Igen, buszról van szó, mindjárt keresek valamit, bár ha mondasz konkrét típust (412 típust kivéve), akkor beteszem azt.
Vad akart lenni a hozzászólásban, csak kissé mellényúltam :-)
Ha szereted a buszokat, olvasd gyakran a "Buszos honlapok című fórumot, hogy megtudd, éppen ki frisstette a weoldalát fincsi képekkel.
A fórumhoz katt ide!
FHZ-946-ot most hanyagolnám, ha nem baj >> kicsit szar a kép is, illetve a szkennerbe egyszerre csak 3 kép fér, így olcsóbb (ide már úgy is betettem az FHZ-946-ot)
lehetőleg ma (11.07) 22 óráig ide a fórumba, vagy utána e-mailbe holnap (11.08) reggel 6-ig, utána már nem fog menni a dolog, ugyanis nem leszek itthon
as ködös idő miatt rengeteg képem rossz lett
ami jól sikerült (szerintem):
13 méteres helyi E94 >> HNP-290
E98 >> GWH-639
helyközi 415 >> EVL-647
helyközi E94 + helyközi 260 >> GSA-424 és BHC-033
két helyközi 13 méteres E94 egyszerre tolat ki egymás mellett levő kocsiállásról >> HNP-032 és HNP-033
helyi 280 >> BHC-002, alias csörgőkígyó
helyi ráncajtós 260 >> DZC-999
E94G totál szemből >> HIY-435
helyi 415 >> FHZ-946
ezenkívül még képek készültek (csak csúnyák lettek): 260 (BOS-537, BHC-034); E94G (GOB-499, HIY-434); 256.44 (rendszámot nem látom); 263 (CJG-935); C56 (rendszámot nem látom); 280 (BOV-234, ESZ-281)
egy kis ízelítő, mire számíthatsz, ma ezeket a buszokat fotóztam (csak az Ikarusokat mondom):
C56 (helyközi kivitel kettő bolygóajtóval >> 2-2-0)
260 (kettő bolygóajtóval >> 2-0-2, három bolygóajtóval >> 2-2-2, három ráncajtóval >> 2-2-2)
263 (kettő ráncajtóval >> 2-0-2)
280 (két ráncajtóval >> 2-0-2-0, négy bolygóajtóval >> 2-2-2-2 négy ráncajtóval >> 2-2-2-2)
415 (helyi két és fél ajtóval >> 2-2-1, helyközi >> 2-2-0)
E94 (helyközi kivitelű >> 1-2-0)
új arcú, 13 méteres E94 (helyi >> 2-2-1, helyközi >> 2-2-0)
E94G (helyi >> 2-2-2-0 és 2-2-2-1)
E95 (RÁBA alvázon >> 1-1-0 és VOLVO alvázon >> 1-2-0)
E98 (csepel alvázon)
fejből ennyi ment, lehet, hogy volt még más is
egy kis html-suli:
csak a megfelelő irányú zárójel helyett < és > jeleket tegyél
képbeszúrás:
(img src="http://www.freeweb.hu/tavolsag/ik280treler_1.jpg")
így néz ki:
hivatkozás:
(a href="http://www.freeweb.hu/duazklub/ik280treler_1.jpg" target="_blank")dUAZ klub, Ikarus 280 tréler(/a)
a terget="_blank" csak azért kell, hogy új ablakban nyíljon meg a hivatkozás
így néz ki:
dUAZ klub, Ikarus 280 tréler
kép és hivatkozás:
(a href="http://www.freeweb.hu/duazklub/ik280treler_1n.jpg" target="_blank")(img src="http://www.freeweb.hu/tavolsag/ik280treler_1.jpg")(/a)
így néz ki:
félkövér szöveg:
(b)félkövér szöveg(/b)
így néz ki:
félkövér szöveg
"Annyit mondanék róla, hogy sikerült ötvözni a közúti és a vasúti járművek összes hátrányát.
Hmmm... Konkrétan, mik ezek?"
Szűk kasztni (olyan széles mint a buszé), stb, stb... Ha jól emléxem a vasútmániás topicban bővebben volt róla szó. sok mindent nem tdok ezenkívül mondani, mert nem emléxem a részletekre. Dobd fe a témát ott.
Kis.Kavics!
Thx a leírásokat.... Egy apró baj azért van, nevesen, hogy ami ott ácsorgott, az nem ilyen volt... Nagyonnagyon hosszú volt, de csak 1 csuklós... Szerintem egy egységgel osszabb volt az első túlnyúlása, mint a 'széria' buszoknak... Meg úgy általában hosszabb volt, és valami nem stimmelt az orrán, szembenézetből... Talán lejjebb volt a hűtőmaszk, vagy mi...
Öcsém, Taksony inkább meséld el Te, csak emlékszel... :))
Annyit mondanék róla, hogy sikerült ötvözni a közúti és a vasúti járművek összes hátrányát. Hmmm... Konkrétan, mik ezek?
A két próbálkozás teljesen elkülönül egymástól!
A kilencvenes években egy Ik 260-at (ma BOS-770) alakítottak át. A bemásolt hozzászólások is ehhez kapcsolódnak.
A nyolcvanas években direkt dolog volt: magyar BZMOTot akartak csinálni. Annyit mondanék róla, hogy sikerült ötvözni a közúti és a vasúti járművek összes hátrányát.
Sínbusz: még a kilencvenes évek elején volt egy próbaút, a képek akkor készültek. Nagyvasúti forgalomra szánták városközi összeköttetésekre. Nagy baromság volt.
Egy kicsit komolyabb próbálkozás, valamikor anyolcvanas évek derekán:
pár idézet a témában:
TRA 395 válasz erre | adatok | e-mail 2001-10-29 21:36:51 (187)
A sínbusszal több gond is volt. Gondoljunk bele, vezetőállás miatt fordítókorong kellett hozzá... Vagy az, hogy nem érintkezhetett más járművekkel, mert összetört volna...
Grimbi válasz erre | adatok | e-mail 2001-10-26 19:27:01 (171)
valami olyasmire emléxem híradókból, hogy az Ikarus bemutatta a MÁV-nak, a MÁV-ot pedig abszolút nem érdekelte.
[előzmény : (169) tupolev, 2001.10.26 19:21]
Asszem a Hungária Krt - Törökbálint (autópálya is útba esik) vonalra akarták. Ha a forgalomnak megfelelő a követési idő, akkor nem muszály ekkora busz.
Télleg emberek! (köztük egyetlen öcsém, Taksony :)) )
Egy pár éve állt a Közvágóhídnál egy csuklós Ikarusz, oldalán repcsimintával, talán mint büfé üzemelhetett ott. Iszonyatosan hosszú volt, azóta és azelőtt se láttam ilyen kivitelű Ikaruszt.
Akkor, a mai kérdés: mi lehetett ez?
Csak felkináltam a lehetősége a német(török) buszok folyamatos szidására.
Én utaztam velük egyszer, ugyanúgy nyikorognak mint a 200-asok, pedig ezek újak...
Kicsit nagy a kép, úgyhogy katt a számokra:
1 és 2, ez talán egy 266-os lehetett.
3, 4, ezek pedig 280-asok.
Ha érdekl még, akkor a nagykanizsai volán telepen nézelődök (múltkor egy régebbi mercit káttam), Zalaegerszegen több van, láttam is a telep melletti útról, de erről Carpyt kéne megkérdezni.
Azért itt is néha takarít 1-1 sofőr,de ebből van a kevesebb.Meg szegény ülések össze vissza vannak vagdosva,nemtom kinek öröm ez a rongálás de otthon a saját székein is kiélhetné magát!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
heti egy alkalommal takarítanak?
A CJN-931 (korábban az ELS-756 képet lásd alább) egész nap egy vonalon (24) jár. A fordáját már régen láttam (időpontokra gondolok), de kora hajnaltól este 6-ig dolgozik. Van egy kiállása 10:30-tól 12:30-ig, addig a sofőr lazán kitakarítja a buszt.
És nem azért mert muszály neki, ő is jobban érzi magát egy tiszta kocsivan, mint egy mocskosban.
Persze BP-n sok az "igénytelen" sofőr (sajnos).
Hali
Kis.kavics:Pesten lakom.A412-ek valóban olyan mocskosak mintha a sárhányó befelé "hányná" a sarat!!!(De azért hetente !!!!1-szer!!!!takarítják)Buszokat nem igazán fotózom/ÉLŐBEN SZEBBEK!/de a Vitézi Dávid Tömegközl.lapján sok kép van!www.bpbus.freeweb.hu -n.De azért "NYÚL" Fokozatban jól húz a 412-es!Hali
----RALLY FOREVER----
HALI :-)
Kis.kavics:Most is tanultam valamit /EAG-ra értem/
Annyira komolyan nem,de amióta járni tudok azóta imádom a buszokat!Kedvenc VOLÁN-om a GEMENC.
Hajrá I K A R U S 412!(BKV DESIGN):-)
---Rally forever---
kötekedek :)
Az EAG is Ikarus >> Ikarus Egyegi Autóbuszgyár Kft.
Már régóta van egyedi részleg az Ikarusban, de valamikor a 80-as évek végén kivált az anyacégből.
Mióta és milyen szinten foglalkozos a buszfanatizmussal? Kedvenc típus, esetleg volán társaság?
Nekem az E94G a kedvenc típusom, a kedvenc volánom pedig a Zala Volán (és nem azért mert azt használom).
Kis.kavics:Bocs igazad van elfelejtettem válaszolni:Csak IKARUSZ!!fanclub.Voltam már a Volán topicba sokszor,csak nem szoltam hozzá!!
Hali---RALLY FOREVER---
Nincs ütközési teszt eredménye valakinek a BKV és Volán használt Ikarusairól? Nagyon kíváncsi lennék, mi lenne mondjuk, ha pl. a 7-es belerohanna egy kocsisorba.
Utálom az értetlen embereket! Miért nem jössz át a VOLÁN topicba? A neve ne rettentsen el!
Azt meg szintén utálom, ha kérdezek valamit és nem válaszolnak. Felteszem mégegyszer: EAG, vagy IKARUSBUS, esetleg mindkettő?
Amikor ezek futottak, még 4-5 éves voltam. Rettenetesen be voltam kakálva a hangjuktól, de mindíg pontosan tudtam, hogy melyik buszról van szó. Ahogy a papámmal hívtuk ezeket: a faros Nem emlékszem viszont, hogy valaha is utaztam volna ilyenen. Milyen volt ennek a belseje?
Ilyennel még én is mentem óvodásként. Ha nem volt jó az ovibusz, ez volt a tartalék, ilyenkor az összes óvodás ott állt a keritésnél, és kiabálta: -Hajrá, farmotoros!
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
"Képeket kéne pakolni ide,ha van valakinek!Mert nagyon pang ez a topic!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
Esetleg, ha elolvasnád MAZ hozzászólását, akkor rájönnél, hogy miért pang.
Felhívnám a figyelmedet a Volán topicra a törzsasztalon, a buszrajongók ott csoportosulnak, köztük a Magyarbuszok és a Távolság honlapok készítői is. Meg még pár honlaptulaj.
Ha Ikarus teherautókra kíváncsi valaki, akkor a honlapomon találhat.
Szürke faros rulz! Meddig közlekedtek menetrendszerűen? En már sajnos nem ültem rajtuk. De egyszer ültem egy csôrös csepelben (az "újabban", széles hűtôrács, sárvédôbe integrált fényszórók), valami hatalmas feelingje volt.
Ajanlom a keptaramat, EAGBUS kepekkel, +van meg egy-ket kool linkem igazi IKARUS-fan pagekre. Ha masban nem is sikerult, de legalabb buszgyartasban ott vagyunk...
(Lasd meg: Ikarus alacsonypadlos busz mar a 70-es evektol...)
http://kep.tar.hu/matiz/index.phtml?aid=27493495