Hát igen, 1995-ben Korvin Ottó térre gyűjtötték össze a szívómotoros 280-asokat, mert itt laza a fordulóidő. Hogy miért jár azóta is 1-1 db szívómotoros a 6-oson és a 96gy-on is, azt nem tudom. Bevallom őszintén, mostanában ritkán járok felétek, ezért egyre jobban kopik a tudásom...
Szerintem a 412-es is bolygóajtó.Érdekes,hogy az egyetlen új típusú Ganz villamosnak IK415-ös ajtaja van(szerintem az).
A 280-as típusnál bajban lehettek az új ajtóval:a csukló utáni ajtószárny kicsit kilóg a sorból,valószínüleg a csuklószerkezet miatt.
Éppen dicsekedni akartam,hogy nálunk még vannak ilyenek,de megelöztél.Kár,hogy telerakják reklámmal.Esztétikailag is csúnya,ráadásul állítólag a fényezést is tönkreteszi.
Nagyon nem örülök neki, hogy felénk bazi régi buszok járnak (nem általánosságban mondom, hanem a 48-asra, és ott se mind persze, de olyan csotrogányok vannak, hogy én már legszivesebben a szeméttelepen látnám őket. Tudom ezzel itt nem leszek népszerű, de én szeretem a buszokat, csak nem a lepusztult roncsokat)
Ráncajtó, hm... :o) Pesten már 280 -as ráncajtósból sincs sok... (Most ugyan több lett avval a pár exmiskolcival). Itt is van egy a 3 óbudai közül... A kép szinte még "meleg", ma délelőtt készült.
Ezt egyszer már a buszos topicba is betettem... A képen látható kocsinak az a különlegessége, hogy -azt hiszem- a BKV egyetlen olyan 280 -asa, amelynek harmonikavédő van a tetején.
A kép igenjól néz ki!A valóságban viszont a belső tér is jobb álapotban van:)))))))))
Na de nem sokkal ám--SAJNOS--
Ez a fehér hűtőmaszk nekem nagyon bejön.
Ez széria,vagy BKV DESIGN??
A Délpesti garázshoz érkezett Miskolci vasakon az általam igen favorizált "LILÁS" festés van,ami szvsz nagyon jóóóó.
Képek lejebb és Hajtó Bálint oldalán.
És egy kép a lustáknak,hogy ne kelljen messzire kattintani.Nemtom hogy eléggé látszik-e a lila?:
Bocs Chris de a hozzászólásod Lacihoz szólt,én meg férrenéztem!
A ráncajtósakat valahogy én is jobban komálom/tam
Egyébként a 412-es ajtajait is bolygóajtónak hívják?
Érdekesen nézhetett ki a Troli,biztos Német Önkormányzat szervezett valami programot a gyerekeknek.
Máris nézem a felújított képet,aztán véleményt írok róla.
Hali
Ma úgy látszik nem tudom abbahagyni az írást! :)
Szóval tegnap a 75-ös trolin egy IK-280T fokgyemen hírdette, hogy: GYERMEKSZÁLLÍTÁS :))) Mellette (!!!) betéve egy tábla, hogy 75-ös troliról van szó tulajdonképpen, a táblán pedig a Népstadion metró át volt húzva és U-bahn-ra volt kijavítva! Nagggyon érdekesen nézett ki...
Ki tudja... még a végén látok Volánbusz trolikat is :o))
Szóval néhány nappal ezelött felkerült egy felújításra váró busz képe a fórumba Rally Forever barátunk által... Már felújították ha jól értettem, de azóta nem láttuk... íme az én elképzelésem:
http://www.freeweb.hu/office2let/Pics/felujitva.jpg
Ja majd'elfeledem.
Laci:Az én jogaimat biztos nem sérted mert én még --SAJNOS-- egyetlen buszt sem fényképeztem.Ennek 1 oka van .Nincs se jó gépem,se jó scannerem(Dig. fényképezőröl álmodni se nagyon merek)se jó tárhelyem nincs.Ugyan ez 3 ok de mindegy.
A lényeg azt a bizonyos képet NEM én fényképeztem,de berakhatod szerintem nyugodtan.
és egy kép:Ezt azért mert nem sok zöld ráncajtós 260-ast látni.Sőt pesten 1-et sem -ERŐSEN SAJNOS-:A kép Hjtó Bálint oldaláról származikés a nyírségben készült:
ez még éppen belefér a "KIS" kategóriába,mármint a kép méretére gondolok
Üdv. mindenkinek.
A 26-os vonal modernizálásával kapcsolatos tévedésem miatt elnézéseteket kérem.És mostantol a nagy többségre való tekintettel a nagy képeket mostantól BELINKELNI kérem.Tehát egyértelműen:Egy linket csináljatok,amire rákattintva megjelenik a kép.Köszi Helóka
U.I.:Szép a Scania-Ikarusz,és sajnálom a pórul járt 415-öst és 280-at.
Nolan:Te csepeli vagy,vagy köbányai?Azéert kérdem mert látom megismerted a 48-ast.
Üdv
"A 26-oson voltak elöször az első szériás 412-esek.":
A pontosság kedvéért:
Először a 78-ason jelentek meg. Majd az 5-ösön. Az'tán a 15-ösön és a 12-esen. Utána következett a 26-os és a 4-es vonal. Végül a 81-es, a 156-os és a piros153-ason is megjelentek. Ők mindannyian egy széria (BPO-005 - BPO-069). A két kiégett kocsi(10-45 és a 10-50) a 26-os vonal saját kocsijai voltak.
Miért nyomtok be ennyi FELESLEGES fotót??? Iszonyat. Mi érdekes ennyire egy átlag 7-es buszban??? Azért jöttem ide, mert általában érdekelnek a különlegességek, van is itt néhány, de a sok tök átlagos buszról fotó szerintem felesleges. Nem beszélve arról, hogy így kissé lassú az oldal betöltése. Szerintem szelektáljatok a továbbiakban.
Hát igen,amikor megjelentek az elsö bolygóajtósok,az milyen szenzáció volt.Amikor meg betették a 16-os vonalra az elsö 415-ösöket, mindenki azzal akart menni,kivéve engem:nálam a 260-as volt a nyerö.
Hát igen... a 200-asok... Én leginkább a hangjukat szeretem... Nincs valakinek hanganyaga róla?
Egyébként kiskoromban Nagytétény felé a kelenföldi fölüljárón az alattunk döcögő 280-as kigyulladt. (az egész motortér vörösen izzott) Az egész motortér izzott. A vezető még gyorsan levitt minket a felüljáróról, azonnyomban leszállított minket és odébbállt. Érdekes volt, hogy a busz alig füstölt..
Más...
Ma kockáztam az életemmel. :) Felszálltam a 26-os buszra. Sokat szippantottam a levegőbe hazafelé menet... :)
Megint más...
Rally!
Megengeded nekem, hogy betegyem az általad lefényképezett BPO-643-at kissé (általam felújítva)? Vagy esetleg sértem a jogaidat... :)