Keresés

Részletes keresés

NZA Creative Commons License 2002.01.06 0 0 338
Szerintem a villamos kitérőre kissé erős kifejezés a "kétvágányos állomás" (souble track station). Akkor inkább "double track stop", de ez sem kifejező egészen.

Akkor inkább a "passing place" a kitérőhöz közelebb álló kifejezés, ezt is használja az alant emlegetett könyv egy helyen (a "loop"-ot használja általánosan).

Előzmény: czzf50 (337)
czzf50 Creative Commons License 2002.01.06 0 0 337
Szerintem használd a "double-tracked station" kifejezést. A "terminus" az végállomás, a hurokvágányos végállomás konzekvensen "loop terminus" szokott lenni.

(Hova lesz az írás?) :-))

Előzmény: V42 515 (333)
NZA Creative Commons License 2002.01.06 0 0 336
Csak akkor azt mondd meg, hogy hogy van angolul a hurokvágány?

Az is "loop"?

Lehet, hogy csak a szövegkörnyezet dönti el? "Loop-terminus"?

A könyv egyébként konzekvensen a kitérőkre a "loop" szót használja...

Előzmény: V42 515 (335)
V42 515 Creative Commons License 2002.01.06 0 0 335
Köszi, mindig tanul az ember!!!
Előzmény: NZA (334)
NZA Creative Commons License 2002.01.06 0 0 334
Hál' istennek van egy olyan könyvam, hogy
"Brtish Trams in Camera", és mivel a britek már elfelejtették, hogy mi is az a villamos, egy lexikonnal kezd.

Eszerint:

Loop: short section of double track on otherwise single line, where cars can pass.

(Most jöttem rá, hogy én eddig azt hittem, hogy a loop hurkot jelent - és a szótár szerint ezt is jelenti...)

Előzmény: V42 515 (333)
V42 515 Creative Commons License 2002.01.06 0 0 333
OFF:

NZA, hátha tudsz segíteni még egy kérdésben... Hogy van angolul a "kitérő"? Nem a váltó, hanem annak kifejezése, ahol egyvágányú vonalon a villamosok kereszteznek. Már ha van ilyen máshol a világon egyáltalán... :-))

NZA Creative Commons License 2002.01.06 0 0 332
Időközben beszéltem egyes emberekkel, akik azt állítják, hogy a 650-es szériát teljes mértékben debrecenben gyártották.

Ezzel együtt én ebben nem lennék 100 % biztos. Az biztos, hogy a 651-654 1967-1969-ben épült, 655-től fölfelé viszont 1971-73-ban. És a képek alapján úgy tűnik, hogy az első széria (651-654) még nem fehér ajtós volt, hanem az oldalszíneket folytatták az ajtón.

Előzmény: V42 515 (330)
NZA Creative Commons License 2002.01.06 0 0 331
Hát ez nem az igazi lett, de remélem látszik valami...

tátra ügyben:
Műtanrendőri vizsga adataim vannak:
1997.05.08. 900-902
1998.02.13. 903-905
1998.02.20. 906, 911
1998.02.26. 907, 909
1998.02.12. 908
1998.02.17. 910, 912

Hogy ezekben az adatokban mennyire lehet bízni, azt nem tudom.

Előzmény: NZA (328)
V42 515 Creative Commons License 2002.01.06 0 0 330
Még egy kérdés: ugye 654-ig készültek Bp-en, 655-től pedig Debrecenben?
Előzmény: NZA (328)
V42 515 Creative Commons License 2002.01.06 0 0 329
SZUPER, köszi!!!!!!!
Előzmény: NZA (328)
NZA Creative Commons License 2002.01.06 0 0 328
Hát ha nem bánjátok, hogy szétfeszítem e topicot... Bízom benne, hogy a táblázat beillesztése sikerül...

601

1962.11.02., selejtezve:
1993.05.01., 


1993.07.24.-én még megvolt

602

1963.01.14., selejtezve:
1990.01.01. (utólag a 613-ast számozták ide)

603

1963.05.15., selejtezve:
1998.12.31.

604

1963.05.15., 1998.01.23.-án
átszámozva 607II-re, tartalék

605

1963.09.17. (Bp-i 1130),
selejtezve:1989.09.30. (utólag a 611-est számozták ide)

606

1963.10.17. (Bp-i 1132),
selejtezve: 1997.11.06.


alvázáig elbontották, de még egy darabig
így állt

607

1963.12.05. (Bp-i 1135),
selejtezve: 1997.12.31. 


A Boldogasszony sugárúton ütközött.

(utólag a 604-est számozták ide)

608

1964.05.13. (Bp-i 1121),
selejtezve: 1997.12.31.

609

1964.05.13. (Bp-i 1124),
tartalék 

610

1964.05.13. (Bp-i 1127),
selejtezve: 1998.12.31.

611

1981.01.27. (Bp-i 1103),
1989.09.30.-án átszámozva 605II-re, selejtezve 1990.01.01.

612

1980.12.03. (Bp-i 1106),
selejtezve: 1990.01.01.

613

1981.02.04. (Bp-i 1105),
1990.03.26.-án átszámozva 602II-re, tartalék

614

1985.01.23. (DKV 281),
selejtezve: 1997.12.31.

651

1967.08.29., selejtezve:
1997.12.31.

652

1968.01.22., selejtezve:
199?

653

1968.08.07. 

2000 augusztusában kamionnal ütközött,
súlyosan sérült a homlokfala.

654

1969.01.24.

A kocsi szétbontás elött áll.

655

1971.01.27., selejtezve:
199?

656

1971.06.01., selejtezve:
1992., ettől kezdve oktatókocsi. 


1998-ban átalakították, és új, egyedi
fényezéssel látták el

657

1971.10.01., selejtezve:
1993.05.01.

658

1971.12.29., selejtezve:
199?

659

1972.03.29.

2000-ben már félre lett állítva

660

1972.08.11.

661

1972.11.24., selejtezve:
1997.12.31.


Kunszentmártonban filmezésre használták
ezután fel (felrobbantották(?))

662

1973.01.18.

801

1973.09.27.

802

1973.10.19.

803

1973.12.29.

804

1974.10.16.

805

1974.12.27.

806

1974.12.27.

807

1975

808

1975

809

1975

810

1976

811

1976., selejtezve: 1993.05.01.

a kocsiszekrénye "szétesett" egy kisiklás
után a Konzervgyárnál

812

1977., selejtezve: 1985.10.19. 

a Széchenyi téren betolták a műszaki
hibás kocsit a kereszteződésbe, egy busz elütötte,


(utólag a 819-est számozták ide)

813

1977

814

1978.04.13. (ez az új fényezésű
818)

815

1978.05.09. (ez az új fényezésű
814)

816

1978.09.05.,(leégett, papíron
selejtezve 1996-ban, gyakorlatban ez lett az új fényezésű 815-es)

817

1978

818

1979.01. 

Jelenleg felújításra vár ez a kocsi.

819

1984.11.15. (Bp-i 1231),
1986.06.27.-én átszámozva 812II-re

820

1985.03.05. (Bp-i
1200)

Bizonytalanság van a 817-esnél: egyes források szerint 816 -> 817 és
817 -> 815 átszámozás is volt.

Előzmény: V42 515 (327)
V42 515 Creative Commons License 2002.01.06 0 0 327
Köszi!

A Tátra típusjelzés már megvan (T6A2H), ha jól sejtem 900-902 1997, a többi 1998 (???).

A többi honlap azért kellet, mert ki akarom deríteni, melyik (volt) szegedi bengáli mikor gyártódott.

Előzmény: NZA (326)
NZA Creative Commons License 2002.01.06 0 0 326
Jelenleg sajnos a villamos.budapest.hu szervere le van halva...

"1. Benda Gy. honlapjának címe"
http://villamos.budapest.hu

"2. NZA bengális lapjának címe"
http://villamos.budapest.hu/nza/hazi_jav.html
(elvileg itt járműállományi listát is talalhatnál, ha működne)

"3. HB bengális (vagy szegedi villamos) lapjának címe"
http://balint.cyberhungary.net/szkt/index.html

"4. A szegedi tátrák pontos típusjelzése és a beszerzési évek, pályaszám szerint."
Ezt már tényleg Greengora hagyom...

Előzmény: V42 515 (325)
V42 515 Creative Commons License 2002.01.06 0 0 325
Passz, de most is úgy áll a remizben, hogy bármikor kijöhet...

Greengo. egy ki segítség kellene:

1. Benda Gy. honlapjának címe
2. NZA bengális lapjának címe
3. HB bengális (vagy szegedi villamos) lapjának címe
4. A szegedi tátrák pontos típusjelzése és a beszerzési évek, pályaszám szerint.

Köszi!

Előzmény: Törölt nick (324)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.06 0 0 324
Egyedül ment ki??? Hogyan? Ki fotózta?
Előzmény: V42 515 (322)
V42 515 Creative Commons License 2002.01.05 0 0 323
"Ha jól láttam a nagypostánál ma este 9-kor 802-es jött. "

Igen, szinte egész nap az 1-esen dolgozott.

Előzmény: Törölt nick (321)
V42 515 Creative Commons License 2002.01.05 0 0 322
Látom, még senki nem írta meg: ma kora délután SZVI (!!!) kinn volt a Dugonics téren, jeget töretni... Sajnos, én is lemaradtam róla, de sokan fotózták!!!
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.04 0 0 321
Jó Estét Mindenkinek!

Kisgyerekként '61-től '64-ig a Kossuth L. sgt Párizsi krt sarkán laktam, a villamos még az út szélén járt és azokban az években jött az első csuklós tuja. Sokat néztem az ablakból őket, akkor én is úgy tudtam, hogy mikor melyik közlekedik, mint ti most.
Ha jól láttam a nagypostánál ma este 9-kor 802-es jött.

Üdv.

Mr. Cyber Creative Commons License 2002.01.04 0 0 320
Mail ment, mindkét címedre elküldtem a biztonság kedvéért.
Előzmény: aszigeti (319)
aszigeti Creative Commons License 2002.01.04 0 0 319
Uraim!

Egy szívességet szeretnék kérni:

Hálás lennék ha valaki elküldené a részemre a szegedi viszonylatokat a hatvanas évekből a következő e-mailra:
szigeti@mavnosztalgia.adatpark.hu

előre is köszönöm

V42 515 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 318
Erről a régi Kossuth L. sgt-ről szívesen látnék fotókat...
Előzmény: peterr (317)
peterr Creative Commons License 2002.01.04 0 0 317
Yol tudod :)
És egy jobbos ív után (amelyben a végállomás megállója volt) egy kitérővel csatlakozott a Kossuth Lajos sugárúton akkor még oldalfekvésű fővonalhoz. De szép is volt.
Akkor a Kossuth L. sugárút a mai aszfaltsivatag helyett a következő keresztmetszetet mutatta faltól-falig:

épület,5-6 m előkert,4m járda,fasor,2 m földes kpút,villamosvágány,fasor,kb 10m széles nagykockaköves út fasor,villamosvágány,kpút,fasor,járda, előkert,épület

A belső két fasort a 60-as években vágták ki, az általam betonsivatagnak nevezett mai keresztmetszetet 1975 körül alakították ki. Ekkorra már természetesen :( nem volt 7-es vonal.

Előzmény: V42 515 (309)
peterr Creative Commons License 2002.01.04 0 0 316
Yol tudod :)
És egy jobbos ív után (amelyben a végállomás megállója volt) egy kitérővel csatlakozott a Kossuth Lajos sugárúton akkor még oldalfekvésű fővonalhoz. De szép is volt.
Akkor a Kossuth L. sugárút a mai aszfaltsivatag helyett a következő keresztmetszetet mutatta faltól-falig:
épület,5-6 m előkert,4m járda,fasor,2 m földes kpút,villamosvágány,fasor,kb 10m széles nagykockaköves út fasor,villamosvágány,kpút,fasor,járda, előkert,épület
A belső két fasort a 60-as években vágták ki, az általam betonsivatagnak nevezett mai keresztmetszetet 1975 körül alakították ki. Ekkorra már természetesen :( nem volt 7-es vonal.
Előzmény: V42 515 (309)
V42 515 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 315
Már 802 is az 1-esen, forgalmi kocsiként.
Előzmény: V42 515 (313)
V42 515 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 314
Elküldtem Divinek a számodat!
Előzmény: Törölt nick (312)
V42 515 Creative Commons License 2002.01.04 0 0 313
Ha a 40.-et és 52.-et összeadjuk, akkor már vezeti a szegediek sorát... :-))

Más: 812 és 809 egymás után közvetlenül, forgalmi kocsiként az 1-esen!

Előzmény: Törölt nick (310)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.04 0 0 312
Divi! Ha van ICQ-d, próbáld meg: 133669783, vagy kérdezd meg valamelyik szegeditől a telefonszámomat (ide inkább nem írnám be).
Honnan küldted, a freemail-es címedről vagy a tvnet-esről? Ha nem a freemail-esről, akkor próbáld meg onnan. A szervernek működnie kéne, én most használtam. (Más ötletem nincs.)
BGy-vel értekeztem, megcsinálom, aztán utána megint egyeztetünk.
Előzmény: division by zero (311)
division by zero Creative Commons License 2002.01.03 0 0 311
greengo! milyen emailre írhatok neked? BGy-vel sikerült felvenni a kapcsolatot?
Előzmény: Törölt nick (310)
Törölt nick Creative Commons License 2002.01.03 0 0 310
A VéEvK topic első 50.000 hozzászólása alkalmából collateral_damage összesítette a topiktagok hozzászólásainak arányát.

Íme a szegediek eredménye összehasonlítva az első hárommal:



hely név db %

1. division by zero 3 186 6,469%
2. John Howard 2 370 4,812%
3. NZA 2 074 4,211%
.
.
.
34. Maya bácsi 460 0,934%
35. FOMA 455 0,924%
39. chrta 433 0,879%
40. V42 515 412 0,837%
52. Lehoczki Gabor 279 0,567%
99. PB1 65 0,132%
120. peterr 43 0,087%
136. greengo 30 0,061%
165. Csüllög Imre 19 0,039%
201. pulett 11 0,022%
258. kisimi1 5 0,010%
323. DrTr 2 0,004%
416. ifj. Kiss_László 1 0,002%

--- Szegediek összesítve 2215 4,498%


Az egész toplista itt található.
V42 515 Creative Commons License 2002.01.03 0 0 309
Így van!!! A villamos a Mars tér nyugati oldalán haladt, majd a Rókusi templom mellett lukadt ki(ha jól tudom).
Előzmény: Betontalpfa (308)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!