Csupa olyan dolog, ami ellentmondott minden józan elvárásnak.
Szerintem is.
Felakasztott a falra egy bedobozolt akkupakkot, a sok félbolond idióta meg elkezdte Messiásnak nevezni a korszakalkotó ötletét.
Ellopkodta a napelemes tetőcserép találmányát a feltalálóktól, aztán ezzel vakítja a sok gyogyós marhát, akik még ingyért is magasztalják azt a hatalmas eszét.
Zseni a fickó.
Az emberi szűlátókörűség és rövidlátás interkontinentális ívű vámszedője.
De mire menne az őt ész és értelem nélkül dicsérgető hasznos idióták nélkül?
Fogjál már fel valami! Autót mér régóta úgy vesznek az emberek, hogy "ez tetszik" illetve "ennek van presztizse", nem pedig olyan alapon, hogy "ennek az értékpapírjai kockázatosak".
Ha megengedhetném magamnak, én vennék Teslát, mert tetszik.
Mert mindig sikerult felhajtani valakit aki finanszirozza az egeszet.
2013ban majdnem vege lett a dalnak.
Mert erről szól a kapitalizmus és a tőzsde.
De most már kezdek érteni mindent, te alapvetően a szocialista rendszert díjazod, azt érted, abban élsz, a valódi vállalkozói, kockázatos kapitalizmus teljesen idegen tőled.
Mindennek oka van... hidd el... annak is, hogy Shadow ennyire ekézi a Teslát.
Nem csak Shadow ekézi a teslát (és főleg Musk-ot, személyesen) - hanem egész anti-Musk tábor létezik, akik a pokolba kívánják.
Ugyanis amit a csávó rendkívül irritáló abból a szempontból, hogy amit művelt, az teljességgel szembe megy minden józan, becsületes, emberi számításnak és prognózisnak.
Érthető, hogy az ilyet nem szeretik azok, akik csak a megszokott mainstreamben hisznek - és gyűlölnek minden Off-mainstream próbálkozást, főleg ha azok még sikeresek is.
Mert lássuk:
- A semmiből épült villanyautónak nem lett volna szabad használhatósági szemmel nézve is működnie. Működött.
- Ha működött is, nem lett volna szabad sorozatgyártott, pénzért árult kereskedelmi termékké váljon. Azzá vált.
- Ha azzá is vált, nem lett volna szabad szélesebb körben is igényelt termék, sőt, presztízs-márka legyen. Az lett
- A hazatérő rakéta nem lett volna szabad hazatérjen - hisz ez még senkinek sem sikerült Pláne többször is. Hazatért. Többször is.
- A Heavynek nem lett volna szabad sikeresen teljesítsen, mert túlméretezett, eszement ötlet volt. Működött
- A Roadster nem kellett volna sikeresen napkörüli pályára álljon. Ráállt
Csupa olyan dolog, ami ellentmondott minden józan elvárásnak. Csoda ha rendpártiak ennyire rühellik ezt a fickót?
Mindennek oka van... hidd el... annak is, hogy Shadow ennyire ekézi a Teslát...nem létező dolgok tagadásával értelmes ember nem foglalkozik (pláne nem ennyit és így)...
... ha jobban belegondolsz és ELHISZED amit Shadow állít, akkor neki az eladott mennyiség miatt a BYD-t vagy a Nissan-t a prémiumkategóriás piacvesztés miatt pedig az
Audi meg a Daimlert kéne ekéznie...
... miért nem teszi? :)
Mert az Audival és a Daimlerrel már rég felosztották a piacot, pozícionálták a brandjeiket... a BYD-vel együttműködnek (pláne Kínában) a Nissan és a Hyundai meg nem a BMW célközönségéből szerez kuncsaftokat (egyelőre)...
Csak emlékeztetlek, hogy a Boeing3x (azaz háromszor) került csődközeli (egyszer konkrétan csődös) állapotba a 747-es miatt.
Az összes tartalékát és folyó egyéb bevételét a többi típusból teljesen felemésztette a projekt, sőt, még olyan hitel- és egyéb finanszírozási konstrukciókhoz is nyúltak, amik egyenlőek voltak a gazdasági öngyilkossággal.
Mire oda jutottak, hogy az első, nyilvános teszt-repülést megtartsák, már nem volt olyan beszállító és szolgáltató akinek ne tartoztak volna eszméletlen összegekkel - mert gyakorlatilag fizetésképtelenek és állig eladósodottak voltak.
Külön bája volt a dolognak, hogy az első nyilvános bemutató-repülés (újságírókkal, mindennel) nem sikerült annyira daliásan (valamitől csúnyán beremegett az egész kóceráj ezért idő előtt landolnia kellett) - így hát még az első előrendelések zömét is sürgősen lemondták az early-adopter légitársaságok.
Annyira szarul álltak, hogy külön dögkeselyű-projektcégek alakultak a Boeing beszántására-szétcincálására, stb. - mert ember nem volt aki elhitte volna, hogy ebből még lesz valaha repülőgépgyár.
Ehhez képest - pont a 747-esnek is köszönhetően - évtizedekig elég jól átvette a világ repcsigyártásának a vezető pozícióját.
Forrás: egy 3 részes, x1 órás filmet láttam a 747-es történetéről - amiben egy teljes rész csak arról a pénzügyi kálváriáról szólt, ami a modellt végig-kísérte a tervezetétől-a sorozatgyártásáig.
Az enyemet ugyan nem :) En inkabb a soha nem latott nagysagu premiumnak orulok :) Biztos kapnak ilyet a Tesla dolgozok is. Ja, várjálvárjál, naluk nincs is nyereseg :)
Nézd, szerintem nem szarozni kell azt, amit valaki már megcsinált - hanem jó le kell körözni úgy, hogy sokkal jobbat csináljanak nála - méghozzá olcsóbban is.
Olyan nincs, jobb és olcsóbb akkumulátor soha nem lesz, fejlődik még valamit az biztos de nem nagyon sokat.
Szerintem valójában nem a Tesla amivel kifogásuk van a túlzott elfogultság ami övezi egyesek részéről. Ezek az ilyen dolgok lassan kezdik felváltani a hagyományos "hazafiságot". Nem feltétlenül a hazához, lehet már hűség a párthoz, hűség a vállalathoz, vagy akár hűség egy autómárkához is.
Na és mi lett belőle?
Az, hogy a saját, hazatérő-rakétájával állította napkörüli pályára a saját villanyautóját.
Ezt csak úgy, szimbolikusan - a szkeptikusok szórakoztatására.
Mi lett belőle azt nem tudjuk, de űrhajózás ebből se lett nem is lesz, az már nagyon valószínű.
Jaaa, hogy még nem hozott profitot? Akkor miért nem ment még tönkre?
Pedig a szkeptikusok azt is megígérték, hogy mostanra már híre-hamva se lesz a Musk-műveknek, úgy általában.
De az emelkedett kamatoknak tényleg áldozatául eshet. Én nem kívánom, de megtörténhet.
Szerintem nem profit a célja, hanem ez amit tesz is , finanszíroztatja a dolgait a pénzpiaccal, tudná a pár központi bizottsággal is, azt másként, más szabályok szerint, de lehet azt is. Finanszíroztak hitlerék is 1000 tonnás szuper tankot is míg volt miből.
Nézd, szerintem nem szarozni kell azt, amit valaki már megcsinált - hanem jó le kell körözni úgy, hogy sokkal jobbat csináljanak nála - méghozzá olcsóbban is.
Tudod azt az amerikai dumát, amikor az irániak azzal jöttek nekik, hogy még algebrájuk se lenne, ha a perzsák nem találják fel.
Erre valamelyik amerikai okos azt mondta, hogy:
"Lehet, hogy az algebrát maguk találták fel - de mi sokkal jobban hasznosítottuk"
Musknak két ötletén is röhögőgörcsöt kaptak az érintett szakmák - amikor előjött az eszementnek titulált ötleteivel.
- Az első a hazatérő rakéta volt - ami röhej, de régebbi mániája, mint a villanyautó
- A másik meg maga a Tesla volt.
Mindkét ötletét gúnyolták (főleg a rakétásért kapott hideget-meleget abban a korszakban amikor az űrkutatást egyedül a NASA jelentette).
Na és mi lett belőle?
Az, hogy a saját, hazatérő-rakétájával állította napkörüli pályára a saját villanyautóját.
Ezt csak úgy, szimbolikusan - a szkeptikusok szórakoztatására.
Ezt lehet ugyan cáfolni...csak nehéz.
Jaaa, hogy még nem hozott profitot? Akkor miért nem ment még tönkre?
Pedig a szkeptikusok azt is megígérték, hogy mostanra már híre-hamva se lesz a Musk-műveknek, úgy általában.