Az ország egyik legnagyobb forgalmú vasútvonala volt régen az ózdi vonal. Mára már nincs akkora forgalom itt, de úgy gondoltam hogy,legyen ennek is egy topikja.
Lehet hogy már kérdeztem egyszer, de ha a volt berentei rendezőre mennek akkor a szentpéteri véget már nemhasználják? Úgyértem feljönnek Barcikáig a cuccal és onnan egyszerűen visszatolnak. (mondjuk akkor érthető ha csak az erőműbe mennek)
azér' írtam be, mert muter állította, hogy nem látott az elején sárgát, mutattam neki képet a 232-es Szergejről, asszonta' nem...
lementem, 232 épp indult Barcikának, eszerint (noxvill hsze) vissza
úgyhogy elég biztos, hogy vaklárma volt, de jobb félni, mint megijedni :-)))
más, (hogy ne csak szöveg legyen): 14:17, Sajószentpéter:
23 87 736 5 466-6 (Zcs) 6 REV Tz 7.10.06., tulaj: ATIR-RAIL, Borsodchem bérlemény, eddig nem figyeltem fel rá, lehet ho tényleg újdonság, 'HIPO'-t visz :-)
sókocsi: én hívom így, CFR MARFA-s kopott Eacs, Erdélyből jön bennük kősó a Borsodchembe, én eddig PRAID (Parajd) és DEJ (Dés) feliratúakat láttam, illetve valamelyikre az is rá van írva, hogy SARE (ez gondolom sót jelent, de csak a felismerhetőségért írom:), naponta egy szerelvénnyi biztos jön belűlök, a végétől "egy-kettővel beljebb" meg szokott lenni néhány klóros tartálykocsi...
Anno a bányákhoz tartozó fatelepeken a vöcsivel (vörös csillag rakodógép), meg az utódukul vett lengyel UN-50 rakodógéppel is csinálták néha: Vagy tolták, vagy drótkötéllel húzták, vagy egyszerűen bele a vagonba a kanalat, és a gémet fordítva tolták meg a vagont.
Hogy az a szerelvény romániába ment-e azt nemtudom, mivel voltak benne MARFAs vagonok elképzelhető. A berentei hőerőbe vivendő szenet is innen tolják be. A MARFAs vagonok tipusát nemtudom, hasonlóak voltak mint a MÁVos Fals-ok, de talán mintha kisebbek lettek volna. (nemvagyok tehervagon szakértő:( A Szili kérdése érdekes, én az érkezését nem láttam már benn állt. A Szili lehet hogy csak szingliben szaladt fel mert nemláttam semmi más szerelvényt a környéken. A tehervagonokat nemtolhatta a rakodóvágányára mert nem villamosított, meg valószinűleg azokat már korábban felvitték. Hogy a megpakollt teherekért jött volna aztsem hiszem, mert hát mint említettem nincs villamosítva. Dízelt sehol a környéken nem láttam pöfögni hogy kihúzta volna a Szilinek, a volvó rakodó meg tényleg böhömnagy vollt és nagyonerősnek nézett ki de kötvehiszem hogy a kitudott volna tolni 28! telipakollt négytengelyes kocsit. Azis fölmerüllt bennem hogy lehet hogy villanygép tolja a szenet a berentei ex-szénrendezőre hisz az villamosítva van és tényleg kuriózum lenne azon a szakaszon ujra villanygépet látni. Demivel olyan sok vagonból állt lehet hogy románba mennt. Hogy a Szili mit csinállt ott azt nemtudom, csak álldogállt a délutáni napfényben.(rengeteg hibajavítás volt a festésén.)
Ma délután fél négy körül V43-1055 tette tiszteletét barcika felsőn. Rég nem láttam villanygépet errefelé. Ami érdekesebb az az hogy ugyebár barcika felsőnél van egy maszek szénrakodó hely, ahol van egy böhömnagy (volvó) rakodó. Ez ott szépen rakodja a vagonjait amíg meg nem telnek. Talán öt darab MÁVos Fals vagon vollt külön, mögöttük pedig sok MARFAS tehervagon. Miután telepakolta egyszerűen ráhajtott a sínekre a markolókanalát az utolsó vagonnak támasztotta és nekilódullt. Az öt MÁVos vagont kb 10-15 méteren keresztül tolta a többiig. Biztosan egy alternatíva a tolatómozdonyra. Még rakodóval nem láttam tologatni, dehogy mitfognak csinálni ha húzni akarják?????? :D
Néha a buszmegállótól egy kis kerülővel, a vasút felé megyek haza, hátha látok valami érdekeset. Ma is így tettem... leértem a partra' 15:17-re, de a vágányút nem a ózdinak (5444, M41-2165) állt, amely épp ekkor érkezett meg az állomásra, hanem Ózd (Bánréve) felől a 2.vg-ra. ... 15.24-kor futott be a teher, a 2163-as Csörgővel az elején és a 232-es Szergejjel a végén. Személy el 15:30-kor (+13 perc). A Csörgő átment egy szerelvényre (15 sókocsi, 4 egyéb) a 5. vg-ra. 16:02-kor elindult a BéVéKába... nem csörgött, hanem valami halálhörgés-morgás-szerű hangja volt, ... nagyon sajnáltam ... 16:50 táján jött ki valami 22 kocsival, akkor is ugyanolyan hangot produkált, pedig a tüzéptöl lejt a pálya... soha nem hallottam még ilyet, az hanghatás valami sokkszerű volt számomra, azért is írom be
eztán jöttem haza, a Szergej nemtom' mikor ment be... de neki nem jelent ekkora gondot a mögégombolt' vonat felhúzása...