Egerben a tárkányi átjáró olyan hogy a rendőr hülyére kereshetné magát. főleg mikor elmegy egy vonat és feltorlódik a sor. Simán megállnak a síneken. Napokban aszfaltozták végre le az utat a Berva felé, egy sávon engedték a forgalmat, mit ne mondjak nem gyengén volt veszélyes a helyzet. Feltorlódott a sor és aki későn vette észre már ráment a sínekre. Még csak el sem tudta hagyni azt és volt ,hogy percekig a síneken tartózkodtak.
Épp ma álltunk meg egy busszal forgalmi okból a vasúti átjáró kellős közepén. Jó, vágányzár van, tehát elvileg biztonságban volt mindenki, de elgondolkodtam, hogy a szituáció (vasúti sínekkel párhuzamosan futó szűk utcában érkező busz, ugyanabba az utcácskába fordulni készülő mi buszunk találkozója, mindez egy forgalmas kereszteződésben, közvetlenül az átjáró mellett) bármikor előfordulhat, s kikerülhetetlen, beláthatatlan. Elég egy koccanás, s akár percekre bedugulhat az egész.
Nem hiszem ha látja a pirosat és látja, hogy jön a vonat akkor megpróbál átmenni előtte, szerintem csak simán benézte a lámpát.
Ennek egy csomó oka lehet.. kihagy 2 másodpercre és kész a baj. Egyébként nagyon kicsin múlott, hogy átérjen és az is, hogy ennél sokkal nagyobb tragédia történjen.
Komolyan nem tudom felfogni az ilyen és ehhez hasonló baleseteket! Főleg tapasztalt rutinos sofőrökkel! Itt is - mint legtöbb esetben - azt mondják működött a lámpa. Hogyan hajthat fel a sínekre felelőtlenül? Meg különben is szétnézni, mint olyan?
Hát igen, akkor a Suzuki és a Mercedes most magyar vagy német ebben az értelemben?
Egyébként az első cikkben szereplő remek fantázianevű kína-kínai buszoktól szerették volna magukat távol tartani.
Ha már láttál olyat mostani állapotukban, akkor amiket leírtál hibákat a kínában szerelt svéd Scaniáról azok eltörpülnek
azok mellett.
Szerintem némelyik volán ezeknél jobb megjelenésű 20 éves 395-ösöket is selejtezett már. Azok mellett az Agria vagy Tisza E95-ei egy makulátlan új busznak festenek mostanában.
De mit tartogat a jövő a járműgyártás területén?
Ha jól emlékszem Bulgáriában már alapítottak járműgyártó céget a kínaiak.
+ azt se felejtsük el,hogy a Volvo már évek óta kínai tulajdonban van.
Akárhogy is nevezzük, de a Kínàban összeszerelt svèd bemutató Scaniaval nem voltam megelégedve. Az elektronika beázás miatt megmukorodott és folyamatosan figyelmeztető hangokat adott ki. 3 másodperc alatt kétszer. Két nap Kaposvár-Győr-Kaposvár utat és utána egy Kaposvár-Siófok-Szfvár-Bp út Siófok-Bp-Biatorbágy szakaszát vègigvezetni ilyen körülmények között... Szóval sofőrbának minden elismerésem azóta is. Ja, meg minden tükör - külső és belső egyaránt - papírgalacsinokkal volt megtámogatva, hogy ne rezonáljon be, ill. ne essen ki a helyéről. Ennyi maradt meg mostanra. Az utazás napján írtam a Kapososba egy terjedelmesebb "vesézzük ki a Higer-Scania-t" hozzászólást. A svéd minőség ennyire lecsökkent volna? Vagy mégse sikerül tartani azt a szintet Kínában?
Ez a hazai viszonylatban elképesztően nagy darabszám nyilván úgy jön ki, hogy alapmennyiségnek vették a "muszáj" darabszámot, opciónak pedig a "haj de jó lenne" számot. Aztán a tényleges mennyiség nyilván attól függ, mennyi pénzmag hajt ki északkeleten.
Ha tényleg ez valósul meg, az elmúlt évek legnagyobb volános/KK-s beszerzése lehet. De szükség is lenne ennyi gépre, a Borsod guruló múzeum, a Szabolcs meg lassan már az ország minden részéből bérel volános és maszek buszokat a kocsihiány miatt.
Ami az ÉMKK-t illeti 24 db (+153 db opció) helyközi szóló, 11 db (+36 db opció) helyközi csuklós és 1 db (+9 db opció) távolsági szóló beszerzéséről hallottam, igaz még nincs kiírva a tender, tehát semmi sem biztos.
20 db autóbusz beszerzése bérlet formájában (Hosszított LE buszok) 32 db autóbusz beszerzése adásvétel formájában (16 LE szóló+7 LE hosszú+7 távolsági+2 turista)
A 20 db-os szerződésből kiderül, hogy hosszított kivitelű (13 m-es) Volvo 8900 LE-k lesznek, 2 Bács, 5 Körös, 5 Kunság, 8 Tisza felállásban.
A 32db-os beszerzés a szerződés szerint az alábbi felosztásban lesz:
Ez darabszámban kb. mennyit jelent majd? A Kunságot illetően azért ne felejtsük el, hogy 256-osból is bőven van még nekik, nem gondolom hogy a két legrégebbi típus járműveit egy lendülettel le tudják majd selejtezni.
Ez egyébként igaz lehet több másik cégre is, a Pannonnál is pl. jópár 256-os van még fordán.
Na erre felettébb kíváncsi vagyok. Ahhoz az ÉMKK-hoz legalább 100-130 buszt kellene irányítani - tekintettel arra, hogy Szabolcsba is nagyon kellene kocsi, s hogy a 266-osokon kívül is elképesztő állapotok vannak. Plusz gondolom, olyat se mernek megcsinálni, hogy a Hajdú nem kap semmit, amikor a szomszéd megyét megszórják új kocsival.
Persze egy átfogó járatmegszüntetés sokat lendítene az ügyön...
1843/1 és 1843/11-ről lenne szó. Utóbbinál pénteken jellemző Mórig a +8-10, Fehérvártól a +15(-20) perc késés. (És az Irizar nem fér el a 3,7 méteres korlátozó alatt, a vasúti aluljárón dolgoznak, így az még + pár perc az elkerülőn)
Nálunk viszont az egységsugarú utas azt hiszi a használt VDL-ekre,hogy vadi újak(mert ugye most gyűttek :D).De ismertem olyat is,aki a nagy átrendszámozáskor(2004-2005) bizonygatta az ilyen E95-kre,hogy azok is vadi újak(mert rsz. alapján azt gondolta).
"A Gemencnél egy kocsi, a Somlónál is van még pár (3-4, de nem tudom ebből mennyi üzemképes, a nyáron láttam egyet üzemben a Balaton-felvidéken), és akkor Kunság, Nógrád, Borsod..."
Kunságot is kihúzhatod hamarosan sztem. DAKK-hoz lassan érkezniük kell az új 8900-as Volvoknak és nem véletlenül fogja a felüket a Kunság kapni.
Szerintem a beszerzéseknek köszönhető. A DDKK-s közös beszerzéseknél a legtöbb kocsit a Pannonnak szórták oda. Volt olyan beszerzés, ahol a Kaposhoz képest 2-3x annyi kocsit kaptak. Persze, nekem, mint Ikarus-pártinak nem tetszik a dolog. De az utasok a Rába Contacokat is és az E98-asokat is leöregsz*rozzák itt, a Balaton-part környékén, amerre járok. Mi lehet a reakció egy 266-os láttán?
Ha utazni akar az ember (egységsugarú utas), azt várja el, hogy ne olyan buszon zötykölődjön, mint nagyanyái is hajdanán. Igaz, hogy az agyonelektronizált új kocsik gyakrabban fekszenek ki, és nem elég hozzájuk egy darab drót és egy kalapács az árokparti bütyköléshez, de hát ilyen az élet...
Inkább hoztak a Gemenctől 2db 415-t,meg az ex komlói helyis gépekkel is boldogítják az utasokat,csakhogy ne kelljen 266-ot kiadni(mégis ezt felülírta a múlt hét végi kocsihiány).Hivatalosan meg valószínűleg a használt kocsik megérkezése után mennek a levesbe...