednek.
A szilveszteri járatleállításokra - vonalanként eltérően - 18 óra körüli időpontban kerül sor. A továbbiakban üzemzárásig a 10, 11, 22, 71, 83 és 84-es autóbuszvonalakon lesz még járatindítás, óránként.
Szilveszter éjszakáján céljáratok közlekednek esti üzemzárástól a reggeli üzemkezdetig két
(2C Tarján, Víztorony tér - Makkosházi krt. - Széchenyi tér és a 10C Tarján, Víztorony tér - Szilléri sgt. - Dózsa Gy. u. - Széchenyi tér) vonalon óránként, melyek igénybevételére az autóbuszokon még a régi áron (112 Ft) vásárolható menetjegyek jogosítanak.
Újév napján üzemkezdettől valamennyi (munkaszüneti napon is üzemeltetett) helyi tömegközlekedési nyomvonalon beindul a forgalom, de reggel 8 óráig csak ritkítva közlekednek a járatok. A továbbiakban valamennyi vonalon a munkaszüneti napokra meghirdetett menetrend kerül alkalmazásra.
2001.12.16 - Menetrendi értesítés
A Tisza Volán Rt. tájékoztatja az utazóközönséget, hogy Újszegeden a Bérkert u.-án folyó csatornaépítési munkák befejeződtek és az útburkolat helyreállítása megtörtént. Ezért, 2001. december 17-től (hétfő), üzemkezdettől a 71-es autóbuszok ismét az Erdélyi térig, eredeti nyomvonalukon és menetrenddel közlekednek.
A Mars tér és a Temesvári körút között (a Liget megkerülésével) a 71A jelzésű és a Mars tér - Erdélyi tér között a 2A jelzésű autóbusz betétjáratot ideiglenes jelleggel - az utasforgalom függvényében - továbbra is közlekedtetjük.
PÉNTEK? mármint, a karácsony előtti utolsó péntek? ti hol jártok?
ilyenkor az ember vagy még rohan az ajándékok után, vagy az első adandó pillanatban fog egy közlekedési eszközt, és rohan haza (mint budapest közbeiktatásával chrta)..
szóval, én biztosan nem leszek pénteken..
K.