Keresés

Részletes keresés

Piho Creative Commons License 2014.07.31 0 0 305

...hmmm nos azért volt élményem nekem is a CT5-3 vontatását tekintve. A fékkel hasonlóan megjártam de 250 km után én lazítottam rajta. A súlyt a futóban 6 km után módosítottuk mert kopogott a vonófej. Azt vettem észre, hogy a futó 100 - 110-nél viselkedik a legnormálisabban de afelett már nem tűnt stabilnak. Szitálást nem tapasztaltam azonban lehet, hogy csak az enyém de a vonórúd a stucninál fel-le mozog, emiatt az úton bólogat, ami rohadtul zavart végig. Ezt még a hétvégén megoldom, mert 15-től újra gurul a campikánk a Magyar tengerre. 

Előzmény: Senior55 (299)
Piho Creative Commons License 2014.07.31 0 0 304

Sziasztok!

 

Mi is megjártuk az olasz Ligur Riviérát. A bázist Sestri Levante navü városkában a Camping Mare Monti ban volt, ahol a kemping tulajdonos srác nagyon kedvesen és segítőkészen állt a vendégekhez, ja és nem utolsó sorban beszélt angolul. A kemping elhelyezkedése hegyoldalba volt teljesen nyugodt környezetben, pazar kilátással az öbölre. A parcellák elektromos árammal szennyvíz csatlakozással és privát műkőmosogatóval ellátottak voltak. A kempingben van édesvizű medence, napozó terasz, bár, market és a szolgáltatások közé tartozik transzfer busz a vasútállomáshoz naponta 2 alkalommal. Ugyanis vasúttal nagyon kényelmessel elérhető Genova és a Cinqueterre csodálatos falvai. Aki nem idegenkedik a sok utazástól annak csak ajánlani tudom, mint a kempinget, mint pedig Olaszország ezen régióját.

 

... a megérkezés

 

 

a kilátás az öbölre a parcellánkból

 

campika élettere

 

az elmaradhatatlan palacsinta

 

a Cinqueterre egyik csodálatos panorámája

 

 

a vasárnapi menü a campika konyhájában készítve

 

és az elmaradhatatlan söröcske

DAFMAXX Creative Commons License 2014.07.31 0 0 303

Sziasztok.

Mi megjártuk Írországot a CT6.2-vel és semmi hasonló szitálós jelenséggel nem találkoztam. Igaz, hogy 90 felé nem is hajtottam szinte sehol a kocsit. Ebből fakadóan gondolom, hogy erőssen sebesség függő lehet a jelenség.

ehencsi Creative Commons License 2014.07.31 0 0 302

Szia!

 

Roller R9540 típusú lakókocsi :)

Előzmény: Szakiss (298)
Senior55 Creative Commons License 2014.07.31 0 0 301

Szia!

 

A belengéssel kapcsolatban hallottam már komoly problémát és baleset is.

Érdekes amit írtál, nekem semmi tapasztalatom eddig nem volt  eddig utánfutó belengéssel. Több ezer km-t normál utánfutóval már levezettem.

(Igaz az mai, lengéscsillapító nélküli meglehetősen "pattogós" utánfutó volt.)

A Camptourist úgy 450 kg-os össztömegű volt, és úgy 85-105 km/ó körül kezdett belengeni, amikor az úton "nyomvályúba" kerültünk. A gázadással is próbálkoztam (emelkedőn is létrejött, amikor pedig erősen húzott állapotban volt), de nem segített. Amikor levettem a gázt néhány másodpercre, az utánfutó féke nagy valószínűséggel bedolgozott, a lengés megszűnt. A kerékösszetartás megfelelő az utánfutón, csak a gyárilag ajánlott súlyelosztás nem volt az.

Amikor a súlyelosztáson változtattam a belengés nem jelentkezett még akkor sem, amikor visszafelé ugyanolyan nyomvályús úton haladtunk, pedig tartósan mentem 90-120 km/ó-val.

Érdekes ez a jelenség, ha valaki tud erről többet, megoszthatná velünk az ismereteit.

Előzmény: dstr (300)
dstr Creative Commons License 2014.07.31 0 0 300
Szia!

Iszonyatos mázlid volt a belengéssel kapcsolatban. Aranyszabály ugyanis, hogy a vontatmány belengése, szitálása esetén a gázra kell lépni. A motorfékezés is veszélyes. Ha pedig fékeztél volna, Nagy valószínűséggel a vontatmány mégjobban beszitált volna, és akár a vontató járművet is felborította volna. Láttam már pár ilyen esetet. Nyílt pályán egyenes szakaszon egyszercsak szikrázik a tető :-(
Előzmény: Senior55 (299)
Senior55 Creative Commons License 2014.07.31 0 0 299

Sziasztok!

 

Tegnap értünk vissza a felújított Camptourist-al Görögországból.

Camping Valti volt az úti cél. (Sithonia) (20-25 €/ nap 2 felnőttnek az ottani kempingek árai trailer tent sátorhellyel)

Indulás után néhány km-t megtéve éreztem egy kis fékszagot.

Megállás. Az utánfutó felnijei forrók voltak.

Fék után állítás a kézifék csavarjával (kicsit épp lazára hagyva a drótkötelet).Pár km után megállva a felnik már nem voltak melegek.

Azt gondoltam, hogy mivel az utánfutón elől egy 37 kg-os csónakmotort cipelek, a nagyobb súlyú holmikat a hátsó tárolótérbe tettem.

Ezt nem jól tettem, mert a hátsó rész kicsit túlsúlyos lett. Ennek nagy hátránya az lett, hogy nagyon gyakran "belengett" az utánfutó, amit rövid gázelvétellel kellett megszüntetni. Ez a folyamatos jelenség fárasztóbbá tette a 1200 km-es utamat lefelé.

A macedónoknál, szerbeknél és görögöknél nincs lekorlátozva az utánfutós vontatás, így tartósan lehetett menni autópályán 110-120 km/ó-t.

Estére 5-re érkeztünk, így első a sátorfelállítás.

A kemping tulaja egy vérbeli görög, aki mindent szemmel tartott és folyamatosan intézkedett minden apróbb problémánál is. mondtam neki, hogy nekem 6x6 m-es placc kell. Jó balkáni mentalitásnak megfelelően mutatott egy helyet és előttünk "kilépte" a 6x6 m-t.

Még nem tartottunk az elősátor felállításánál, amikor elkezdett szemerkélni az eső. Mikorra behúztam az elősátor összefogó cipzárját már erősen esett.

A cövekeket már szakadó esőben és félhomályban verten le. Másnap már jó időben és látási körülmények között, a cövekeket fel kellett szedni és rendesen a helyére verni.

A sátor 1 nap alatt teljesen kiszáradt.

Érdekes az, hogy a vászonponyva alatt 1-2 fokkal hűvösebb volt mint kint. Az idő a vakáció végéig jó volt.

A kezdeti pakolási hibából tanulva előre is pakoltam nehezebb holmikat (horgony, lánc, stb.) így már inkább orrnehéz lett a futó,  megszűnt a belengés, nem kellett rá figyelni.

 

Határok, autópályák:

- 2. kategóriásnak minősítik minden autópályán. A macedónoknál ez 13 € összesen oda-vissza. A szerb díjakat még nem számoltam össze. Görögben nem kellett feizetni.

- Minden határnál megnézték az utánfutót, de mindenütt csak intettek, nem foglalkoztak velünk. Visszafelé a magyar átlépésnél viszont alaposan átnézték, kinyittatták az utánfutót. Ilyen kütyüt még nem látott a vámos, így végig kopogtatta az össze oldalát. Tompánál jöttünk-mentünk, mert a röszkeihez hasonló tumultus ott nincs.

Az utazási idő lefelé (és később vissza) 17-19 óra pihenésekkel együtt.

 

Utak:

A szerb autópályán a folyamataos útmunkák miatt sok a erősen lekorlátozott sebességű szakasz (találkoztunk 2-4 km-en keresztül 30-as táblával is) és itt olykor mérnek is

A macedón szakasz jónak mondható, de olykor erős huppanó is előfordult, tábla jelzés nélkül.

Bernezkedve:

 

 

Akácfák alatt:

 

Gázpalack hátul, a sátoron kívül (6m-es gázcsővel)

 

Főzés közben:

 

A camping bejárata (varázslatos tengerrel):

Szakiss Creative Commons License 2014.07.30 0 0 298
Szia!
milyen lakót kaptatok?

Előzmény: ehencsi (297)
ehencsi Creative Commons License 2014.07.30 0 0 297

Sziasztok!

 

Idén kaptunk egy lakókocsit, így megválnánk szeretett sátras utánfutónktól. :( Ifa Campturist  CT 5-3, rendelkezik műszaki vizsgával, nagyon szép felújított állapotban van. Ha valakit érdekelne jelezze.

 

Szép Napot!

Woody81 Creative Commons License 2014.07.23 0 0 296

Szia!

Egyszerűbb: Lecsiszolod, lefested. Használat közben itt-ott le fog verődni a festék.

Profi: Leszemcseszóratod és galvanizáltatod. Egyik se drága igazán, csak kell rá helyet találni. Galvanizálást kilóra csinálják, kis mennyiség esetén cca 100ft kilója.. Szórás olyan 5-6e forint óránként, szerintem egy óra alatt röhögve megcsinálják. Mondjuk azt még a festés elé is érdemes megjátszani. Olyan lesz mint az új... ha nem jobb :)

Előzmény: DAFMAXX (295)
DAFMAXX Creative Commons License 2014.07.23 0 0 295

Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a sátras futón a sátor vázszerkezetét mivel érdemes lekezelni, ugyan is kezd rajta meglátszódni az elmúlt 25 év és szeretném rendbe rakni.

pisti.75 Creative Commons License 2014.07.21 0 0 294

Néhány kép Berekfürdőről !  

Előzmény: dstr (293)
dstr Creative Commons License 2014.07.21 0 0 293

Sziasztok!

 

Péntek délután felakasztottuk a futót, este már Szentendrén a pap-szigeti kempingben aludtunk. Csak egy hétvégét terveztünk ott tölteni. Maga a kemping árnyas, csendes, jó állapotban vannak a közösségi helyiségek is. Közel van a belváros, gyalog sem vészes megközelíteni. A kempinget körül veszi a Duna, ám közvetlenül megközelíteni mégsem lehet, a tábort elhagyva, azt megkerülve lehet a Duna partját megközelíteni. Ez kicsit érthetetlen számomra, mert a kemping kerítésén több helyen is van kapu a folyó felé, csak azokat zárva tartották. A szúnyogok száma elviselhető volt. 

A tábor 2/3-át egy dán csoport foglalta el, voltak kb. 50 lakókocsival. Melletük voltak még németek is néhányan. No ezt a kb. 120-150 embert észre sem lehetett venni. Aztán szombat estére érkezett egy kb. 40 fős szlovák csapat... Velük a tábor személyzete nem bírt. Feleségem hajnali kettőkor felajánlotta az éjjeli őröknek, hogy ha nem tudják a rendőrség számát, szívesen segít tárcsázni :o) Vasárnap reggel kialvatlanul sátorbontás, egy baráti találkozó Csobánkán, aztán kb. 300 Km hazáig. Kicsit kikészültem, de már jól vagyok :o)

 

 

 

(menni fog a kempingmániára is)

Lacman68 Creative Commons License 2014.07.17 0 0 292

Sziasztok! Friss hirdetés,nagyon baráti áron és fotóról igen szép állapotban lévő sátras! Akinek van most"lehetősége",ne hagyja ki !!!  http://olx.hu/hirdetes/elado-lakosator-4-ill-6-szemelyes-ID2kOMt.html

Woody81 Creative Commons License 2014.07.16 0 0 291

Sziasztok "Sorstársak"!

 

Szombaton én is Camptourist 5-3 tulajdonos lettem. Megtörtént az első sikeres felállítás. Kérdésem az lenne, ti pl a lehajtható fedél alá szoktatok-e tenni valamit,  ponyva? vagy akkkor jobban befülled?? Vagy pl keresztbe két-három, deszka-léc amire felfekhetnek azok a gumírozott sinek. Elősátorba mit érdemes a talajra tenni? Ezek a gyári perforált szőnyegek megérik az árukat? Vagy sima takaróponyva is ok?

Üdv: Gábor

Törölt nick Creative Commons License 2014.07.15 0 0 290

Sziasztok!

 

Érdeklődnék, Vas megyéhez ki lakik közületek a legközelebb? Sátras utánfutó vásárlás előtt amennyiben van rá lehetőségem megnéznék egyet, Camptouristot és Skifet elsősorban.

 

Előre is köszi a segítséget! 

Campika Creative Commons License 2014.07.15 0 0 289

Campika Creative Commons License 2014.07.15 0 0 288

Sziasztok

 

Ma elkészült a Camp Let vonórúdra az alu doboz felszerelése, meglepődtem milyen nagy így élőben, jó masszív, 3 mm-es alu lemezből hegesztve. Mellékelek képeket. A hátsó éle 90 cm, az első 50 cm, magassága 60 cm, 200-220 L körüli plusz űrtartalmat ad, a merev, keményebb cuccokat pakoljuk majd ide a kasztni belsejéből , mert a matracok összenyomhatók jobban amikor összecsukjuk a szerkezetet, azok maradnak benne. Az már látszik, hogy a tolatással, kanyarodással vigyázni kell, mert kisebb ív esetén hozzáérhet a kocsi hátuljához.A múltkor a 3 szék, asztal, sátorszekrény, hűtőbox állvány és a sztenderd tartozékok voltak benne és határeset volt h. össze tudtuk csuki. A doboz 2 db. békazárral záródik, és van rajta esővédett levegőző lamella, amely a gázpalack nemkivánatos szivárgása esetén is hasznos. Ha valakit érdekel megvan a hazai gyártó elérhetősége, igaz nem olcsó mulatság, de vékonyabb anyagból nem érdemes gyártatni, mert nem lesz tartós szerintem. Majd kap egy porfestést fehérre, hogy műanyagnak nézzen ki, így talán nem kél lába itt Magyarországon, Nyugaton meg nincs ilyen veszély...

dstr Creative Commons License 2014.07.15 0 0 287

Mi a Pap-szigetre tervezünk menni. Azt - ha jól emlékszem - tavaly elvitte az árvíz. Nem tudjátok, hogy felújították-e, vagy csak kitakartották?

Előzmény: pisti.75 (286)
pisti.75 Creative Commons License 2014.07.15 0 0 286

A hétvégén készül valaki Berekfürdőre ????( kempingbe )

Campika Creative Commons License 2014.07.14 0 0 285

Sziasztok

 

A Camp Let en, eddig 400 kg volt beírva össz súlynak és önsúlynak is nekem, forgalmi csere történt 1 hónapja, amikor is beírták végre a valós 250  kg önsúlyt. Ezután most módosították a teljesítményadómat, valóban megkezdett 100 kg -onként kell fizetni az 1380 Ft-ot, de nem az össz súly hanem az önsúly után, ha nm így van akkor érdemes megreklamálni, mert ha egyszer beállítják, akkor mindig így vonják az adót évtizedeken át.

Előzmény: Piho (282)
Piho Creative Commons License 2014.07.11 0 0 284

Rendben, akkor biztosan össze fog jönni. Előre is köszönöm.

Előzmény: setya64 (283)
setya64 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 283

Általában 2-3 hetente megyünk Komáromba ott van ugyanis a lakókocsi letelepítve a Solaris kempingben, valamikor csak sikerül egyeztetnünk. Télen-nyáron járunk oda, jó a társaság, jó a víz, és nem kell dolgozni, mint itthon.

Előzmény: Piho (281)
Piho Creative Commons License 2014.07.11 0 0 282

Ma kaptam meg a súlyadós határozatot az önkormányzattól a tavasszal átíratott CT5-3 után.

 

 

Imígyen szól a passzus:

 

fajtája: CAMPTOURIST CT-5.3

önsúly: 350 kg

összsúly: 500 kg

adóalap: 425 kg

 

Az adó mértéke fenti adóalappal számolva, minden megkezdett 100 kg után

-egyéb tehergépjármű, pótkocsi, utánfutó, autóbusz, nyergesvontató, lakókocsi és lakópótkocsi esetén 1,380 Ft.  

 

nos,

 

így pontosan 5 x 1,380 = 6,900 Ft lett az éves díja.

Előzmény: fox888 (279)
Piho Creative Commons License 2014.07.11 0 0 281

Köszönöm, el is mentem volna érte azonban 15-én indulunk Olaszországba a jól megérdemelt sós lébe történő egyhetes pancsikolásra a családdal, természetesen a CT5-3-al.

Esetleg ha élhetek vele amikor megjövök lebizniszeljük ok?

Előzmény: setya64 (278)
setya64 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 280

Íme a Skif belső fotói, ugye Ti sem láttatok még ilyen sátrat ? Pedig gyári, a szivacsok és az ágybetét a hálófülkében méretre készült, új.

fox888 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 279

Én ezt találtam egy régebbi cikkben a "súlyadó"-ról 2011-ből:

 

... Továbbá adó is fizetendő, mely annyiszor 1 200 Ft, ahányszor száz kilogrammot elér a pótkocsi önsúlya és terhelhetőségének fele. Miután minden megkezdett 100 kilogramm után fizetendő a díj, egy 150 kg önsúlyú, 100 kg terhelhetőségű pótkocsi után 3 x 1 200, azaz 3 600 Ft súlyadó fizetendő évente.

Előzmény: Campika (261)
setya64 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 278

Jövő héten péntek délutántól vasárnap kora délutánig Komáromban leszek, ha eljössz érte adok szívesen. A ponyvát bő tíz éve csináltatta még az előző tulaj Csepelen a vas zártszelvény vázzal együtt. Pontos összeget nem tudok, de 40 felett volt bőven, viszont nagyon igényes munka. Azóta sincs vele semmi gond, igaz, hogy abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy egy szinte állandó 18-20 fok hőmérsékletű száraz mélygarázsban tárolom, mióta csak megvan.

Előzmény: Piho (276)
setya64 Creative Commons License 2014.07.11 0 0 277

Én sem akartam elhinni, de ez egy gyári sátor, hátul is hasonló megoldás az ablak, akár a lakókocsi elősátrakon. Szúnyogháló, rajta átlátszó műanyag fólia, kétoldalt cipzár és feltekerhető. Az első tulajtól vettem meg az összes papírjával, két betű, négy számos rendszámmal, 1988-as évjárat még az egykori Merkurnál vették át. A ponyvát az előző Skifemről raktam át, még az előző tulaj csináltatta Csepelen horror összegért. Elől a vonórúdon egy Stanley szerszámos láda benne a letalpaláshoz szükséges eszközök és egyéb szerszámok, kisebb kütyük, ami még belefért. Egy régi sátorlapból készült rá vízálló huzat, és egyszerűen három erős gumipókkal van leszorítva. A belső tér is elég egyedi, majd arról is töltök fel képeket. Ami még szenzációs, az elősátor egyetlen hosszú cipzárral kapcsolódik a lakótérhez. A bejárati cipzárakon annyi csak a bibi, hogy a kocsikon csak kívül van húzóka, ami elég kellemetlen mikor az esti sörözgetés után éjjel hirtelen menni kéne.

Előzmény: pisti.75 (275)
Piho Creative Commons License 2014.07.11 0 0 276

Igen, nekem is tetszenek az oldalablakok. Az orrfutót a Camptouristra tartóval együtt 6500,- ért vásároltam a gyártó boltjában itt Győrben.

 

setya65

Győri vagyok és kb 10-15 db "bolhára lenne szükségem.

A takaró ponyvát mennyiért csinálták?

 

 

 

 

Előzmény: setya64 (274)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!