Ja a pára. Egyáltalán tudod, hogy mi az a rozsda? Biztos leöntötte v.melyik kedves(?) utas maró folyadékkal.
Nálunk olyan mosó van, ami lemossa a busz tetejét is. Szóval nem slaggal csinálják, mint a MÁVnál. De, mint mesélték tegnap kívül és belül sem viszik túlzásba a takarítást.
Szia Kavics.Nem tom nálatok hogy van ez,de én még egyszer nem láttam,hogy busz tetejét takarították volna.Egyébként én mindennap ik412-sel utazom(59-es vonal de ez nem hiszem hogy sokat mond neked)és ezen a vonalon elég tiszták,kivéve ha SÁR van!a multkor azt láttam,hogy egy kb.féléves 412-esen az utastérben az ablakok tövében BAZI NAGY ROZSDAFOLTOK!!!!!!!!!Szegények!(Biztos a pára!)
rally!
Ma Budapesten jártam és majdnem hánytam az Ik 405-től(14-14?), a 141-es vonalon utaztam vele. Kép készült, meg egy 7-es gyorsról is az Etele téren. 412-t felüljáróról láttam, a teteje kicsit mocskos volt, de ez a BKV-nál elmegy és te így is szereted.
Ne haragudj, de ezt ne meseld senkinek, hogy bejon a sofor a garazsba es elviszi a neki tetszo buszt (jo allapotut) mert korberohognek a VEEKE topicosok....ezt ugye nem gondoltad komolyan???
Hát én úgy vagyok(lehet azért mert új)jobb szeretem a 412-est.a többi 4xx-est én sem szeretem.Meg itt pesten nem nagyon van Ikaruszon kívűl más(Pár MAN és más semmi)Az a pár MAN sem mifelénk jár,de pár napja láttam őket,de hát...............................................
Zalában úgy van, hogy az összes gép jó, talán csak a tartalékok állapotában van kivetnivaló, mivel azokat csak alkalmanként mindíg más és más ember hajtja. Helyközi/elővárosi buszon firkát még soha nem láttam, helyin sajnos előfordul (pont múltkor törtem el majdnem egy kis "művész" kezét - utána pucolta is ezerrel). Összességében véve vidéken jobban tudnak vigyázni a járművekre.
BP-n a 412-esek állapota, mint hallottam siralmas, holott csak pár éves buszok.
Én kb 15 évig voltam úgy a 200-as családdal, hogy egy nagy rakás szar, örültem, amikor használt mercik (10-15 éves buszok) jöttek a városba. De ez pár éve megváltozott, nagyon megszerettem a 200-as családot, valamint az EAG buszokat. A 400-a családdal nem igazán vagyok kibékülve, pedig felénk megfelelő a műszaki állapotuk. Rábával úgy vagyok, hogy megtűröm (annyira, hogy pár hónapja sikerült összedobnom pár emberrel nagy nehezen egy emléklapot), Credot, Hungarobuszt meg rühellem de nagyon.
Nálunk Pesten ez úgy van,hogy jönnek a "KIRÁLY" vezetők és viszik a jó buszokat a garázsból.Aztán meg jön a szegény csóró sofőr akinek meg marad a régi sza.....(ÖÖÖ IZÉÉÉÉ IKARUS-RA SOSE MONDJUK HOGY SZ@R!!!!!!!!!!!!!!!!!)Régebbi típusú és gyártású busz :-) (EZT EGY SOFŐR ISMERŐSÖMTÖL TUDOM)
Kb. 3 busznyi ember várt ott rajtunk kívül,és érdekes módon felfértek! Az Ikarus csodákra képes. Utaztam már olyan 280-assal, amin majdnem 300 ember volt, de azért elférünk. Na meg arról ne is beszéljek, amikor lerobbant a tömött 280-as, az utasokat betuszkolták egy 415-ösbe. Nekem a kerékdobon jutott hely, úgyhogy néha bevertem a fejemet.
Nem mindegy, hogy melyik buszt viszi. BP-n nem tudom, hogyan van, de vidéken a legtöbb helyen minden buszhoz van 2-3 sofőr, akik állandóan hajtják. A tartalékokat meg éppen az kapja, akinek szüksége van rá.
A lassú ajtónyitást pedig a légrugók töltésének lehet köszönni. Nincsen elég levegő a rendszerben, hogy a léghengereket is mozgassa.
Egyszer gyere vidékre utazni. Nuku mocsok, nuku lassúság, nuku szar műszaki állapot (BKV-hoz képest).
Ez a BKV átka.103-a viszonylaton kb.fél órát vártunk a végállomáson,úgy!HOGY 3 103-as is állt bent.Aztán jön az okos sofőr és melyikbe száll be?Amelyik szinte a "földön van".Kb. 3 busznyi ember várt ott rajtunk kívül,és érdekes módon felfértek!Na és ezt menet közbe tölteni.Hát megéreztünk mégégy mélynövésű hangyát is!Mikor átment rajta.Ja és akkor egy óráig nyilt és csukódott az ajtó.még jó hogy nem ik 412-es volt mert megsüketültem volna a csengőjétől!:-)
A műszerfal egy finn exportra szánt 14,5 méter hosszú, háromtengelyes E94-é.
Légrugó: nem baj, bár nem tesz jót a gépnek. Régebbi Ikarusoknál ez természetes, hogy lassan tölt a légrugó. Ez kiküszöbölhető, ha nem üzemkezdet előtt fél percel veszi át a kocsit a garázsban. Na meg terhelve nehezebben töltődik (szerintem). Kb. egy hónapja történt az eset: a buszt készítették elő műszakira, aztán a kerékdobnál valamit hegeszteni kellett, kicsit megpörkölték a légrugót is. Kiadták a kocsit, az első fordában az egyik éles kanyarban nagy durranás+égett szag >> sofőr leszáll, nézi, hogy mi történt. Látja kidurrant a légrugó, visszaszált, megcsinálta a fordát aztán visszavitte a javítóba. Kicsit érdekesen állt a busz, szóval lett belőle alacsonypadlós 280-as.
Hi Kis.kavics!
Nem tudom milyen müszerfal ez,abban sem vagyok biztos hogy ikarus/habár......../szóval:??????????????????????
Nekem 1 képforrásom van, úgy hívják,"kis.kavics"
(hehehehe).Magyarul nekem csak a te képeid vannak.
Egy kérdés:Nem baj az egy 280-asnak,hogy 0-azaz szinte 0 levegővel a légrugóban elindult,és egy jó pár megálló után lett normális a levegősűrűség?
Úgy éreztem benne magam a csuklóban,mint egy aszfaltfutóműves rallyautóban.SZVSZ ez nem tett jót neki.
HUH de beindultam.