Keresés

Részletes keresés

pulaizs Creative Commons License 2002.06.07 0 0 80
Valaki azt írja le nekem legyenszíves, hogy mennyire megbízhatóak a trabi motorok sárkányokon! Gondolom egyszemélyre jobban alkalmasak, mint kettőre.

Bár láttam kétszemélyes trabi motoros sárkányt is:
itt egy kép róla

Nos? Vélemények? (Tudom hogy a Rotax jobb, de kíváncsi vagyok a trabi motort mire lehet használni!!! Mivel van egy trabi motoros egyszemélyes sárkányom...)

Üdv:
Pulai Zsolt
http://repules.fnet.hu

01-233 Creative Commons License 2002.06.07 0 0 79
Hali Mölders!
Nem volna e egyszerübb ha kilátogatnál valamelyik
reptérre?
Sokkal több tapasztalatot gyűjthetsz ott,mint így.
Pesten van néhány reptér,szerintem,nézz körül.
Üdv: Péter
Előzmény: Mölders (78)
Mölders Creative Commons License 2002.06.06 0 0 78
zilo: a gépednek jók aparaméterei (súly, fogyasztás) és mennyiből jön ki? egy gyalogsárkányt alakítasz át? akkor kereke nem is lesz? ha van fotód a tervekről linkeld be szivesen megnézném.

üdv: Mölders

Mölders Creative Commons License 2002.06.06 0 0 77
hali Zilo!

ezt a légirendészt úgy kell érteni, mint az autoknál az igazoltató közlekedési rendőrt, besorol mellém helicopterral és kéri a startkönyvet?:))) de komolyan hogy müködik ez a dolog, nyilvánvalo hogy szabályozott ki honnan mikor és hogyan repülhet, mert ha nem igy lenne akkor kaotikus állapotok uralkodnának a légtérben. de ezt hogy ellenőrzik? ha kitolom a gépet a rétre felszállok lecsavarok néhány kört, akkor azt látják radaron és ott terem valaki? vagy csak ugy szuroprobaszerüen jönnek mennek?

lehet hogy lamer a kérdés de komolyan érdekel.

üdv: Mölders

zilo Creative Commons License 2002.06.06 0 0 76
hali Mölders!

Régebben amikor még volt motoros sárkányom, én a falunk végén lévő legelőről repkedtem, a gépet is ott tároltam egy magtárban. Szerencsére mifelénk nem járt a légirendész! Három éve kezdtem újra sárkányozni, de most motor nélkül repülök, tegnap pl. 2,5 órát repültem egy vontatásból, ár: 2000 Ft.

Most építek egy segédmotoros gépet, kb. 35 kg az egész, motorral benzinnel, mentőernyővel együtt, + 30 kg a szárny. Amiről másolom, 2 liter benzint fogyaszt óránként, leállított motorral 0,9 m/s a merülése, tehát ugyanúgy lehet vele termikelni, mint egy gyalogsárkánnyal!

zilo

Előzmény: Mölders (75)
Mölders Creative Commons License 2002.06.06 0 0 75
hello Felhőlovagok:)

Örömmel látom, hogy a topik kezd feléledni és sok kedves repülésbaráttal lehet itt beszélgetni, eszmecserét folytatni. kis üröm az örömben az, hogy lehetséges julius 1 től vége a netezésemnek (hacsak a matáv ki nem talál valami normális megfizethető megoldást a mindenkinek csomag helyébe) ugyanis itt nálunk se chello se ADSL szóval rá vagyunk szorulva erre a lassu, nyamvadt, drága analog modemezésre:( de mindegy ez egy másik topik témája is lehetne...
visszatérve témánkhoz, továbbra is érdekelne kinek mennyibe kerül a repkedés (havi viszonylatban) azaz kb milyen kiadásra lehet számolni (ha már megvan a gép meg a papirok).
Ahogy kivettem szavaitokból itt szinte mindenki a hangárbérletet választotta és nem cipeli a gépet alkalmanként. akkor ez azt jelenti, hogy csak reptérről repültök, kert végéből, rétről, pusztáról nem?:)

üdv: Mölders

01-300 Creative Commons License 2002.06.06 0 0 74
01-233 !
Nálunk fahegyen is van ilyen trike, csak 582-es motorral.
Az Én gépem felszállósúlya üzemanyaggal együtt 210kg, ( a motor VW 1700 cca 60-65 le)erre jön rá az én nem kis 95 kilógrammom.
A 19-essel nem repül valami gyorsan, de hihetetlenül emelkedik.
A múlt szombaton ezt tapasztalatam is ,amikor megfűtöttem a földön 75-80ra , és úgy elugrott, hogy alig bírtam megfogni.A szárny max sebessége 70 Km/h.

Üdv
TA

01-233 Creative Commons License 2002.06.06 0 0 73
Kedves 01-300!

Nekem Racer GT-R trike-m van,alsótartályos,a tartály is kompozitból van,tehát lényegesen könnyebb az előzőnél.
Egyetlen probléma,hogy az 503-nak kissé nehéz a konfiguráció.Kevés a 46 paci.
De talán telik egyszer egy nagyobbra is.
Üdv: Péter

Előzmény: 01-300 (72)
01-300 Creative Commons License 2002.06.06 0 0 72
Kedves Mölders és Mindenki !

01-233-as konfigurációja, ha lehet mondani tökéletes. Egyébként mekkora üzemanyagtartájod van? Nekem GT trike-om van és a Zolika-féle
50 literes alsótartályom van.
Judig! Én speciel nem vagyok oktató.Sőt mondhatni zöldfülű vagyok, de típusvizsgám van BB-1, BB-03,
cx-19- es típusokra.
Ha valaki egyszer beleérez a repülésbe és kitartó ,az megszerzi a szükséges papírokat, akinél csak kezdeti fellángolás az úgysem fogja végigcsinálni.

REPÜLI PEDIG KELL !!
Nem letegezve a technikát és az időjárást.
Ahogy nagybecsű oktatóm mondja mindíg, "azért csináljuk mert szeretjük, és nem azért , hogy napihír legyen belőlünk".

Jó leszállást mindenkinek !
TA

Judig Creative Commons License 2002.06.06 0 0 71
Nagyon szeretnék repülni :-))) ez életem egyik dédelgetett álma, nagy vágya.
Ennek szervezése folyamatban van, lehet, hogy a napokban valóra is válik.

Nagyon érdekes dolgokat olvashattam itt és nagyon köszönöm nektek az információkat.

Mi a tapasztalatotok mint oktatóknak, akik először repülnek életükben utána milyen kapcsolat marad velük?
Visszajárnak többször is, vagy soha többet, vagy esetleg annyira megszeretik, hogy önállóan is megtanulnak, vagy esetleg oktatók szeretnének lenni?

Üdv. Judig

zilo Creative Commons License 2002.06.05 0 0 70

Elég húzós ez a 38000, főleg ha azt nézem hogy nálunk Debrecenben havi 2000 a tagdíj, és ezért a gépeket nyitva, összeszerelve, lehet tárolni, a lustábbak még motorral állnak be a helyükre is. A kiképzés tavaly kb. 150000 volt, gondolom sokat nem változott az idén sem, volt Bp.-i növendék is.
Előzmény: 01-300 (63)
Mölders Creative Commons License 2002.06.05 0 0 69
kedves 01-233!

az a gép 700.000-ért szerintem nagyon megérte. majd én is valami hasonló klassz masinát szeretnék magamnak. persze majd csak idővel mert még gyüjtögetnem kell hozzá:) meg előtte a tanfolyamot is el akarom végezni. A telefonszámot köszönöm, felirtam magamnak.
Az lenne a kérdésem, hogy ki mennyit repül mondjuk havonta? és ez mennyi kiadással jár? nem igazán látom át ennek az anyagi oldalát. Jó rendben van, a gépvásárlás az egy nagyobb kiadás, de azt csak egyszer kell megvenni, olyan mint egy jó autó, kiszolgál nagyon sokáig, ha megbecsülöd. szóval kb. milyen havi kiadásra lehet számolni (persze szezonban)?

üdvözlettel minden felhőlovagnak: Mölders

01-233 Creative Commons License 2002.06.05 0 0 68
Kedves Mölders!

A gépem:
Apolló Cxmd19 szárny
Apollo RGT trike
Rotax 503 1V motor.
A gépet tavaly szeptemberben vettem 700.000,-ért,lajstromozott volt,tehát nagyon jó állapotban van.Felújított szárny,5 müszer,jó motor.Ismerőseim szerint jó vétel volt.Azóta új trike(cicafüles),intercom,rádió plusz 1 müszer.Most rendeltem meg egy önindítót,és nagyon keresek még egy porlasztót.
Nálunk a tárolás összecsukva ingyenes,de én havi
3000,-Ft-ot fizetek,mert a trike nem fér be a tárolóba,ezért a vitorlák mellé van betolva a nagyhangárba.
Érden is van eladó gép,de szerencsére nem vettem meg.
Nézd meg a kfki-isys.hu/pg lapot,ott időnként van eladó gép,vagy hivd a Zolikát Egerben,nekik is szokott lenni gépük,de ők nem igazán olcsók,viszont felelősséget vállalnak.
Tel: 06-36-517-830 és keresd a Vereb Gyurit.
Ezenkívül a Madártoll-ban is vannak hirdetések.
Ajánlani tudom,látogasd meg Fahegyet,és TA biztosan segít Neked.
Még annyit,nálunk HHH-n nincs megkülönböztetés,mert valahogy jó a viszony a vitorlákkal.
Üdv: Bp

Előzmény: Mölders (62)
pulaizs Creative Commons License 2002.06.04 0 0 67
mivel a motorossárkány is légijárműnek számít, ezért a házad mögötti telekről nem lehet vele felszállni, csak felszállóhelynek minősített területről. (persze nem hivatalosan lehet, de ekkor ugrik a szakszód ha feljelentenek). van pár ismerősöm aki kitolja a sárkányát és az utcájukból száll fel vele már több éve és semmi gondja... jó neki! :-)

ideiglenen nem nyilvános fel- és leszállóhelyre lehet engedélyt kérni, bár nem tudom mennyire macerás ez! én is gondolkodtam rajta, mivel nagyszüleimnek van egy 900m hosszú 80m széles földje a falunk külterületén, egyenes, lucernás, oda még C150-el is le tudnék szállni :-)

üdv:
Zsolti
http://repules.fnet.hu

Előzmény: Mölders (64)
Mölders Creative Commons License 2002.06.04 0 0 66
TA: én ugyan egyáltalán nem vagyok még benne a dolgokban, abszolut kezdő, sőt még csak álmodozó szinten vagyok :( de azt nagyon nem értem, hogy a sport repülésen belül miért kell az egyik szakágnak lenézni a másikat? ez nagy butaság, sőt szűklátókörüség. A segédmotoros függővitorlázás (ugye ez a motorossárkányozás hivatalos elnevezése?), ugyanolyan repülési ág, mint bármi más (vitorlázórepülés, stb.). Ami szép és megragadó a motorossárkányozásban (nincs kabin, full kabrio érzés, érzed a levegőt a szelet, ahogy fütyűl a sodronyok között SZABADSÁG, önállóan feltudsz szállni, nem vagy senkihez sem kötve ha akarod termikezel, akár országos túrára mész, vagy csak lecsavarsz egy iskolakőrt) az inkább elismerendő és nem lenézendő. na de mindegy. engem nem nagyon érdekel ez a lenézés-dolog (a repülésben amúgy is sajna van elég sznob arc). Egy a lényeg: az ember együtt legyen azokkal, akikkel azonos repüléságat űz, jókat lehessen repülni, meg jó nagyokat dumálni, sörözni utána:)

bocs a sok szövegért.

üdv: Mölders

01-300 Creative Commons License 2002.06.04 0 0 65
Mölders!
Az érdi reptér nem működik, nagyon körbenőtte a település. Budaőrsön nem szívesen látják a sárkányosokat a "nagyfiúk".Az a baj ,hogy amolyan
"persona non grata" a sárkányos mindenhol.
Saját reptered lehet, de azt a hatóságnak jóvá kell hagyni, ha jól tudom 5000 ft illetéket kérnek. Fahegyen csak lüke sárkányosnak, vagy repülő rongynak becéznek viccesen minket.
Azthiszem egy picit lenézik ezt a kategóriát.

Üdv
TA

Mölders Creative Commons License 2002.06.04 0 0 64
szia TA!

köszönöm a levelet, válasz megy mailben.

huu a 38 ezer nagyon sok tárolási díjnak (bár ez relatív, az én pénztárcámnak mindenesetre az). ha eljutok odáig, hogy tudok venni egy használt gépet, én biztosan otthon fogom tárolni, elég nagy garázsom van elfér a kispolskim mögött a trike és mellette a szárny összecsukva:) azon is gondolkoztam, hogy mennyire van az ember reptérhez kötve a repüléseknél? olvastam valahol, hogy bizonyos területeket, ahonnan az ember szeretne felszállni ideiglenes reptérré lehet nyilvánítani. ez mivel jár, tudtok erröl valamit? vagy azt is lehet (bocs a lamer kérdésért) hogy egyszerüen kitolom a gépet a házam mögötti rétre és felszálok?:)
azt tudom, hogy fahegyen és hhh-n nagy motorossárkányos élet van, de mi a helyzet pl. a Budaőrsi reptérrel? vagy ott "csak" repülőgépek vannak?
mintha rémlene valahonnan, hogy itt Érden is van valahol egy "öreg" reptér, ez működik még?

üdv minden felhőlovagnak:)

M.

01-300 Creative Commons License 2002.06.04 0 0 63
Mölders ! Továbbítotam a levelet a kért címre.
Nálunk, fahegyen tároljuk úgy is a gépet, hogy a szárny nyitva a hangár mennyezetére van felcsőrlőzve. Egy a lényeg, hogy a nap ne érje, ugyanis az UV sugárzás károsítja a szövetet.
( Nyitva megspórolja az ember a fáradságot és az időt !) Csak az a baj hogy nálunk 38 000 ft -ot kérnek havonta a nyitvatárolásért.

Üdv
TA

Mölders Creative Commons License 2002.06.04 0 0 62
Sziasztok!

TA: valami gond lehet mailboxéknál, nem jön meg a leveled. Légyszives küldd el a grz2@freemail.hu címre. kösz.

01-233: annak én is örülök, hogy kezd a topic újra életre kelni... itt vannak a jó repülőidők és sok ember van (pl. én is) aki éhes minden motoros sárkányos infora. Írtad van géped, milyen, mennyibe került? ha van róla képed szívesen megnézném. én is szeretnék gépet venni, bár nem a közeli jövőben, és most szeretnék mindennek alaposan utánajárni.

tényleg, ki mit gondol: hogy jobb a szárnyat tárolni, öszecsomagolva, vagy összerakva? vagy ennek nincs jelentősége?

üdv: Mölders

BBandee Creative Commons License 2002.06.04 0 0 61
Sziasztok!
Aki tud eladó motoros sárkányt,lehetőleg 2 személyest, az szóljon! emil: bandee82@chello.hu
De ha valaki csak hallott ilyet, az is szóljon, írja meg a telefonját, és visszahívom!
Üdv!És előre is köszi nektek!
Bandee
pulaizs Creative Commons License 2002.06.04 0 0 60
motoros sárkányos tanfolyam mindennel együtt 250E Ft a Be-Szi-Top Kft-nél. http://www.beszitop.hu
Előzmény: Mölders (56)
01-233 Creative Commons License 2002.06.04 0 0 59
Még valami.

Kellene nekem 503-hoz 1 db porlasztó és 2 db szívótorok,ugyanis át kellene alakítani a motoromat,2 porlasztósra.
Ha valaki tud ilyet......

01-233 Creative Commons License 2002.06.04 0 0 58
Kedves 01-300!

Én meg a 01-233 vagyok HHH-ról,tehát szomszédok vagyunk.
Van saját masinám,csak időm nincs repülni tanulni.Ebből láthatod,növendék vagyok.
Üdvözlök mindenkit,végre mozdul a topic.
Üdv:BP

Előzmény: 01-300 (57)
01-300 Creative Commons License 2002.06.03 0 0 57
A tanfolyam ára cca 200-280e forint.
Képeket még digiznem kell.
Küldtem neked E-mailt Mölders !
Üdv
TA
Mölders Creative Commons License 2002.06.03 0 0 56
tényleg nem tudja valaki mennyibe kerülhet most kompletten egy motorossárkányos tanfolyam?
Mölders Creative Commons License 2002.06.03 0 0 55
hello TA!

nincs esetleg képed, amin a trike és a motor jól láthatóan van lefotózva? nagyon érdekelne! biztos remek gép és suhanhat rendesen:)
a trike egyedi építésü?

üdv: Mölders

Mölders Creative Commons License 2002.06.03 0 0 54
hát ha tényleg van 5-600 ezerért 503as rotax motoros sárkány, akkor sokkal jobban megéri mint 380 ezerért a trabi motoros+pláne hogy az 2 személyes igy akár a saját oktatásodnál használhatod (nem kell gépet bérelni csak az oktató óradíját fizetni) valamint a későbbiekben sétarepültetést is csinálhatsz vele (ehhez oktatói papir kell!). Azért alaposan nézd meg a szárny állapotát (vitorla anyaga nem öregedett-e, tartószerkezetek állapota stb.) lentebb fuhur1 nagyon jól leírta mire kell a használtgépvásárlásnál figyelni.
pulaizs klassz az oldalad megnéztem.

üdv: M.

01-300 Creative Commons License 2002.06.03 0 0 53
Hello Mölders !
A felfogatási pontok a következőek, észíjtárcsa oldalán( elosztófej felőli oldalon) alsó motorösszetartó csavar.A kuplung helyén pedig,
segédtertóra szerelve az eredeti kuplung felfogatással. A légcsavar direktbe szerelve a főtengely végére. Légcsavar mérete 1500 mm/825mm
(átmérő/menetemelkedés). A légcsavar átnérője szabályozza le a motort a túlpörgés ellen.
Egyébként a srófot Tóth Dénes készítette .

Üdv
TA

pulaizs Creative Commons License 2002.06.03 0 0 52
a trabi motor nem a legjobb! én is most ismét sárkány ügyben nézelődöm (most hogy a motoros PPL-A szakszóm a finisben van C150-en) és nekiállok a sárkány kiképzésnek is. pont tegnap néztem meg egy eladó sárkányt, 1 személyes, trabi motoros, gyönyörű állapotban van. kicsit "visszafogott", hogy 1 személyes, de még meggondolom. szerintetek megér ez 380E Ft-ot? (kompletten trike+szárny+motor+mentőernyő benne). ránézésre az állapota teljesen tökéletes, de mielőtt megvenném elviszek magammal egy szakértőt is. kértem az oktatóm, hogy jöjjön el velem és nézze meg, de Ő azt mondta, hogy trabi motorosba ő nem ül bele + 1 személyes ezért is lebeszél róla! azt mondja 5-600E Ft-ért már lehet venni 2 személyes rotax 503-as motorost.

vélemények?

Előzmény: Mölders (50)
Mölders Creative Commons License 2002.06.03 0 0 51
megbobolitaná=megbonyolítaná
:)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!