Keresés

Részletes keresés

Süsü1983 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2793

Szervusz!

Nálad úgy működik most a huzatszabályzó hogy felső 1/3-nál van a forgáspont és befelé nyílik az alja. Arra gondoltam lehetne alsó 1/3-nál is forgáspont és ekkor a teteje nyílna befelé. A súlyokat az 1/3 felöli tengelyrészhez teszed?

Előzmény: Totya3 (2608)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2792

Az MTZ venti elég lesz, sok is, de megfelelő áramkörrel jól szabályozható.

 

Ha kazánodban a rácsokban nincs víz(nekem nem volt) akkor ki lehet venni őket és azt a szögvasat, ami az ajtóban tartja őket ki lehet vágni. Ezután azt a kivágott szakaszt vissza lehet tenni és vegyesen is lehet tüzelni. Legalább is nekem így van megoldva. Utána befér a fej ideális pozícióban.

Nem tudom mekkora eltérés van a Totya40 és a Totya3 között, azt hiszem az enyém csak a régi neve, de egy kép az sokmindent megmagyarázna.

 

A kétcsigás megoldás drágább, bonyolultabb, de kétségkívül jobb és biztonságosabb. Én is kénytelen voltam kétcsigásra alakítani, bár ez egy egységet képez, képezhetne kettőt is, részletkérdés.

 

Az új fejem nagyon jól működik, gyakorlatilag csak az anyagot öntöm fel reggel és délután, egy-egy zsákkal, +10..15liter, ha vizesebb. Ritkán kikotrom, de igazából nincs mit, csak még is. Szóval eddig úgy tűnik jól működik, de biztosan ajánlani csak akkor tudom, ha kiszolgálta a telet, addig csak saját felelőségre! :)

Előzmény: Bundi77 (2789)
stadler7 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2791

Szia!

 

Köszi majd beállítom a levegőt, illetve a vezérlő, mert úgy fog működni, mint Totyának füsthőfokot fog tartani a venti fordulatszámával. Nem tudom a kazán hogy befolyásolja a levegőt, de az a tervem, hogy nem szűkítem a ventit inkább a fordulatszámát viszem lejjebb, így kevesebb villanyt fogyaszt. Egyébként autó fűtőventi van rajta.

Előzmény: Süsü1983 (2778)
stadler7 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2790

Szia! Köszi. A nyelvet majd beállítom. A fejet telehordattam a csigával, nem a nyelv kapcsolt (a vezérlés még csak készülőben), hogy lássam hova nem kell biztosan lyukat fúrnom. Ma kimarattam a panelt, holnap alkatrész beültetés, és ha még marad idő nekiállok a programozásnak. Majd jól lefogatom a kazánt nehogy felszálljon :)

Előzmény: Totya3 (2777)
Bundi77 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2789

Sziasztok

 

Először is mindenkinek boldog  újévet kívánok!

Már régóta olvasom a fórumot és most szántam magam rá, hogy építsek én is egy égetőt.

Megtetszet Totya3 égetőfeje, tetszik a könyökös megoldás!

Nekem egy totya40-es kazánom van, amiben ha a tűztér ajtón raknám be az égető túl közel lenne az első tálcához, ezért a hamuzón kell berakni, de az is ketté van választva a rácsal, és csak egy 10cm magas rész van ahol be tudom rakni a fejet. Így evvel a megoldással még tudok egy lángtörőt is berakni, lesz helyem a tűztérben. De ez még nem elég, hogy ott kevés a helyem, hanem a kazán előtt is, mert a kazán le van süllyesztve a gravitációs fűtés miatt egy aknába, és a kazán előtt nincs csak 50cm hely. Ebben az esetben Pingi 1 kétcsigás megoldása jöhetne szóba vagy valami hasonló.

Kérdésem hogy egy Mtz 12v-os fütés ventije elég e lesz?

 

Luiggi70 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2788

OK nem gond ,ha neked sem :-)

 

Előzmény: Totya3 (2787)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2787

Igen, ez a DIP tokozást jelenti. A ChipCad-nél is lehet kapni.

De nem gond átrajzolni és jobb lenne ha nagyobb lenne a felbontás. Holnap délután meg tudom csinálni, remélem lesz időm rá! Egy TL072-vel is működik, ami könnyebben beszerezhető. Egy 7812 és egy 7912 stab IC kell még és egy olyan trafó, ami +-12V váltó kimenettel rendelkezik. Egyenirányító kocka, némi puffer és szűrő kondi, ami a stab IC adatlapokban megtalálható gyári ajánlás szerinti. Ha ez a része nem gond, akkor holnap felteszem a módosított rajzot.

Előzmény: Luiggi70 (2786)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2786

Szeintem jó lesz így.A z esetleg nem gond hogy nem síma MCP6002-t használok ,mert a magyar oldalakon csak pl:MCP6002-E/P találtam? vagy csak ez a tokozást jelentené?

Előzmény: Totya3 (2784)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2785

Néhány dolgot látok, ami miatt elvileg nem jól működik(ettől még működhet valahogy most is!).

Az egyik, hogy a tengely a csappantyú felénél van. Ez nem jó, mert mindkét csappantyú félrészt azonos erővel húza a huzat, ezért nem tud kinyitni rendesen(a felső takarás valamit javít a helyzeten). A tengelyt 1/3 részre kell eltolni kb.

A másik, hogy a súly nem a tengely vonalában van. Ez azért nem jó, mert elforduláskor egyre jobban érvényesül a gravitáció, ezért nem tud kinyitni teljesen.

 

Egyébként jó lesz, és már most is működik valahogy, ha ebben a szélben nem látsz változást. Egyébént én sem tapasztalom a hőfokban a régen tapasztalt szabályozhatatlanságot, pedig itt bent is hallani a szelet! Jó kis dolog ez!

Előzmény: Süsü1983 (2783)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2784

Jól értem, hogy a PLC 0,1V felbontással méri meg a 0..10V-os bemeneti tartományát? Az nagyon gáz!

 

A kazánnál meg lehet oldani, hogy a 110°C között jelenjen meg az 4,5V. Ezt az R2 arányos növelésével lehet beállítani. A 0°C-hoz tartozó érték is kicsit emelkedni fog, de a felbontás fél fok közelébe érhet.

A füsthöz pedig elég lehet a 2°C is, de ezt is lehet állítani.

 

Ha szükséges lenne nagyobb felbontás, akkor bonyolultabb tápfesszel(+-12V), de egyszerűbb OPA-val meg lehet oldani a 0..500°C, 0...10V kimenet is. Illetve a 0..110, 0..10V is. Ha tudsz ilyen tápot építeni, és szükséges a felbontás, akkor átrajzolom.

Előzmény: Luiggi70 (2782)
Süsü1983 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2783

Ma összedobtam a füstcsőre egy huzatszabályzót. A nagysága 150*150 mm lett. Vékony alu lemezből készült. A forgáspontja felülről nézve 70 mm-nél van. Sajnos nem sikerült függőleges helyzetbe beépítenem. A füstcső tisztító nyílását valamelyest lehetett a füsggőlegeshez közelíteni. A csappanytú vissazárásához súlyok bellenek. A forgáspont tengelyével vannak némi gondok. Egy enyhén hajlított hegesztő pálcával sikerült úgy alakítanom a forgástengelyt hogy hellyel közzel fölfeküdjön alap helyzetben a csappantyú és  ne emelkedjen ki a síkból. Most elég szeles idő van. nitogatja a kéményhuzat hol jobban hol kevésbé. Teljesen nem nyitja ki soha. Igaz a kéménynek nincs is túlzott szívó ereje, mert a bemenő füst alig 100 °C fölötti. A szabályzó a nyitogatással 100 °C alatt tartja. A füstcsőben maradtak a szűkítések. Visszafüstölés semilyen irányba sincs. Ez az új szabályzó kis csiszolásokkal jól ki fogja egészítena a rendszert.

Luiggi70 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2782

Így már világos ,ez lett volna a következő kérdés.Ha hány bites kérdésed azt jeleni hogy hány tized voltonkén lehet állítani akkor 0.1volt, így ahogy számolgattam 2celsius hiszerézis lehet állítani a kazánvíznél.Az áramkörrel megbírkózok igaz van vagy 15 éve hogy nem építettem ilyesmit .Köszönöm a segítséget.

Előzmény: Totya3 (2780)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2781

Mint kiderült két mm-el kell írni! :)

http://www.vilaglex.hu/Lexikon/Html/Kommutat.htm

Előzmény: Süsü1983 (2776)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2780

A rajzhoz még annyit, hogy a pt100-at az R5(poti) és az R7(100ohm) helyére kell bekötni. A szimulációban használtam, hogy modellezzem a hőmérőt. (100ohm 0°C-on. 292,5ohm 500°C-on).

Előzmény: Luiggi70 (2772)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2779

Szia! A komutátor egy osztott csúszógyűrű. Olyan ez a motor, mint ami a kézi fúrógépekben van, szénkefés. Ez a legnagyobb hátránya, hogy a szénkefe kopik.

Neked egyfázisú 230V-os motorod van. A kondi az indítótekercsre megy, ami kisebb teljesítményű, mint a főtekercs. Aszinkron motor "sajnos" simán nem nagyon lehet fordszámszabályozni.

Előzmény: Süsü1983 (2776)
Süsü1983 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2778

Szervusz!

 

Szépen ég! A levegő kicsit soknak tűnik az utolsó kép alapján. Próbáld úgy beállítani, hogy ne nagyon repkedjen az elégetetlen anyag. Akkor szép az égés ha nem füstöl és nem megy le a hamutérbe semmi parázs. A furatok is elégségesnek tűnnek. Ha hosszabra hagyod a nyelv szárát, akkor alacsonyabb lesz a fűtőanyag szintje. A levegő is jobban át tudja járni majd. A ventit mennyire kell szűkítened? Jól be tudod állítani? Nem erős nagyon?

Előzmény: stadler7 (2773)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2777

Szia! Alakul! A nyelv nagyon finom fűrészporral nem biztos, hogy működik, de ha nem nagyon apró por, akkor igen. Ha szükséges, meg kell szélesíteni a szárait a keretben. A képen úgy látom, hogy ezzel az anyaggal rendben lesz, mert felette maradt. A jó ebben, hogy a nyelv alatt is tud égni a tűz. A hosszát tényleg be kell majd állítanod, nem sok munka.

Gondolom a képen láthetó mennyiség nem a nyelv lekapcsolásakor került bele, mert az nagyon sok anyag egyszerre, fel fog szállni a kazánod! :)

Előzmény: stadler7 (2773)
Süsü1983 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2776

Ez a venti motor 220 V-ot eredetileg is. A kondija nem tudom mekkora. 100w-os ez biztos. Nem rég szettem szét csapágyazásra. Szénkefe nincs benne. Van egy állórész és egy forgórész. Gondolom aszonkron motor. A komutátoros motor milyen? Eléggé melegedős fajta. Ha csökkentem a feszültséget fojtóval akkor esélyes hogy leég. Ha arra gondolok, hogy ez a villanymotor az olajégő kis szivattyúját is hajtotta, akkor kéne benne legyen nyomaték rendesen. 

Előzmény: Totya3 (2763)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2775

Szia! Itt a rajz két pt100-ashoz 500°C-ig.

Ez a 0°C-nál mutatja a kijövő feszültséget:

Ez pedig az 500°C-nál.

Az U2 feszmérő helyére kell bekötni a PLC bemenetét. A PLC 1,58V és 4,426V között fog feszültséget kapni a hőfoktól függően. A változás 0..500°C tartmányban lineáris. Könnyű származtatni programból a megfelelő hőfokokat, és hozzá rendelni alapjeleket. Egyszer azért kell kalibrálni!

Az U1b a műveleti erősítő második része. Egy tokban kettő van, így ha kétszer építed meg a körülötte lévő rajzot, akkor a vizet is tudod vele mérni a másik PLC bemeneten.

Szükséges egy stabil szűrt 5V-os táp. Ezt egy 7805-el meg lehet oldani. Az adatlapja szerint kell bekötni, pofon egyszerű.

Sajnos más IC nem jöhet számításba, csak az MCP6002. Ez egy spéci egytápfeszről is működő rail-to-rail kimenetű OPA. Sajnos csak 5V-ig működik, de a felbontás remélhetőleg így is megfelelő.

Hány bites a PLC bemenetén az A/D?

 

Remélem tudtam segíteni és meg tudod építeni!

Előzmény: Luiggi70 (2772)
Süsü1983 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2774

Szervusz Dzsudimano!

 

Nekem hamar leesett, hogy címzés nélkül is nekem szántad az a hozzászólást. :) Jó kis kiísérleten vagy túl nem is akármilyen eredménnyel. Szó szerint minden vacak eltüzelhető ezek után. :) Legalább az olcsó hús is ér valamit.

Jó dolog az a bolygató ásványi poros és nagy hamutartalmú anyagoknál. Én is megküzdöttem, mire sikerült működőképesre összehoznom a bolygatást. Kellett is a vas fejhez, mert az nem V alakú ám. Hamar megtelt hamuval aztán turkálhattam elég sokszor. Nem égett rendesen, csak kormolt.

Hamarosan elfogy a léhám és jön a szotyis üzem. Remélem a jobb égés miatt kevesebb lesz a hamu. Kíváncsi leszek kelleni fog-e a bolygató, így fejletakarással. 

Ha bütykök vannak a tengelyén akkor valóban kell csapágyazás ha nem magasan fut ki a csigád. Nálam csapágyazás nélkül is ment, igaz nem is lehettett volna megoldani, mert ütött a csiga rendesen.

Előzmény: Dzsudimano (2761)
stadler7 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2773

Elöször szoros volt az illesztés én is erre gondoltam, aztán lazább illesztéssel is szétrepedt a második cső is, biztos én csináltam rosszul valamit, de feladtam, mert rengeteg ideig tart kifurkálni. Teszek fel képeket a fejről kíváncsi vagyok a véleményekre. A nyelv szára valószínű, meg lesz hosszabbítva.

Még lyukak nélkül:

    

Kifurkálva:

    

Igy égett:

    

Előzmény: Totya3 (2740)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2772

Gyakorlatilag az is lenne a cél ,hogy limitálni a max füstgáz hőfokot. Ez jólenne vízhőfok mérésre is?mert az is jólenne ha lehetne a plc vel mérni sokkal több állítási lehetőség lenne benne.

Előzmény: Totya3 (2771)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2771

Réz nem biztos, hogy jó(elkorrodál), inkább saválló cső, vagy üvegcső. Mindkettő vékonyfalu. Ha lenne valami hőálló fémoxidpor, azt mellé lehetne önteni, segítené a hőátadást. Egyébént nem hiszem, hogy 300°C-nál magasabb lenne ott a hőfok.

Előzmény: Luiggi70 (2770)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2770

Ez már mindjárt más árfekvés,van vékony rézcsövem abba bele lehetne rakni.

Előzmény: Totya3 (2768)
Luiggi70 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2769

Akkor ez projekt egyenlőre jegetve élég húzós áruk van.Egyenlőre marad a villanysütő termosztát.Annak idején a szárítónál midíg volt tartalék ,most milyen jólenne :-)

Előzmény: Totya3 (2767)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2768

Esetleg ki lehetne próbálni ezt: http://www.hestore.hu/prod_10026611.html

Árban felveszi a versenyt, de hogy meddig bírja az jó kérdés. Ha egy vékony védőcsőbe tennéd, esetleg üvegcsőbe. Lassítaná a mérést, így a szabályzás periódusidejét rontaná, de talán az nem lenne akkora probléma. 

Előzmény: Luiggi70 (2764)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2767

Pontosítok, bármelyik, ami ásványi anyag szigetelésű, azaz bírja a 600°C-ot.

Előzmény: Totya3 (2766)
Totya3 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2766

A füsthöz olyan hőérzékelő kell, ami bírja a hőt és a korróziót. Ez két lehetőséget ad, egyik a hőelem, amihez nehezebb áramkört építeni, a másik a platina hőmérő(pt100), amihez egyszerűbb, mert ez egy ellenállás, ami hőmérsékletre megváltozik. Sajnos az IC-k itt nem jöhetnek szóba, pedig sok van, aminek feszültség kimenetük van, amit közvetlenül lehetne a bemenetre kötni, de ezek max 125°C-ig használhatóak. Vízre jó lenne. Ilyen az LM35D is.

 

Mielőtt áramkört rajzolok, írd meg, tudsz-e pt100-at beszerezni!

Mondjuk ezek közül a vékony fém tokosak: http://www.tcdirect.hu/deptprod.asp?deptid=230

Előzmény: Luiggi70 (2764)
szekimilu Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2765

Sziasztok!

 

A héten próbálkoztam az égetővel, sajnos normálisan valóban csak teljesen száraz porral ég , szárrazal eléri az előremenőm a 60 fokot onnantól minimális levegővel tudná tartani az 55-60 fokot a kazánom , ( hihetetlen de alig fogy ilyenkor a por is ) !

Ugyanez száraz porral bemelegített , nedvesebb anyaggal sajnos full levegővel tudom megcsinálni , bíztam benne hátha kiszárad addig míg előre csúszik a fejben a fűrészpor !

 

Nyelves vezérlésem van egy 6 os saválló cső nyúlik be a fejbe a végére egy saválló lemez van ráhegesztve , olyan mint ha a nyelv alól nem égne ki a por rendesen , ott jobban ottragad mint a fej szélein erre valami megoldásotok lenne ?

Hajlítsam meg jobban a csövet , hogy a por csak a végén levő lemezt tudja meglökni ?

Elég sűrűn is kapcsolgat a nyelv, esetleg ez nem lehet gond a motor számár ami tolja be az anyagot ?

 

 

 

 

 

Luiggi70 Creative Commons License 2012.01.05 0 0 2764

Valami ilyesmire gondoltam én is ,jövő héten lesz elektro bolt felé utam be is szerzem a cuccokat hozzá.Az analóg jelhez nem e tudsz valami egyszerű kapcolást ami a hőérzékelőt illeszti a plc hez.Milyen érzékelőt érdemes rakni?

Előzmény: Totya3 (2757)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!