Sosem mondtam, hogy tájékozott vagyok. De valahogy ez a 99éves Ople mégis kapott rendszámot. Lehet, hogy az OT-re más szabályok megengedőbbek? Nem tudom. Mindenesetre betegesnek látom az elvárást, hogy egy ilyen autó akár ne közlekedhessen csak a kora miatt, vagy meg kelljen változtatni ilyen mértékben. Ezen az autün, feltehetően módja sincsen a féklámpa kialakításának.
De itt napokon át arról voltam győzködve, hogy a szabály betű szerintr értendő.
Most, hogy meg lettem végre győzve, látom ám, hogy kár is itt vitázni a mellényről, mert a forgalomban lévő autók 99.99999% nem is vehetne részt a forgalomban. :-)
No ez is az az eset, amit anddnak címezve, de végülis mindenkinek írtam. A szabály nem tilt/nem enged/nem kötelez. B szabály nem tilt/nem enged/nem kötelez. Ám A+B együtt tilthat, engedhet, kötelezhet olyant/olyanra, ami csak a két szabály együtteséből következik.
Az idézetben a KRESZ meghatározza, hogy nem szabad a környezetet rongáló, szennyező járművel közlekedni.
Egy másik törvény, rendelet stb. meg meghatározza, mi számít rongálásnak, s mi környezetszennyezésnek.
A villamosokon van féklámpa (és KELL is rá, lévén több utcán is közös a villamossín és az úttest, elég csak Pesterzsébetre gondolni, pl. 30-as villamos vonala). Elég könnyű lenne felkenődni az előtted haladó villamosra, ha váratlanul, forgalmi okokból a megálló előtt fékezne, te meg abból veszed észre, hogy fékezett, hogy nyomja a homlokodat az villamos ütközője...
A fogas, hév, metró, földalatti, mind zárt pályás jármű, közúton forgalomban nem vesz részt, ezért féklámpa sem kell rá, ez logikus.
Pedig ez továbbra is egy szabályértelmezésről szóló topik, nem pedig életvezetési tanácsokról szóló, hogy hogyan éljünk biztonságosabban, célszerűen mit tartsunk magunknál, stb.
És mivel egy jármű a legritkább esetben 2-3 km-es távon közlekedik lakott területen kívül, ezért bármi megtörténthet út közben.
Mert nagyon nem életszerű, hogy 3-4 percre távolodsz el csak a lakásodtól a járműveddel.
Tudod rohadtul nem érdekel, hogy neked mi az életszerű.
Én naponta járok lakott területen kívülre 6 km-t, ami már a két végpont, nem is a városhatár.
Persze ez biztosan nem életszerű, pedig bő másfél évtizede művelem. Biztosan velem van a baj...
És dünnyöghetsz itt arról, hogy mi van, ha...., meg ha..., meg ha...
Én leírtam egy esetet. Tudom fájna megválaszolni mert borítaná az eddigieket.
Pedig ez továbbra is egy szabályértelmezésről szóló topik, nem pedig életvezetési tanácsokról szóló, hogy hogyan éljünk biztonságosabban, célszerűen mit tartsunk magunknál, stb.
Nem minden ám a KRESZ, nem ártana ismerni a KÖHÉM6-ost sem.
"Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek ... Hatósági jelzések elhelyezésére vonatkozó további műszaki feltételek 28. § (1) A gépjárművet, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a pótkocsit úgy kell kialakítani, hogy arra a hatósági jelzés - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseknek megfelelően - felszerelhető legyen. (2) A hatósági jelzést, illetőleg annak tartószerkezetét a lassú járműre elöl, az oldalkocsi nélküli motorkerékpárra és a pótkocsira hátul, a többi gépjárműre és a mezőgazdasági vontatóra elöl és hátul, a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában, vagy attól balra, oldalkocsis motorkerékpárra az oldalkocsin elöl, a motorkerékpáron hátul úgy kell elhelyezni, hogy a hatósági jelzés síkja a jármű hossztengelyére merőleges és megközelítően függőleges helyzetű legyen, a járművön túl ne nyúljon, legalsó pontja az úttest szintjétől legalább 0,30 méter, legfelső pontja az úttest szintjétől legfeljebb - amennyiben a felépítmény szerkezeti kialakítása ezt lehetővé teszi - 1,50 méter magasságban és olyan helyen legyen, ahol könnyen leolvasható."
Az imént derítettük ki, hogy a KRESZ NEM követeli meg a féklámpát, csak azt, hogy ha van, akkor működjön is. Ha nincsen, akkor működnie sem kell...
Ha tudsz egyéb szabályt, ami szerint egy 99éves Opelen kötelező a féklámpa, varom a paragrafus számot.
De várom a válaszodat arra is, hogy a KRESZ egyértelmű tíltása ellenére, milyen jogalappal közlekednek a belső égésű motorral meghajtott járművek, gépjárművek!
Nem régen, éppen itt tanúltam meg, hogy a józan ész, meg életszerűség semmit nem ér a szabályok betű szerinti megfogalmazásával szemben.
Meghajoltam az érvek előtt, és éppen ezen szemlélet igazolásaként hoztam ezt a példát.
Örülök, hogy egyetértünk abban, hogy lehet féklámpa nélkűl is közlekedn! Bár még mindig nem értem, hogy van-e erre egyezményes jelzés, ha az ilyen jármű fékez. :-)
De nézzünk rögtön egy másik szabályt! Ahogy tanúltam, betű szerint!!!!
Nem régen, éppen itt tanúltam meg, hogy a józan ész, meg életszerüség semmit nem ér a szabályok betü szerinti megfogalmazásával.
Meghajoltam az érvek előtt, és éppen ezen szemlélet igazolásaként hoztam ezt a példát.
Örülök, hogy egyetértünk abban, hogy lehet féklámpa nélkül is közlekedn! bár még mindig nem értem, hogy van-e erre egyezményes jelzés, ha az ilyen jármű fékez. :-)
De nézzünk rögtön egy másik szabályt! Ahogy tanúltam, betű szerint!!!!
Abban lehet a hiba, hogy a KRESZ nem foglalkozik azzal, milyen járművet lehet forgalomba hozni. Nem vagyok jogász, nem akarok marhaságot összehordani, de lehet, hogy va olyan törvényhely, amely ilyen járművekre vonatkozik, s megkötésekkel megengedi ezek forgalomba állítását, közlekedését.
Ha közlekedek, akkor a KRESZ szabályai szerint kell közlekedjek. Persze az család ügyi törvények is vonatkoznak rám, mint a többi, de ezek kevés hatással lehenek arra, hogy mikéntr közlekedem.
Ha a KRESZ tiltja a féklámpa nélküli autózást -bár én ilyet nem olvastam ki belőle- akkor nem mehetek olyan autóval, min nincsen féklámpa. Más törvény, pedig nem teheti lehetővé azt.
Nem. Ahhoz, hogy jogosítványt kapj, vizsgázni kell KRESZ-ből. A többi rendeletek és törvények is érvényesek rád, függetlenül attól, hogy ismered-e azokat.
Abban ügye egyet értünk, hogy rám -mintközlekedőre- a KRESZ vonatkozik és nem egyéb. Akkor is, ha egy ilyen autót vezetek és akkor is, ha egy ilyen autó mögött megyek.
Bemásoltam a KRESZ ide vonatkozó hatályos rendelkezését. NEM közlekedhet féklámpa nélkül. Lehetséges, hogy a magyar törvényekben van más olyan hely, ami mégis megengedi, de a KRESZ-nek becézett rendeletben nincs.