Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
Néhány dolgot látok, ami miatt elvileg nem jól működik(ettől még működhet valahogy most is!).
Az egyik, hogy a tengely a csappantyú felénél van. Ez nem jó, mert mindkét csappantyú félrészt azonos erővel húza a huzat, ezért nem tud kinyitni rendesen(a felső takarás valamit javít a helyzeten). A tengelyt 1/3 részre kell eltolni kb.
A másik, hogy a súly nem a tengely vonalában van. Ez azért nem jó, mert elforduláskor egyre jobban érvényesül a gravitáció, ezért nem tud kinyitni teljesen.
Egyébként jó lesz, és már most is működik valahogy, ha ebben a szélben nem látsz változást. Egyébént én sem tapasztalom a hőfokban a régen tapasztalt szabályozhatatlanságot, pedig itt bent is hallani a szelet! Jó kis dolog ez!
Jól értem, hogy a PLC 0,1V felbontással méri meg a 0..10V-os bemeneti tartományát? Az nagyon gáz!
A kazánnál meg lehet oldani, hogy a 110°C között jelenjen meg az 4,5V. Ezt az R2 arányos növelésével lehet beállítani. A 0°C-hoz tartozó érték is kicsit emelkedni fog, de a felbontás fél fok közelébe érhet.
A füsthöz pedig elég lehet a 2°C is, de ezt is lehet állítani.
Ha szükséges lenne nagyobb felbontás, akkor bonyolultabb tápfesszel(+-12V), de egyszerűbb OPA-val meg lehet oldani a 0..500°C, 0...10V kimenet is. Illetve a 0..110, 0..10V is. Ha tudsz ilyen tápot építeni, és szükséges a felbontás, akkor átrajzolom.
Ma összedobtam a füstcsőre egy huzatszabályzót. A nagysága 150*150 mm lett. Vékony alu lemezből készült. A forgáspontja felülről nézve 70 mm-nél van. Sajnos nem sikerült függőleges helyzetbe beépítenem. A füstcső tisztító nyílását valamelyest lehetett a füsggőlegeshez közelíteni. A csappanytú vissazárásához súlyok bellenek. A forgáspont tengelyével vannak némi gondok. Egy enyhén hajlított hegesztő pálcával sikerült úgy alakítanom a forgástengelyt hogy hellyel közzel fölfeküdjön alap helyzetben a csappantyú és ne emelkedjen ki a síkból. Most elég szeles idő van. nitogatja a kéményhuzat hol jobban hol kevésbé. Teljesen nem nyitja ki soha. Igaz a kéménynek nincs is túlzott szívó ereje, mert a bemenő füst alig 100 °C fölötti. A szabályzó a nyitogatással 100 °C alatt tartja. A füstcsőben maradtak a szűkítések. Visszafüstölés semilyen irányba sincs. Ez az új szabályzó kis csiszolásokkal jól ki fogja egészítena a rendszert.
Így már világos ,ez lett volna a következő kérdés.Ha hány bites kérdésed azt jeleni hogy hány tized voltonkén lehet állítani akkor 0.1volt, így ahogy számolgattam 2celsius hiszerézis lehet állítani a kazánvíznél.Az áramkörrel megbírkózok igaz van vagy 15 éve hogy nem építettem ilyesmit .Köszönöm a segítséget.
A rajzhoz még annyit, hogy a pt100-at az R5(poti) és az R7(100ohm) helyére kell bekötni. A szimulációban használtam, hogy modellezzem a hőmérőt. (100ohm 0°C-on. 292,5ohm 500°C-on).
Szia! A komutátor egy osztott csúszógyűrű. Olyan ez a motor, mint ami a kézi fúrógépekben van, szénkefés. Ez a legnagyobb hátránya, hogy a szénkefe kopik.
Neked egyfázisú 230V-os motorod van. A kondi az indítótekercsre megy, ami kisebb teljesítményű, mint a főtekercs. Aszinkron motor "sajnos" simán nem nagyon lehet fordszámszabályozni.
Szépen ég! A levegő kicsit soknak tűnik az utolsó kép alapján. Próbáld úgy beállítani, hogy ne nagyon repkedjen az elégetetlen anyag. Akkor szép az égés ha nem füstöl és nem megy le a hamutérbe semmi parázs. A furatok is elégségesnek tűnnek. Ha hosszabra hagyod a nyelv szárát, akkor alacsonyabb lesz a fűtőanyag szintje. A levegő is jobban át tudja járni majd. A ventit mennyire kell szűkítened? Jól be tudod állítani? Nem erős nagyon?
Szia! Alakul! A nyelv nagyon finom fűrészporral nem biztos, hogy működik, de ha nem nagyon apró por, akkor igen. Ha szükséges, meg kell szélesíteni a szárait a keretben. A képen úgy látom, hogy ezzel az anyaggal rendben lesz, mert felette maradt. A jó ebben, hogy a nyelv alatt is tud égni a tűz. A hosszát tényleg be kell majd állítanod, nem sok munka.
Gondolom a képen láthetó mennyiség nem a nyelv lekapcsolásakor került bele, mert az nagyon sok anyag egyszerre, fel fog szállni a kazánod! :)
Ez a venti motor 220 V-ot eredetileg is. A kondija nem tudom mekkora. 100w-os ez biztos. Nem rég szettem szét csapágyazásra. Szénkefe nincs benne. Van egy állórész és egy forgórész. Gondolom aszonkron motor. A komutátoros motor milyen? Eléggé melegedős fajta. Ha csökkentem a feszültséget fojtóval akkor esélyes hogy leég. Ha arra gondolok, hogy ez a villanymotor az olajégő kis szivattyúját is hajtotta, akkor kéne benne legyen nyomaték rendesen.
Az U2 feszmérő helyére kell bekötni a PLC bemenetét. A PLC 1,58V és 4,426V között fog feszültséget kapni a hőfoktól függően. A változás 0..500°C tartmányban lineáris. Könnyű származtatni programból a megfelelő hőfokokat, és hozzá rendelni alapjeleket. Egyszer azért kell kalibrálni!
Az U1b a műveleti erősítő második része. Egy tokban kettő van, így ha kétszer építed meg a körülötte lévő rajzot, akkor a vizet is tudod vele mérni a másik PLC bemeneten.
Szükséges egy stabil szűrt 5V-os táp. Ezt egy 7805-el meg lehet oldani. Az adatlapja szerint kell bekötni, pofon egyszerű.
Sajnos más IC nem jöhet számításba, csak az MCP6002. Ez egy spéci egytápfeszről is működő rail-to-rail kimenetű OPA. Sajnos csak 5V-ig működik, de a felbontás remélhetőleg így is megfelelő.
Nekem hamar leesett, hogy címzés nélkül is nekem szántad az a hozzászólást. :) Jó kis kiísérleten vagy túl nem is akármilyen eredménnyel. Szó szerint minden vacak eltüzelhető ezek után. :) Legalább az olcsó hús is ér valamit.
Jó dolog az a bolygató ásványi poros és nagy hamutartalmú anyagoknál. Én is megküzdöttem, mire sikerült működőképesre összehoznom a bolygatást. Kellett is a vas fejhez, mert az nem V alakú ám. Hamar megtelt hamuval aztán turkálhattam elég sokszor. Nem égett rendesen, csak kormolt.
Hamarosan elfogy a léhám és jön a szotyis üzem. Remélem a jobb égés miatt kevesebb lesz a hamu. Kíváncsi leszek kelleni fog-e a bolygató, így fejletakarással.
Ha bütykök vannak a tengelyén akkor valóban kell csapágyazás ha nem magasan fut ki a csigád. Nálam csapágyazás nélkül is ment, igaz nem is lehettett volna megoldani, mert ütött a csiga rendesen.
Elöször szoros volt az illesztés én is erre gondoltam, aztán lazább illesztéssel is szétrepedt a második cső is, biztos én csináltam rosszul valamit, de feladtam, mert rengeteg ideig tart kifurkálni. Teszek fel képeket a fejről kíváncsi vagyok a véleményekre. A nyelv szára valószínű, meg lesz hosszabbítva.
Gyakorlatilag az is lenne a cél ,hogy limitálni a max füstgáz hőfokot. Ez jólenne vízhőfok mérésre is?mert az is jólenne ha lehetne a plc vel mérni sokkal több állítási lehetőség lenne benne.
Réz nem biztos, hogy jó(elkorrodál), inkább saválló cső, vagy üvegcső. Mindkettő vékonyfalu. Ha lenne valami hőálló fémoxidpor, azt mellé lehetne önteni, segítené a hőátadást. Egyébént nem hiszem, hogy 300°C-nál magasabb lenne ott a hőfok.
Akkor ez projekt egyenlőre jegetve élég húzós áruk van.Egyenlőre marad a villanysütő termosztát.Annak idején a szárítónál midíg volt tartalék ,most milyen jólenne :-)
Árban felveszi a versenyt, de hogy meddig bírja az jó kérdés. Ha egy vékony védőcsőbe tennéd, esetleg üvegcsőbe. Lassítaná a mérést, így a szabályzás periódusidejét rontaná, de talán az nem lenne akkora probléma.
A füsthöz olyan hőérzékelő kell, ami bírja a hőt és a korróziót. Ez két lehetőséget ad, egyik a hőelem, amihez nehezebb áramkört építeni, a másik a platina hőmérő(pt100), amihez egyszerűbb, mert ez egy ellenállás, ami hőmérsékletre megváltozik. Sajnos az IC-k itt nem jöhetnek szóba, pedig sok van, aminek feszültség kimenetük van, amit közvetlenül lehetne a bemenetre kötni, de ezek max 125°C-ig használhatóak. Vízre jó lenne. Ilyen az LM35D is.
Mielőtt áramkört rajzolok, írd meg, tudsz-e pt100-at beszerezni!
A héten próbálkoztam az égetővel, sajnos normálisan valóban csak teljesen száraz porral ég , szárrazal eléri az előremenőm a 60 fokot onnantól minimális levegővel tudná tartani az 55-60 fokot a kazánom , ( hihetetlen de alig fogy ilyenkor a por is ) !
Ugyanez száraz porral bemelegített , nedvesebb anyaggal sajnos full levegővel tudom megcsinálni , bíztam benne hátha kiszárad addig míg előre csúszik a fejben a fűrészpor !
Nyelves vezérlésem van egy 6 os saválló cső nyúlik be a fejbe a végére egy saválló lemez van ráhegesztve , olyan mint ha a nyelv alól nem égne ki a por rendesen , ott jobban ottragad mint a fej szélein erre valami megoldásotok lenne ?
Hajlítsam meg jobban a csövet , hogy a por csak a végén levő lemezt tudja meglökni ?
Elég sűrűn is kapcsolgat a nyelv, esetleg ez nem lehet gond a motor számár ami tolja be az anyagot ?
Valami ilyesmire gondoltam én is ,jövő héten lesz elektro bolt felé utam be is szerzem a cuccokat hozzá.Az analóg jelhez nem e tudsz valami egyszerű kapcolást ami a hőérzékelőt illeszti a plc hez.Milyen érzékelőt érdemes rakni?
Igazából mindegy, hogy három, vagy egy fázisú, ha aszinkron a motor, akkor elvileg feszültséggel nem lehet fordulatszámot változtatni. Hogy még is lehet egy szűk felső tartományban, annak az oka a motor működési elvéből fakad. Ez pedig az, hogy az aszinkron motoroknál a terheléstől függően változik a fordulatszám. Ha kisebb a feszültség, akkor ugyanaz a terhelés jobban lecsökkenti a fordulatot, mert a motor nyomatéka csökken. De ezt nem lehet végtelenségig eljátszani, mert a motor kiesik a működéséhez szükséges fázistartományból és leáll, leég.
Fázishasítással(fényerőszabályzó) széles tartományban fordulatszabályozni csak az un. Univerzális motorokat lehet, amik szénkefések, komutátorosak és számos háztartási készülékben fellelhetőek(kávédaráló, kézifúró stb.). Ezek a motorok egyébként egyenáramról is kiválóan működnek!
Nem szabad nagyon fojtani, akkor nem fog melegedni. A kondenzátort ki kell próbálni lehet, hogy kell rá nagyobb. Ha a motor 3 fázisú akkor tényleg csak frekvenciaváltóval lehet szabályozni. Néha a vaterán vannak olcsón ilyen kis teljesítményűek.
Ez egy 380V-os 3fázisú motor 230V-ra üzemi kondival bekötve? Akkor nem lehet fodulatszámszabályozni a feszültséggel. Ezeket csak a frekvencia változtatásával lehet.
Volt egy olyan érzésem, miszerint nem lehet nehéz a bekötése...a neon körül semmi sem bonyolult. Ha már induláskor is kisebb a feszültség, akkor nem kell a motorra nagyobb kondi? Nem melegszik jobban fojtással a motor?
Még annyi, ha most is használsz egy kimenetet a ventilátor be-ki kapcsolásához, akkor 3 kimeneted van, ami 8 szintet eredményezhet, megfelelő bekötés esetén...
Szia! Így már más az alapfelállás! Hogy elég lenne-e a 3 fokozat, nem tudom, de ezt nagyon könnyű kipróbálni, csak a poti helyére kell beilleszteni egy olyan áramkört, ami a potit helyettesíti és a két kimenettel tudod vezérelni.
Ez első körben két relé is lehet. A relék trimmerpotikat kapcsolnának, amivel a 3 fokozatot be tudnád állítani.
Sőt 4 fokozat is lehetne, ha ügyesen állítod a potikat. 1. a nullás, 2. az egyik relé behúzva, 3. a másik relé behúzva, 4. mindkét relé behúzva. A 4. fokozatnál a két poti összeadódna.
Ha ez nem elég, akkor tovább lehetne gondolni, több fokozatra, ahogy korábban írtam, némi áramköri kiegészítéssel.