A mai magyar menetrendszerinti helyközi autóbuszos számokhoz képest (452millió utazás/év) is ici-pici ez az utasszám ill. a változása is (ha pl. egy az alap, akkor már a kettő is 100%-os növekedést jelent :-)) - nem beszélve arról, hagy a hazai utasszámot 10 milliós, a németet pedig 82 milliós lakossághoz kell mérni.
"Az utasszám 180 százalékos növekedését hozta maga után a távolságiautóbusz-piac 2013 január elsejei liberalizálása Németországban: tavaly 8,2 millió utas vette igénybe a távolsági autóbuszokat a 2012-es 3,0 millió után – közölte szerdán a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis.
A statisztikai hivatal előzetes adatai szerint tavaly 6,7 millió utas, az összes utasszám 82 százaléka belföldi távolsági járatokat vett igénybe, 1,5 millió pedig, 18 százalék, nemzetközi járatokat.
A legnagyobb mértékben a német nagyvárosok közötti autóbusz-forgalom növekedett, 226 százalékkal, a nemzetközi forgalom pedig 67 százalékkal. A busztársaságok tavaly 2,7 milliárd utaskilométert teljesítettek a 2012-es 1,2 milliárd után. Az átlagos utazási távolság tavaly 330 kilométer volt. A járatok helykihasználtsága pedig 55 százalékos.
A belföldi járatengedélyek száma a közlekedési minisztérium adatai szerint a 2012 december végi 86-ról 2013 december végére 221-re emelkedett.
A vasút 2013-ban 131,4 millió utast szállított, nagyjából az egy évvel korábbival megegyező számút. A távolsági buszok részaránya a menetrendszerű távolsági utasforgalomban a 2012-es 2,2 százalékról 5,9 százalékra emelkedett."
Magyarország-Ajka: Buszok és távolsági buszok 2014/S 193-341613 Ajánlati/részvételi felhívás – Egyes ágazatokban
Név, cím és kapcsolattartási pont(ok) Somló Volán Zrt.
A szerződés vagy a beszerzés(ek) rövid meghatározása: Adásvételi szerződés – 34 db használt helyközi azonos gyártmányú autóbusz beszerzésére.
Alkalmasságot kizáró feltétel: M1) Az ajánlattevő alkalmatlan abban az esetben, amennyiben nem rendelkezik az eljárást megindító felhívás feladásától visszafelé számított három évben legalább 25 db autóbusz értékesítésére vonatkozó referenciával, amelynek az összértéke eléri a nettó 700 000 000 HUF-ot. M2) Az ajánlattevő alkalmatlan abban az esetben amennyiben a megajánlott gépjármű meghajtó motorjának környezetvédelmi besorolása CO2, NOx, NMCH és PM kibocsátás tekintetében nem felel meg minimálisan az “EURO 4”-ös normának, továbbá ha megajánlott gépjármű vegyes (városi és országúti átlag) üzemhez tartozó, gyár által megadott üzemanyag fogyasztása magasabb, mint 30 l/100 km.
Bírálati szempontok
Az összességében legelőnyösebb ajánlat az alábbiak szerint az alábbiakban megadott részszempontok 1. Ajánlati ár (HUF). Súlyszám 60 2. Flottába illeszkedés mértéke (%). Súlyszám 20 3. Minimum 2 éves garancia vállalás a járművek főegységei tekintetében (motor vagy váltó vagy légkondicionáló) (igen/nem). Súlyszám 20
Ajánlattételi vagy részvételi határidő 24.11.2014 - 14:00
További információk: 1. Ajánlatkérő az ajánlati felhívás I.3. pontjában (beszerzés más ajánlatkérők nevében) megjelölt igen válasz alatt azt érti, hogy a beszerzésre kerülő autóbuszok közül 14 db helyközi autóbusz beszerzését a Bakony Volán Zrt. részére végzi el.
Ilyen jegyrendszert a Deutsche Bahn sehol nem alkalmaz.
Elfogadják viszont a közlekedési szövetségek jegyeit az azok érvényességének megfelelő területeken. Ez lefedi a DB elővárosi forgalmát szinte teljes egészében, és a regionális forgalom egy jelentős részét is.
Kedd este a német vasút (DB) sajtótájékoztatón bejelentette az idei forgalom alakulását. Kiemelték, hogy mind a középtávú, mind pedig a távolsági forgalomban egyre jobban érezhető az idén engedélyezett távolsági buszközlekedés elszívó hatása. Ennek hatására jövőre csak a városkörnyéki forgalom jegyeinek emelik az árát. :-))
A buszjegyek ára középtávolságra 20-25 EUR, töredéke a vonatjegyének. A buszok nagyjából 50-80%-kal hosszabb idő alatt teszik meg a távot, mint az ICE.
Hidd el nincs a sofőröknél díjszabás,a régi almexos világban volt ilyesmi minden járatra adtak ki táblázatot.
Fejből nem hinném hogy vágják a díj tételeket.Menetrend könyvből ki kellene vonni a kilométereket azt átszámolni a km.díj táblázatból aztán be x ni a jegyet.Tehát ez elég macerás.Nagy a segítség ha esetleg már utaztál azon a viszonylaton és tudod mennyit fizettél,vagy esetleg meg van az előző napi jegyed.