Keresés

Részletes keresés

katolikus2 Creative Commons License 2011.07.06 0 0 13567

A meddőségkezelés egyházilag elfogadott, természetes módszere 2011. 07. 05. 09:43 -

Nemcsak a fogamzásgátlásnak, hanem a meddőség kezelésének is van mellékhatásoktól mentes, természetes módszere – csak jóval kevesebben ismerik és alkalmazzák, mint a lombikprogramot. Dr. Thomas Hilgers amerikai katolikus szülész, nőgyógyász és sebész, az emberi termékenységet kutató VI. Pál Intézet alapítója a Zenitnek nyilatkozva feleleveníti az intézet megalapításának előzményeit, és felidézi, hogyan kezdett nőgyógyászati problémákra az egyház tanításával összhangban álló megoldásokat keresni.

A hatvanas évek végén sokan azt várták, hogy az egyház meg fogja változtatni korábbi szigorú álláspontját a fogamzásgátlás kérdésében – írja Hilgers A NaPro technológia forradalma: a női ciklus erejének felhasználása című könyvében, megvallva, hogy akkoriban ő maga is így vélekedett. 1968. július 25-én VI. Pál Humanae Vitae kezdetű enciklikájával vetett véget a vitának, amelyben ismételten állást foglalt az emberi élet értéke mellett, a fogamzásgátlással szemben. A döntést – részben a média lejárató kampánya miatt – sokan még egyházi körökben is haraggal, csalódottan fogadták. Hilgers viszont nekiállt, hogy elolvassa az enciklikát, ami mind egyéni életében, mind szakmai pályafutásában sorsdöntő lett.

Az 1970-es évektől a nyolcvanas évek közepéig Hilgers és munkatársai az egyház által jóváhagyott, termékenységgel kapcsolatos kezelési módszerek és a természetes családtervezés kutatásával foglalkoztak. Kidolgozták a természetes családtervezés Creighton Modell rendszerét, majd 1985-ben a nebraskai Omahában megalapították az emberi termékenységet kutató VI. Pál Intézetet.

A Zenitnek nyilatkozva Hilgers elmondta: az elmúlt 30–35 év kutatásai alapján, a Creighton Modell  továbbfejlesztésével hozták létre a NaPro  természetes foganást elősegítő technológiát (Natural Procreative Technology), amely jóval több, mint pusztán a női ciklus alapján működő természetes családtervezési módszer kiterjesztése. A NaPro Technológia teljes körű női egészségtudomány. Homlokegyenest ellentétes a mesterséges, foganást előidéző vagy gátló technikákkal. Nemcsak a termékenységgel foglalkozik, hanem számos más tünetet orvosol (pl. szülés utáni depresszió, petefészekciszták, endometriózis, menstruációs zavarok stb.). Képes a – sokszor mesterséges fogamzásgátlók által előidézett – koraszülések megelőzésére, sebészeti vonatkozásban pedig olyan új műtéti beavatkozásokat tartalmaz, melyekben hegesedés nélkül állítják helyre a női ivarszervek szöveteit – mondta Hilgers.

Az orvos szerint a szexuális forradalom, a mesterséges fogamzásgátlás és a lombikprogram elterjedése óta minden azt harsogja, hogy a szexuális szabadosságnak nincsenek áldozatai. Pedig éppen az elmúlt évtizedekben egy másfajta „fejlődésnek” is tanúi vagyunk – csakhogy erről a média nem szeret beszélni. Elhallgatják, hogy éppen az elmúlt 45–50 évben ugrásszerűen nőtt a művi abortuszok, a házasságon kívüli születések, a nemi- és daganatos betegségek, a fizikai zaklatások, a válások, a tizenéves korban elkövetett öngyilkosságok, a drogfogyasztók, a koraszülések és az újszülöttkori halálozások száma; és mélyen hallgatnak a könnyedén felírt fogamzásgátló tabletta kockázatnövelő hatásairól (tüdőembólia, vérrögképződés, szívbetegségek, emlőrák, méhnyakrák stb.).

Hilgers és csapata a nyolcvanas évek elején kezdett orvosokat képezni a NaPro technológia alkalmazására, eleinte csekély érdeklődés mellett. 1991-ben kiadott orvosi kézikönyvük (The Medical Application of Natural Family Planning: A Physician's Guide to NaPro Technology) azonban megnövelte az érdeklődést. A korábbi egy-kettő helyett négy-öt, később tíz, majd harminc orvos jelentkezett évente meghirdetett egyhetes szemináriumukra. Idén áprilisban kilencvenen vettek részt. „Jöttek orvosok Lengyelországból, Írországból, Angliából, Ausztráliából, Kanadából, az Egyesült Államokból, szinte hihetetlen!” – mondta Hilgers, majd hozzátette: ma 230 központjuk működik a világ különböző pontjain, Japánban, Szingapúrban, Ausztráliában, Afrikában, Mexikóban, Európában. „Sose gondoltam volna, hogy egyszer ez lesz belőle; s ez nagy öröm.” 

A mesterséges módszerek széles körű elfogadottságára utalva az orvos elismerte, hogy nagyon hosszú út áll még előttük. Ugyanakkor bizakodik abban, hogy a társadalom felismeri az emberi élet értékét és Isten ajándékainak szentségét. „Úgy gondolom, a következő tíz évben változásnak leszünk tanúi. Ha körülnéz, ez a változás máris érzékelhető. Nem harsány, nem nagy léptékű, de azt hiszem, a lehetőség megvan. Öröm erre gondolni.”

Magyar Kurír

 

http://www.magyarkurir.hu/node/35486

rasztaszív Creative Commons License 2011.07.06 0 0 13566

kiváló példákat hozol a címhez.

a röhejes öntömjénezést "tanúságtétel"-nek titulálni - na, ez egy igazi tanúságtétel.magáért beszél.

Előzmény: katolikus2 (13565)
katolikus2 Creative Commons License 2011.07.06 0 0 13565

Ez a március 20-án Budaörsön történtekről szól, tanúságtétel, beszélgetésben a Damian Stayne által vezetett gyógyitó imaalkalomról.

 

első rész 33 prec

második rész 34 perc

 

én végighallgattam.

Előzmény: szipucsu2 (13564)
szipucsu2 Creative Commons License 2011.07.06 0 0 13564

Miről szól, valaki leírná?

Ez jó hosszúnak tűnik, nem hiszem, hogy meghallgatom.

Előzmény: katolikus2 (13562)
katolikus2 Creative Commons License 2011.07.05 0 0 13563

ja, a tanúságtétel a 37. perctől kezdődik

Előzmény: katolikus2 (13562)
katolikus2 Creative Commons License 2011.07.05 0 0 13562
katolikus2 Creative Commons License 2011.07.05 0 0 13561

én nem olvasok újságot, igy ezt sem.

Előzmény: szipucsu2 (13560)
szipucsu2 Creative Commons License 2011.07.05 0 0 13560

"Mert nem vér és test ellen van nékünk tusakodásunk, hanem a fejedelemségek ellen, a hatalmasságok ellen, ez élet sötétségének világbírói ellen, a gonoszság lelkei ellen, melyek a magasságban vannak." (Ef.6.12.)

 

Nem tudom, mennyire megbízható a forrás (Népszabadság), ahol a megyéspüspök magatartásáról írnak, amit az előbb említettem. Ha tényleg igaz ez, akkor a megyéspüspök nem igei módon járt el, mert test és vér ellen tusakodott. ("mindenki számoljon el a lelkiismeretével, aki megakadályozza, hogy az egyház Tápéra költöztesse a nevelőotthont") Ez megfélemlítés is, és ezzel is nyomást gyakorol az emberekre.

Előzmény: szipucsu2 (13559)
szipucsu2 Creative Commons License 2011.07.04 0 0 13559

"A megyéspüspök a Délmagyarország című lapban ingerülten üzent a képviselőnek, hogy mindenki számoljon el a lelkiismeretével, aki megakadályozza, hogy az egyház Tápéra költöztesse a nevelőotthont"

 

Ez tényleg így volt? Mert akkor a megyéspüspök ingerültsége és lelkiismerettel elszámoltatása ... nem igazán bibliai.

Előzmény: katolikus2 (13557)
szipucsu2 Creative Commons License 2011.07.04 0 0 13558

Nem hiszem, hogy rossul vagyok tájékoztatva a miséről. Többször hallottam misét pl. rádióban, és nekem nem sok bibliai jön le belőle. Most nincs kedvem a mise szerkezetén végigmenni és leírni a dolgokat, de pl. az elején is Mária és a szentek közbenjárását kérik a bűneikért, ami nem igei. A bűnökkel közvetlenül Jézushoz lehet fordulni és Tőle kérni bocsánatot. Ennek ellenére elképzelhető, amit írsz, hogy tegyük fel több bibliai tartalmú dolog van egy misén, mint egy protestáns istentiszteleten, de ezeket a külsőségek teljesen elfedik. És ezek a külsőségek nem csak elfedik, de teljesen átértelmezik, vagy érthetetlenné teszik, pl. aki nem tud latinul, az nem értené, amit írtál, ha nem magyaráznád meg. Mivel egy istentiszteleten eleve magyarul van minden, eleve érthetőbb is, a bibliai részek is. Többek között pl. a latin nyelv hangzása is "elvarázsolja" az embert, amivel eltereli a figyelmét a latin mondat tartalmáról, vagy akár más értelmezést is ad neki.

 

Lehet, hogy nem sok bibliai van egy átlagos, hagyományos protestáns istentiszteleten, ezt nem tudnám megmondani, mert nagyon régen voltam már ilyenen. Az tény, hogy a katolikus misén a bűnök megvallása és a megbocsátás kérése nagyobb hangsúlyt kap (bár Máriához és a szentekhez fordulnak elsősorban), míg hagyományos protestáns körökben ez nincs így. De igazából a hitet nem csak a templomban kell megélni, így egy valamirevaló hívő naponta bocsánatot kér bűneiért Istennél és megvallja konkrétan neki a bűneit és kéri, hogy a többi bűne, amiről még nem tud, szintén kerüljön napvilágra. De ezzel most elkanyarodtam a témától, nem célom most összehasonlítani a misét és valamelyik protestáns istentiszteletet; lehet igazság abban, amit mondasz, de most nem a protestáns és a katolikus összehasonlítás a téma, hanem a katolikus iskoláktól kanyarodtunk ide.

 

Én csupán azért tartom nagyon rossznak a katolikus iskolákat, mert én is jártam ilyenbe, és amikor eljöttem onnan, több területen elkezdett az életem felszabadulni, többek között a parázna nyomások alól. Nem vagyok még igazán képben, mi volt ennek az egész nyomásnak az oka, de gondolom, azok a külsőségek, melyek teljesen átértelmezik azt, ami eredetileg volt mögöttük.

Előzmény: katolikus2 (13553)
katolikus2 Creative Commons License 2011.07.04 0 0 13557

a Magyar Nemzet (5.o.) Közel száz óvodát és iskolát mentenek meg az egyházak címmel készített összeállítást arról, hogy szeptembertől várhatóan 82 önkormányzati óvoda és iskola kerül át egyházi fenntartásba. A legtöbb intézményt – összesen 53-at – a katolikus egyház veszi át, a reformátusok tizenkettőt, a baptisták hatot, az evangélikusok ötöt, míg a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség szintén ötöt ment meg a csődtől. Így közel 25 százalékkal növekszik az egyházi fenntartású intézmények száma. A jövőben az egyházi iskolákban dolgozó pedagógusokat ugyanolyan mértékű bér illeti meg, mint az önkormányzati intézményekben foglalkoztatottakat.   

A Népszabadság (1.,6.o.) Iskolák egyházi kézben – átláthatatlan falak mögött címmel azt emeli ki, hogy a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) szerint veszélyezteti az esélyegyenlőséget, hogy ennyi iskola kerül egyházi kézbe. 

Ugyancsak a Népszabadságban (11.o.) Ónody-Molnár Dóra Egyházi tanítás címmel felteszi a kérdést: „Mi állhat a háttérben? Nagyobb nyitottság a legszegényebbek felé, vagy a terjeszkedés lehetőségének megragadása? Utóbbitól sokan tartanak. Attól félnek, hogy a kormányoldal azért ösztönzi az egyházi iskolák térnyerését, hogy saját társadalmi bázisát biztosítsa. Ez a feltevés valószínűleg tévedésen alapul. Nem a szándék, hanem a történelmi tapasztalatok és a pszichológia miatt: a kikényszerített világnézet könnyen lázadást szülhet.”

Szintén a Népszabadság (6.o.) Lélekhalászat és ingatlanpanama címmel készített összeállítást arról, hogy átadta a katolikus egyháznak az Árpád Speciális Fiú Nevelőotthont Botka László, Szeged MSZP-s polgármestere. Az erről szóló megállapodást június 15-én írták alá Kiss-Rigó László szeged-csanádi megyéspüspökkel. A 16 speciális nevelési igényű fiú jelenleg Újszeged egyik legdrágább helyén, egy 2,6 hektáros telken lévő épületben lakik. Botka László már 2009 nyarán ki akarta őket költöztetni, hogy az önkormányzat eladhassa a zöldövezetben lévő ingatlant, amelynek értékét akkor 500 millió forintra becsülték. Tápéra akarta őket helyezni, ami ellen a jobboldal tiltakozott, a Fidesz-frakció ingatlanpanamának minősítette Botka elképzelését. A lap kérdésére, hogy a katolikus egyház Tápéra költözteti-e a nevelőotthont, a polgármester azt válaszolta: ez már nem az ő dolga, majd az új fenntartó eldönti. Hangsúlyozta: a püspök vállalta, hogy az egyházmegye 2012 szeptemberéig kiüríti és átadja a városnak az újszegedi telket. Botka László azért sem aggódik, hogy a katolikus egyház esetleg majd imádkozásra kényszeríti a nevelőotthon világnézeti semlegességhez ragaszkodó lakóit, és emiatt a gyámjuk tiltakozni fog. A Népszabadság rámutat: kizárólag a tápéiak utasítják el akkor is a nevelőotthont, „ha nem a szocialista polgármester, hanem a katolikus egyház akarja rájuk tukmálni. Juhász Gyula, Tápé egyéni körzetben megválasztott fideszes képviselője módosító indítványt nyújtott be, arra hivatkozva, hogy nem kérték ki a tápéi részönkormányzat véleményét. A helybeliek továbbra is azt szeretnék, ha idősotthon kerülne a felújított iskolaépületbe. A megyéspüspök a Délmagyarország című lapban ingerülten üzent a képviselőnek, hogy mindenki számoljon el a lelkiismeretével, aki megakadályozza, hogy az egyház Tápéra költöztesse a nevelőotthont” – írja a Népszabadság.

 

( http://www.magyarkurir.hu/node/35475 )

Előzmény: szipucsu2 (13549)
katolikus2 Creative Commons License 2011.07.03 0 0 13554

offf

 

potestáns közeg!!!!!!!

 

http://www.magyarkurir.hu/node/35381

 

 

on

katolikus2 Creative Commons License 2011.07.03 0 0 13553

Szia!

 

 

Nagyon rosszul vagy tájékozva a miséről!

 

Én még a trienti liturgiában kezdtem el ministrálni. A ministrálás feltétele volt, hogy a mise teljes szövegét tudjuk latinul. Tehát amikor azt mondta a pap a mise kezdetén, hogy "introibo ad altare Dei" és válaszoltuk rá, hogy "ad Deum, qui laetificat iuventutem meam", akkor már zsoltároztunk, hisz ez nem más, mint amit a Jeruzsálembe menő zarándokok is imádkoztak:

Bemegyek az Isten oltárához, Istenhez, ki az ifjúság örömével tölt el engem (Zsolt 42,4)

 

 Zsolt 43,4 - Akkor odalépek Isten oltárához, örömöm Istenéhez. Ujjongva dicsőítlek citerával, Uram, én Istenem.

és

 Zsolt 103,5 - Életed eltölti javakkal, mint a sasé, megújul ifjúságod.

 

http://www.stmichaels.org/mass1.shtml

 

 

http://www.stuttgarti-katolikusok.de/view.php?page=Szentmisek&topmenu=Szentmiseink

 

Ha tovább nézed a szöveget, rájöhetsz, hogy jóval több bibliai rész szerepel egyetlen szentmisén is, mint bármely protestáns istentiszteleten.

 

Hogy pedig más -rólunk alkotott- téveszméket most ne is emlitsünk.

 

 

Előzmény: szipucsu2 (13551)
vándorlós Creative Commons License 2011.07.03 0 0 13552

Valóban, szerintem is! Jézus Krisztus tanítását, a különböző vallások úgy kiforgatták, oly mértékben megmásították, hogy ember legyen a talpán, aki meghalja –és felismeri Krisztus Urunk ma is hívó szavát –és nem keveri össze a vallásosság ördögének hívó szavaival.

 

Pl. Jézus sehol sem tanította azt, hogy ember uralkodjon a másik ember fölött.

 

Bizony, ha most jönne el Jézus –látva a mai állapotokat- csak egyetlen jogos kérdést tehetne fel, hogy találna-e még a földön igazi hitet?

 

Mint ahogy az is nagyon igaz, hogy sokan lesznek akik, majd Jézus Krisztushoz mennek azzal, de hát nem a Te nevedben tettünk annyi csodát, nem a Te nevedben űztünk ördögöt?

És bizony Jézus ezeknek a jó szándékú embereknek azt mondja: soha nem ismertelek benneteket, és gazembereknek fogja majd őket nevezni.

Azt hiszem, nem kell teológia iskolát végezni ahhoz, hogy tudjuk ki és kik azok akik Jézus nevében tanítottak és cselekedték amit cselekedtek, úgy hogy Jézusról beszéltek, miközben nem Jézust tanították.

Előzmény: szipucsu2 (13551)
szipucsu2 Creative Commons License 2011.07.03 0 0 13551

Illetve kat. esetén annyival rosszabb még ez az egész, hogy a (protestánsokénál jóval bőségesebb) hagyományok is áthatják a légkört, ami külön nagyon megterheli feleslegesen a tanulókat. Protestánsoknál (jobb esetben) több bibliai igét hall a tanuló, katolikus iskolában meg ezekből jóval kevesebb van (akárcsak misén), helyette a hagyományokhoz kapcsolódó imák, szertartások, egyebek. A szobrok, képek által közvetített szellemiség sem a feltételek nélkül szerető Istent hirdeti, hanem egy olyan rettenetes istent, akihez csak komoly közbenjárók által lehet nagy nehezen eljutni.

Nem mondom, protiknál is vannak rossz esetben ilyenek bőven.

Előzmény: szipucsu2 (13549)
szipucsu2 Creative Commons License 2011.07.03 0 0 13550

Nem értem, ez hogyan kapcsolódik ide.

Előzmény: katolikus2 (13540)
szipucsu2 Creative Commons License 2011.07.03 0 0 13549

Mindegy, katolikus vagy protestáns. Protestánsoknál sem jó ez, csak itt most ebben a topikban nem a protikról, hanem a katolikusokról van szó.

Sehol nem olvassuk a Bibliában, hogy Jézus erőszakkal odavonszolt embereket, hogy hallgassák pl. a hegyi beszédet. Semmi nem volt kötelező. Mindenki maga dönthetett. Így a Jézust képviselő egyházaknak (proti és kat. egyaránt) ezt kellene tenniük. Ez a szeretet része, hogy szabad döntést hagy az embernek.

Előzmény: katolikus2 (13539)
Last Seal Creative Commons License 2011.07.03 0 0 13548

Az egyik beíró kommentje,nem a Corpus Dei-s:

 

"This is the most uplifting presentation of the Real Jesus .Thank -you Capuchin Franciscan for being brave and courageous in the midst of a crowd of sheep ! Who would resist to God 's true presence such as this one ?"

 

Később fordítom.

Előzmény: katolikus2 (13543)
rasztaszív Creative Commons License 2011.07.02 0 0 13547

albigens lévén tán egy picivel jobban tudom,hogy mit gondolok "eretnekként".

 

jól látod,hogy hogyan passzol a címhez.

Előzmény: katolikus2 (13545)
katolikus2 Creative Commons License 2011.07.02 0 0 13546

érdemes elolvasni:

 

http://www.magyarkurir.hu/hirek/blogfigyelo-uj-teologiai-mozgalom Blogfigyelő: Új Teológiai Mozgalom  

 

http://www.magyarkurir.hu/node/35411 Blogfigyelő: Paolo Rodari vatikánszakértő blogja

katolikus2 Creative Commons License 2011.07.02 0 0 13545

Szőrösszivű!

 

 

Hogy zsigerből nem olvasol, csak támadsz, most is meglátszott. Mert abban semmi tévtanitás nincs, azt még az eretnekek is ugyanúgy vallják. Vagy mondatoddal: "ez legalább passzol a topic címéhez" nem támadni akartál? De akkor hogy passzol a cimhez?

 

Várom értelmezésed!

 

 

 

Előzmény: rasztaszív (13544)
rasztaszív Creative Commons License 2011.07.02 0 0 13544

ez legalább passzol a topic címéhez.

Előzmény: katolikus2 (13543)
katolikus2 Creative Commons License 2011.07.02 0 0 13543

Videó: Két brit kapucinus az utcára vitte az Oltáriszentséget

http://www.magyarkurir.hu/node/35462

 

Jézus Krisztus a Biblia valamennyi könyvében szerepel.
A Teremtés könyvében Jézus az Asszony Szülötte.
A Kivonulás könyvében ő a húsvéti Bárány.
A Leviták könyvében ő a Pap, az Oltár és az áldozati Bárány.
A Számok könyvében ő a Felhőoszlop nappal és a Tűzoszlop éjjel. 
A Második Törvénykönyvben Jézus a Próféta, akárcsak Mózes. 
Jöjjetek most, térdeljetek elé!

Józsue könyvében Jézus üdvösségünk Vezére. 
A Bírák könyvében Bíránk és Törvényhozónk.
Rut könyvében testvéri Megváltónk.
Sámuel két könyvében igaz Prófétánk. 
Ezdrásnál ő építi újjá életünk romba dőlt falait. 
Jöjjetek most, térdeljetek elé!

Nehemiás könyvében ő épít fel minket újra. 
Tóbiás könyvében ő az új élet Hírnöke. 
Judit könyvében ő a Gyengeség, aki Győzelemmé lesz.
Eszter könyvében ő a Pártfogónk.
A Makkabeusok két könyvében ő a Vezér, aki meghal Isten törvényéért.
Jöjjetek most, térdeljetek elé!

Jóbnál Jézus örökké élő Megváltónk.
A Zsoltárokban ő a Pásztorunk.
A Példabeszédekben ő a Bölcsességünk.
A Prédikátornál ő a feltámadás Reménye.
Az Énekek énekében szerelmes Vőlegényünk.
A Bölcsesség könyvében Isten gondolatának kiáradása.
Sirák fia könyvében Jézus a Biztonság. 
Jöjjetek most, térdeljetek elé!

Izajásnál Jézus a szenvedő Szolga.
Jeremiásnál ő az igaz Sarj.
A Siralmak könyvében ő a Próféta, aki sír.
Báruknál ő az Örökkévaló Irgalma.
Ezekielnél ő az, aki uralkodni méltó.
Dánielnél Jézus a negyedik férfi a tüzes kemencében.
Jöjjetek most, térdeljetek elé!
  
Ozeásnál Jézus a Férj, aki örökké hűséges a bűnöshöz.
Joelnél ő keresztel tűzzel és Szentlélekkel.
Ámosznál ő állítja helyre az igazságosságot.
Abdiásnál ő az, akinek hatalma van, hogy megmentsen.
Jónásnál ő a nagy Küldött.
Mikeásnál ő a jó hírt hozónak lába.  
Jöjjetek most, térdeljetek elé!

Náhumnál Jézus a mi Erősségünk a megpróbáltatásban.
Habakuknál megváltó Istenünk.
Szofoniásnál Izrael Királya.
Aggeusnál ő a Pecsétgyűrű.
Zakariásnál alázatos, szamárcsikón érkező Királyunk.
Malakiásnál Jézus az igazságosság Fia.
Jöjjetek most, térdeljetek elé!
 
Máténál Jézus a köztünk lévő Isten.
Márknál Isten Fia.
Lukácsnál Mária Fia, aki hozzánk hasonlóan érez.
Jánosnál az Élet Kenyere.
Az Apostolok Cselekedeteiben Jézus a világ Megváltója.
Jöjjetek most, térdeljetek elé!
 
A római levélben Jézus Isten Igazságossága.
Az első korintusi levélben ő a Feltámadás.
A második korintusi levélben ő a vigasztalás Istene.
A galata levélben ő a Szabadságunk és Szabadítónk.
Az efezusi levélben Jézus az Egyház Feje.
Jöjjetek most, térdeljetek elé!

A filippi levélben Jézus az Örömünk.
A kolosszei levélben ő a Kiteljesedésünk.
A tesszalonikai levelekben ő a Reménységünk.
A Timóteusnak írt első levélben ő a Hitünk.
A Timóteusnak írt második levélben biztos Állandóságunk.
Jöjjetek most, térdeljetek elé!
 
A Titusz-levélben Jézus az Igazság.
A Filemon-levélben Jótevőnk.
A Zsidókhoz írt levélben ő a mi Tökéletességünk.
Jakabnál ő a hitünkben rejlő Erő.
Péter első levelében ő a Példaképünk.
Péter második levelében ő a Tisztaságunk.
Jöjjetek most, térdeljetek elé!

Az első János-levélben Jézus az Életünk.
A második János-levélben Mintaképünk.
A harmadik János-levélben Ösztönzőnk.
A Júdás-levélben hitünk Alapja.
A Jelenések könyvében Jézus az eljövendő Király.

Ő az Első és az Utolsó, a Kezdet és a Vég.
Ő a Teremtés Kezdete és mindenek Alkotója.
Ő a világegyetem Tervezője és minden idő Ura.
Mindig volt, mindig van és mindig lesz: mozdulatlan, változatlan, legyőzhetetlen, megsemmisíthetetlen.

Megsebezték, mégis gyógyulást hozott.
Átdöfték, mégis enyhíti fájdalmainkat.
Üldözték, mégis szabadságot adott.
Meghalt, de életre kelt.
Feltámadt és erőt ad.
Uralkodik és békével tölt el.  

A világ nem érti meg őt.
Hadseregek nem győzhetik le. 
A tudósok nem tudják megmagyarázni.
A hatalmasok nem tudják kikerülni.
Heródes nem tudta megölni.
A farizeusok nem tudták összezavarni.
Nero nem tudta összezúzni.
Hitler nem tudta elhallgattatni.
A New Age nem tudja pótolni.

Ő az Élet, a Szeretet, az Örökkévalóság, ő az Úr.
Ő a Jóság, a Gyengédség, ő az Isten.  
Szent, igazságos, hatalmas, erős, tiszta.
Útjai igazak, szavai örökké megmaradnak, törvényei sohasem változnak, szelleme áthat minket.
Megváltóm, Üdvözítőm, Istenem, Papom, Örömöm, Vigaszom, Uram, életem Ura. Amen.

rasztaszív Creative Commons License 2011.07.02 0 0 13542

szó sem volt róla,hogy megszűnne az az iskola.

de még csak nem is a katolikus egyház finanszírozza ezután.úgy alakították az állami finanszírozás rendszerét,hogy a katolikus egyház több pénzt kap ugyanarra a feladatra,mint az önkormányzat,ezzel gyakorolnak nyomást ,így próbálják elérni,hogy az iskolák egyházi irányítás alá kerüljenek. mindezt a közösből.

tehát a katolikus egyház nem mentett meg semmit(hacsak nem magának...),nem finanszíroz semmit(tehát feltételeket se szabjon...) .az iskola "megmentésének" beállítani a dolgot sima csúsztatás.vagy inkább a tényeket semmibevevő öntömjénezés.

 

állami segédlettel,közös pénzből megy az erőszakos térítés("magültetés").

 

Előzmény: Törölt nick (13530)
rasztaszív Creative Commons License 2011.07.02 0 0 13541

ez volt a kemény:"vagy megtér, vagy elmenekül"(13503)

 

ezt talán nem kéne természetesnek venni...

 

 

Előzmény: szipucsu2 (13529)
katolikus2 Creative Commons License 2011.07.01 0 0 13540

Isten bizony sok mindent nem bizott rá az emberre:

 

 

Nem az ember dönti el, hogy:

 

-megszületik-e

-kik lesznek a szülei

 

és ami minden még ebből fakad.....

 

 

Rábizott minket szüleinkre, nevelőinkre. Ők pedig legjobb belátásuk szerint teszik ezt.

Előzmény: szipucsu2 (13532)
katolikus2 Creative Commons License 2011.07.01 0 0 13539

Tavaly a fóti ökuban tanitottam. Az iskola épülete a katolikus egyházé, benne ökumenikus iskola működik. A tanulók kb 60%-a katolikus, akik helyből és a környékről járnak be. A hét mindig istentisztelettel kezdődik. Mivel a fenntartó egy ökumenikus egyesület, ezért havonta csak egy alkalommal van szentmisés hét, amikor is a katolikusok a szentmisére, a protestánsok pedig valamely felekezethez mennek. Minden más alkalommal a katolikusok is kötelezően a protestánsokkal együtt mennek.

 

Hmmm. Nyomulunk? Ha csak a protestánsok nem! Mert katolikus tulajdonban és többséggel, katolikusok kötelezően járnak a protestánsokhoz, hát ez félelemkeltő, nem? Ezek az agressziven téritő katolikusok mit ki nem találnak!?

Előzmény: szipucsu2 (13532)
katolikus2 Creative Commons License 2011.07.01 0 0 13538

Szia!

 

 

Két út van előttem...

 

-vagy köpködök,

mert az egyetlen iskolát az önkormányzat nem tudja a be nem folyó pénzekből fenntartani

 

-vagy örvendek,hogy

mégis megmarad az iskola.

 

 

Ráadásul tudhatom, hogy az új fenntartó nem destruktiv szemléletű, tehát csak jót tud ott általuk tanulni .

 

 

Szerintem az, hogy mindenki helyben tanulhasson, ez nagyon fontos. Azt pedig gyakorlatból tudom, mert én is tanultam és tanitottam is katolikus iskolában, hogy ott a nem-katolikusoktól csak azt várják el, hogy ne képviseljen szóban vaqgy tettben a keresztény tanitással szembeni véleményeket. Nálunk is van olyan tanár, aki nem hivő, s mégis a tanári kar oszlopos tagja szinte a kezdetektől.

Előzmény: rasztaszív (13515)
Törölt nick Creative Commons License 2011.07.01 0 0 13537

Értelek és olvastam is azokat az írásaidat. Emlékszem rá, hogy szinte fellélegeztél mikor átmentél a világi egyetemre.

Igazad is van, hogy tantárgy szintjére van sűlyesztve a hitélet.

Az én meglátásom szerint egy lelki, megtért embernek nagyon nehéz és nyomasztó tananyagként kezelni Isten dolgait. A teológia nagyon messze áll az élő hittől.Nekem az olyan, mintha Istent a boncasztalra fektetnék és elkezdenék megmagyarázni, hogy melyik része mi.Száraz és lélektelen.

Van egy ismerősöm aki megtértként végezte el a teológiát. Mindig mondogatta neki egy szintén megtért néni, hogy vigyázzon mert ott elvesztheti még a hitét is. El éppen nem vesztette. Hittan tanításra kérték fel, de nem válalta, mert ő ilyen tananyagot nem tanít a gyerekeknek! Ezzel semmire nem mennek azt mondta.

Nekem kötelező volt hittanra járni gyerekként. Anyukám hívő asszony. De már alig vártam, hogy kikerüljek a keze alól és magam döntsek, hogy megyek e vagy nem. Nem is mentem, és szép lassan el is hagytam minden vallásos dolgot. Hitem az egy deka nem volt.

Aludt az egész dolog 25 évig. Mikor azon a bizonyos napon az Úr megszólalt. De nem csak az Úr, hanem a sátán is.  Na ekkor jól jött ám a hittan tudásom. Mind azok jutottak eszembe amit még gyerekként tanultam. Valahogy az egész  biblia életre kelt. Végülis a bibliát tanultuk hittanon is. Később jöttem rá, hogy amit gyerekként tanultam az volt a magvetés.Dehát ez mindenkinél más. Isten mindenkit úgy érint meg ahogyan éppen áll. Személyre szabottann. Nekem azt használta fel, hogy tanultam hittant.

Pedig nagyon utáltam járni hittanra meg misékre is. Más gyerek űttörő volt én meg nem mehettem. Hittanra kellett járnom helyette. :(

De tapasztalatom szerint mindenképpen a személyes találkozás a lényeg.

 

 

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=105909323&t=9205964

 

 

Előzmény: szipucsu2 (13536)
szipucsu2 Creative Commons License 2011.06.30 0 0 13536

Kötelező hittannal református gimiben sem értek egyet. Az a helyzet, sokan ezeket végigtanulják de fogalmuk sincs róla, mi az. Nem ad üdvösséget sem. Többet ér, ha valaki soha nem tanult hittant, de mégis megtért és lett üdvössége. Szóval kétlem, hogy Jézusról ott pont azt hallaná, ami éppen kell. Az a baj (felekezettől függetlenül), ilyen fontos dolgokat lesüllyesztenek tudomány, tantárgy szintjére.

Még gyerek-fiatal koromban én is akartam volna hittanra járni. Jártam egy évig, utána is szerettem volna, de senkit nem érdekelt, hogy mit szeretnék. Aztán valaki mondta, ha érdekelne az engem, akkor ott lennék a templomban. Bár előtte senki nem kérdezte, ott akarok-e lenni. Pár év múlva valahogy mégis eljutottam, jártam, szerettem volna konfirmálni, de ez megint senkit nem érdekelt. Aztán pár év múlva egy barátom elmondta, mi a megtérés, ezt egy darabig emésztettem, majd fél éven belül megtértem. Aztán értettem meg, ez a többi mennyire felesleges.

Aztán még később katolikus egyetemen kötelező volt néhány katolikus hitéleti tantárgy, ami megint tudomány és tantárgy szintjére süllyesztette le az egészet. Kiderült, még több ilyen tantárgyat kellett volna teljesítenem, de nem volt már kedvem csak emiatt még egy félévnyi tandíjat kifizetnem, így eljöttem onnan másik intézménybe. Ebben a konkrét esetben anyagi hasznot szerettek volna húzni abból, hogy tantárgy szintjére süllyesztették le, amit nem kellett volna. Köszönöm, maradok Jézus páciense, az ingyen van, mégis a legdrágább.

A katolikus egyetemen direkt rákérdeztem még korábban, kell-e azokat a tárgyakat teljesíteni, azt mondták, nem. A világi egyetemen, ahova eljöttem onnan, ott pedig én csodálkoztam a legjobban, hogy amikor az ügyintézőtől kérdeztem valamit, nem csak válaszolt a kérdésemre, hanem helyettem majdnem teljesen el is intézte, ami gond felmerült.

Nem akarom semelyik ügyintézőt vádolni, Isten áldja meg mindannyiukat. Csak nekem más nézeteim vannak arról, a világi suli jobb-e vagy nem. Mást is tudnék mesélni, de nem az embereket hibáztatom, akik nem tudatosan kiszolgálják ezt a rendszert, hanem maga a rendszer rossz.

Jóval régebbi hozzászólásban is érintettem itt ezt a témát, de ott más pozitívumait említettem annak, hogy nem a katolikus egyetemen fejeztem be a tanulmányaimat. Elég erős meggyőződésem, hogy az ilyen iskolák nincsenek pozitív hatással arra, aki oda jár, még ha ezt nem is rögtön veszi észre.

Előzmény: Törölt nick (13534)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!