Keresés

Részletes keresés

Omar Khajjám Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322419

Csakhogy minden jel arra mutat, hogy volt már egy olyan fejlett civilizáció Földünkön*, ami ezeket a "repülő csészealjakat" megépítette, tehát nem a "nem-tudom-hányadik" galaxisból jönnek ezek a fejlett járművek.

 

Viszont egyet el lehetne ismerni: ezek tényleg teljesen másféle elven működnek, mint a hagyományos repülőgépek és helikopterek; ezt onnan is lehet tudni, hogy azok a katonai vadászpilóták, akik történetesen az 50-es, 60-as években összeütköztek egy-egy UFO-val és sikeresen tudtak katapultálni (tehát túlélték), arról számoltak be, hogy míg az ő járművük gyakorlatilag megsemmisült, ám az UFO-nak "csodával határos módon" gyakorlatilag semmi baja sem lett.

 

(És nem, nem "térhajtómű"-vel működnek. Ebből is látszik, milyen szegényes a fantáziád :D

Vagy csak túl sok – hajmeresztő, agyzsibbasztó – sci-fit vagy Egelyhez hasonló elvetélt feltalálót olvastál.)

 

*Nyilván az a történelemtudomány – ami képtelen volt még az euroatlanti civilizáció eredetét is Kr.e. 2500-3000 előtti időkre visszamenve tisztázni, ami olyan blődségeket állít a "szénizotópos kormeghatározás" módszerre hivatkozva, hogy az előember 1-1,5 millió évvel ezelőtt élt... és még sorolhatnám a válogatott képtelenségeket, amit az őskori és késő ókori történelemben állítanak – egy ilyen tudománynak soha nem lesz érdeke, hogy kiderüljön az, hogyan is volt a Föld valódi őstörténete (nem a geológiai kialakulás, az még többé-kevésbé OK, a dinoszauruszokkal bezárólag szintén, de a majomból emberré válástól kezdődnek a nagy humbugok)...

 

"Rajta, építs."

 

Viktor Schauberger már épített.

És le is írta, miért primitív a mostani (valójában toldozgatott-foldozgatott, ám mégiscsak 20. század eleji) repüléstechnika:

"As best demonstrated by Nature in the case of the aerofoil maple-seed, today’s propeller is a pressure-screw and therefore a braking screw, whose purpose is to allow the heavy maple-seed to fall parachute-like slowly towards the ground and to be carried away sideways by the wind in the process. No bird has such a whirling thing on its head, nor a fish on its tail. Only man made use of this natural brake-screw for forward propulsion. As the propeller rotates, so does the resistance rise by the square of the rotational velocity. This is also a sign that this supposed propulsive device is unnaturally constructed and therefore out of place."

 

Asszem ehhez egy (gépész)mérnök számára nem is kell semmi kommentár...

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (322392)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 1 322418

((((-: egy hasonló egyszer rám borította az asztalt. nem szó szerint, a kutyája volt a pórázzal a székhez rögzítve kávéház teraszán ....mikor oda ért, hogy a régenelnök fegyverkezési versenye a szovjetúniót stb.... és közbe vetettem, hogy oké, de kis szünet után az usa ugyan úgy fegyvekezési versenyez mint ha mi sem történt volna .... dühösen felpattant ...és a kutyája szaladva utána vitte a széket dűtve borítva mindent.... )-:

Sok mindenben igazat adtam pedig annak is, és nagyon jól informált volt mindég az is.

Előzmény: mica-r (322416)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322417

Kár, hogy ez a két személyiség típus általában nem kedveli egymást, pedig intuíció nélkül semerre nem lehet elindulni, analitika nélkül viszont sehová nem lehet megérkezni. )-:

Előzmény: Törölt nick (322415)
mica-r Creative Commons License 2018.03.22 0 2 322416

Nem szabad ennyire felpörögni, ez csak egy "kocsma"

:-)

Előzmény: advocatusdiaboli (322411)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.22 -3 1 322415

Keresgettem egy magyarázatot a kérdésére. :DD

Előzmény: zöldkomcsi. (322414)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 1 322414

Nem hülye, csak a gondolkodás módja nem intuitív hanem analitikus, nem absztrakciókban gondolkodik hanem az apró részletekben.

De a műszaki tudományok területén az nagyon célravezető is.

Előzmény: Törölt nick (322410)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322413

(-. a legviccesebb esetem ezen a fórumon az volt, amikor valaki azzal érvelt, hogy ő a mágneses anyagokból védett meg phd-t mikor mondtam neki, hogy diamágneses anyagok nem csak diamágneses testek léteznek. (-:

Előzmény: mica-r (322409)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322412

Úgy csökkentheti a balesetek számát, hogy jelentősen lecsökken a közlekedés sebessége. Ez az ún "biztonság" most valami korszellem kezd lenni. Aztán az megeshet, hogy majd jönnek megint azok a lovasíjász seregek akiknél nem erről szól a társadalom az élet és ezúttal is elseprik az egészet, de nem hinném, hogy mi abban leszünk már érintettek, esetleg aki nagyon fiatal.

Előzmény: Törölt nick (322405)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.22 -3 4 322411

Én nem vagyok haragtartó - és ezt mindenki tudja rólam - így ha nagyon elegem is lesz valakiből, általában csak pár hétre ikszelem ki. Végül is ez egy társalgási fórum...

 

Van pár nick, aki tartósan azon van, akire felületesen sem vagyok kíváncsi (az egyik most is jelen van a topicban és szorgosan nyomkodja a mínuszokat :-)) ) - azoknál tartom magam a dologhoz.

Théta kedves bolond, nem rossz szándékú, nem is ellenség, "szinte már családtag" - csak néha már kibírhatatlan, akkor pihit tartok. :-)))

Előzmény: mica-r (322409)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.22 -5 2 322410

Miért ne érthetném b+, miért ne? 

 

Mert egyszerűen hülye vagy hozzá, azért.

 

 

 

 

Előzmény: advocatusdiaboli (322402)
mica-r Creative Commons License 2018.03.22 0 3 322409

Mi van az X-szel? Elromlott?

:-)

Előzmény: advocatusdiaboli (322397)
mica-r Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322408

Ezt látod nem tudom. 

De tegyük fel hogy más (is) volt a feladata. ebben az esetben a korábban emlegetett probléma lép előtérbe, t.i hogy nem lehet fenntartani a figyelmet hosszú távon a semmire figyeléssel. Ráadásul ez a baleset tipikus esete annak, hogy egy embernél jobban látó technika védhette volna.

Előzmény: Rangun (322396)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322407

Nagy fontoskodva előadod azt, hogy "te nem értheted a társadalom változásait" - mert??? Mert ahhoz iskolázatlan zakkant portásnak kell lenni? Hogyne érteném, hogyne látnám, sokkal többet látok és értek, mint te - pont ezért jutok belőle más következtetésekre..

 

Lehet, de nem mutatod, itt nem. De természettudományban se vagy otthon. Nincs is ezzel semmi problémám, értékelem a legtöbb megnyilvánulásodat, élőben nyilván nem is kötekednék, ezt itt egy internetes fórum.

 


Te egész egyszerűen utálod ezt a világot, mert nem vitted benne semmire, ezért a bukásáért szurkolsz, és ehhez gyártasz eszement elméleteket.

 

 

hááát... ez a nyuggervilág tényleg nem igazán jön be, pár éve keresem a lehetőséget més földrészen, de a zöldkomcsi köszöni jól van.

(-:

Előzmény: advocatusdiaboli (322402)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322406
Előzmény: advocatusdiaboli (322403)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.22 -3 1 322405

Meg kellett volna állítania az autót, és minden lehetséges módon csökkenteni az ütközés következményét.

 

Kérdés.

A várható következmények közül melyiket csökkentse?

A saját épségét védje, vagy az azonosítatlan tárgyét, amelyik lehet egy állatkertből elszabadult majom is, de egy gyerek is.

 

Szóval így néz ki a  gondolkodási folyamat, amely elvileg rengeteg ember életét fogja megmenteni.

Csak az a kérdés, hogy melyik emberek lesznek azok?

Az úttesten járkáló emberek, vagy az automata vezető utasai?

 

Mert a kettő közül választania kell, amit ma a sors végez el.

Előzmény: zöldkomcsi. (322400)
,m,1710 Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322404

 kvantumszámítógépek még nem léteznek, és valószínűleg egy ideig sem fognak Kvantumfejlesztés esetén beindulhat egy "forradalom" 

 

szoval itt nem kitalálásrol van szo, hanem felylesztésröl

az ember már ijen.

 

 

Előzmény: Omar Khajjám (322387)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.22 -3 1 322403

Akkor ne a szád járjon - csináld!

Előzmény: zöldkomcsi. (322401)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.22 -5 1 322402

Miért ne érthetném b+, miért ne? Meg mit ne érthetnék, te lökött, amit te igen - mit? Mit??? Mit???

 

Nagy fontoskodva előadod azt, hogy "te nem értheted a társadalom változásait" - mert??? Mert ahhoz iskolázatlan zakkant portásnak kell lenni? Hogyne érteném, hogyne látnám, sokkal többet látok és értek, mint te - pont ezért jutok belőle más következtetésekre...

 

Te egész egyszerűen utálod ezt a világot, mert nem vitted benne semmire, ezért a bukásáért szurkolsz, és ehhez gyártasz eszement elméleteket.

Előzmény: zöldkomcsi. (322399)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 1 322401

Azért se szoktalak tudatlannak nevezni mikor mondod, hogy az akkumulátorok kapacitása még mennyit nőhet, csak meg szoktalak kérni mutass rá, meg is csinálom neked.

Előzmény: advocatusdiaboli (322397)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322400

A szoftvernek kellett volna vészjelezni, hogy nem ura a helyzetnek, nem lát mindent, döntsön az ember, hogy megáll és megvárja míg megvirrad ....vagy mittudom én.... 

Előzmény: Rangun (322396)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322399

Most a társadalom megy át azon a változáson amin 200 éve az ipar és a technika, már megvannak az első, csühögő pöfögő tovalöködöncök is, 200 év múlva tgv is. Pont úgy nem értheted mint az elődeid a gőzöst, de ez nem a butaságotok, ez sose volt másként.

Előzmény: advocatusdiaboli (322397)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.22 -4 2 322398

Nem figyelt oda. Ez egyébként az ilyen "szemi-autonóm" rendszerek óriási problémája, és feloldhatatlan dilemmája. Ezért van a vonatokon éberségellenőrző, de így is van néha gond - pedig ott nincs is általában "önvezetés"...

Sajnálatos módon feloldhatatlan az a dilemma, hogy az ember mint biológiai és szellemi entitás ab ovo nem igazán alkalmas arra, hogy megbízhatóan felügyeljen olyan, alapvetően autonóm módon működő rendszereket, amelyek csak nagyon ritkán igényelnek beavatkozást-korrekciót. Az ember egyszerűen nem képes folyamatosan koncentrálni valamire - úgy, hogy közben nem történik semmi...

 

A már emlegetett repülésben is egy nagyon komoly probléma az, hogy az automatizálás mostani fokán a korszerű utasforgalmi gépek többsége képes arra, hogy normál időjárási és forgalmi viszonyok mellett, a megfelelő telemetriai és leszálló-rendszerekkel ellátott repülőtereken a kigurulástól a leszállásig teljesen önállóan végigrepülje az útvonalat, a pilótáknak csak operátorkodniuk kell, ellenőrizni a rendszereket (ezért is fordul elő egyre gyakrabban, hogy például elfelejtenek bejelentkezni a légi-irányításnál, amikor körzetet váltanak, aztán szépen emelik rájuk a légierőt ellenőrzendő a helyzetet) - és bizony a jellemző állapot az, hogy valójában nem igen figyelnek oda (nem képesek rá), és ha hirtelen történik valami valóban váratlan, akkor nem tudják lereagálni. Az is gond, hogy hiába a sok repült óra, a manuális készségek leépülnek, és elvileg nagy tapasztalatú pilótákról/kapitányokról derül ki éles helyzetekben, hogy aránylag rutintalanok...

 

Ezzel nem nagyon tudunk mit kezdeni, ez van. A statisztikák például a repülésben ezzel együtt totálisan egyértelműek, fantasztikusan látványosak - minden egyes, a gépek vagy a miattuk elmélázó, rutintalanná vált személyzet miatti balesetre jutott a régi, még tisztán "manuális" időszakban kb: ötven-száz, rendre emberi hiba miatti...

Ugyanez lesz az önvezetéssel is, ma meghal a kontinens útjain emberi hiba miatt évente kb: 26 ezer ember, tisztán önvezető rendszerek mellett meg majd a rendszerek hibájából vagy műszaki okokból meg fog mondjuk halni 26 - persze, az egész ellenzői ezen fognak hisztériázni, és erre hivatkozva fogják visszakövetelni a "régi szép időket", mindegy, hány százezer ember életébe kerül...

Előzmény: Rangun (322396)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.22 -5 1 322397

Figyuzz, ezt most hagyd abba. De nagyon. Vagy újra a képedbe tolom, hogy egy életében semmire sem jutott, diliflepnis tanulatlan senki engem ne oktasson ki, mert kikérem magamnak, világos ???? Majd ha felmutatod a tizedét annak, amit mások - én is - letettek csak eddig az asztalra, akkor ugrálj, addig inkább tanulj a nálad nyilvánvalóan sokkal képzettebb, értelmesebb és tájékozottabb emberektől. És inkább örül annak, hogy egyáltalán szóba állnak veled - mert egyébként nem teszel túl sokat azért, hogy ezt kiérdemeld. 

 

Olyan veled vitázni, mint ha egy semmit sem tudó, ám végtelenül nagyképű kisovis állna neki kioktatni szakembereket olyan dolgokról, amelyekről kb: semmit sem tud, de egyszer látott egy öt perces rövidfilmet a Natgeón, és azóta a téma Nobel-díjas tudósának képzelni magát...

 

Világos???

Előzmény: zöldkomcsi. (322394)
Rangun Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322396

Nem az lett volna a dolga, hogy vész esetén beavatkozzon?

Előzmény: mica-r (322390)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.22 -2 2 322395

A fordítóprogramokat egyfelől kár idekeverni, másrészt nagyon pofára fogsz még te is esni ezeket illetően - 10-15 éven belül állítom, hogy legalábbis pl: angol-német-spanyol-francia, alkalmasint kínai-hindi-japán relációban készen lesznek azok a fordítóprogramok, amelyeket rátöltesz a mobilodra, betolod a fülhallgatódat, a másik fél is ezt megteszi, és úgy fogtok tudni egymással társalogni (vagy telefonálni), mint ha egy teljesen normális, átlagos tolmács közvetítene közöttetek. Valós időben, átlagos témák esetében nem több hibával, mint egy emberi tolmáccsal.

 

A közlekedés viszont ennél sokkal jobban algoritmizálhatóbb történet. Persze elég reménytelen erről a témáról olyan emberekkel vitázni, akik valahol szilárdan meg vannak róla győződve, hogy a számtógép kizárólag szigorúan "előre huzalozott" működésű valami lehet csak, és képtelen bármiféle választ adni olyan kérdésekre - amit nem tápláltak be előre... Ehhez képest már most van olyan "Turing-gép", amellyel társalogva egy adott témakörben megmaradva nem tudod eldönteni, ember áll-e a túloldalon, vagy sem...

 

Ti valójában azt tagadjátok, hogy a mesterséges intelligencia egyáltalán lehetséges dolog lenne, vagy ha igen, valódi intelligenciának lenne tekinthető. Voltaképpen merő ludditizmus az egész, amit előadtok. Ti konkrétan NEM AKARJÁTOK, hogy legyen ilyen (féltek tőle, nem értitek, féltitek a munkátokat, mittoménnemisérdekel), és ebből kiindulva próbáljátok megmagyarázni, hogy ez nem is lehetséges... Dehogynem.

 

De mindegy is, a kutya ugat, a karaván halad. 

Előzmény: Omar Khajjám (322387)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322394

Ne aggódj, nem is várja senki tőled a megoldást. Majd megoldjuk mi, meg sok más olyan ember, aki nem azzal tölti az idejét, hogy a haladás-fejlődés ellen küzd.

 

(-: 

Pedig az te vagy, a haladást pont úgy nem veszed észre mint aki nem hitte, hogy a fedőt emelgető gőz majd nyugdíjba küldi a lovakat

(-:

Előzmény: advocatusdiaboli (322392)
zöldkomcsi. Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322393

Tömeges igény szerintem se lenne rá most. Azt mantrázom ezeknek, hogy mire addig jut a technika, hogy tényleg egy okosteló szintje akkor sok egyéb dolog is automatizálódik és nem is lesz közlekedés. szállítás se annyi hiszen minden faluban lehet robot cipész is aki méretre legyártja pár óra alatt és millió fazonból választhat a vevő.

Abban vagyok egyet nem értésben sokakkal, hogy szerintük ez kiugorhat a sorból, pl még emberek rakosgatják parkolókra a mikulás csomagot, de az autók észrevehető részének már nincs volánja. Minden mást, az autó vezetésénél sokkal egyszerűbb, fárasztóbb dolgokat meg fog ez előzni az elterjedésben. Ennek a vitának az a gyökere, hogy azt mondják ez kell sok, ebből kell gyártani sokat ezért ezt lehet megoldani mert milliárd ember igényli, hogy karba tett kézzel ülhessen egyedül egy autóban.

Előzmény: Törölt nick (322388)
advocatusdiaboli Creative Commons License 2018.03.22 -2 2 322392

"Nyilván ez csak ezekre a fejletlen, kezdetben sima téglatest, mostanában "hegyes bot" alakú repülőgépekre igaz.

Ám lehetne olyan gépeket is építeni, amik nem ilyen elven működnek (lásd "repülő csészealjak")."

 

Rajta, építs. Térhajtóművel. Majd az Egely biztos segít neked...

 

A többi a vinnyogás, hogy mit miért nem lehet megcsinálni... Ne aggódj, nem is várja senki tőled a megoldást. Majd megoldjuk mi, meg sok más olyan ember, aki nem azzal tölti az idejét, hogy a haladás-fejlődés ellen küzd.

Előzmény: Omar Khajjám (322384)
Törölt nick Creative Commons License 2018.03.22 -3 2 322391

És egészen biztos vagyok benne, ahogy a fordítóprogramok esetében, úgy itt sem lesz 100%-os biztonsággal/minőségben dolgozó gép/szoftver, mert ilyet nem lehet kitalálni.

Nagyon jó példát hoztál.

A fordítás ezerszer könnyebb szintű feladat, mint az automatikus közlekedés.

A gépi fordításnak minden feltétele adott, ám a technika számára az ember mégis utolérhetetlen ezen a területen.

Pedig milyen szép lenne a világ, ha megszűnnének az emberi tévedésből származó fordítási hibák.

 

Aztán belefog önmaga kiiktatását eredményező technológia kidolgozásába.

Valami nem stimmel az értékrendjével ott az alapok körül.

 

Előzmény: Omar Khajjám (322387)
mica-r Creative Commons License 2018.03.22 0 0 322390

A kormánynál ülő ember nem is vezetett!

Előzmény: Rangun (322378)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!