Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322234

Szamtalan innovacio kotodik a nemetekhez. ezen kar is vitatkozni.

Előzmény: advocatusdiaboli (322226)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.21 -1 3 322233

Nézd, fogadjuk el, hogy egy profi pénzügyérek-közgazdészek által irányított iparvállalat nyereséget akar termelni, és SEMMILYEN más célja SINCS

Nincs ebben semmi, de semmi kivetnivaló, nap, mint nap a munkába igyekvő emberek 9x%-a kizárólag és csakis azért igyekszik a munkába, hogy pénzt keressen vele, amiből megélhet - ez nem jelenti azt, hogy utálná, amit csinál, de azt igen, hogy ha nem lenne muszáj, hát nem csinálná...

 

Ne várjuk idealizmust ezektől a cégektől, mert ez tényleg demagógia. Tudomásul kell venni, hogy az ő céljuk és feladatuk nyereségesen eladható használati tárgyakat/termékeket gyártani és slussz. A világot egyik sem akarja megváltani, nem akarja felfedezni Atlantiszt, nem akarja kifejleszteni a hidegfúziót - ettől még persze akar költeni innovációra (mert muszáj is), de csak olyan célokra, amelyek belátható időhorizonton belül gazdaságosan gyártható termékekbe manifesztálhatók - vagy olyan játszadozásokba, amelyek az ő saját lehetőségeikhez mérten nem jelentenek érzékelhető kiadásokat. Ha van némi reklám értéke, akkor megszponzorálják a beteg gyerekeket is, meg a kivert kutyák alapítványát is, de azért ez természetesen nem mehet a jövedelmezőség meg az osztalék rovására - óvatosan egyensúlyoznak azon a határon, ami vélhetően a cégről alkotott kép javításán keresztül még megtérülő kiadásnak minősül...

 

Valójában a komoly alapkutatások zömét ma is kormányzatok finanszírozzák, és ahogy ebben a topicban is megtárgyaltuk már sokszor - több, mint valószínűnek mondható, hogy atomerőmű, polgári célra használható atomenergia a mai napig nem lenne - ha kizárólag piaci cégeknek és piaci alapon kellett volna azokat megfinanszírozni. Sőt, nagyon sanszos, hogy az űrkutatás is gyerekcipőben járna még - ha a hadseregek nem tolják szó szerint számolatlanul a pénzt a rakétakutatásba, de még az első tranzisztort a Bell Laborban is egy kormány-finanszírozott kutatási projekt keretében állították talpra.

 

És ma is nagyon sok purparlé van a kutatás-fejlesztés témakör körül, mert bár a piaci cégek, pláne az olyan gigászok, mint az időközben kinőtt Apple, Google, Facebook és hasonlók ugyan felfoghatatlan összegeket költenek fejlesztésre, és elég sokat kutatásra is - de azért ezek valójában mind egy szálig célkötelemmel bíró, kis távolságtartással nézve valójában termékfejlesztésnek tekinthető projektek, amelyek még elvileg sem nagyon kecsegtetnek valódi újdonságok megjelenésével - sokkal inkább a már kitalált technológiák tökéletesre csiszolásával és széles körű elterjesztésével... Az első Apple Iphone-ban sem volt semmi, de a világon semmi olyan újdonság, ami ne lett volna jó ideje ismert, és ne fordult volna már elő más termékekben. Viszont ezek egy olyan magas használhatósági fokú integrációját produkálta, amit tényleg nem tudott senki más akkor felmutatni.

 

Ezt értettem én amúgy az alatt, amikor reggel a BMW-nek (sb-nek ;-)) ) odaszúrtam, hogy nem látom a forradalmi újdonságokat - mert tényleg nem látom, semmi olyan nincs bennük, ami ilyennek lenne nevezhető.

 

Az EV vonalon az akku-fejlesztéseken is ez látszik: a cégek (és itt mondhatjuk a Teslát is a Gigafactoryval) nem alapkutatnak, meg nem forradalmi újdonságokat mutatnak fel, hanem a jellemzően állami pénzből dolgozó egyetemi-akadémiai kutatóintézetekben felköhögött ötletekből merítgetve próbálják a más ismert, valamennyire kiforrottnak is mondható technológiákat lényegesen tovább finomítani, gyártásukat gazdaságossá tenni - ez nagyon fontos és nagyon sokszor fantasztikus tudást, szellemi teljesítményt igényel - de a potenciális termék elméleti fizikai korlátai előre tudhatók. Az egész iparágat esetleg tényleg forradalmasító, teljesen más elveken/alapokon álló ötletek - azok nem a gyárak fejlesztési osztályairól fognak jönni (legalábbis eddig még egy sem jött onnan - egyetlen egy iparágban sem), hanem valami kutatóintézetből, vagy valami outsider fantaszta zseni keze alól fog kikerülni.

Muskot ezért is tartom rendhagyó, különleges figurának ezen a területen - ő azért talán nem mondható valódi kutatónak, ám a fantaszta jelző már ül rá - viszont egyértelműen nem az a konvenciók és szigorú nyereség/eredmény-elvárások által kötött iparági "helóta", ami a többiekről elmondható, kilóg a sorból, nyíltan felvállalja azt, hogy a távlati céljai fontosabbak, mint a prompt nyereség - és azért igazi kutatókat-tudósokat is képes volt maga mellé állítani, a SpaceX eredményei is ennek köszönhetők.

Előzmény: GPS (322184)
,m,1710 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322232

Valmi szerencsés okbol mindeg születtek és születnek zseniális  huzoemberek a világon, kultura teknika, tudomány, a utolso százévbe meg a inovácio, ami mamár olyan fokon jár, hogy ez csoda (nem a babonával öszekeverni.)

 persze nem csoda, de valakiknek mégis  megkellet valosittani ez a inovácio szerintem.

kigondolta volna akkoriba, hogy valah létezhet jobb mobiltelefon mind a Nokia vagy más , de megtörtént, a GPS navigátor stb stb

Előzmény: GPS (322228)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 322231

https://www.focus.de/auto/news/abgas-skandal/bmw-spielte-falsche-software-auf-manipulation-auch-bei-bmw-das-steckt-hinter-dem-diesel-rueckruf_id_8518613.html


Én azért mondtam, hogy várjuk meg az ítéletet...  mert Shadow a BMW hivatalos verzióját ismétli... a müncheni államügyészség pedig konkrétan nyomoz...
...erről adtak is ki nyilatkozatot (lásd cikk) ... szerintük ugyanis  - ezek szerint - VAN esélye, hogy mégsem pont így történt...  

aztán majd meglátjuk hogy lesz-e vádemelés...

Előzmény: szilvatövis (322225)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322230

Ne túlozz, a plágium az tényleg illik Ellon Musk összes dolgaira. De szerintem sincs semmi elítélni való rajta, megcsinálja amit meg lehet csinálni a már rendelkezésre álló modulokból technikákból. A tőkét kapitalista szabályok szerint gyűjti hozzá, ha szocializmus lenne akkor is megtenné csak más játék szabályokkal. És?

Előzmény: GPS (322228)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322229

"Kérdés ki és milyen célból fejlesztette ki azt a szoftverváltozatot, ami úgy nézett ki mint ha szériaautóba való lenne, ám nem az volt."

 

Elmondom meg 1x mi tortent:

 

Van az 50d nevu 3 literes, 3 turbos dizelmotor (N57D30S1). Ez egy retegmotor, kis darabszamban keszul. 4 kulonfele autotipusba raktak:

 

X5 M50d

X6 M50d

M550d

750d

 

Ezeknek az autoknak nem egyforma a szoftvere, sem a hardvere teljesen. A gyarbol mindegyik a sajat tipusara irt szoftverrel jott ki, amik teljesen rendben voltak.

 

A rendszeres szoftveres hibajavitas soran viszont emberi hiba miatt a rendszerben az X5/X6-ra irt update kerult az 5os/7es-nek irt szoftver helyere, igy az autok frissiteskor rossz szoftvervaltozatot kaptak.

 

Nem mindegyik 550d/750d erintett, csak azok amelyek a kritikus idoszakban megkaptak a szoftverfrissitest. A "javitas" annyi hogy felirjak ra a sajat szoftveruket es kesz.

Előzmény: szilvatövis (322225)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 1 322228

 

Musk bumeráng-rakettáiról is azt mondták, hogy "Nincs abban kérem semmi rendkívüli - hisz egyetlen olyan elemet sem tartalmaz, amit az űr-technológia ne ismerne, vagy használna is".

 

Gondoltam is magamban, hogy: 

 

- akkor Tolsztoi is egy jó nagy kókler volt - hisz az is csupa ismert betűből írta meg a könyveit, egy betűje sem volt eredeti találmány

- Beethovenről már nem is beszélve, mert az aztán tényleg nem talált fel egy kurva új hangjegyet sem - amit mások ne ismertek volna előtte.

 

Kb. így van ez a Teslával is, meg a hazatérő rakettákkal is: bárki megcsinál(hatta) volna.

Csak bizonyára nem volt kedvük hozzá.

.

Előzmény: advocatusdiaboli (322226)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.21 -1 2 322227

Neked is csak azt tudom mondani, hogy járj egy kicsit utána, és hamar rá fogsz jönni, hogy semmi olyat nem láttál azon a bemutatón, ami tényleg ott lett "nulláról" kitalálva, ellenben olyasmiket, ami már meglévő-működő dolgok gazdaságosan gyárthatóvá és/vagy napi szinten használhatóvá faragásáról szólt - annál inkább.

Egyébként nem vitatom, hogy ez is nagy dolog, ahogy azt sem, hogy rendkívüli tudást, szakértelmet igényel sokszor ez is. De fogalmazzunk úgy, hogy ezek nem "alapkutatások", sokkal inkább alkalmazott tudományos-technológiai fejlesztések. Például a bömbi nyűglődte ki a szériában legalábbis elviselhető költséggel gyártható szénszálas vázak-kasztnik gyártástechnológiáját, de szénszálas vázak-kasztnik ettől még kb: 30 éve használatban vannak/voltak... Azt úgy csöndben hozzátenném, hogy amit eddig láttunk, az alapján erős a gyanúm, hogy lassan-lassan ki fognak araszolni ebből, nem tűnik beváltnak. Minden összevetve többe van a leves, mint a hús.

Előzmény: Törölt nick (322191)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.21 -1 2 322226

Itt most valószínűleg azért nem fogunk sosem egyetérteni, mert valódi innováció alatt nem ugyanazt értjük.. ;-)))

Nekem valódi innováció mondjuk a tranzisztor vagy az integrált áramkor kifejlesztése, de valódi innováció az is, ha valaki elektronikusan szabályozott befecskendező-rendszerrel áll elő a karburátor helyett, valódi innováció a blokkolásgátló, de valódi innováció volt a katalizátor vagy a szervófék-szervókormány is, és még sorolhatnánk. Valódi innováció volt - bár a gyakorlat próbáján bizony elvérzett - a Wankel motor is.

 

Nomármost ezek egyike sem kötődik a nevezettekhez... Sőt, igazándiból ezek egyike sem kötődik egyetlen egy nagy autógyárhoz sem, maximum mindig rá lehet mutatni, melyik volt az első, amelyik alkalmazta a máshol kitalált és már többé-kevésbé használhatóvá csiszolt ötleteket...

 

De most elkezdhetnék finoman élcelődni azon, hogy a francia autógyártás elsőkerék-hajtású és elektronikus befecskendező-rendszerrel szériában gyártottak autót akkor, amikor a német autógyártásban a hátsókerék és karburátor volt az egyeduralkodó. Itt szúrnám közbe, hogy még az sem igaz, hogy a világ első dízel személykocsiját a Mercedes gyártotta, nem a 260D volt az első - a Citroen 7U (ráadásul elsőkerék-hajtással !!) akkor már négy éve piacon volt...

Előzmény: Törölt nick (322170)
szilvatövis Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322225

Kérdés ki és milyen célból fejlesztette ki azt a szoftverváltozatot, ami úgy nézett ki mint ha szériaautóba való lenne, ám nem az volt.

 

Ha ismert az eredete és a legális felhasználási területe akkor valóban hihető a tévesztés, nem feltételezhető a szándékosság akkor sem, az a típus javarészt a azért a legális szoftverrel fut.

 

SZVSZ mindenképp mulasztás történt, hogy nem "jelölték" meg egyértelműen.

Nem tudom szokás-e például hardverelemeknél a szériagyártmányba és a kizárólag belső használatra szánt darabokat megkülönböztethetetlenül ugyanolyanra gyártani.

Előzmény: Törölt nick (322196)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 -2 0 322224

Igen,  elkezdtem írni a hozzászólást... majd lett egy kis dolgom... és mire befejeztem és elküldtem... már ott volt a tiéd is...

...az indexen viszont sem törölni, sem javítani nem lehet... ezért maradt így :) ;)

Előzmény: GPS (322222)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322223

 

A Jaguár is pont olyan véleményformáló presztízs-márka, mint a BMW, a Volvo, vagy a Tesla.

.

Előzmény: ,m,1710 (322221)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322222

 

azaz villamos motorral szereli fel VAGY villamos motorral IS felszereli...

 

De ugye ezalatt nem a csomagtér-ajtó nyitására, vagy a pohártartó elektromos mozgatására utaltak?

 

Én úgy emlékszem, hogy azt mondták, hogy "elektromos, vagy hibrid lesz". Ebben minden benne van, nem?

.

Előzmény: Auralianus (322216)
,m,1710 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322221

Volvo mégis világmárka, itt csak a Volvo Car, vagyis a személyauto a téma, 270.000 példányal 300.000 a kapacitás tetö, ami ugye nem piskota.

A Jaguar sem tömeggyárto, de mégis.. hm

 

Előzmény: Törölt nick (322214)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.21 0 1 322220

... ha születik az ügyben bírói ítélet, akkor azt gondolom újabb szög kerül a fosszilis energiahordozókra alapozott "olcsó" energiatermelés + közlekedés koporsójába

 

Értem hol vagytok eltévedve, nem ott gondolkodtok a világ azon részén ahol a gazdasági események történnek, hanem ebben az arányaiban jelentőségében egyre zsugorodó "nyugatban". Az elképzelhető, hogy 30-40 év múlva itt kormánykerék volán nélkül halkan zümmögő járművekkel viszik rozzant nyuggerek a fodrászhoz ledekkel kivilágított pincsikutyájukat, de az nem nagyon fog már senkit érdekelni.

Előzmény: Auralianus (322208)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322219

Ezeknek a konflisoknak nem zab kell majd hanem amper, csak a lényege ami ugyan az, a sebesség és olyan 50-100km amin belül lehet vele mozogni.

Előzmény: ,m,1710 (322209)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322218

Az opell is, ott is volt ilyen bejelentés, hogy közeli jövőben csak elektromos autót fognak gyártani. okés, jó ez, de kellenek majd hozzá más események is.

Előzmény: GPS (322210)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 322217

Bocs, de EZ SEM igaz...

 

... a Volvo egy NAGY GYÁRTÓ (BYD) egyik márkája...

;) 

Előzmény: Törölt nick (322214)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 -1 0 322216

Bocs, de tényleg nem...  azt állította "electrify" >> azaz villamos motorral szereli fel VAGY villamos motorral IS felszereli...

Előzmény: GPS (322210)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322215

 

Kicsi, de annál jobb nevű. Mondhatni véleményformáló a szakmában.

De hát pont te mondod ezt - miközben a BMW sem olyan rohadt nagy - mégis a világ egyik legjobban csengő autómárkája.

 

.

Előzmény: Törölt nick (322214)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322214

Nem igazan, a Volvo egy kis gyarto.

Előzmény: GPS (322212)
_Berci Creative Commons License 2018.03.21 -7 0 322213

 

Monnyuk ezt sem art gyorsan atfutni.

 

~2030-ra a PV tetödelej ~4,7 €ct/kWh-ra csökken, a szabadterületi pedig ~2,41 centre (ha meg hozzajön 4-5 cent a tarolasra ... nem lesz ertelme delejt a halozatbol vetelezni, csak "vegveszely" eseten .. emiatt, meg a fosszilis erömüvek egyre alacsonyabb kihasznaltsaga miatt gondolom, a halozati delej ara kemenyen emelkedik majd ... a különbseg meg kirivobb lesz ...).

 

http://www.iwr.de/news.php?id=35126

 

Előzmény: Auralianus (322208)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 1 322212

 

...vagy hibrid - hogy pontosak legyünk. Igen, igazad van, úgy mondták hogy "elektromos VAGY hibrid".

 

Na de ez akkor is egy kurvanagy kijelentés, nem?

.

Előzmény: Törölt nick (322211)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322211

Azt mondtak hogy akkortol minden autojuk hibrid lesz.

 

Nem ugyanaz.

Előzmény: GPS (322210)
GPS Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322210

 

A Volvo soha nem mondott ilyet.

 

De mondott! Én is olvastam és nem csak a Szabad Föld kisszínesei közt.

 

Nem ennyire karcosan fogalmaztak, de a lényeg az volt, hogy fokozatosan totális paradigmaváltás lesz a Volvónál - vagyis hogy az EV nem afféle palleta-színesítő szegmens lesz, hanem fő trend.

.

Előzmény: Törölt nick (322203)
,m,1710 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322209

Részben igaz csak egy probléma lenne ma  a loval  nincs istálo meg zab a gps viszt

ont lehetne mellözni

Előzmény: zöldkomcsi. (322204)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322208

Apropó energiacégek... 

 

... egy igen érdekesnek igérkező - precedens értékű - per zajlik éppen... nem tudom ki mennyire követi figyelemmel az eseményeket...

https://www.vox.com/energy-and-environment/2018/3/20/17129354/climate-change-lawsuit-tutorial-alsup

 

 

... ha születik az ügyben bírói ítélet, akkor azt gondolom újabb szög kerül a fosszilis energiahordozókra alapozott "olcsó" energiatermelés + közlekedés koporsójába

_Berci Creative Commons License 2018.03.21 -7 0 322207

 

Az derül eppen kifele, hogy nem az Uber autonom auto volt a "hibas" a balesetben ... valamint az is, hogy egy "embör" se tudta volna elkerülni.

 

Az mindenesetre erdekes, hogy nem marad 2ely, mert minden pontosan dokumentalva van (ami emberi soför eseteben egyaltalan nem biztos).

 

After reviewing the video recordings from the Uber self-driving car that struck and killed a pedestrian two days ago, Sylvia Moir, the chief of police for Tempe, Arizona, has issued a statement saying “it’s very clear it would have been difficult to avoid this collision in any kind of mode (autonomous or human-driven) based on how [the pedestrian] came from the shadows right into the roadway.”

 

https://cleantechnica.com/2018/03/20/tempe-police-chief-says-uber-likely-not-fault-pedestrian-death/

 

Előzmény: _Berci (322183)
,m,1710 Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322206

Én informálok, (monta nem mondta, de monta stb mind a kölykök a homokba) Ezeknek egy játszotér a EV, de kezdenek oda figyelni rá

egyedül a TESLA-nak fontos, mert vagy gyárt vagy eltönik, egyszerü,  gigafactory a "bizonyiték" hogy ez nem kamu ahogy máshol mondják.

Előzmény: Törölt nick (322203)
Auralianus Creative Commons License 2018.03.21 0 0 322205

Érdekes módon pl a SHELL - legalábbis szakmai konferenciákon - itt-ott másként látja ugyanazt a dolgot :)

https://spectrum.ieee.org/energywise/energy/renewables/sxsw-2018-energy-and-tech-executives-envision-the-carbonfree-future

Előzmény: _Berci (322156)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!