Ahogy az előttem szóló is írta, van ár útvonal, a lépcsőzéssel csak pár méterrel hosszabb, mint az az út, amit a hölgy nap, mint nap bejár, ha nem akar leszállni a bringáról, akkor + 2×300 méter = 600 méter.
Ez egy átlagos fizikumú bringásnak időben is semmi, de a hídon tekeréssel (ami amúgy szimplán tilos, 54 § 11. pont) megspórolható idő és távolság nyújtotta előny egyszerűen semmi ahhoz a veszélyhez képest, amit egy ilyen helyen való kerékpározás jelent magára a kerékpárosra nézve.
Azért hozzátenném, hogy a Vörösvári út felől feljutni a kerékpárútra nem olyan egyszerű... Viszont hacsak nincsenek Pogacart megszégyenítő képességeim, nem mennék arra.
Ma volt egy Keleti-Kelenföld, Kelenföld-BVSC bringás utam.
Önmagában voltak meredek jelenetek (Astorián teli pirosnál, a meginduló Rákóczi úti forgalom előtt keresztülvágó bringás, aki olyan jól elhitette a mellette álló autóssal, hogy az is elindult a pirosra), de a nap idiótája az a hölgyemény volt, akivel a Szabadság híd úttestjén találkoztam - ő ugyanis Pestről Budára tartott, de a Budáról Pestre tartó forgalmi sávban. El nem tudom képzelni, hogy miért és hogy került oda.
Van egy másik versenyző, akit melóból (még autóból) többször láttam már - ő kettő és fél három között az Árpád híd úttestjén halad rendszeresen Budáról Pestre - a 70-es, 2×3 sávos Árpád hídon, miközben ott a biztonságos, sima, jó kerékpárút. Persze, "sportoló" felszereléssel tolja, de ennek nem része az elmúlt héten viszonylag gyakori, látótávolságot erősen csökkentő zivataroknál a különböző lámpák és láthatósági elemek használata.
Az ilyenek hogy a fenében maradnak életben két hét után?
Én is így gondolom. Ha jól látom, a rögzítés talpa van közel, nem a jeladó.
Játszani kell a pozícióval és az alápakolókkal. Az sem baj, ha a jelet vevő egység nincs derékszögben a kerék forgásirányára, a távolság legyen megfelelő a mágnestől.
Végül Sigma 14.16 lett a vége, de valamiért nem hajlandó mérni. Ha elkezdem forgatni a kereket, kijön a "power save" módból, de nem mutat sebességértéket. Jó nagy vevője van, alig bírtam felszerelni úgy a villa belső oldalára, hogy ne érjen bele a küllőkbe... Így kellene felszerelni, ahogy a képen van?
Pl. az Esztergom, Két-Bükkfa közötti útra vonatkozóan.
Békés, kissé hangosan lihegő tekerést tervezek Pajkaszegről felfelé, a Pálos monostor romjai mellett, de borzalmas motorbőgés töri meg a csendet... Dehogy töri, hiszen nincs is csend a kiránduló motorosok miatt, akik úgy gondolják, hogy csak preparált kipufogóval igazi a kirándulás.
Tudom, buta vagyok. Talán ezért nem értem, miért van joguk ezeknek a tisztes polgároknak más nyugalmát megzavarni. A Panorámaút esetében valaki megértett valamit. Nem lehet buta.
Nekem eddig az összes kézi kapcsolású kétállású villám megmerevedett, close állásban olyanok mint a bot.
Van egy fullis S-Works Epic-em, azon az automata Brain Shock rendszer van hátul. Ott is teljesen kiiktatja hátsó rugózást a zárást, amíg nem kap egy szolíd ütést. Azt kirugózza és visszamerevedik. Ennek az első Fox telója is zárható, az is tök merev zárt állapotban. A másik Speci-men háromállású kompresszióállítós van, ott nem lehet full merevre állítani, de nincs is “close” állás, csak “firm”.
De ezek szerint van olyan teló is, ahol a zárt az nem zárt. Mindig tanul az ember :-)
De az biztos, hogy amit a kolléga kérdezett, hogy semmilyen állásban sincs rugózás az hiba. Vélhetően ott is merevre lehet kapcsolni és valamiért úgy maradt.
Tádááám! Újra járható a Barát-patak torkolata melletti bringaút. Maga a műtárgy, melynek építése miatt volt a lezárás, valami elképesztő böhöm építmény lett. Gondolom, nem a jó esetben is csak csordogáló patak megzabolázása volt a cél, hanem a Duna betörésének (kitörésének?) megakadályozása.
Mit értesz azon hogy nem rugózik? Hogy close módban nincs rugózás és olyan mintha egy merev vas villa lenne? Én átteszem close állásba és keményen de van csillapítás, meg tudom mozdítani a teleszkópot, csak nehezebben mint az open állásban. A régo bringámon is open/close rendszer volt, de close módban azon is így működött.
Bocsi, de szerintem az “open/close” rendszernél nincs lágy/kemény rugózás. Ott csak vagy rugózik, vagy nem. Ez az egyszerűbb rendszer. Amiről te beszélsz, az a komolyabb telók jellemzője. Ott nem lehet teljesen kiiktatni a rugózást, max. “Firm” (kemény) állásig kapcsolható. Ezt hívják állítható kompressziónak. Nekem is ilyen van a cangámon (Rock Shox Revelation). Itt mindig van rugózás, csak firm állásban jóval később indul meg, mászáskor nincs hintaló effektus. Nagy előnye, hogy ha elfelejtem egy lejtőre fordulás előtt lágyabbra állítani, akkor sem veri ki a kezemből a kormányt az első bucka.
Ha “open” pozícióban sem rugózik, akkor az hiba. Nem nyit ki a szelep. Ha olaj-levegős, akkor a szelep nyit-zár egy olajfuratot. Valszeg ez zárva marad. Ha még nem szedtél szét telót, akkor szerviz. A + / - az általában a csillapítás erősségét jelzi. Ezzel nem lehet lezárni a rugózást akkor sem, ha koppra tekered. Azt lehet állítani ezzel, hogy a visszarugózás milyen gyors legyen. Pattogós terepen, gyors tempónál gyorsabban kell visszatérnie az alappozícióba.
Van egy SR Suntour első telóval szerelt bringám. A teló tetején van egy szép kék tekerő Open / Close felirattal, de hiába tekerem (kattan), a teló egy millimétert nem rugózik. A másik oldalon van egy +- tekerő, azt is tekergettem már, de semmi. Valamit nem jól csinálok, vagy ez mehet a szervizbe?
Szeretném megtudni egy (illetve több) általam berajzolt útvonalnak a kalóriaigényét bringázásra.
Vagyis lenne egy útvonaltervező, amire én berajzolom az útvonalat. Ha kell, akkor beírom oda tömeg, kor, felszerelés (azaz bringa) tömege stb., aztán kiköpi a kalória eredményt. Van ilyen weboldal?
1-2-3-4 fő felmegy a Szépvölgyin át és beszélget, odafent megpihen, majd esetleg legurul a Pálvölgyi barlanghoz egy kávéra vagy sörre. Vagy hazagurul :)
Kimondott Pedelec nem szokott lenni, hacsak dhpage überkiller erős motorral szerelt bringája nem az :)