Én sem szerettem a kívülre feszítést, mindíg csavar kellett a rugós biztosítások helyett.
Hát az a helyzet a feszítéssel, hogy a kereszttengellyel kell egyvonalba lennie a bekötésének. Az emelőkar útja miatt.
Sok furat van az erősített fajtának felül, ahhoz a vonószárhoz, amit te akarsz használni. Azt két oldalról le kell fixálni egy-egy csavarral, hogy oldalra ne menjen el. Meg el is lehet tolni direkt, de gondolom ezt tudod. Na oda talán lehetne fogatni az orsókat egy kis rácsavarozható kengyelekhez.
Csak legyen elég hozzá a hely és persze a bekötés magassága, mert különben letépi ha felemeled teljesen ha meg van feszítve.
Vagy csinálsz egy 3 pontra tehető húzót, mint én. Nagyon régóta nem használok vonópadot... Permetezőt bőven kibírja, én egy tengelyes nyerges pótkocsit is húztam róla.
Igen elég unalmas mindig átszerelni a vonópadot és a feszítés meg belül jobb mint kívülre feszítenie.
És valami átalakítással sem lehetséges hogy belül maradjon?
Mert most olcsón tudnék kompletten egy ilyen alsó felfogatást csak a csavarok helye ugyan ott van nekem is mint az újakon ezért kérdem hogy fel tudnám eleve rakni avagy sem.
A kérdésem a következő lenne az én hashúzóm még a régi kampós fajta a mellékelt képen (első kép)látható és a kérdésem az lenne, hogy le tudnám cserélni az egész alsó felfogatást az új fajtára? (második kép)
Mert a kampó helyére a másik vonót szeretném, de most jön a jó rész valahogy a feszítést belül kellene hagyni.
Szőlőbe gondolkozom MTZ 320-ason. Szerintetek elég oda? Nem szeretnék nehéz talajmunkákat vele, csak permetezni, tőközművelni (saját olajhűtős tőközművelővel) és max könnyű tárcsázni, talajmarózni. Mit gondoltok? Erre szavazzak, vagy valami nyugati gépre? (Kína trakit nem vennék szívesen.)
Nekem igen, sőt egy új irányjelző relét is küldtek ingyen! :-)
Amúgy igazad van, telefon az közvetlenebb. Hát nem tudom meg merném-e kérdezni, hogy mondjuk a szintén lézergravírozott MMZ feliratú termosztát mennyibe kerül.
Fékszlep javítókészletet érdeklődtem náluk. Az új, elég hamar elkezdett ereszteni....
Habinál nem is hallottak róla, hogy lenne. Vegyek új szelepet, azt mondták. Mondom a végén már lesz egy kosárral... :-)
A kormányrudazatban két csukló, kormányrúd bordáshüvely, tengely, Csigatengely, fogasív, fogasléc, munkahengerszár, fogasív csatlakozása, nagy tengely két perselye, kormánykar bordája alul, gömbcsuklók.
Kapásból ennyi helyen lehet litty-lötty.
A kerék "tapsolás" mint sokan így írják a fogasívtől a kerékig terjedő alkatrészek kopsából, kapcsolatából adódik, plusz elsőhajtásnál a szóbanforgó reduktorhüvelytől is.
Csinálni azt lehet, hogy kicseréled ami kopott, és kihazagolod amit kell. Bár csak egyet kell a fogaslécet az ívhez a diffizár adó alatti hézagolókkal. (0,1-0,3mm)
Csigatengely excenterhüvelyt új csigatengelynél kell beállítani, ha marad a régi, akkor végállásfelé megszorul, mert középen kopott.
A reduktor és a peremes hüvelyt is párban illő cserélni? Neked miért kell cserélni mi baja vagy mikor szokták őket? Még ami új nekem hogy elsőhajtás alatta van hogy kicsit nehezebben megy a gép vele reggel kuplungot benyomom elég hamar lelassul a gép!
Értem mire gondolsz így már. Ez nem természetes jelenség!
Ez a kormányműben található alkatrészek kopásából adódik.
Fent a fogasív, fogasléc között 1 milliméter, kint a keréknél már több centiméter az elmozdulás!
Ezért nem szeretem, mert annyi helyen tud littyenni-löttyenni, és egy kalap .... az egész.
Eleve tervezési hibás, hogy nincs végállás ütköző... a rásegítő munkaahengernek kéne megtartania, aztán csuklik be a kerék, meg törik a tengely benne...
Biztos vannak jók is, de valahogy nem bízok bennük. Tavaszra kellene cserélnem reduktor hüvelyeket meg a szöghajtásnál a peremes hüvelyt is, de nem tudom, hogy honnan lehetne venni normális minőséget.
Tegnap javítottam egy 82-es elsőhajtást, kellett volna ez az alkatrész:
felhívjuk a magyarországi kizárólagos MTZ alkatrészforgalmazó céget, cikkszám bemond, túloldalon az eladó:" kb 2 óra kell neki, hogy meg tudja nézni, van-e a raktáron "..............
Én nem erre gondoltam mikor teljesen becsuklik és hátramenetbe mozdulásnál vissza kiugrik!
Hanem mint mikor vasúti átjárón vagy a szántáson keresztbe megyek átfelé és a kerék bicsaklik majd visszaugrik ez természetes mert a kormány ilyenkor se mozdul a kezembe!
A tengely amit vettem, lézergravírozva volt rá a made in belarus felirat avval a jellel, meg a valami számsor, cikkszám talán. Szerintem nem kínai, megütöttem pontozóval igen keménynek mutatkozott.
A kormány nem mozdul, hanem a végállás közel van a kormánykar és a nyomtávrúd párhuzamosságához. Olyankor pedig fogja, és átlöki a másik irányba a gömbfejet a híd felé.
Ez már ilyen kb 20 éve. Már a tsz-ben is így működött, de sok gondot nem okoz. Van új tengely itthon, csigát, fogasívet és fogaslécet kellene vennem, de ezekből a szuper alkatrészekből nincs bátorságom vásárolni.
Az a baj pontosan nem tudom neked el mondani melyik papír mit követett mint mondtam nekem is összeköttető személy csinálta én csak vittem a gépet műszakira ő rendezett mindent és a végén mondta mennyit fizessek!