Értem és köszönöm az infó-t! Akkor lehet, hogy RP-ben kéne inkább gondolkodnom - elég meggyőző érvek :).. Vagy még az is eszembe jutott, hogy bázishoz Sata HVLP másolat, a lakkhoz pedig egy használt RP-s Sata.
Még annyit, hogy a szórás technikája is teljesen más, mert a technológia is más. A kilépő nyomás, csak 0,5 körül van ezért közelebbről és lassabban kell vele fújni.
Nekem 2000-es Satám volt HVLP is, és annak legalább 500 literes kompresszor kell a folyamatos fényezéshez, ráadásul nem is olyan szép a felület mint az RP-vel. Akik sokat használják lehet, hogy betudják állítani, de lakkozáshoz nem sokan használják. Bázishoz HVLP, lakkhoz RP. Kevesebb anyagot szó szét, annyi előnye van, de nekem nem jött be. Másnak biztos más a véleménye, majd leírják.
Itt picit lentebb Forcer hozzászólásában is olvastam, hog a HLVP nem annyira népszerű, illetve régebbről rémlik, hogy talán lakkozásra sem javasolt. Meg tudnátok mondani, hogy a gyakorlatban mi a gond a HLVP-vel? Illetve miért nem annyira jó a lakkozáshoz?
Én elsősorban kasznizással foglalkozom és csak a saját autóim szoktam magam fényezni gagyi pisztollyal - azt sem mindig. Viszont most már egyre többször vagyok úgy, hogy fényezőknek kiadott munka, illetve az összeszerelésre idehozott autók fényezése rosszabb minőségű mint az enyém. Így ismerőskörben egyre többen keresnek már fényezési apróbb kérésekkel. Emiatt elkezdtem nézegetni én is a használt Sata kínálatot a neten - elsősorban külföldön - talán elérkezett az idő, hogy normális pisztolyom legyen. Leginkább HLVP Sata-kat látok eladót.
Mivel nem napi szinten fényezek - csupán havonta egyszer-kétszer, ezért eredeti új Sata soha nem hozná vissza az árát. Az utánzatról pedig nem tudom, hogy mit gondoljak. Úgy vagyok vele, hogy attól, hogy úgyanúgy néz ki, még lehet hogy óriási a különbség - a minőség a részletekben rejlik.
Szerintem jól látom, hogy nincs rajta a levegőszabályzónak a vége, az a fül amit megfogsz. ( Air micrometer ) Ettől persze ugyanúgy működik, csak ez akkor sincs rajta.
Most félre ne értsd a dolgot ezt 30000-ft-ért adták el felújítva. Ezzel nem azt akarom mondani,hogy annyiért add el! Mert mindenki annyiért árulja,és adja el amennyiért akarja. Megmondom őszintén ezt akartam megvenni, de addig tököltem amíg eladta, még egy hétig se árulta.
Figyelembe véve azt az apróságot, hogy a boltban a 4000 -es originál újnak 170 körül van a nettója, arról már nem is beszélve, hogy a HVLP nem is annyira népszerű.
Üdv! Köszönöm,hogy szóltál de méd várok a vétellel a fórumtársak is azt ajánlották,hogy nem szabad elkapkodni a dolgokat,lesz még csak ki kell várni. Van hirdetve egy Sata Jet 3000 rp 55000-ft-ért és azt mondták,hogy drága.
Egyelőre még nálam van a SATA Jet RP 1,3-as düznivel, és 45-ért vihető. Néha érdeklődnek rá páran, de olyanok, hogy vigyem el 50Km-re, hogy kipróbálhassa, és ha tetszik megveszi. Persze.
A falak blokktáglából vannak és utána fehér csempe a teljes belső felület a szűrő mögötti rész is. Az árat ne kérdezd mert 7 - 8 éve lett építve a mai árak már mások, de akkor is elég sokba került.
A szűrő a hátsó falba van építve 8 négyzetméter, így nincs merőleges felület a levegő áramlására. A befúvó turbina a mellette levő helységben van és két elszívó van építve az ajtóba. Az áramlás sebessége kb 3 mp / méter. Ha az elszívó nincs bekapcsolva akkor ketten nem tudjuk az ajtót kívülről sem becsukni, ha be van kapcsolva, akkor enyhe túlnyomás van a kamrában.
Annyit tudok hozzáfűzni, hogy nem terít olyan szélesen mint a Sata, meg a Gtipro se. Gtipro előtt ez volt a legjobb Devilbiss. Használt pisztolyt elég kockázatos venni. Nem tudod hányszor száradt bele festék. Nem látod mennyire kopott meg a fúvóka, meg a tű. Mikor szétszedték menyire vigyáztak pl. a tű épségére. Én csak személyesen mernék vásárolni ilyet.