Uhi! betegre röhögtem magam, de ha lesz időd, akkor majd frissítsd a szókincset, mert már ismétli önmagát.:-)
Olyanokat szeretnék olvasni, hogy:
Sz5 a Vadasparknál zúzottköves kocsival,
313-314 a temetői kitérőben keresztezett 659-el,
602, 607, 609 az 1-esen,
MIII két Eas kocsival a Konzervgyárban,
Nagy Pista kézihajtánnyal (B-véggel Kecskés felé) a 4-esen tanulókkal stb.
:-)))
5A annó:
20 perces követéssel 2 kocsi közlekedett, először Vídia-Gyermekkórház viszonylatban, ekkor még másképp voltak a madzagok a Bartók téren, és nem volt madzag a Londoni körúton.
Később, a Bartók téri átmadzagozás után már szintén 20 perces követéssel, de csak Vídia-Bartók tér volt a viszonylat.
Amíg Újszegedről járt, az volt a kifogás ellene, hogy a T. újszegedi birkák - nem az utasok, mert azok tudnak olvasni :) - eltévedtek, és akkor csodálkoztak nagyot, amikor a Centrum után a Kendergyár (Bakay N. u. eleje) volt a következő megálló. A Bartók térig tartó vonalnak meg az volt a baja, hogy "be is ment a Belvárosba, meg nem is"
A 96-ban volt az Szkt-nak egy kísérlete a Vár utcáig való közlekedtetéssel, amelyről még mielőtt kiderülhetett volna, hogy bevált, - 1 hónap után - leállították az egészet. A tapasztalatok elég jók voltak, kezdett nőni az utasszám, pedig azt hiszem, maradt a 20 perces követés.
Érdekes, hogy a villamos-/trolibuszhálózattal is rendelkező városaink kétféle utat jártak be fejlődésileg (egy kézben van mindenfajta közlekedési eszköz üzemeltetése/külön van a busz a többitől). Alapvetően arra keresem a magyarázatot, hogy milyen okok vezérelték a hajdani közlekedéspolitikát a szeparációra annak ellenére, hogy ez a külön üzemeltetés most kifejezetten előnytelen a közlekedés szervezése kapcsán. Vajon miért nem volt jó, hogy az SZKV üzemeltette a buszokat is?
5/A:
A honnan-hovára jelenleg nincs ötletem, de ez megoldható.
Ami viszont problémásabb: mi járna rajta??? Az új beszerzések óta ekkora kocsitöbblet van??
Maximálisan egyetértek.
Csak egy megjegyzés: lehet, hogy én ideális járművezető lennék az SzKT-nál (V42 515 kedvéért: nem vagyok az :), én az esetek 99%-ában nem szoktam korábban indulni. A késések kimagyarázásban pedig már régen profi vagyok. Van még valamilyen feltétel? :))
"Szegeden a buszközlekedés a kezdetektől a Volán kezelésében volt?"
A szegedi autóbusz-közlekedést 1955-ben indította be az SzKV, majd indoklás nélküli miniszteri döntéssel 1963. január 1-jével átkerült a Tisza Volán jogelődjéhez. Akkor volt 8 vonal 44 kilométeren 19 kocsival és évi 4,5 millió utassal, ja és az első vidéki városban üzemelő csuklós autóbusszal.
Kevesebbet futott.
Információim szerint 1998. augusztusában belecsapott a villám, utána hosszú hónapokig állt, és az azóta leszerelt forgóváz-takarólemezeket is elvileg akkor kapta.
Ha megengeditek, én is hozzászólok (vagy inkább hozzákérdezek):
Milyen gyakran járt anno az 5A?
Szegeden a buszközlekedés a kezdetektől a Volán kezelésében volt?
FI
Reálisan 5A:
Vár u. - Szepark
azzal a kiegészítéssel, hogy a madzag a Londoni krt és a körforg között duplázandó, így elérhető a 12 perces követés, ami már versenyképes
Különben nem lehet csak 15(vagy inkább 16-18)perces követést csinálni az "egyvágányú" szakasz miatt.
Egyébként én drukkolok... esély van...
Most látom, hogy az emeletesre nem reagáltam:
én még utaztam rajta a 10-es (ma 21-es) viszonylaton, piszok lassú volt, de jó buli. A végén már csak a nagypapák vitték vele az unokákat az élmény kedvéért. Egyetlen fotóm van róla, legközelebb elviszem a Bociba. Szkennelni nem érdemes, mert gyenge minőségű.
Nem emléxem, hogy helyijáratban lett volna faros. Ellenben Pécs-Komló között rendszeresen járt Ik 66 a hegyen át, néha 55-ös is.
DrTr:
Ha a realitások talaján maradunk, akkor azt mondom, hogy Vár u. - Szepark legyen az útvonal, a körforgalomban nem tart semeddig visszaépíteni a drótot. Persze el tudnám képzelni újszegedről is, akkor viszont nagyon bosszantana, hogy nem megy el a temetőig.
Ha bili, akkor menjen át Újszegedre, és tegyen egy kört a Gyermekkórház - Odesszai krt. - Liget vendéglő útvonalon.
Mit tudtok?
Valóban megszűnik a tarifaközösség, vagyis külön lesz villamosüzemű, és külön autóbusz-menetjegy?
Állítólag a közgyűlésen szóba került az 5/A-s troli visszaállítási lehetősége, ez évi +15-16 milliójába kerülne a cégnek, de ezt támogatási többletként elkérné a várostól.
De honnan-hová menne ez az 5/A-s troli?
Jöhetnek az ötletek, indoklással! :-)