~2030-ra a PV tetödelej ~4,7 €ct/kWh-ra csökken, a szabadterületi pedig ~2,41 centre (ha meg hozzajön 4-5 cent a tarolasra ... nem lesz ertelme delejt a halozatbol vetelezni, csak "vegveszely" eseten .. emiatt, meg a fosszilis erömüvek egyre alacsonyabb kihasznaltsaga miatt gondolom, a halozati delej ara kemenyen emelkedik majd ... a különbseg meg kirivobb lesz ...).
De mondott! Én is olvastam és nem csak a Szabad Föld kisszínesei közt.
Nem ennyire karcosan fogalmaztak, de a lényeg az volt, hogy fokozatosan totális paradigmaváltás lesz a Volvónál - vagyis hogy az EV nem afféle palleta-színesítő szegmens lesz, hanem fő trend.
... ha születik az ügyben bírói ítélet, akkor azt gondolom újabb szög kerül a fosszilis energiahordozókra alapozott "olcsó" energiatermelés + közlekedés koporsójába
Az derül eppen kifele, hogy nem az Uber autonom auto volt a "hibas" a balesetben ... valamint az is, hogy egy "embör" se tudta volna elkerülni.
Az mindenesetre erdekes, hogy nem marad 2ely, mert minden pontosan dokumentalva van (ami emberi soför eseteben egyaltalan nem biztos).
After reviewing the video recordings from the Uber self-driving car that struck and killed a pedestrian two days ago, Sylvia Moir, the chief of police for Tempe, Arizona, has issued a statement saying “it’s very clear it would have been difficult to avoid this collision in any kind of mode (autonomous or human-driven) based on how [the pedestrian] came from the shadows right into the roadway.”
....és 50-60km/h sebességgel. Tehát ahogy írogatom, az akkumulátoros autóval a társadalom visszatér a parasztszekérhez és a konflishoz csak nem ló húzza hanem áram hajtja. Lesz önvezető képessége is kb mint a lónak volt, de az csak haza talált ez bárhová elnavigál de kell azért rá odafigyelni is. Ennek a társadalmi rendszernek így ahogyan van ahogyan most működik ez nem lenne megfelelő, de fokozatosan átalakul.
A "kpmply" autogyártoknak nemérdekük a EV, de mégis fontos lett, mondván senki nemakar lemaradni a gyorsulo vonatrol Egyik nagyobbat mond mind a másik SZOBAN versenyernek,
a legnevetségesseb a VOLVO kijelentése voll féléve? hogy "beszüntetik" a benzinest 2025be csak EV fognak gyártani, közben csak talán 100en foglalkoznak vele ( megvásároltak egy startup céget) Aku nincs.
igen... miután itt nyomtad kutyába röhögve a Tesla-t hogy mekkora amatőr pancserek, mert milyen szar a minőségbiztosítási rendszerük...
gondolom, most akkor azt várod tőlünk, hogy elhiggyük, hogy a BMW is UGYANAKKORA pancser, mert egy ilyen arányú tévedést elkövettek...
éveken keresztül... vagy hogy?
...ez a "ki jelentett mit és miért" .. meg... bocs Shadow... ne haragudj... de TÉNYLEG várjuk meg a bírósági ítéletet... ez ebben a formában
egyre röhejesebbé kezd válni.... nincs erre szükség... ki fogja deríteni az ügyészség és a bíróság, hogy ki mit mikor és miért csinált.... előbb-utób...
Mivel a gyartas utan par evvel, szervizlatogatas soran kerult fel az X5/X6-ra irt szoftver a 5osre meg a 7esre, ezert elegge nyilvanvalo hogy nem szandekos volt. Ez is csak egy specialis tipusnal, az 50d-nel.
" akkor miért nem fektetnek belőle EV fejlesztésre is."
A BMW 2007 korul kezdte a kutatasokat EV temaban, 2008ban csinaltak egy villanyos Minit, utana egy villanyos 1es BMWt, ezres nagysagrendben gyartottak belole, amiket aztan kiadtak tesztelni, millionyi kilometert tettek meg.
2013ban szeriaba jott az i3, ami tavaly a masodik legnagyobb darabszamban eladott villanyauto volt Europaban.
Mellesleg kokemenyen beszalltak a PHEV-temaba, tavaly 100e korul adtak el PHEV-et meg villanyautot osszesen.
Konkretan euromilliardokat koltott mar a BMW EV temara.
De nyilvan te csak Muskrol meg a Teslarol hallottal eddig...
Nem akarom a német nagyokat megsérteni, de tudod én az Audi-MB-BMW vonalon igazi újdonságot, innovációt, valódi forradalmi újdonságot, igazi útkeresést az elmúlt 50 évben nem nagyon láttam.
LOL
bo tiz evvel ezelott szemelyesen ultem vegig a bombi kozpontjaban egy bemutatot a hidrogenhajtasos kiserletezgeteseik aktualis allasarol, utana atfaradtunk egy masik reszre, ahol kulonbozo konnyufemeket, femhabokat es hasonlo fiszfaszokat lehetett kezbe venni, tapogatni, igaz a telefonokat-fenykepezoket elotte le kellett adni
es en csak a plebs voltam, a karlsruhei egyetemnek volt egy alumni-rendezvenye, szoval elvileg valamennyire szakmainak volt nevezheto, Dipl-Ing meg Dr-Ing meg PhD mindenkinek a badge-en, de azert valojaban inkabb a sima utcai Marineni-jellegu latogatokhoz alltunk kozelebb
A "veletlent" itt ertsd ugy hogy nem szandekosan. Emberi tevedes eredmenye volt. A BMW sajat maga fedezte fel egy belso audit utan, es jelentette a hatosagoknak.
Ha akkora (extra)profitjuk van, amennyit Shadow mond - akkor abból éppenséggel le lehetne csippenteni pár milliárdocskát erre a fejlesztésre is (azon túl, amit vélhetően már eddig is rá szántak, igaz, nem túl frenetikus sikerrel).
De én azt látom, hogy egyelőre a nagy gyárak megelégszenek azzal, hogy megállapítsák, hogy "A Tesla szar!" - és ezzel kb. érdemben be is van fejezve az EV téma náluk. Legalábbis azon szinten, amilyenen a Tesla él és mozog a valós életben is, nem csak a felelngzős tanulmányokban.
erről jut eszembe... tegnap olvastam egy érdekes blogbejegyzést... ami konkrétan arról szólt, hogy az installált mikrokapacitású megújulók - ahol lehetőség van
a fogyasztók számára a saját tulajdonban lévő mikrokapacitás telepítéséere - törvényszerűen fogják kiszorítani az ipari méretű beruházásokat a piac egy jelentős részéről...
... a 2012-ben íródott blogbejegyzés írója szerint mindez akkor fog bekövetkezni, amikor a helyben telepíthető tárolók ára megközelíti/eléri a hálózat fenntartási/ transzmissziós veszteségének költségeit...
... a bejegyzést olvasva persze látszik, hogy a 2012-ben jósolt panel-árak elmaradnak a várakozásoktól (25 cent/wattot jósol, idén a legolcsóbb panalek ennek kb a duplájába kerülnek > 52 cent/watt- os árat hoznak a legolcsóbbak)... maga az irány és az elv azonban kétségtelenül elgondolkodtató...
"Te Shadow: ezzel a gondolkodással a büdös életben nem épült volna meg sem a suezi csatorna (a panamairól már nem is beszélve) - de még rohadt sok dolog nem jött volna létre - olyanok, amelyek akár évtizedekig meg sem térültek, nem hogy hasznot hoztak volna."
A BMW-nek is volt ilyen korszaka, hogy leszolt nekik Hermann papa, hogy marpedig legyen metanol befecskendezeses motor oszt lett. :)
Az altalad emlitett katonai projektek (lehet, hogy hivatalosan nem az volt, de azert lehetett tudni mire kell) nem tudom, hogy jonnek ide, plane, hogy napjainkban mar az sem az igazi. A Deutsche Marine peldaul visszakuldte a gyartonak az 1945 utani legnagyobb hadihajojat, hogy ezt a szart nem veszik at