2008-ban voltam ezen az úton. Akkor csoportos útlevelet váltott ki a hajótársaság azoknak, akik Szentpéterváron ki akartak szállni. Kaptunk egy feltűnő színű bilétát, csoportonként más színűt. Az Ermitázsban egyik csoporttársunk fotózott, nem vette észre, hogy tovább mentünk. Elveszett a tömegben. Gondoltam majd visszatalál a matricánk szerin, de ez nem következett be. Gondoltam, szólok az idegenvezetőnek, hogy mi történt. A fülén lévő rádión már értesítették, hogy mi történt, ne aggódjunk, figyelik, és egy másik csoporthoz vezényelték, akik ugyanazon a hajón utaztak!
Már felvettem 3 utazási irodával a kapcsolatot, két magyarral és egy kintivel, adtak ajánlatokat, de elég soknak találom egyenlőre, drágább, mintha a hajón fizetnék be és a hajón lévőben még ebéd is van, bár ez nem lenne fontos számunkra.
Mivel csak egy napot töltünk itt és messze van a kikötő, Pedrodvorectől 1,5 óra, ezért még vissza kell majd térni egy másik alkalommal.
Most csak a kastélyt fogjuk megnézni, esetleg hajózunk a Néván még.
Bár én legutóbb Tallinnból vonattal jövet 45 éve (1973-ban) diákként jártam Péterváron, és akkor még másként is hívták, megpróbálok néhány gondolattal segíteni.
Petrodvoreci emlékeim: hosszú-hosszú park a csatorna mentén a kikötőtől a palotáig, aztán rengeteg lépcső, szökőkutak csobogókkal, aranyozott szobrokkal, a palota mögött pedig francia kert/park. Bent talán nem jártunk, de úgyis keveredne az emlék hasonló kastélyok emlékeivel (kezdve akár Fertődnél).
Magában a városban a Néva part, a Palota tér és az Ermitázs "kötelező" néznivaló, sétára pedig a Nyevszkíj sugárút a legalkalmasabb. Az Ermitázsban több napot is el lehet tölteni, ezért ha van egy bizonyos kedvenc témakör, akkor jó előre fel kell készülni rá, hogy céltudatosan lehessen haladni és nézelődni. Nagyon hangulatosak a várost átszelő csatornák, amiken városnéző hajók is járnak. Szépek és díszesek a hidak, a csatornák mentén épült városi paloták.
Ha egyházi emlékek érdekelnek, nem lehet kihagyni az Izsák-, vagy a Kazanyi székesegyházat. Annak idején talán az Izsák-ban jártunk, mert hogy akkor még más volt a rendeltetése: ateista múzeumot rendeztek be benne, azt kellett megnéznünk... Ma már biztos eredeti céljának megfelelően használják.
Ahogy nézem, a nagy hajók elég messze kötnek ki, tehát ha nem az AIDA szervezésében nézelődtök, akkor majd megfelelő közlekedési eszközt kell keresni.
Abban a reményben, hogy történelmi messzeségből származó információimat valaki majd frissíti, jó utat kívánok: schiffe
Augusztus 19-26-ig megyünk Balti-tengeri hajóútra, az Aida hajótársasággal.
Ez lesz az útvonalunk: Kiel-tengeren-Tallin-Szentpétervár-tengeren-Gdansk-Koppenhága-Kiel.
Koppenhágában voltunk ezek közül. Tallinban sétálni szeretnék a városban, vagy hopp-on busszal körbe járni, az a helyzet, hogy idős, fájós lábú édesanyámmal megyek, úgyhogy túl sok sétát nem szeretnék.
Szentpéterváron még nem tudom, hogy pontosan mit csináljunk, valószínű, hogy Petrodvorecbe mennénk el és a városban tennék egy kört. Még nem döntöttük el, hogy egyénileg, vagy a hajótársaság által szervezett úttal menjünk-e? Van valakinek tapasztalata, hogy mit érdemes megnézni ilyen rövid idő alatt? Reggel 8-este 8-ig leszünk ott.
Valamint még adjatok tippet Gdansk-al kapcsolatban, hogy itt mit hogyan érdemes megnézni. Úgy láttam, hogy elég messze van a kikötőtől a város.
Szervezett útra nem szeretnék befizetni, maximum Szentpéterváron.
Megjöttünk, köszi, nagyon nagyon jó volt, az idővel is szerencsénk volt mert borus 24 26 fok volt a legtutibb a városnézésre, egyedül Cannes volt ami kimaradt, mert szeles hullámos volt a tenger és nem tudtunk partra jutni kishajóval.
Egy hònap mùlva indulunk az MSC Armoniaval Havannabôl, 14 napos hajôûtra. Nincsenek valakinek friss infôi az ûttal kapcsolatban? Két kabinban leszünk 3 gyerekkel. Igazàbôl minden èrdekel. Hol milyen programmokat ajànlotok? Most vagyok a finisben a programm kialakìtàsnàl, de mèg nincs meg mindden.
Blizenben pl. 8-17ig vagyunk, ennyi idö alatt megéri àthajôzni a Caye Culkerre vagy inkàbb Lamanai? Montago Bayen megèri a hop on hop off, vagy kicsik a tàvolsàgok? Cozumelen mi a legtutibb? Nagyon jôl akarom kihasznàlni az idöt, mert itt sok van belöle. Kaptam egy privât hajòran ajànlatot 5 före, 4 ôra 350 USD. Ezt mondjuk sokallom, de azt mondtàk oda visznek ahova akarom. De hova is?
Costa Mayaval is bajban vagyok, mert itt meg kevês az idö, nem èrünk râ ott variâlni. Ment màr valaki az üvegaljû hajôval? Vagy inkàbb Jeep-es kaland?
Palermoban kiszállsz a hajóból, kb 2 perc a sétálóutca eleje. Ott felesleges bármi közlekedést tervezni, gyalog bejárható. Vagy van ezer taxis akik elvisznek Mondellora, ill.
3 kerekű miniautós emberkék (nem jut eszembe a neve), akik körbevisznek a városban.
Nem tudom pontosan mit értesz Provence alatt, ha a Cote d'Azur-t, persze érdemes lenne megnézni csak nincs rá idő. Nem tudom mennyi időtök lesz, gondolom csak a szokásos 5-6 óra. Ha netán messzebbre akartok menni Marseille-től, akkor azt szerintem nagyon meg kell szervezni az idő szűke miatt és nem is biztos, hogy megéri. A Cote d'Azur egy nagy falat, arra nem pár órát, több napot érdemes szánni.
Amúgy délen megy végig vonat, pl.Marseille-Nice 2,5-3 órás út, ha jól tudom 20 euró a jegy ára.
Tavaly nyáron mi is az ingyenes busszal mentünk be a városba.
Hazafele viszont esélyünk sem volt elérni. Jóval odébb buszoztunk (mint ahonnan ment volna vissza a shuttle), visszafele hatalmas dugó volt. Hiába hagytunk +1 órát a buszra, kevés volt, végül taxival mentünk.
Nem, nem a fizetős buszra gondolok. Ez egy ingyenes buszjárat, ami bevisz a városba. Ahol letesz, onnan gyalogosan még jó 10-15 perc a régi kikötő (Vieux port), de mi gyalogoltunk és addig is látja az ember picit a városnak ezt a részét, nekünk kellemes csalódás volt. Mi leszálláskor a buszon megkérdeztük a sofőrt, hogy visszafele mikor indulnak buszok és így tudtuk mikorra kell visszaérnünk - erre érdemes figyelni, mert relatíve messze van a kikötő. Megmondom őszintén mi egy picit könnyített helyzetben voltunk mert én beszélek franciául így nem okozott gondot megtudni a dolgokat. Az ingyenes buszról is keresgéltem itt a neten és bár sokan inkább az MSC Navette-jét veszik igénybe, az ingyenes busz igenis létezik és jár. És teljesen jó,a sofőr is nagyon kedves volt.
Most rákerestem angolul és találtam is egy linket, itt vaklaki lefotózta az ingyenes járat menetrendjét. Igaz 2017-es de nyilván ezek szerint létezik most is. Sőt tovább olvasva van erről több bejegyzés is, hogy a hajós társaságok nem nagyon reklámozzák ezt az ingyenes buszt.
Mi voltunk ilyenben pont a Splendidán. Tény, az üvegkorlátos kabinból tényleg egyszerűbb a kilátás, de engem annyira nem zavart. De mi nagyon akcióban foglaltuk, ez is tény.
Marseille-ben van ingyenes busz is, ami bevisz a városba, a kikötővel szemben van a megállója. Mi tavalyelőtt voltunk, tök jó helyen tesz le és visszafele is tudtok jönni vele.
Szia Miyoko, a fém erkélykorlát azt jelenti, hogy a korlát teljes egészében fémből van és nem látsz ki csak a korlát felett..tehát az ágyban fekve pl nem látod a tengert, a balkonon ülve pedig kb ugyan ez a szitu..korlátozva van a rálátásod a tengerre. Ezek a kabinok a hajó elejében vannak.
Ha hajoztal mar Costa-val, a Carnival pontosan ugyanaz, csak a celkozonseguk a legprimitivebb amerikaiak.
99.99%-ban amerikai utasok, de azokbol is az aljanep. igy reggeli-ebed-vacsora hamburger, sult krumpli (az amerikaiak nem igazan kepesek felismerni mas elelmiszert ezen kivul).
80-as evek SZOT uduloit felidezo hajok (nagyreszuk 25+ eves ladik, mondjuk a Glory mar a modernebb valtozat), regi, inkabb giccses mint szep design-nal.
A kirandulasok szama (a tobbi hajostarsasaghoz kepest) minimalis, nehany olcsobb, egyszerubb lehetoseg szerepel a kinalatban - kulturalis programokra (erdeklodes es felfogokepesseg hianyaban) ne nagyon szamits.
A fedelzeti szorakoztato programok is inkabb olyasmire szoritkoznak, hogy "ki tud megenni tobb hot dogot", "ki ismer fel tobb hamburgert" stb versenyek.
Europai utasok (de meg a muveltebb, tajekozottabb amerikaiak szamara is) szamara ezek olcso, igenytelen tomegeknek szolo szakadt ladikos utak. Tul sokat ne varj tole, ha visszaer a hajo ugy, hogy sem a stabilizator, sem az elektromos halozat nem hibasodik meg, akkor mar sikeresnek minositheted az utat.
Sziasztok! egy kis segítség kellene. Milyen az a balkonos kabin, aminek az erkélykorlátja nem üveg, hanem fémből van. Konkrétan a Splendidáról lenne szó. Volt már valaki ilyen kabinban?