Szerintem a villamos kitérőre kissé erős kifejezés a "kétvágányos állomás" (souble track station). Akkor inkább "double track stop", de ez sem kifejező egészen.
Akkor inkább a "passing place" a kitérőhöz közelebb álló kifejezés, ezt is használja az alant emlegetett könyv egy helyen (a "loop"-ot használja általánosan).
Szerintem használd a "double-tracked station" kifejezést. A "terminus" az végállomás, a hurokvágányos végállomás konzekvensen "loop terminus" szokott lenni.
Hál' istennek van egy olyan könyvam, hogy
"Brtish Trams in Camera", és mivel a britek már elfelejtették, hogy mi is az a villamos, egy lexikonnal kezd.
Eszerint:
Loop: short section of double track on otherwise single line, where cars can pass.
(Most jöttem rá, hogy én eddig azt hittem, hogy a loop hurkot jelent - és a szótár szerint ezt is jelenti...)
NZA, hátha tudsz segíteni még egy kérdésben... Hogy van angolul a "kitérő"? Nem a váltó, hanem annak kifejezése, ahol egyvágányú vonalon a villamosok kereszteznek. Már ha van ilyen máshol a világon egyáltalán... :-))
Időközben beszéltem egyes emberekkel, akik azt állítják, hogy a 650-es szériát teljes mértékben debrecenben gyártották.
Ezzel együtt én ebben nem lennék 100 % biztos. Az biztos, hogy a 651-654 1967-1969-ben épült, 655-től fölfelé viszont 1971-73-ban. És a képek alapján úgy tűnik, hogy az első széria (651-654) még nem fehér ajtós volt, hanem az oldalszíneket folytatták az ajtón.
Passz, de most is úgy áll a remizben, hogy bármikor kijöhet...
Greengo. egy ki segítség kellene:
1. Benda Gy. honlapjának címe
2. NZA bengális lapjának címe
3. HB bengális (vagy szegedi villamos) lapjának címe
4. A szegedi tátrák pontos típusjelzése és a beszerzési évek, pályaszám szerint.
Látom, még senki nem írta meg: ma kora délután SZVI (!!!) kinn volt a Dugonics téren, jeget töretni... Sajnos, én is lemaradtam róla, de sokan fotózták!!!
Kisgyerekként '61-től '64-ig a Kossuth L. sgt Párizsi krt sarkán laktam, a villamos még az út szélén járt és azokban az években jött az első csuklós tuja. Sokat néztem az ablakból őket, akkor én is úgy tudtam, hogy mikor melyik közlekedik, mint ti most.
Ha jól láttam a nagypostánál ma este 9-kor 802-es jött.
Yol tudod :)
És egy jobbos ív után (amelyben a végállomás megállója volt) egy kitérővel csatlakozott a Kossuth Lajos sugárúton akkor még oldalfekvésű fővonalhoz. De szép is volt.
Akkor a Kossuth L. sugárút a mai aszfaltsivatag helyett a következő keresztmetszetet mutatta faltól-falig:
épület,5-6 m előkert,4m járda,fasor,2 m földes kpút,villamosvágány,fasor,kb 10m széles nagykockaköves út fasor,villamosvágány,kpút,fasor,járda, előkert,épület
A belső két fasort a 60-as években vágták ki, az általam betonsivatagnak nevezett mai keresztmetszetet 1975 körül alakították ki. Ekkorra már természetesen :( nem volt 7-es vonal.
Yol tudod :)
És egy jobbos ív után (amelyben a végállomás megállója volt) egy kitérővel csatlakozott a Kossuth Lajos sugárúton akkor még oldalfekvésű fővonalhoz. De szép is volt.
Akkor a Kossuth L. sugárút a mai aszfaltsivatag helyett a következő keresztmetszetet mutatta faltól-falig:
épület,5-6 m előkert,4m járda,fasor,2 m földes kpút,villamosvágány,fasor,kb 10m széles nagykockaköves út fasor,villamosvágány,kpút,fasor,járda, előkert,épület
A belső két fasort a 60-as években vágták ki, az általam betonsivatagnak nevezett mai keresztmetszetet 1975 körül alakították ki. Ekkorra már természetesen :( nem volt 7-es vonal.
Divi! Ha van ICQ-d, próbáld meg: 133669783, vagy kérdezd meg valamelyik szegeditől a telefonszámomat (ide inkább nem írnám be).
Honnan küldted, a freemail-es címedről vagy a tvnet-esről? Ha nem a freemail-esről, akkor próbáld meg onnan. A szervernek működnie kéne, én most használtam. (Más ötletem nincs.)
BGy-vel értekeztem, megcsinálom, aztán utána megint egyeztetünk.