:) A jó start a lényeg...egy rossz start, mégha korai időpontú is maga után vonja, hogy mégtöbbet kénytelenek a galambok repülni. Nem kell kapkodni !
Magdeburgból nyugodtan egyszerre engedhetne Mindenki, csak jó írányba tudnak eljönni és lesz idejük gondolkodni a szétváláson... 3-400 km után már széthullik a nagy falka ha az időjárás, az előrejelzett sivatagi formáját mutatja ! Hajrá !:)
Szerintem tanulságos történet, mindenki annyi galambot tartson, amennyivel elbír, eggyel se többet.
Henk Biemans (Hollandia) nemzetközi első díjat nyert Bodeaux-ból. 6693 galamb indult. Szeles nyári nap volt, a galambokat reggel 6.50-kor indították, a kétéves hím este fél nyolcra ért haza. A hetvenes években Henkhez beszállt egy galamb. Felvette a kapcsolatot a tulajdonosával, Julien de Baets-szel, aki a hímet neki adta. Nagy tenyész lett belőle, az utódokkal sok sikert ért el. Az eredmények azonban halványulni kezdtek, és a lelkesedés is elfogyott. 2006-ban megpróbált tenni valamit, hogy újra jól versenyezzen, és elment az említett Beats-hez, ahol 30 fiatalt vásárolt. (A Baets állomány Vandeabeele és Henk Janssen galambokra épül.) Később valamiért úgy döntött, hogy mégis inkább befejezi a sportot. Az állományt megszüntette, csak 10 hím maradt meg, amivel mégiscsak versenyezni kezdett. Ezek viszont kiválóan repültek. Két olyan verseny is volt idén, ahol a 10 hímből 8 helyezte magát. Henk középtávra specializálódott, és nem szereti kockáztatni a galambjait. Bordeaux-ba mégis elküldött 3 galambot, amiből egy nyert, egy még úton van. A hímek naponta kétszer tréningeznek a ház körül, egy órát, vagy tizenöt percet, vagy semmit, ha nincs kedvük. Aprómagokkal előszeretettel kedveskedik nekik. Heti egyszer kapnak vitamint. Kosarazás előtt a tojó nincs bemutatva, a fészektányér sincs felfordítva. Érkezés után a párok együtt maradhatnak, másnap közös repülés és fürdő, csak utána választja szét őket.
Szerintem nem jól tudod! Nem vagyunk kötelesek együtt engedni másokkal, csak a társainkkal! Fél 6 előtt meg nem célszerű engedni Magdeburgban.Néhányszor megtapasztaltam. De mindig vannak akik erőltetik. A múlt héten az egyik Tagszöv. 5.20-kor engedett, aztán a galambok nagy részét úgy kellett kihajtani az autóból. A galamb megmutatja mikor akar menni! Ezt nem kell "megerőszakolni"!
É-i szélben nyekk, ezt már az elején leírtam. Azóta már néhány gondolattal tovább léptem. A mondatom, amelyet vitatsz, nem extra É-i szeles viszonyok között értendő, hanem normál helyzetben.É-i szélnél nincs miről beszélni. Mellesleg én versenyről beszéltem. Az irreális nagyságú, vagy oldalszeles verseny az nem verseny, hanem vicc.Még Nálatok is, rólunk meg ne is beszéljünk. Az én olvasatomban a verseny az olyan valami, amikor megközelítőleg egyformák a viszonyok mindenkinek. (Pl: szélcsend). Na meg nem 200 km!!!!!
Csak röviden,mert pakolás lesz hamarosan. Tök mindegy hogyan pakolsz, rosszul nem jársz, kivéve ha alig-alig helyezel. Fele jót ide, fele jót oda.Aztán kész. Mindkét vasat tartsd a tűzbe, amíg lehet!
Akkor azt betesszük a kütyübe, de ha jön a kocsi gyűjteni, beszélek a sofőrrel, hogy hívja fel az Andrást, biztos, ami elmúlt. Kérlek, küldj telefonszámot mailben, most néztem, nincs a telefonomban.
Magdeburg Szuper Kupa verseny. Szövetség honlapjáról most nem tudom letölteni a kiírást, de tudtommal minden Tagszövetségnek egy időben kell engednie azonos feleresztési helyről. Megvan Neked az András telefonszáma? Beszéljétek meg vele, hogy hol lesz a feleresztés, hol tudtok megállni egymás mellett. Tudtommal Szigetköznek is új sofőrje van, neki is egyeztetnie kell.
Már csak a többi ország esetleges reprezentását kell jobb belátásra bírni :)
Úgy-úgy negyed hat - fél hat bőven benne van a pakliban. De ezt a személyzet látni és tudni fogja a helyszínen. Mehetünk GPS-el, vagy beszéljenek előtte a sofőrök?
Nem beszélve arról, hogy lehet, hogy 10 perc alatt elhúz az első eresztés, és akár lehetne engedni, de biztos vagyok benne, hogy a később engedett autók élgalambjai beérik az előző eresztés lemaradóit, ami szintén keveredést okoz, és ez már sokkal szerencsétlenebb dolog lenne...
Szerintem célszerű lenne. Nagyon nagy lesz a kánikula a szombati napon, és jó lenne minél korábban engedni a galambokat. Nem hiszem, hogy jó hatással lenne azokra az állományokra egy 10-15 perccel korábban engedett "falkák" (több ezer galamb) látványa, amelyek még az autóban startra készen várnak. Végre lehet egy színvonalas versenyt rendezni!
Szia! Ki az első??? Hogy kerülhetett a második helyre? Azt nem írtad le, hogy a másik csapataid hányadikak, vagy ez a 84-91 pont mekkora értékkel bír. Egy élgalamb 40, vagy 70 pont? Látod mennyivel könnyebb lenne a helyzeted, ha csak 1. csapat lenne a Tagszövben? Nem kellene ilyenen agyalnod. Igaz nem engem kérdeztél, de én tuti a hosszútávra pakolnék, és bíznék abban, hogy az egyes csapatba is beesik 3-4-5 galambom a listára, és tudnám tartani a poziciómat az általánosban is.
Itt most megy a vita egy egyesület elhelyezkedéséről.De mi van olyankor mikor egy egész kerület van rossz helyen(földrajzilag,berepülésileg,stb)az országos versenyeken.Kb minden 5-10-ik évben tudnak labdába rugni az országos versenyeken.Ha éppen olyan a széljárás meg az időjárás.Aztán mégsem panaszkodnak.Nekünk ha azt nézzük (csak az elhelyezkedést és az eresztési helyeket)Akkor(és itt fog jönni a felháborodás)csak a keleti irány lenne egyenlő esélyü.De ez csak az én véleményem.
Véleményedet kérem, mint a fórum 2. legnagyobb ideológusától. :))
Az egyes csapatom az ált. bajnokság 4. helyén áll, ugyanitt a kettes csapatom 84 ponttal lemaradva az egyestől.
A hosszún a kettes csapatom a 2. helyen áll, itt az egyes 91 ponttal visszább helyezkedik el.
Az ált. bajnokságban még hátra van 5 verseny, a hosszún csak kettő.
Az ált. bajnokság élmezőnye rendkívül szoros (az első tíz csapat 35 ponton belül, ami a mi pontosztásunknál nem különbség ennyivel a vége előtt).
Te melyik csapatot favorizálnád?
Mindkét bajnoksági formát nagyra tartom, de szerintem az általánost nehezebb megnyerni, már csak a versenyutak száma miatt is.
Bár lehet fogok egy gyengét a most következő Aurach II.-ön, és a fentiek aktualitásukat vesztik.
Igazából nem látok egyéniségeket a mostani versenyállományomban, meg sem tudom tippelni, mire lehetnek képesek a későbbiekben. Ugye a most várható hétvégi időjárásban (szép napos, meleg) nagyon ott kell lennie a madárnak mentálisan és fizikálisan is, amennyiben jó időben szeretne hazaérkezni.