Az adó mágneses mezője (a gyári adó álltalában a gyujtáskulcs körül elhelyezett tekercs) akkora jelet generál a transzponder vevőben ( amely a kulcsba van építve, gyári megoldásnál) ami fedezi annak a tápellátását is.
Majd a vevővel egybeépített adó válaszol az autónak.
Csak egy tekercs kell és egy erre a célra fejlesztett vezérlő ( adó, vevő,proci egyben), majd az egészet kiöntik műgyantával.
Ezeket nem is szokták javítani ( gazdaságtalan), egy újat nagy valószínüséggel rá lehet tanítani.
Letezik, ugy hivjak , hogy No-Key. Az auto mar meglevo tavija kapcsolja a kozpontozarat, es az pedig a riasztot. Termeszetesen ez nem ilyen egyszeru, megfeleloen van kotve, hogy pl. a zartorovel ne kapcsold ki a riasztot.
Szervusztok Most talaltam a forumra. 10 eve foglalkozunk riaszto szerelessel, ha tudok valakinek segiteni nagyon szivesen teszem. MOSS, Trax, Rhino ezekben szerintem profik vagyunk.
Az van a leírásban nagyjából, hogy a mögötted jövő autó figyelmeztetése érdekében amikor nyitva van valamelyik ajtó, akkor 15 +/-5 másodpercig villognak a lámpák. Tehát ez nem hiba, hanem ezt így találták ki valamilyen okosok :((( Programozni meg nem nagyon lehet mit rajta, úgyhogy ezt sajnos így kell elfogadni :o
Szerintem meg kéne nézned, hogy nincs-e a központban néhány jumper, mert ez a jelenség nem elkötés szerintem. Akkor szokott ilyen lenni, ha vannak programozási lehetőségek, amit általában jumperrel, vagy forrasztott rövidzárral lehet állítani. Ehhez viszont kéne egy leírás, mert sokféle lehetőség van, és nem tudom így, hogy mi okozhatja ezt. Le kéne olvasni a riasztó típusát, hátha akkor okosabbak lennénk.
Meg kéne nézni esetleg, hogy a 10 villogás után mi történik? Beélesedik a riasztó, vagy elkezd üvölteni, vagy mi lesz?
Másik, hogy a rajzon nem látok szervizkapcsolót, az valóban nincs is? Vagy csak nem látszik a rajzon? Mert akkor is szokott így "össze-vissza" villogni, ha a szervizkapcsoló rossz állásban van.
Meg kellett volna néznem rendesen a rajzot is :(((
Igazad van, odavaló az, csak tudnám, hogy a rajzon minek ACC-t írnak? Ha fordítva lenne, érthető lenne, mert a központnak elég az ACC, de a tiltásnak pont IGN on kéne, azért is írtam, hogy nem mindegy, hogy melyik vezeték!
Nem kötekedésként.Azért én az ACC ON-t a gyújtás pluszra kötném, nem a " tartozék állásra", mivel az esetek 90%ban leveszi onnan a gyujtást inditozáskor és meghiusul az tiltás hiába kötötted be...
Az ACC tartozékok állást jelent, ami még a gyújtás előtt van. Ilyenkor működik a rádió, esetleg egyéb villamos berendezések, de még nincs gyújtás. Ilyen állás nem minden autón van. Ha nincs, akkor azt is a gyújtás pluszra lehet kötni.
A Key On nevű vezetéket a gyújtás pluszra kell rákötni. Magyarul, arra a vezetékre, amin ha ráadod a gyújtást, akkor van feszültség. Fontos, hogy azt a vezetéket találd meg, amin akkor is van feszültség, ha önindítózol!!
A féklámpakapcsolóra azért kötik, mert valószínű, hogy tudja a riasztó a rablásgátlás funkciót is, ami arra jó, hogy ha mondjuk egy lámpánál kitessékelnek az autóból, akkor a távvezérlővel le tudod állítani az autót később.