Természetesen mindíg a kondenzációs módot kihasználva működik, az előremenő hőfok 1-es fokozaton max 46 °C-ra van állítva.
Villanyszámla?
Most elővettem a Watt-mérőt, 82 Wattot mutat. A tavalyi idényben kb 1050 órát fűtött összesen a kazán, ez 40 Ft/kW tarifával számolva (1050 x 0,082 x 40) 3444 Ft. Vagyis 6 hónapra havi átlag 5-600 Ft.
Na, pont arról van szó, hogy két 20m-es kört kellett volna az egy 40m-es helyett csinálni.
De most már mindegy valszeg !
A radiátorok előremenőin a torlókkal játszadozzál, azzal kevesebb vizet engedsz beléjük, a visszatérő torlójával meg a felfűtés gyorsaságát tudod változtatni.
De alapvetően az előremenőkön kellene állítani. A kazántól indulva sorba, és nem csak a termosztátos helység radiátorait állítgatva.
Szerencsére nem csak voltam 2 éve hanem most is vagyok, csak mostanában kevesebbet írok.
Egész pontosan 49% megtakarítást eredményezett a kazáncsere a tavalyi fűtési idényben az előző 5 év átlagához képest.(1638 m3 gáz ment el 3169 m3 helyett)
van abban valami, amit mondasz, utána kellene számolnom mi mennyi. De ahogy látom 220 e + Tréfa alatt nem lehet használható kondenzációs kazánt leakasztani.
monyesz,
A ház már áll, külön 'kazánház' helyiségem van, oda van feltéve jelenleg egy 8-23KW közötti sima fali cucc. Sajnos az a helyzet, hogy most már utólag kell okosnak lennem, amikor építkeztünk elszúrtam a dolgot.
OK, az természtes, hogy később. De az nem, hogy szinte egyáltalán. Főként az nem, hogy nem is melegszik át teljesen. Persze ha drasztikusan leszabályozom a termosztátos helyiségben a radiátorokat, akkor minden egyéb túl fog fűteni, ez megy, ok. De ez nem jó. Az kéne, hogy minden radiátor azonosan felmelegedjen. És hát ez 10 radiátor esetében nem trivi. Főként, mert van 40mes kör, és van 20. És mivel a nyomása csőhurokban a hossz és a keresztmetszet hányadosa, nagyon nem "akar" a víz a hosszú, de ugyanolyan keresztmetszetű ágba befolyni. Amiben elvileg igaza is van. Most azon töröm a fejem, hogy elvileg, a kétszeres hossszhoz kétszeres keresztmetszet kéne, tehát ha rövidek átmérőjét az osztóban a felére csökkentem (betekerem az osztóban az előremenő csapot félig) akkor ki kéne egyenlítődnie a nyomásoknak. Hát majd meglátjuk. Csak nem lenne rossz valamiféle kontrol, ami kicsit pontosabb, mint hogy elég meleg-e a radiátor, vagy hogy egyforma sebességgel melegszik-e.... Mondjuk gondolom, hogy bontás nélkül ez nem mérhető, de hát annyi csoda van a vikágon... :-))
Ha ilyen kicsi a hőigényed, mégis érdemes lenne a kondenzációs felé elmozdulni. Volt itt 2 éve egy srác, Ő a régi sima kazánját cserélte le kondenzációsra és döbbenetes különbség volt a fogyasztásban. Ha jól emlékszem, alig fogyasztott többet a 250 m2-es házában, mint mi a 115 m2-esben. Igaz, nekünk első tél volt és a sok szellőztetés miatt töb gáz ment el, de akkor is figyelemreméltó. A korábbi kazánjához képest meg kb. az 1/3-át fogyasztotta.
A radiátorbeszabályozás a kivitelező dolga lenne,a torlók beállításával. Esetleg ha a körök kialakításánál figyelembe vesznek pár dolgot, akkor a probléma nem kritikus azért (de el lehet szúrni).
Te is nekifoghatsz, csak kevesebb tapasztalattal lehet tovább tart jól belőni.
Úgy tudom, hogy ezt nyitott termofejeknél kell csinálni.
Azt gyanítom nálad a maximumot vehették vissza. Ez nálam is állítható, igen egyszerűen. Csakhogy az én vázolt esetemben a minimális teljesítményt kellene lejjebb vinni, ami "csak úgy" nem megoldható. Szólj, ha tévednék.
Valaki esetleg tud abban segíteni, hogy miként lehet kideríteni azt, hogy egy radiátoros körben az egyes ágak nyomása kiegyenlített-e? Mert mintha a hosszú csövek végén lévő radiátorok kevésbé melegednének fel... Esetleg mértezési/tervezési segédletek...
nyugodtan teheted a 10cm eps tetejebe vagott U alaku horonyba a csovet. az a jo minel tobb szigeteles van alatta, a lakastol nem olyan fontos elszigetelni.
szakemberek villannyal futott U alaku drottal vagtak a hornyot nagyon gyorsan.
Köszönöm, visszaolvasok. A kondenzációs kazán is jó gondolat, csak az a bibi, hogy a kis teljesítményű darabok relative drágák. Itt is bejön, hogy pénzt megtakarítani csak pénzzel lehet ....
Köszönöm, megnéztem. Nagyjából OK a dolog, de azt még nem látom, alkalmas-e - és ha igen hogyan? - egy ilyen, vagy hasonló megoldás pl. abban az esetben, ha a kazánom a minimálisan lehetséges 8 KW-on ketyeg, ugyanakkor a ház hővesztesége nem éri el ennek a felét sem? Plusz tároló beépítése is szükségesnek látszik :( Ez pedig csak bonyolítja a helyzetet...
Hidrováltó ügyében kérnék segítséget a hozzáértőktől. Egyelőre - főleg az itteni hozzászólások fényében - ez lehetne a megoldás nálam is, csak a működése nem tiszta még számomra. Addig OK, hogy egy szigetelt tartály, melyre a kazán dolgozik. A tartályból hogyan tovább? Hogyan állíthatom a fűtés előremenő hőmérsékletét? Tudom ezt időjárást követő módon szabályozni?
Bocs, ha túl amatőr a kérdés, de ez a hidro-dolog úgy tűnik okoz némi nehézséget nekem :)
Már egy éve olvason a fórumot, mióta elterveztem a házépítést.
Most lenne két kérdésem:
- Egy faluban az utcai árok (csatorna) egy részét szeretném temetni. természetesen teszek bele csövet. Pont az a kérdés, hogy a szokásos beton cső helyett lehet műanyag csövet ?
- A járóbeton és a szerlőbeton között 10 cm EPS lesz. Arra gondoltam, hogy a víz és fűtéscövet ebben vezetem el, pl. úgy, hogy kétszer 5 cm lapok közé rakom őket. Így megoldva a hőszigetelésük. Vélemény ? (kérdés még az is, hogy vágom ki a csőnek a helyet az EPS ben.)