Akkor most emlékeztetőűl a kérdés mégegyszer. Ilyen autó mögött haladva. tudnom kell, hogy mikor fékez? Ír a KRESZ olyat, hogy miként kell a vezetőnek jeleznie a megállást, ha nincsen féklámpa?
Gondolom, ez egy egyezményes jel kell legyen, hiszen minden úrvezetőben tudatosítani kell és nem szabad, hogy bárki félre értse a jelzést.
Akkor most jöjjön a coming out, come-oljon a jöjjing out, egyáltalán: megtudják, miért lesz érdemes Totalcart olvasni jövő héten. Végig. Minden nap. Szigorúan el nem mozdulva a gép mellől. Nem véletlen, hogy a múlt héten megjelent egy poszt valami érméről , amin egy öreg Opel[...] Bővebben!Tovább »
Milyen egy új autó? Finom, megnyugtató. Milyen egy harmincéves autó? Hát, szokni kell, de néha nagyon jó, szerethető is. És milyen vajon egy százéves? Tud az még mozogni egyáltalán? Tovább »
Egészen biztosan Te is láttál már old timeres találkozót. Mindenféle autómatuzsálemek gyülekezőjét. Én nagy élvezettek vagyok jelen az ilyeneken, bár semmit nem értek az ilyen csodákhoz. De szinte mindegyiken van rendszám, mikor ilyen gyülésen megjelenik. Jellemzően traileren érkeznek, de mind képes gurulni a saját kerekén önerőből is.
Mivel rendszám van rajta, teljes joggal használhatja a közutakat. (autópályát nem mindegyik) de sok igazán öreg modellen bűn volna, ha féklámát tákolnának rá.
Valük mi újság?
Nem tudom, miként zajlik Magyarországon az OT vizsga. Lehet ez a Ford nem kapna rendszámot a magyar szabályozás szerint, pont a féklámpa hiánya miatt. De ha jól tudom, a külfüldi rendszám, nem kizáró ok a magyar utakon. pl. a Britteknél, meg tuti nem gond hogy rendszáma legyen a hasonló autóknak is. Van is. kétlem, hogy pótlólagos féklápával felszerelve.
Ahhoz, hogy akkor, amikor kötelező (mert abban - remélem - nincs vita, hogy bizonyos esetekben az), akkor mindig, kivétel nélkül nálad legyen, ahhoz mindig nálad kell legyen, akkor is, amikor verőfényes nappal van és akkor is, amikor lakteren belül vagy.
Mert nem számolható ki, hogy mikor kerülsz olyan helzyetbe, hogy kötelezővé válik, mivel előre nem kiszámítható, mikor válik a jogszabály alapján kötelezővé.
Tehát nem az autóvezető elhatározásán múlik, mikor lesz hirtelen kötelező.
A lényeg, hogy a viselése kötelező (a jogszabályban leírt esetek mindegyikében), az autóban lenni nem az!
Ki hogyan képes felfogni, teljesíteni ezt, úgy teszi.
Mert azt is felfogom ésszel, hogy inkább olcsóbb, kisebb kocsi, de fenn tudjam tartani, meg tudjak rajta mindent javíttatni, ha elromlik, legyen megfelelő gumi rajta, stb-stb...
Elvégre egyetlen darab életem/-tünk van, nem hiszek a reinkarnációban...
Macika, ebben igazad van, de azt írod, lakott helyen kívül kötelező. Ez azt jelenti, hogy előírás. Büntethetnek érte, ha nincs. Hogy mi az ésszerű, az más kérdés, nem ezen vitázunk már jó ideje.
Nézd, én biztonsági övet nem azért csatolok MINDIG, mert megbüntethet a rendőr. Hanem mert láttam már szétloccsant fejű néhai okostojást, aki meg tudta tartani magát a két karjával ütközés esetén...
Nem azért nem állok meg 5 méteren belül a kereszteződéseknél, mert megbüntethet a rendőr, hanem mert felfogom, hogy másoknak a biztonságos közlekedését zavar(hat)om azzal, hogy nem látnak be az utcába rendesen.
Nem azért nem állok meg zebra előtt 5 méteren belül, mert megbüntethet a rendőr, hanem mert felfogom ésszel, hogy egy gyalogos (különösen egy gyerek) halálos veszélynek van kitéve, ha kilép a járművem takarásából, pont egy autó elé.
Nem azért tartok az autómban 4 db párszáz Ft-os láthatósági mellényt, mert megbüntethet a rendőr (bizonyos esetekben), hanem mert képes vagyok ésszel felfogni, hogy lehet olyan eset, amikor a családom és az én életemet menthetik meg az ajtók zsebében lévő mellények...
Akkor sem büntethet a rendőr azért, mert nincs nálam. Hahaha…
Ha kiszállok az autóból „HA” esetén, s ha egy rendőrt abban a haval teli itéletidőben odaeszi a fene, s ha intézkedni akkor, megteheti.
De ha kint vagyok a pusztában, és ha …gyerekek potyognak az égből, és ha vörös hó esik, és ha defektet kaptam, addig nics mit tenni, amíg bent kuksolok az autóban. Az életszerütlen nem játékos.
Akkor kötelező, HA lakott területen kívül, HA éjszaka, HA a látási viszonyok megkövetelik, stb.
És mivel egy jármű a legritkább esetben 2-3 km-es távon közlekedik lakott területen kívül, ezért bármi megtörténthet út közben.
Én elhiszem, hogy te defektet is előre egyeztetett helyen és időben szoktál kapni, de sokan nem így vannak, előfordulhat, hogy nappal, verőfényes napsütésben indulsz el, defektet kapsz és valamiért nem tudsz kereket cserélni, jön a vihar vagy a sötétedés.
Érted? És akkor már egyből kötelező.
Ezért KELL mindig nálad legyen.
Csak akkor lehet teljesíteni a jogszabályban foglaltakat!
Mert nagyon nem életszerű, hogy 3-4 percre távolodsz el csak a lakásodtól a járműveddel...
Nos igen, lenne nagy fejvakarás, ha most itt hirtelen, istenbizony emlékezetből fel kellene sorolni, hogy mi van mindenkinek a SAJÁT autójában lévő mentődobozban...
Nekem fel sincs bontva a nejlon rajta...
Kötelező, ott is van.
És TÉNYLEG nem lehet sose tudni, hogy mikor lesz rá szükség.
Nem. Itt a környékünkön állítólag a rendőrök abból indulnak ki, hogy a rendszerint a tulaj maga áll a kapu előtt, s nem csesztetik. Ha panasz érkezik, akkor intézkednek. Néha előfordul. De ez egy nyugalmas kertváros.
Láttam már olyan old timer autót, motort, amin eredetileg biztosan ne volt féklámpa. Bevallom, nem tudom, hogy utólag került-e ezekre ilyen "szerkezet", de kétlem. Rendszám, viszont volt rajtuk. Kizártnak tartom, hogy egy 120 éves, gyönyörűen restaurált autóra ilyet kellene tákolni!
Hogyne érteném bármi történhet. De most nincsen ha. Van az, ami van. Tudtok, akartok-e válaszolni, vagy nem?
Lehet, hogy kérdésként kell feltenni, akkor nem jönnek a "bármikor előfordulhat" kezdetű mondatok.
A kérdés:
Tehát összegezve azt mondjátok, hogy ha nincs nálam mellény lakott területen kívül, déli 12-kor, verőfényes napsütésben akkor a rendőr megbüntet engem, holott nem szegtem meg semmilyen szabályt?
Egy alkalommal, verőfényes napsütésben buszozom hazafelé. Ma sem értem, milyen hatás alakította így, de úgy mentünk bele egy igen sűrű ködbe, hogy csak akkor érzékeltük a szinte nulla méter látótávolságot, amikor már benne voltunk. Erre felkészülni sem lehetet. Szóval van ilyen. Viszont én is azon a véleményen vagyok, hogy mivel nem kötelező felszerelés, nem büntethet a rendőr pusztán a hiánya miatt. Őszintén, a kötelező felszerelések közül az eü doboz használatára mi az esély? Hasra ütve írom a számot, de szerintem a vezetők 99,9999% leéli úgy az életét, hogy soha nincs rá szüksége. A maradék kétharmadának meg fogalma sincs, mire jó, hogyan kell használni. Persze ezzel nem azt akarom sugallni, hogy szerintem feleslegesen kötelező.
Még mindig nem érted. Bármikor lehet, hogy megfordul az időjárás. Elindulsz náyron verőfényes napsütésben és egyik pillanatról a másikra besötétedik és megérkezik egy vihar. Volt már rá példa idén nyáron is, ha jól emlékszem.
/Értem én, hogy nehéz a felvetésre egy igent vagy nemet mondani, holott pontosan tudjátok miről beszélek, de legyen. Szóval ha még találsz a konkrét esetben lehetőséget valamire, akkor tovább pontosítok./
Tehát összegezve te azt mondod, hogy ha nincs nálam mellény lakott területen kívül, déli 12-kor, verőfényes napsütésben, akkor a rendőr megbüntet engem. Holott nem szegtem meg semmilyen szabályt...
Tele van a város ilyennel, anno emlékszem, egy boltos direkt mondta az V. kerben, hogy meg lehet állni előtte (már a fene se tudja miért volt tiltva ott 5 méteren előtte), táblát is tett ki, fél évig nem is volt baj, aztán elkezdtek a közterületisek büntetni...
Ha egyik féklámpa sem világít, akkor elvileg az autóval nem lehet közlekedni. Egyébként a kézjelzés még működik, tegnap pont találkoztam egy ilyen autóval és a sofőrével. Rögtön tudtam, hogy nem szellőztetni a kezét, hanem irányt jelez. :)